abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58637416
Zijn er mensen hier die te maken hebben met een verhoogde of hoge bloeddruk?

Heb je medicijnen, of je voeding veranderd. Hoe ga je ermee om?

Zelf heb ik al jaren een verhoogde bloeddruk,maar niet zo hoog dat ik medicijnen nodig had: elke keer op het kantje. Nu ben ik 42 en met een zware familiaire belasting uiteindelijk toch aan de medicijnen (ben net begonnen). Hoe is dat voor anderen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Musje456 op 13-05-2008 02:00:29 ]
pi_58637782
Meldt!!

Mijn bloeddruk was al jaren aan de hoge kant (ongeveer 95/180), ook door erfelijke belasting. Er komen veel hart- en vaatziekten voor in beide kanten van mijn familie. Ik had toch liever geld of zoiets gekregen, maarja

Ik ben een paar jaar geleden aan de betablockers (metoprololtartraat) gezet, omdat ik niet goed was geworden (onderdruk op 116!!). In het begin ging dit prima, maar na een half jaar kreeg ik kale plekken op mijn hoofd... Zéér zeldzame bijwerking. Sinds 1,5 jaar slik ik Aprovel (irbesartan), dit gaat prima! Ik heb soms zelfs het idee dat mijn bloeddruk te laag is, dan krijg ik een "wegzakkertje".

Ik krijg elke 3 maanden een controle bij de huisarts (praktijkondersteuner), 1 keer per jaar een algehele controle met bloed- en urineonderzoek.

Qua eten heb ik wel wat moeten aanpassen. Ik voeg geen zout meer toe, maggie en ketjap zijn al helemaal uit den boze. Daarnaast geen dropjes, geen zoethout (thee ) of etenswaren waar deze produkten in voor komen.

Valt verder best goed mee te leven als je medicatie goed werkt Ik zit nu standaard op 80/130, keurig dus!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_58637915
Top! Dank Minthy!

Ik zat (door bloeddonorervaring) telkens rond de 160/100, maar dat had ook met de witte jassen te doen: nerveusiteit Net op de grens daardoor. Nu kwam ik op 170/115 Ik heb nu een eigen meter (mijn huisarts was het niet eens met een 24 uurs meter) maar bleef hangen op een onderdruk die rond de 100 bleef hangen. Dat is veels te hoog zoals je weet.

Nu heb ik Lodaz gekregen: ook een betablokker. De resultaten waren binnen tee uur meetbaar: bloeddruk veel lager en de hartslag rond de 55. Ik werd wel erg duizelig. Nu na drie dagen is het merkbaar dat rond de avonduren mijn bloeddruk weer stijgt: gisteren veels te hoog (ik vermoed dat dat aan de koffie lag), maar ben juist daarom benieuwd naar ervaringen van anderen.

Zout gebruik ik al amper (ervaring van mijn paps, hij was ook erg jong, en vermoedelijk is het bij mij erfelijk). Maggie gebruik ik nooit en ketjap zelden. Ik ben al heel bewust met zout eigenlijk. Soms eet ik wel wat dropjes (nadat ik in Nederland ben geweest, maar dat is echt te verwaarlozen

Hoe ben jij met koffie en thee? En hoe was het in het begin voor jou? Ik weet dat je na drie dagen nog niks kan zeggen, maar jij kreeg wel behoorlijke bijverschijnselen na een half jaar...
Ik lijk goed te reageren, maar was gisteren wel verrast over een plotseling hoge waarde, na alle lage waardes (160/103 waar die daarvoor telkens op ca 125/83 lagen).

Merk jij verschillen na bepaalde etensbestanddelen of dranken?

Tja... je merkt wel... ik vraag me zoveel af...

Prima waarden heb je trouwens, goed hoor Fijn om te horen!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 03:28:40 #4
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_58638106
ik slik al zo lang ik heug medicijnen tegen een te hoge bloeddruk. Ik ben nu 20.
Heb diverse operaties gehad, vlak na mijn geboorte en toen ik 6 was, heb ik een operatie gehad aan mijn aorta, deze was vernauwd, ben ook 2x gedotterd.
Ik slik ook metoprololtartraat (selokeen ZOC), een betablokker. Heb nergens last van, weet ook niet wat mijn bloeddruk met en zonder is, volgens mij is het zonder 160/100 oid.

