abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60008221
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:16 schreef Halinalle het volgende:

[..]
O ja, voor diegenen (veel) ervaring met medicatie hebben: Bestaat er medicatie die de voorkeur verdient of is dat heel individueel? Mijn vader gebruikt een betablokker en dat werkt goed.
Dat is individueel bepaald ja Dat is afhankelijk van de leeftijd, andere ziekten, afkomst (lees ras) en de ervaring van de arts zelf. Daarnaast raken sommige middelen zoals plasmiddelen obsoleet . Mede door de nieuwe generatie die ontwikkeld is: de AT-II receptorblokkers. Die zorgen er zeg maar voor dat een stofje die bloeddrukverhogend werkt niet kan aangrijpen op zijn receptoren en derhalve minder zijn werk kan doen.
pi_60018903
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:50 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Van Microlife is de BP A100+ het bestverkopende model vanwege zijn capaciteiten, kwaliteit en bedieningsgemak.
Deze heb ik inmiddels besteld. Ik ben benieuwd.
Ik denk bij de shop waar jij werkt.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:27:43 #103
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_60184910
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:24 schreef Halinalle het volgende:
Aan mijn 24-uurs meting begonnen. Als je nog geen hoge bloeddruk had, dan krijg je dat wel van de meting om elk kwartier. Ik kijk nu al uit naar morgen, wanneer ik weer verlost ben van dat manchet
Wat zijn uiteindelijk je ervaringen geweest met het kastje, en nog belangrijker, wat was de uitslag?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:43:50 #104
164283 Luco
Buongiorno!
pi_60185342
Als we dan toch bezig zijn? Wanneer spreekt men van een te lage bloeddruk? Ik heb thuis een bloeddrukmeter (Medisana Oberarm Blutdruck Messgerät MTA) en meet af en toe (eens in de maand ofzo) als ik er zin in heb m'n bloeddruk. Deze ligt steeds rond de 120-130 bovendruk en 60 onderdruk... Vooral die onderdruk lijkt mij laag, maar hier lopen mensen die er blijkbaar meer van weten.

Dus: 120/60 tot 130/60. Is mijn onderdruk te laag? Heb "regelmatig" last van duizeligheid (eens in de twee weken tot eens per maand), maar dit was vroeger een tot meerdere keren per week.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_60186067
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:43 schreef Luco het volgende:
Als we dan toch bezig zijn? Wanneer spreekt men van een te lage bloeddruk? Ik heb thuis een bloeddrukmeter (Medisana Oberarm Blutdruck Messgerät MTA) en meet af en toe (eens in de maand ofzo) als ik er zin in heb m'n bloeddruk. Deze ligt steeds rond de 120-130 bovendruk en 60 onderdruk... Vooral die onderdruk lijkt mij laag, maar hier lopen mensen die er blijkbaar meer van weten.

Dus: 120/60 tot 130/60. Is mijn onderdruk te laag? Heb "regelmatig" last van duizeligheid (eens in de twee weken tot eens per maand), maar dit was vroeger een tot meerdere keren per week.
Neen, je onderdruk is niet te laag. Wanneer heb je last van die duizeligheid, vooral bij opstaan?
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 18 juli 2008 @ 12:14:31 #106
164283 Luco
Buongiorno!
pi_60186147
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:11 schreef starla het volgende:

[..]

Neen, je onderdruk is niet te laag. Wanneer heb je last van die duizeligheid, vooral bij opstaan?
Ja, en dat is wat dat betreft logisch. Bloed zakt je lichaam in, trekt weg uit je hoofd, en daardoor wordt je licht. Na een bad is dit vaak wat heviger dan "normaal", maar dat komt door de vaatverwijding natuurlijk
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_60186148
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 14:01 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Deze heb ik inmiddels besteld. Ik ben benieuwd.
Ik denk bij de shop waar jij werkt.
zie dit nu pas staan, als het bij True Health was was het bij ons, maar microlifeshop is bekender (en de service is slechter, we krijgen regelmatig ontevreden klanten die uiteindelijk bij ons bestellen).

Luco: 120/60 is een vrij lage onderdruk (statistisch gezien), maar zeker niet te laag. Zolang je zelf nergens last van hebt, is het niet gevaarlijk om een lage onderdruk te hebben. Als het duizelen aanhoudt of vaker voorkomt kan het wel raadzaam zijn om een keertje naar de huisarts te gaan.
I had a signature once. It was awful.
pi_60186194
Ik heb een bloeddruk in rust van 90/55 Overdag bij normale activiteit schommelt het meer rond de 100/65

Het word me ook nogal eens zwart voor de ogen als ik uit bed spring.
pi_60187012
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:14 schreef Luco het volgende:

[..]

Ja, en dat is wat dat betreft logisch. Bloed zakt je lichaam in, trekt weg uit je hoofd, en daardoor wordt je licht. Na een bad is dit vaak wat heviger dan "normaal", maar dat komt door de vaatverwijding natuurlijk
Ik word nooit licht in m'n hoofd, maar hé, niemand heeft zulke geweldige autonome reflexen als ik
Je moet even de bloeddruk liggend en staand laten bepalen. Als de bovendruk meer dan 20 mmHg, de onderdruk meer dan 10 mmHg zakt én je wordt licht in het hoofd, dan heb je orthostatische hypotensie.
pi_60189273
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:14 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

zie dit nu pas staan, als het bij True Health was was het bij ons, maar microlifeshop is bekender (en de service is slechter, we krijgen regelmatig ontevreden klanten die uiteindelijk bij ons bestellen).

