Dat is individueel bepaald jaquote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:16 schreef Halinalle het volgende:
[..]
O ja, voor diegenen (veel) ervaring met medicatie hebben: Bestaat er medicatie die de voorkeur verdient of is dat heel individueel? Mijn vader gebruikt een betablokker en dat werkt goed.
Deze heb ik inmiddels besteld. Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:50 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Van Microlife is de BP A100+ het bestverkopende model vanwege zijn capaciteiten, kwaliteit en bedieningsgemak.
Wat zijn uiteindelijk je ervaringen geweest met het kastje, en nog belangrijker, wat was de uitslag?quote:Op maandag 7 juli 2008 15:24 schreef Halinalle het volgende:
Aan mijn 24-uurs meting begonnen. Als je nog geen hoge bloeddruk had, dan krijg je dat wel van de meting om elk kwartier. Ik kijk nu al uit naar morgen, wanneer ik weer verlost ben van dat manchet
Neen, je onderdruk is niet te laag. Wanneer heb je last van die duizeligheid, vooral bij opstaan?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:43 schreef Luco het volgende:
Als we dan toch bezig zijn? Wanneer spreekt men van een te lage bloeddruk? Ik heb thuis een bloeddrukmeter (Medisana Oberarm Blutdruck Messgerät MTA) en meet af en toe (eens in de maand ofzo) als ik er zin in heb m'n bloeddruk. Deze ligt steeds rond de 120-130 bovendruk en 60 onderdruk... Vooral die onderdruk lijkt mij laag, maar hier lopen mensen die er blijkbaar meer van weten.
Dus: 120/60 tot 130/60. Is mijn onderdruk te laag? Heb "regelmatig" last van duizeligheid (eens in de twee weken tot eens per maand), maar dit was vroeger een tot meerdere keren per week.
Ja, en dat is wat dat betreft logisch. Bloed zakt je lichaam in, trekt weg uit je hoofd, en daardoor wordt je licht. Na een bad is dit vaak wat heviger dan "normaal", maar dat komt door de vaatverwijding natuurlijkquote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:11 schreef starla het volgende:
[..]
Neen, je onderdruk is niet te laag. Wanneer heb je last van die duizeligheid, vooral bij opstaan?
zie dit nu pas staan, als het bij True Health was was het bij ons, maar microlifeshop is bekender (en de service is slechter, we krijgen regelmatig ontevreden klanten die uiteindelijk bij ons bestellen).quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:01 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Deze heb ik inmiddels besteld. Ik ben benieuwd.
Ik denk bij de shop waar jij werkt.
Ik word nooit licht in m'n hoofd, maar hé, niemand heeft zulke geweldige autonome reflexen als ikquote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:14 schreef Luco het volgende:
[..]
Ja, en dat is wat dat betreft logisch. Bloed zakt je lichaam in, trekt weg uit je hoofd, en daardoor wordt je licht. Na een bad is dit vaak wat heviger dan "normaal", maar dat komt door de vaatverwijding natuurlijk
Bij True Health. Bestelling liep vlot en de Microlife lijkt me een uitstekende meter.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:14 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
zie dit nu pas staan, als het bij True Health was was het bij ons, maar microlifeshop is bekender (en de service is slechter, we krijgen regelmatig ontevreden klanten die uiteindelijk bij ons bestellen).
Luco: 120/60 is een vrij lage onderdruk (statistisch gezien), maar zeker niet te laag. Zolang je zelf nergens last van hebt, is het niet gevaarlijk om een lage onderdruk te hebben. Als het duizelen aanhoudt of vaker voorkomt kan het wel raadzaam zijn om een keertje naar de huisarts te gaan.
Wees blij. Non-dippers hebben een grotere kans op hart- en vaatziekten, omdat het beschadigde endotheel 's nachts minder kans heeft te herstellen vanwege de persisterende hoge bloeddruk.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:20 schreef Halinalle het volgende:
Ik las trouwens trouwens dat er een verschil is tussen "dippers" en "nondippers" bij mensen met verhoogde bloeddruk. Bij dippers daalt de bloeddruk 's nachts duidelijk t.o.v. de dag en bij non-dippers is dat veel minder. Ik ben een "dipper".
Waar heb je dit gelezen? Ik ben namelijk nieuwschierig. Ik geloof niet dat ik zelf een dipper ben, maar het lijkt me wel interessant om te lezen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:20 schreef Halinalle het volgende:
Ik las trouwens trouwens dat er een verschil is tussen "dippers" en "nondippers" bij mensen met verhoogde bloeddruk. Bij dippers daalt de bloeddruk 's nachts duidelijk t.o.v. de dag en bij non-dippers is dat veel minder. Ik ben een "dipper".
Bedoel je onderdruk 55 en overduk 90 (65/100)? Ik ga daar maar even vanuitquote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:16 schreef pmdomela het volgende:
Ik heb een bloeddruk in rust van 90/55Overdag bij normale activiteit schommelt het meer rond de 100/65
Het word me ook nogal eens zwart voor de ogen als ik uit bed spring.
Onderdruk kan nooit meer zijn dan de bovendruk. En de officiele notatie is bovendruk/onderdruk.quote:Op woensdag 23 juli 2008 01:40 schreef Musje456 het volgende:
[..]
Bedoel je onderdruk 55 en overduk 90 (65/100)? Ik ga daar maar even vanuit
Ik weet niet meer waar ik dit gelezen hebt, maar googelen op non-dipping en hypertensie of hypertension levert veel resultaten.quote:Op woensdag 23 juli 2008 01:34 schreef Musje456 het volgende:
[..]
Waar heb je dit gelezen? Ik ben namelijk nieuwschierig. Ik geloof niet dat ik zelf een dipper ben, maar het lijkt me wel interessant om te lezen.
Ik heb het wel eens aan een oudere jaars geneeskunde gevraagd tijdens een practicum waarbij we leerden bloeddruk meten, omdat het toen naar voren kwam. Maar opzich is een lage bloeddruk alleen maar gezond, behalve dat ik soms voorzichtig moet zijn moet plots opspringen enzo.quote:Op woensdag 23 juli 2008 01:40 schreef Musje456 het volgende:
[..]
Bedoel je onderdruk 55 en overduk 90 (65/100)? Ik ga daar maar even vanuit
Met medicijnen zat ik vandaag op 110/70, en ja ben meer duizelig oftewel onzeker met trappen. Jouw bloeddruk hoort wel erg laag uit, maar als je echt onzeker bent is de dokter niet ver weg. Je kan het altijd laten nakijken (mijn dokter had een bloeddruk van 106/65: hij liet het me zien)![]()
Als je onzeker bent: vraag!
Precies, jouw aderen slibben wel dicht zonder hoge bloeddrukquote:Op woensdag 23 juli 2008 13:29 schreef pmdomela het volgende:
En ik drink al veel, rook wel eens, en doe al belachelijk veel ketchup en zout bij mijn eten dus veel hoger kan ik het niet maken
Jij snapt het!quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:37 schreef starla het volgende:
[..]
Precies, jouw aderen slibben wel dicht zonder hoge bloeddruk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |