abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58641173
Ik heb gisteravond van mijn lieve schoonfamilie rarbarber gekregen. Maar nu is mijn vraag hoe moet ik die klaar maken. Vroeger heb ik dat wel ooit gegeten bij mijn opa dat ik het erg lekker vond maar die had altijd rarbarber uit pot. Dus ik zou niet weten hoe ik verse rarbarber klaar moet maken?????
  dinsdag 13 mei 2008 @ 11:25:19 #2
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_58641227
Wat ik me herinner van vroeger bij een vriendje thuis, is dat het heel lang moet koken, maar hoe het nou ook weer precies moest.....
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_58641321
resept van mijn oma was als volgd.

rabarber wassen en klein snijden, het velletje er op laten zitten voor de rode kleur
dan koken op een laag pitje tot dat het allemaal zacht/paperig is, niet al te veel water, dan word het te dun.
suiker en kaneel toevoegen naar smaak.

even aflaten koelen en heerlijk als groente of als toetje met een beetjuh yogurt en honging
Draakjuh (L) Keiichi
16-06-2012 (L) Michelle
  dinsdag 13 mei 2008 @ 11:31:36 #4
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_58641347
ik maak het zo klaar net als ik appelmoes zou maken.

wassen
in stukken snijden
in de pan gooien
laagje water erbij
koken, af en toe roeren. je hoeft het niet helemaal in te laten koken, is maar net wat je lekker vindt.
ik gooi er daarna suiker en zoetstof naar smaak bij (als het nog warm is), en rozijnen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_58641358
TS: het is rabarber.
Verder aten wij dat vaak als kinderen, we hadden het in onze tuin staan.
En zoetekauwen als we waren: afspoelen, in stukjes snijden en dan dippen in suiker
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_58641450
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 11:31 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik maak het zo klaar net als ik appelmoes zou maken.

wassen
in stukken snijden
in de pan gooien
laagje water erbij
koken, af en toe roeren. je hoeft het niet helemaal in te laten koken, is maar net wat je lekker vindt.
ik gooi er daarna suiker en zoetstof naar smaak bij (als het nog warm is), en rozijnen
Dat dus.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 11:42:08 #7
3542 Gia
User under construction
pi_58641522
Ik krijg het regelmatig van mijn vader, mijn man en kinderen zijn er dol op.

Recept:
slechte stukken/plekken wegsnijden, en goed wassen.
In stukken van ongeveer 5 tot 7 cm snijden.
Met zeer weinig water koken, onderwijl steeds roerend, totdat alle stukken zacht zijn en uit elkaar geroerd.
Flink wat suiker erbij, naar smaak uiteraard.

Echt lekker als toetje.
pi_58662278
vla met rabarber is ook lekker:D
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_58670734
oeeh ja lekker rabarber ! zou het ondertussen al een beetje betaalbaar zijn?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_58671756
bij de albert heijn lagen ze er net voor 2 euro, dan had je ongeveer 6 stengels volgens mij. Maar ik heb geen idee wat normale prijzen zijn. Ze zagen er iig niet echt rood uit.
..
  woensdag 14 mei 2008 @ 21:33:25 #11
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_58673004
als het cht mooi weer is en het juiste seizoen, kost het 1 euro de kilo
daar wacht ik altijd op
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 14 mei 2008 @ 21:41:40 #12
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58673209
zou je het ook in kunnen vriezen, denk van wel toch?
pi_58673467
Als je het gekookt hebt, kan je het invriezen net als appelmoes. Hooguit wordt het wat vochtiger na ontdooien.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:05:47 #14
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58673718
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 21:54 schreef krakkemieke het volgende:
Als je het gekookt hebt, kan je het invriezen net als appelmoes. Hooguit wordt het wat vochtiger na ontdooien.
maar dan gewoon even wat inkoken en dan komt het goed

goed idee van mezelf kan ik het hele jaar door het heerlijke spul eten ( en mn vriend ermee wegjagen, die gaat zowat al over zn nek van de lucht )
pi_58674731
Of effe binden met maizena.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_58675430
Het is ook heerlijk om het rauw te eten.
  donderdag 15 mei 2008 @ 00:00:24 #17
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_58676054
Misschien een beetje offtopic , maar ik heb hier nog een fles staan met rabarberlikeur , weet iemand iets wat lekker is om mee te mixen ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_58677726
Het is de bedoeling dat ik deze maak vandaag http://www.dekooktips.com/recepten/rab-ijslimo.htm

Verder maakten mijn moeder en oma vroeger altijd rabarberkuchen

Rabarber-aardbeiencompote is ook verrukkelijk!
pi_58677734
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 00:00 schreef Enchanter het volgende:
Misschien een beetje offtopic , maar ik heb hier nog een fles staan met rabarberlikeur , weet iemand iets wat lekker is om mee te mixen ?
Waar heb je dat dan vandaan???

Lijkt me iig wel lekker voor een desert met ijs en verse vruchten, en dan wat likeur eroverheen
pi_58677947
Rabarber

De enige groente die in mijn tuintje staat. Ik maak hem ook altijd klaar met een beetje water, rozijnen en suiker naar smaak. En kook hem net zolang als ik lekker vind (meestal 10-15 minuten).

Rabarber met aardbeien is

Heerlijk als tussendoortje, bij de yoghurt, warm op roomijs of koud bij de warme maaltijd als een soort appelmoesvervanger.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_58681257
Dankjewel voor de reacties

Ik heb vanmorgen de rabarber gekookt een beetje gebonden met allesbinder en wat zoetstof erbij gedaan ik heb hem nu in de koelkast staan dat hij vanavond lekker koud is. Ik heb er al een beetje van geproeft en hij is heerlijk
pi_58681632
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 11:21 schreef Riann het volgende:
Dankjewel voor de reacties

Ik heb vanmorgen de rabarber gekookt een beetje gebonden met allesbinder en wat zoetstof erbij gedaan ik heb hem nu in de koelkast staan dat hij vanavond lekker koud is. Ik heb er al een beetje van geproeft en hij is heerlijk
Oei, die allesbinder zou ik er niet bij hebben gedaan. Rabarbermoes is doorgaans van zichzelf al vrij stevig, zeker als hij afgekoeld is.

Een algemene tip trouwens: gebruik bij voorkeur goed rode stengels. Als je groene stengels gebruikt wordt het resultaat niet alleen erg zuur, het krijgt ook nog eens een viesgroenbruine kleur. Met rode stengels wordt het uiterlijk en de smaak van het resultaat een stuk smakelijker.
pi_58683306
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 11:38 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Oei, die allesbinder zou ik er niet bij hebben gedaan. Rabarbermoes is doorgaans van zichzelf al vrij stevig, zeker als hij afgekoeld is.

Een algemene tip trouwens: gebruik bij voorkeur goed rode stengels. Als je groene stengels gebruikt wordt het resultaat niet alleen erg zuur, het krijgt ook nog eens een viesgroenbruine kleur. Met rode stengels wordt het uiterlijk en de smaak van het resultaat een stuk smakelijker.
Nou dan was ie wel heel erg nat geweest als ik dat niet had gedaan ik had er denk ik ietsje teveel water bij gedaan met het koken. En ik heb er niet voor niks zoetstof doorheen gedaan. en ik vind dat hij er mooi uit ziet. de helft was rood en de helft was groen zo'n beetje. Maar ja dat is ieders eigen keus natuurlijk
  donderdag 15 mei 2008 @ 23:28:26 #24
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_58695345
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 07:31 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Waar heb je dat dan vandaan???

Lijkt me iig wel lekker voor een desert met ijs en verse vruchten, en dan wat likeur eroverheen

Ooit gekocht bij de slijterij , zelfs op de site van de Kuyper kom ik niks lekkers tegen of ik moet het mixen met een drank die ik niet in huis heb of nog nooit van gehoord heb
pi_58721786
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:28 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ooit gekocht bij de slijterij , zelfs op de site van de Kuyper kom ik niks lekkers tegen of ik moet het mixen met een drank die ik niet in huis heb of nog nooit van gehoord heb
Als je de fles kwijt wilt dan mag je me wel even PM-en Ik vind het wel leuk om iets aparts te serveren als we diner-gasten ontvangen hier
pi_58721853
Er staat me iets bij van rabarberwijn.... Iemand vertelde me dat, door de samenstelling ervan, een paar slokjes je al helemaal teut maken. Miscchien dat dat ook wel voor de likeur geldt, kan het nog gezellig worden in huize Enchanter of SOL!
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_58721905
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 08:37 schreef Cat22 het volgende:
Er staat me iets bij van rabarberwijn.... Iemand vertelde me dat, door de samenstelling ervan, een paar slokjes je al helemaal teut maken. Miscchien dat dat ook wel voor de likeur geldt, kan het nog gezellig worden in huize Enchanter of SOL!
Het is hier altijd gezellig Iedereen wordt altijd helemaal blij van de kookkunsten van vriendlief en mij

Vandaag eindelijk rabarber scoren op de markt om de limo te maken
  zaterdag 17 mei 2008 @ 09:05:33 #28
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_58721985
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 08:37 schreef Cat22 het volgende:
Je kan het mixen met witte wijn , alleen lust ik geen wijn

Wijn
Koffie
Bier
Cocktails
pi_58734048
Oh ja! Recept van lang geleden.....
Het preciese recept heb ik dus niet meer, maar toch.....
Mocht je een recept vinden voor rabarberjam, voeg er wat geconfijte gember aan toe en je hebt een heerlijke jam!
Het is 20 jaar geleden, is toch een excuus?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_58735122
Ik heb ooit rabarber champenoise geproefd en ik werd er niet eerder teut van dan door de bramenwijn heur
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_58750382
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 08:49 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Het is hier altijd gezellig Iedereen wordt altijd helemaal blij van de kookkunsten van vriendlief en mij

Vandaag eindelijk rabarber scoren op de markt om de limo te maken
Excuses... gezelligER.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')