Geen bijwerkingen (misschien koude handen).

Ik ken geen verschlilen na bepaalde etenbestanddelen of dranken. Alcohol wordt gewoon verwerkt, en ik heb er geen andere ervaring mee dan niet-gebruikers van het medicijn. Ik drink in vlagen 10 koppen koffie per dag, maar nergens last van. Heb ook nooit te horen gekregen dat ik niets man of zo..
niets
pi_58695695
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 03:28 schreef Ewaldus het volgende:
ik slik al zo lang ik heug medicijnen tegen een te hoge bloeddruk. Ik ben nu 20.
Heb diverse operaties gehad, vlak na mijn geboorte en toen ik 6 was, heb ik een operatie gehad aan mijn aorta, deze was vernauwd, ben ook 2x gedotterd.
Ik slik ook metoprololtartraat (selokeen ZOC), een betablokker. Heb nergens last van, weet ook niet wat mijn bloeddruk met en zonder is, volgens mij is het zonder 160/100 oid.

Geen bijwerkingen (misschien koude handen).

Ik ken geen verschlilen na bepaalde etenbestanddelen of dranken. Alcohol wordt gewoon verwerkt, en ik heb er geen andere ervaring mee dan niet-gebruikers van het medicijn. Ik drink in vlagen 10 koppen koffie per dag, maar nergens last van. Heb ook nooit te horen gekregen dat ik niets man of zo..
Wow, ik denk dat jij wel een geval apart bent: pas 20 diverse operaties, gedotterd... Jeetje. Nogal uitzonderlijk. Pittig ook, lijkt me, als je zo jong bent. Gaat het nu goed met de medicijnen die je hebt?

Ik nam als uitgangspunt eigenlijk meer personen die nooit eerder problemen hadden gehad en nu aan de medicijnen moeten. Jonger dan men gewoonlijk ziet, want gewoonlijk ziet men de problemen pas na 55+.

Voor mezelf, na bijna een week lijken de medicijnen hun werk te doen, en begint de duizeligheid af te nemen. Gaat goed dus
Nee, geen koude handen of voeten, wel droom ik intensiever... Een keer had ik een duidelijke verhoging na hier de 'kokekaffe' gedronken te hebben. Water wat men kookt en koffie op gooit en laat trekken... Het is sterker. Geen idee of dat de oorzaak was, maar ik kan niks anders bedenken.

Verder lijkt mijn man ook problemen te hebben Hij houdt het nu wat meer bij, maar gaat wel een afspraak maken bij de dokter...
pi_58773665
Blijkbaar zijn er hier niet veel die met dit 'probleem' te kampen hebben?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 02:17:00 #7
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_58773821
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:42 schreef Musje456 het volgende:

[..]

Wow, ik denk dat jij wel een geval apart bent: pas 20 diverse operaties, gedotterd... Jeetje. Nogal uitzonderlijk. Pittig ook, lijkt me, als je zo jong bent. Gaat het nu goed met de medicijnen die je hebt?

Ik nam als uitgangspunt eigenlijk meer personen die nooit eerder problemen hadden gehad en nu aan de medicijnen moeten. Jonger dan men gewoonlijk ziet, want gewoonlijk ziet men de problemen pas na 55+.

Voor mezelf, na bijna een week lijken de medicijnen hun werk te doen, en begint de duizeligheid af te nemen. Gaat goed dus
Nee, geen koude handen of voeten, wel droom ik intensiever... Een keer had ik een duidelijke verhoging na hier de 'kokekaffe' gedronken te hebben. Water wat men kookt en koffie op gooit en laat trekken... Het is sterker. Geen idee of dat de oorzaak was, maar ik kan niks anders bedenken.

Verder lijkt mijn man ook problemen te hebben Hij houdt het nu wat meer bij, maar gaat wel een afspraak maken bij de dokter...
Tot mijn 18e bi-jaarlijkse controle bij de cardiloog en maar minder dan 5x geopereerd hoor

Met medicijnen gaat het goed, behalve laatste 3 dagen want ik ben er door heen.. Voel dan nu bij de minste inspanning (traplopen bijv) letterlijk mijn bloeddruk omhoog schieten...
niets
pi_58775072
Je zult misschien de gevolgen van een hoge bloeddruk voelen, maar een hoge bloeddruk an sich voel je dus niet. Dat is nou net waarom het zo levensgevaarlijk is!!!! van een te lage bloeddruk kun je duizelig worden en flauwvallen, een hoge bloeddruk he geen voelbare gevolgen. Het is daarom ook wel een sluipmoordenaar!

Mijn bloeddruk is gelukkig keurig (110-75) maar wanneer je boven de 130-85 komt als je thuis meet is het toch niet verkeerd om met je huisarts te overleggen. Het is wel belangrijk dat je je bloeddruk meet met de juiste meter. Polsbloeddrukmeters moeten linea recta de prullenbak in! Daar meet je niets mee. Je kunt je bloeddruk alleen nauwkeurig meten met een bloeddrukmeter van Microlife of enkele modellen van Omron (zie ook website Nederlandse hartstichting). Een thuismeting is veel nauwkeuriger dan een meting bij de huisarts, die kun je nooit 100% vertrouwen omdat je op dat moment niet in rust bent. Je bloeddruk meet je het best een uur na het opstaan en vlak voo rhet naar bed gaan op vaste tijden.
I had a signature once. It was awful.
pi_58793134
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 02:17 schreef Ewaldus het volgende:

[..]

Tot mijn 18e bi-jaarlijkse controle bij de cardiloog en maar minder dan 5x geopereerd hoor

Met medicijnen gaat het goed, behalve laatste 3 dagen want ik ben er door heen.. Voel dan nu bij de minste inspanning (traplopen bijv) letterlijk mijn bloeddruk omhoog schieten...
Ik zei ook niet dat je al 20x geopereerd was, maar wel dat je pas 20 was en al diverse keren geopereerd (komma vergeten) en 'maar minder dan 5x geopereerd...'

Wanneer moet je weer voor controle? Meet je regelmatig je eigen bloeddruk? Hoe gaat dat voor jou? Hoe vaak moet jij naar de dokter?

Ik moet nu over drie maanden terug komen en zelf regelmatig controleren. Het gaat dus goed met de medicatie die ik nu heb. Ik droom wel vreselijk intensief en regelmatig nachtmerries. Hopenlijk worddt dat minder. Verder zijn mijn darmen wat van slag, maar dat zal wel wegtrekken. Het zijn gebruikelijke bijverschijnselen als ik de bijsluiter lees, dus maak me er niet zo'n zorgen over.
Mijn man zit thuis hoger dan ik bij de dokter (rond de 160/105) en zal ook een afspraak maken...
pi_58793354
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 08:55 schreef zoeperzazke het volgende:
Je zult misschien de gevolgen van een hoge bloeddruk voelen, maar een hoge bloeddruk an sich voel je dus niet. Dat is nou net waarom het zo levensgevaarlijk is!!!! van een te lage bloeddruk kun je duizelig worden en flauwvallen, een hoge bloeddruk he geen voelbare gevolgen. Het is daarom ook wel een sluipmoordenaar!

Mijn bloeddruk is gelukkig keurig (110-75) maar wanneer je boven de 130-85 komt als je thuis meet is het toch niet verkeerd om met je huisarts te overleggen. Het is wel belangrijk dat je je bloeddruk meet met de juiste meter. Polsbloeddrukmeters moeten linea recta de prullenbak in! Daar meet je niets mee. Je kunt je bloeddruk alleen nauwkeurig meten met een bloeddrukmeter van Microlife of enkele modellen van Omron (zie ook website Nederlandse hartstichting). Een thuismeting is veel nauwkeuriger dan een meting bij de huisarts, die kun je nooit 100% vertrouwen omdat je op dat moment niet in rust bent. Je bloeddruk meet je het best een uur na het opstaan en vlak voo rhet naar bed gaan op vaste tijden.
Deels klopt het wel wat je zegt, maar deels ook niet... Een verkeerde bloeddruk is inderdaad een sluipmoordenaar, omdat je er vaak geen erg in hebt. Dat is ZO WAAR!

Maar de grens van 130/85 is echt niet gevaarlijk. De medische standaard houdt de grens van 145/90 aan waar er zelfs nog flexibiliteit is: je moet over enkele dagen meerdere keren per dag meten om een goed overzicht te krijgen.
Het feit dat de bloeddruk bij de dokter niet altijd nauwkeurig hoeft te zijn heeft te maken met zenuwen: het zogenaamde 'witte jassen complex': de meeste mensen zijn toch altijd wat nerveuzer als ze bij de dokter komen, wat onmiddelijk een hogere bloedruk laat zien, vandaar dat het het beste is om thuis te meten en dat enkele dagen lang te doen.

Wat je zegt over polsmeters is onzin (waar heb je die info vandaan?). Ik heb een polsmeter die geijkt is en die geeft ca dezelfde waarde aan als een armmeter (is getest). Punt is dat je een medisch goedgekeurde meter hebt, en die elk jaar laat nakijken (eiken).

Ik meet nu nog maar een keer per dag en zit gemiddeld op 115/75 Ben er blij mee, al is het elke ochtend eeen pil innemen even wennen. Het moet nog deel worden van mijn routine

Jij hebt trouwens een plaatje van een bloeddruk! Ik ga er van uit zonder pillen?
pi_58794473
Pas nog laten checken en heb een vrij lage, maar ken best wel veel mensen die er problemen mee hebben, sommigen zijn bejaard maar anderen zijn best jong. Gebruiken allemaal medicijnen. Een vriendin is er volledig vanaf sinds ze extra vitaminen is gaan slikken en gestopt is met alle alcohol en drugs. Ze ontweek altijd zure dingen zoals balsamico azijn en grapefruitsap maar dat kan nu ook gewoon weer, ook een stuk lekkerder toch
Jusqu'ici tout va bien...
pi_58794812
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:11 schreef Musje456 het volgende:
Wat je zegt over polsmeters is onzin (waar heb je die info vandaan?). Ik heb een polsmeter die geijkt is en die geeft ca dezelfde waarde aan als een armmeter (is getest). Punt is dat je een medisch goedgekeurde meter hebt, en die elk jaar laat nakijken (eiken).
In Nederland zijn er geen polsbloeddrukmeters die voldoen aan de strenge protocollen van de ESH (european Society for Hypertension) en een citaat van de Nederlandse Hartstichting:
"Pols- of vinger bloeddrukmeters worden dus niet aanbevolen, vanwege de vele onnauwkeurigheden tijdens de metingen." {link)
Enkel deze bloeddrukmeters zijn medisch goedgekeurd, er zijn zó veel bloeddrukmeters die van alles roepen, maar uiteindelijk helemaal geen certificaten hebben! Bv inventum, die roept 'hoevel keurmerken moet een bloeddrukmeter hebben?' en komen dan aanzetten met 'beste koop duitse consumentenbond'. Nou, daar heb je écht geen drol aan. Het enige keurmerk dat een bloeddrukmeter moet hebben is van de ESH

130/85 is een grens in rust hoor, echt 's ochtends vroeg bij het meten. Hoger dan dat begint het twijfelachtig te worden en is het iets om in de gaten te houden.
En mijn bloeddruk is gewoon van mezelf zonder medicijnen
pi_58804135
Mijn onderdruk is hoog. Schommelt rond de 90, met als hoogste tot nog toe 99.
Ben 23. Artsen vinden het niet gezond maar willen me ook geen medicatie geven omdat ik te jong ben.
Proud property of hollander172
pi_58804326
Dat is lastig.... Je kunt er een klein beetje zelf aan werken om het iets omlaag te krijgen, door (als dat nog niet het geval is) wat conditie op te bouwen door meer te bewegen, door stress te vermijden en indien overgewicht proberen wat af te vallen.... Maar medicijnen zijn ook niet alles... als je bovendruk wel normaal blijft zou ik proberen medicijnen zoveel mogelijk te vermijden
pi_58846344
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 06:33 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

In Nederland zijn er geen polsbloeddrukmeters die voldoen aan de strenge protocollen van de ESH (european Society for Hypertension) en een citaat van de Nederlandse Hartstichting:
"Pols- of vinger bloeddrukmeters worden dus niet aanbevolen, vanwege de vele onnauwkeurigheden tijdens de metingen." {link)
Enkel deze bloeddrukmeters zijn medisch goedgekeurd, er zijn zó veel bloeddrukmeters die van alles roepen, maar uiteindelijk helemaal geen certificaten hebben! Bv inventum, die roept 'hoevel keurmerken moet een bloeddrukmeter hebben?' en komen dan aanzetten met 'beste koop duitse consumentenbond'. Nou, daar heb je écht geen drol aan. Het enige keurmerk dat een bloeddrukmeter moet hebben is van de ESH

130/85 is een grens in rust hoor, echt 's ochtends vroeg bij het meten. Hoger dan dat begint het twijfelachtig te worden en is het iets om in de gaten te houden.

Wat voor soort bloeddrukmeter je ook hebt: je moet hem laten nakijken! Velen Nederlanders (en ja helaas kwam dit nieuws uit Nedrland) blijken onterecht uit te gaan van een ok bloedruk vanwege meters die nooit geikt waren en een onterechte lage bloeddruk weergaven. Wat voor soort je hebt doet dus niks ter zake, maar je moet hem wel laten eiken! Niemand wil ten onrechte aan de medicijnen. Eens per twee jaar je meter laten nakijken en vergelijken is voldoende. En of je een pols of armmeter hebt doe er echt niks toe... als je het niet vertrouwd: ga naar je arts en vergelijk (heb ik gedaan en kwam vrijwel tot hetzelfde resultaat). Het is trouwens zonder meer aanbevelend om je bloeddrukmeter de eerste keer mee te nemen naar je eigen arts
  vrijdag 23 mei 2008 @ 04:50:47 #16
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_58846363

Doe de Japio, goed voor je bloeddruk.
There is nothing to worry about, there is nothing at all.
pi_58846366
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 06:33 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Lees alle sites eens over hypertensie: nergens praat men over een grens van 130/85... waar haal je dat vandaan? Ik ben jaren bloeddonor geweest en zat elke keer op 160/100 vanwege zenuwen: Ja, dat was te hoog maar bij dokters controle zat ik te laag voor medicijnen: ze dachten stress vanwege werk etc...

Feit is dat maar al te vaak bloeddrukverlagende medicijnen worden voorgeschreven voor mensen die dat niet nodig hebben.helaas.
Ik weet al jaren dat mijn bloeddruk net even te hoog ligt, en ok: nu op relatief een jong leeftijd ben ik aan de medicijnen omdat ik dus echt veels te hoog zit. Mijn paps was ook erg jong toen hij aan de medicijnen moest en ik heb begrepen dat ik een hoge graad van ervelijke belasting heb. Mijn mams was ook jonger dan gebruikelijk.

toch kwam het voor mij wel als een schok, al was ik voorbereidt...

[ Bericht 5% gewijzigd door Musje456 op 24-05-2008 00:35:50 ]
pi_58847019
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 04:52 schreef Musje456 het volgende:
Lees alle sites eens over hypertensie: nergens praat men over een grens van 130/85... waar haal je dat vandaan? Ik ben jaren bloeddonr geweest en zat elke keer op 160/100 vanwege zenuwen: Ja, dat was te hoog maar bij dokters controle zat ik te laag: stress vanwege werk etc...
Volgens de ESH (Eruopean Society of Hypertension) is alles tussen de 120/80 en 130/85 goed. Boven de 130/85 tot 140/90 spreken we van iets verhoogd en boven de 140/90 is er sprak evan een te hoge bloeddruk.
pi_58979517
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 02:18 schreef Musje456 het volgende:

Hoe ben jij met koffie en thee? En hoe was het in het begin voor jou? Ik weet dat je na drie dagen nog niks kan zeggen, maar jij kreeg wel behoorlijke bijverschijnselen na een half jaar...
Ik lijk goed te reageren, maar was gisteren wel verrast over een plotseling hoge waarde, na alle lage waardes (160/103 waar die daarvoor telkens op ca 125/83 lagen).

Merk jij verschillen na bepaalde etensbestanddelen of dranken?

Thee dronk ik niet zoveel, meestal zoethoutthee. Daar ben ik gelijk mee gekapt. Ik ben wel een echte koffieleut, ik moest minderen naar maximaal 5 koppen per dag. Af en toe zit ik er wel boven hoor, krijg ik ook geen last mee

Ja, dat uitvallen van mijn haar had ik ook niet op gerekend... Het stond wel in de bijsluiter, maar het kwam zelden voor. Verder had ik van die med geen andere bijwerkingen. Van mijn huidige ook niet echt, al ben ik soms wat duizelig omdat mijn bloeddruk dan aan de lage kant zit.

Maak je trouwens niet te druk (is sowieso niet goed ) over het schommelen wat je bloeddruk doet. In de ochtend is het altijd lager dan op de avond. Er zit gewoon veel verschil in. Als je hier last van blijft houden, kun je een 24-uursmeting (of langer) aanvragen bij je huisarts. Je krijgt dan een meter mee die op je lichaam wordt geplaatst. Elk uur wordt dan je druk gemeten, standen kun je doorgeven via je modem. Mijn broer heeft dit ook gehad. Hieruit bleek dat hij een normale bloeddruk had, bij de arts zat hij altijd te hoog.

Verder merk ik nu niet zoveel verschil na eten of drinken. Alleen eet ik vaak bij andere mensen die niet goed op de hoogte zijn en flink veel zout op het eten gooien. Dan kan het zijn dat ik duizelig word, gebeurt gelukkig niet zo vaak.

Hoe gaat het nu met je medicatie? Al volledig ingesteld of loop je nog tegen problemen aan?
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_59004069
Ik ga lekker. Maar merk wel dat sterkere koffie invloed heeft, en beperk dat wat. Mijn pillen werken goed en de duizeligheid neemt af (al is het daar soms onverwacht).

Ik heb geen haaruitval gehad, maar heb mogelijk een andere medicatie dan jij Minthy. Ik weet dat er vreselijk verschillende verschillen zijn. Mijn ouders waren beiden jong toen ze aan de pillen moesten: iets wat mijn huisarts extra alert maakte.
Hij vond die 24-uurs meter dus niks voor mijn geval. Ik ben het enig met jou dat voor velen dat een uitkomst kan wezen (mijn paps werd alleen al nerveus bij het idee!). Ik kreeg na een hartfilm en een foto de mogelijkheid om zelf te meten gedurende tenminste zes dagen, vijf keer per dag. Ik zat in die periode gemiddeld rond 148/95, hartslag rond de 90 gemiddeld. En was familiaer zwaar belast...Nu met pillen zit ik rond de 130/75 (meestal veel lager met mijn overdruk) en een hartslag rond de 53.

Ik verander mijn voedingspatroon waar ik kan, maar merk geen verschil (gebruikte sowieso geen extra zout).
  vrijdag 30 mei 2008 @ 02:32:01 #21
84524 Morwen
I got life
pi_59004124
Mijn mannetje had altijd een hoge bloeddruk, ook wel erfelijk maar voornamelijk door stress. Hij zat en zit nog weleens in therapie, leert omgaan met zijn emoties en onverwerkte trauma's. Nu ligt zijn bloeddruk keurig binnen de grenzen (zonder medicatie sinds kort ) en hij let echt niet op zijn voeding.........wel op zijn gedrag. Tip misschien?

Mijn bloeddruk is soms te laag waardoor ik flauw/duizelig word, ga ik gewoon even iets doen (niet op een trapje ) Misschien moet ik koffie gaan drinken en net doen alsof ik gestressed ben
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_59004145
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 16:05 schreef Anubis1984 het volgende:
Mijn onderdruk is hoog. Schommelt rond de 90, met als hoogste tot nog toe 99.
Ben 23. Artsen vinden het niet gezond maar willen me ook geen medicatie geven omdat ik te jong ben.
Hou het gewoon in de gaten. Ik was 20 en had een onderdruk van 100. Was je bij een dokter dat je die onderdruk kreeg? Met mijn ervaring: vraag je familie (ouders, ooms en tantes in de directe lijn) eens of ze dit hebben. Dit kan moeilijk zijn... Ik had gelukkig ouder die open waren en beiden jong aan deze kwaal geholpen zijn (maw pillen slikken). De rest van de familie weigert een dokter te zien :S

Ik vraag me af hoe je kan weigeren om een arts te zien: omdat 'hij toch wel wat vindt' Ok ik ga offside van dit topic... maar ik vraag me af of er mensen zijn die zo denken? Ik zal ze niet veroordelen, maar wil graag proberen ze te begrijpen... ik snap het nl niet
pi_59004160
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 02:32 schreef Morwen het volgende:
Mijn mannetje had altijd een hoge bloeddruk, ook wel erfelijk maar voornamelijk door stress. Hij zat en zit nog weleens in therapie, leert omgaan met zijn emoties en onverwerkte trauma's. Nu ligt zijn bloeddruk keurig binnen de grenzen (zonder medicatie sinds kort ) en hij let echt niet op zijn voeding.........wel op zijn gedrag. Tip misschien?

Mijn bloeddruk is soms te laag waardoor ik flauw/duizelig word, ga ik gewoon even iets doen (niet op een trapje ) Misschien moet ik koffie gaan drinken en net doen alsof ik gestressed ben
Morwen: een ding mag je weten: als je eenmaal aan de bloeddrukmedicijnen zit kom je er nooit van je lev en meer van af. Ja: jouw mannetje is gelukkig
  vrijdag 30 mei 2008 @ 02:50:04 #24
84524 Morwen
I got life
pi_59004227
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 02:39 schreef Musje456 het volgende:

[..]

Morwen: een ding mag je weten: als je eenmaal aan de bloeddrukmedicijnen zit kom je er nooit van je lev en meer van af. Ja: jouw mannetje is gelukkig
Jawel hoor, hij is er al vanaf, allebei zijn ouders dus niet maar die zitten vol met stress. In hoeverre is iets erfelijk en in hoeverre dat er gewoon een hoop mis zit in een hoop families. En maar bij elkaar blijven en maar pillen slikken. Misschien iets om over na te denken?
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_59004310
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 02:50 schreef Morwen het volgende:

[..]

Jawel hoor, hij is er al vanaf, allebei zijn ouders dus niet maar die zitten vol met stress. In hoeverre is iets erfelijk en in hoeverre dat er gewoon een hoop mis zit in een hoop families. En maar bij elkaar blijven en maar pillen slikken. Misschien iets om over na te denken?
Laat maar: Jouw reactie geeft aan dat jij al jouw oordeel al klaar hebt. Leer meer en ja: lees meer over hypertensie... mensen die jaren hebben gesport, actief hebben gedaan, geleerd enz. zoals ik met extra belasting zit; ik wist het al jaren en heb alles eraan gedaan met extra sporten, ben slank etc. etc.

Jij zegt letterlijk, bij elkaar blijven en maar pillen slikken: weet je wel wat je zegt? Ik mag echt hopen dat je zelf nooit in een situatie komt waar je zelf pillen moet sliken, want ik lees je antwoord echt met ongeloof...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')