Luco: 120/60 is een vrij lage onderdruk (statistisch gezien), maar zeker niet te laag. Zolang je zelf nergens last van hebt, is het niet gevaarlijk om een lage onderdruk te hebben. Als het duizelen aanhoudt of vaker voorkomt kan het wel raadzaam zijn om een keertje naar de huisarts te gaan.
Bij True Health. Bestelling liep vlot en de Microlife lijkt me een uitstekende meter.
Ik heb nu even pauze genomen van het bloeddruk meten, maar binnenkort ga ik een wat uitgebreider testtrajectje doen om een vollediger beeld te krijgen (ochtend, avond, weekend, rustige werkdag, stressvolle werkdag e.d.).
pi_60189331
Ik las trouwens trouwens dat er een verschil is tussen "dippers" en "nondippers" bij mensen met verhoogde bloeddruk. Bij dippers daalt de bloeddruk 's nachts duidelijk t.o.v. de dag en bij non-dippers is dat veel minder. Ik ben een "dipper".
pi_60211806
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 14:20 schreef Halinalle het volgende:
Ik las trouwens trouwens dat er een verschil is tussen "dippers" en "nondippers" bij mensen met verhoogde bloeddruk. Bij dippers daalt de bloeddruk 's nachts duidelijk t.o.v. de dag en bij non-dippers is dat veel minder. Ik ben een "dipper".
Wees blij. Non-dippers hebben een grotere kans op hart- en vaatziekten, omdat het beschadigde endotheel 's nachts minder kans heeft te herstellen vanwege de persisterende hoge bloeddruk.
pi_60285750
:S Ai: late reactie, maar ja zoeperzazke (lekker naam heb je ook hahaha) ik zat met mijn vingers op geheel foute knopjes Sorry...

Wat die 24-uurs meter betreft: mijn paps heeft die gebruikt, en werd er super nerveus van. Dat is niet goed voor je bloeddruk! Hij id er voortijdig mee gestopt. Mijn huisarts was rationeler. Hij vroeg me minstens vijf dagen, vijf keerper dag mijn bloeddruk te meten. Ik heb dat gedaan en vind het ook logischer eigenlijk om een beeld te vormen.
Mijn mams zat de laatste keer (met de laagste medicatie) ook te hoog, en heeft die 24-uurs meter geweigerd. Ze begon al te hyperventileren bij het idee, wetende hoe het was...

Iets anders: hoe reageren mensen op medicatie???

Mijn mams kreeg ander medicijnen en werd erg duizelig en geweldig kortademig. Zo sterk dat ze na vijf minuten rechtsomkeer moest maken omdat ze geen lucht kreeg. Dezelfde medicijnen die mijn paps al jaren gebruikt... Nu heeft ze andere en alles gaat super!
pi_60285792
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 14:20 schreef Halinalle het volgende:
Waar heb je dit gelezen? Ik ben namelijk nieuwschierig. Ik geloof niet dat ik zelf een dipper ben, maar het lijkt me wel interessant om te lezen.
pi_60285885
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:16 schreef pmdomela het volgende:
Ik heb een bloeddruk in rust van 90/55 Overdag bij normale activiteit schommelt het meer rond de 100/65

Het word me ook nogal eens zwart voor de ogen als ik uit bed spring.
Bedoel je onderdruk 55 en overduk 90 (65/100)? Ik ga daar maar even vanuit

Met medicijnen zat ik vandaag op 110/70, en ja ben meer duizelig oftewel onzeker met trappen. Jouw bloeddruk hoort wel erg laag uit, maar als je echt onzeker bent is de dokter niet ver weg. Je kan het altijd laten nakijken (mijn dokter had een bloeddruk van 106/65: hij liet het me zien)
Als je onzeker bent: vraag!
pi_60285945
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 01:40 schreef Musje456 het volgende:

[..]

Onderdruk kan nooit meer zijn dan de bovendruk. En de officiele notatie is bovendruk/onderdruk.
pi_60288529
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 01:34 schreef Musje456 het volgende:

[..]

Waar heb je dit gelezen? Ik ben namelijk nieuwschierig. Ik geloof niet dat ik zelf een dipper ben, maar het lijkt me wel interessant om te lezen.
Ik weet niet meer waar ik dit gelezen hebt, maar googelen op non-dipping en hypertensie of hypertension levert veel resultaten.
Ik geloof dat een 24h bloeddrukmeting de enige betrouwbare manier is om te bepalen of je bloeddruk "dipping" of "non-dipping" is.
pi_60294017
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 01:40 schreef Musje456 het volgende:

[..]

Met medicijnen zat ik vandaag op 110/70, en ja ben meer duizelig oftewel onzeker met trappen. Jouw bloeddruk hoort wel erg laag uit, maar als je echt onzeker bent is de dokter niet ver weg. Je kan het altijd laten nakijken (mijn dokter had een bloeddruk van 106/65: hij liet het me zien)
Als je onzeker bent: vraag!
Ik heb het wel eens aan een oudere jaars geneeskunde gevraagd tijdens een practicum waarbij we leerden bloeddruk meten, omdat het toen naar voren kwam. Maar opzich is een lage bloeddruk alleen maar gezond, behalve dat ik soms voorzichtig moet zijn moet plots opspringen enzo.

En ik drink al veel, rook wel eens, en doe al belachelijk veel ketchup en zout bij mijn eten dus veel hoger kan ik het niet maken
pi_60294177
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 13:29 schreef pmdomela het volgende:
En ik drink al veel, rook wel eens, en doe al belachelijk veel ketchup en zout bij mijn eten dus veel hoger kan ik het niet maken
Precies, jouw aderen slibben wel dicht zonder hoge bloeddruk
pi_60294365
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 13:37 schreef starla het volgende:

[..]

Precies, jouw aderen slibben wel dicht zonder hoge bloeddruk
Jij snapt het!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: