Precies, die zijn niet te kraken, zeker niet de cijferslotjes op een kofferquote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:17 schreef piepster het volgende:
Cijferslot gebruiken.
Volgens mij gaat dit onderwerp over wat er allemaal kan gebeuren met je koffer als je in het vliegtuig zit,danwel wanneer je koffer uit het zicht is.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:19 schreef josvr het volgende:
Allemaal LEUK EN WEL, maar hoe zit het dan met de douane die koffers openbreken in geval van een cijferslot of gewoon slot waarvan geen loper beschikbaar is.
Hoe groot is die kans?
Maar bij b.v. Schiphol wordt bij het inchecken (=voor de douane) je koffer gelabelled, en verdwijnt het op de lopende band en verdwijnt het uit het zicht. Dus bij de douane kun je helemaal niet zelf bekijken wat ermee gebeurd.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:46 schreef dborhem het volgende:
Volgens mij gaat dit onderwerp over wat er allemaal kan gebeuren met je koffer als je in het vliegtuig zit,danwel wanneer je koffer uit het zicht is.
Bij de douane kun je zelf bekijken wat ermee gebeurd.
De petten in de USA kunnen dit als verdacht zien en knippen de banden er wel vanaf.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:49 schreef wendytje het volgende:
dubbele kofferband erom en op beiden een cijferslot. Dan laten ze jouw koffer gaan voor een die makkelijker te openen is.
Of je wordt minder paranoia of je blijft thuis want er bestaat ook een uiterst minieme kans dat het vliegtuig neerstort...quote:
De douane kijkt niet naar uitvoer. Alleen naar invoer. Bagage wordt dus alleen door de douane geopend waar je bij bent. Je haalt immers de koffer weer op voordat je door de douane gaat om een land te betreden.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:57 schreef josvr het volgende:
Maar bij b.v. Schiphol wordt bij het inchecken (=voor de douane) je koffer gelabelled, en verdwijnt het op de lopende band en verdwijnt het uit het zicht. Dus bij de douane kun je helemaal niet zelf bekijken wat ermee gebeurd.
Of klopt dit niet?
En wat als je vliegtuig wordt gekaapt?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:19 schreef josvr het volgende:
Allemaal LEUK EN WEL, maar hoe zit het dan met de douane die koffers openbreken in geval van een cijferslot of gewoon slot waarvan geen loper beschikbaar is.
Hoe groot is die kans?
Nee, dat is niet zo. Onzinverhalen moet je dus nooit geloven.quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Het zijn trouwens niet alleen criminelen die troep in je tas stoppen, de marachaussee doet het ook, zowel drugs als explosieven. Om het systeem te testen. Prima, tot ze er eentje vergeten en je dat in het land van aankomst mag gaan uitleggen...
Denial! De tijd van doofpotten is een beetje voorbij he...quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:55 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Onzinverhalen moet je dus nooit geloven.
Met vriendelijke groet,
Een oud-Marechaussee.
Daar hebben ze een aparte afdeling voor, daar hebben ze jou niet voor nodigquote:Op donderdag 3 juli 2008 10:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Het zijn trouwens niet alleen criminelen die troep in je tas stoppen, de marachaussee doet het ook, zowel drugs als explosieven. Om het systeem te testen. Prima, tot ze er eentje vergeten en je dat in het land van aankomst mag gaan uitleggen...
Ja vast! Dan zou die snuffelhond precies weten hoe de koffers er uit zien...quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:54 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Daar hebben ze een aparte afdeling voor, daar hebben ze jou niet voor nodig
Nogmaals de KMar gaat geen 'nep' explosief/ buisje ongevraagd in jou koffer stoppen. Ook de douane zal niet ongevraagd drugs in jou koffer stoppen om te 'testen'.quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja vast! Dan zou die snuffelhond precies weten hoe de koffers er uit zien...
Geen "nep" spul inderdaad, want daar kan je de detectie niet mee testen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:44 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Nogmaals de KMar gaat geen 'nep' explosief/ buisje ongevraagd in jou koffer stoppen. Ook de douane zal niet ongevraagd drugs in jou koffer stoppen om te 'testen'.
En ik werk al jaren niet meer bij de Marechaussee, dus ik heb alle reden om mee te werken aan een doofpottenaffaire. Logisch. Als jij zo graag je eigen fabeltjes wil geloven is dat natuurlijk prima. Fantasten moeten er ook zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Denial! De tijd van doofpotten is een beetje voorbij he...
quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb een groen lichtje. Is dat ook de Marechaussee of zijn dat anderen?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:12 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
En ik werk al jaren niet meer bij de Marechaussee, dus ik heb alle reden om mee te werken aan een doofpottenaffaire. Logisch. Als jij zo graag je eigen fabeltjes wil geloven is dat natuurlijk prima. Fantasten moeten er ook zijn.
O ja, het rode lichtje in je televisie is natuurlijk niet je standby-lichtje, maar een lopende camera. We houden je in de gaten.
Ik begrijp mensen met sporttassen/ zachte tassen ook niet, maarja zal wel aan mij liggen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:12 schreef Hik het volgende:
Koop gewoon een fatsoenlijke koffer dan; één die niet open gaat bij het gooien....
(Wat voor koffer heb je dan in godsnaam?)
Waarschijnlijk wachten ze je op en moet jij het slot openmakenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:19 schreef josvr het volgende:
Hoe groot is die kans?
Ja, dat denk ik. Wat is er mis met een zachte tas? Hardschalen koffers zijn vreselijk onpraktisch.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ik begrijp mensen met sporttassen/ zachte tassen ook niet, maarja zal wel aan mij liggen.
helemaal mee eens. Als je niet vaak hoeft te verplaatsen tijdens je vakantie en de hele tijd in een hotel zit is een koffer natuurlijk perfect. Als je echter vaak moet reizen is een tas/backpack veel handigerquote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:28 schreef bluesparkle het volgende:
Zachte tassen zijn ideal, die geven een beetje mee als er mee gesmeten wordt.
Tevens kun je ze in het lokale vervoer ter plaatse makkerlijker ergens tussen of onder schuiven.
Koffers zijn voor all inclusive reizigers handig of mensen die naar een resort gaan.
In alle andere gevallen zijn reistassen, rugzakken en dergelijke veel praktischer.
Die grapjassen op Schiphol vragen daar ¤ 7,50 voorquote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:43 schreef Manneke_Pils het volgende:
Sealen voor een paar euro en klaarrrrrrrr.
Dat lees ik tussen de regels, Diego. Waarom zou je ons anders vertellen dat een 'probleem' een 'hotel'-overnachting van 5 á 10 jaar kan opleveren?quote:Op maandag 7 juli 2008 10:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar waarschuw ik voor?
Ik reis ook redelijk vaak met een tas en heb nog nooit problemen gehad. Alleen op een terugkeer uit Ecuador heb ik hem eens laten sealen.quote:Op maandag 7 juli 2008 07:03 schreef vats het volgende:
Ik reis altijd met een tas of rugzak, en die kan niet op slot. Nooit geen problemen gehad en mijn tas is in redelijk wat vage landen geweest.
quote:Op maandag 7 juli 2008 10:31 schreef UIO_AMS het volgende:
Ah gelukkig. Diego is weer terug om ons te waarschuwen voor alle mogelijke gevaren als je op reis bent. Blij dat je die taak weer op je hebt genomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |