Dat dus.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:31 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik maak het zo klaar net als ik appelmoes zou maken.
wassen
in stukken snijden
in de pan gooien
laagje water erbij
koken, af en toe roeren. je hoeft het niet helemaal in te laten koken, is maar net wat je lekker vindt.
ik gooi er daarna suiker en zoetstof naar smaak bij (als het nog warm is), en rozijnen
maar dan gewoon even wat inkoken en dan komt het goedquote:Op woensdag 14 mei 2008 21:54 schreef krakkemieke het volgende:
Als je het gekookt hebt, kan je het invriezen net als appelmoes. Hooguit wordt het wat vochtiger na ontdooien.
Waar heb je dat dan vandaan???quote:Op donderdag 15 mei 2008 00:00 schreef Enchanter het volgende:
Misschien een beetje offtopic , maar ik heb hier nog een fles staan met rabarberlikeur , weet iemand iets wat lekker is om mee te mixen ?
Oei, die allesbinder zou ik er niet bij hebben gedaan. Rabarbermoes is doorgaans van zichzelf al vrij stevig, zeker als hij afgekoeld is.quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:21 schreef Riann het volgende:
Dankjewel voor de reacties
Ik heb vanmorgen de rabarber gekookt een beetje gebonden met allesbinder en wat zoetstof erbij gedaan ik heb hem nu in de koelkast staan dat hij vanavond lekker koud is. Ik heb er al een beetje van geproeft en hij is heerlijk![]()
![]()
Nou dan was ie wel heel erg nat geweest als ik dat niet had gedaan ik had er denk ik ietsje teveel water bij gedaan met het koken. En ik heb er niet voor niks zoetstof doorheen gedaan. en ik vind dat hij er mooi uit ziet. de helft was rood en de helft was groen zo'n beetje. Maar ja dat is ieders eigen keus natuurlijkquote:Op donderdag 15 mei 2008 11:38 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Oei, die allesbinder zou ik er niet bij hebben gedaan. Rabarbermoes is doorgaans van zichzelf al vrij stevig, zeker als hij afgekoeld is.
Een algemene tip trouwens: gebruik bij voorkeur goed rode stengels. Als je groene stengels gebruikt wordt het resultaat niet alleen erg zuur, het krijgt ook nog eens een viesgroenbruine kleur. Met rode stengels wordt het uiterlijk en de smaak van het resultaat een stuk smakelijker.
quote:Op donderdag 15 mei 2008 07:31 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Waar heb je dat dan vandaan???
Lijkt me iig wel lekker voor een desert met ijs en verse vruchten, en dan wat likeur eroverheen
Als je de fles kwijt wilt dan mag je me wel even PM-enquote:Op donderdag 15 mei 2008 23:28 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ooit gekocht bij de slijterij, zelfs op de site van de Kuyper kom ik niks lekkers tegen of ik moet het mixen met een drank die ik niet in huis heb of nog nooit van gehoord heb
Het is hier altijd gezelligquote:Op zaterdag 17 mei 2008 08:37 schreef Cat22 het volgende:
Er staat me iets bij van rabarberwijn.... Iemand vertelde me dat, door de samenstelling ervan, een paar slokjes je al helemaal teut maken. Miscchien dat dat ook wel voor de likeur geldt, kan het nog gezellig worden in huize Enchanter of SOL!
Je kan het mixen met witte wijn , alleen lust ik geen wijnquote:Op zaterdag 17 mei 2008 08:37 schreef Cat22 het volgende:
Er staat me iets bij van rabarberwijn.... Iemand vertelde me dat, door de samenstelling ervan, een paar slokjes je al helemaal teut maken. Miscchien dat dat ook wel voor de likeur geldt, kan het nog gezellig worden in huize Enchanter of SOL!
Excuses... gezelligER.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 08:49 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Het is hier altijd gezelligIedereen wordt altijd helemaal blij van de kookkunsten van vriendlief en mij
![]()
Vandaag eindelijk rabarber scoren op de markt om de limo te maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |