quote:
Op woensdag 14 mei 2008 04:16 schreef Maria44 het volgende:Ik vind het tever gaan als je constant je medespeler zwart maakt achter diegene zijn/haar rug om, maar de discussie face to face uit de weg gaat. Als Huub zijn schoonmoeder uitscheldt, doet ie dat in haar gezicht en komt er later op terug omdat hij op dat moment over verkeerde info beschikte. Zijn schoonmoeder heeft het vervolgens met hem uitgepraat en het is goedgekomen tussen die twee.
Verder vind ik het te ver gaan dat met name Amanda beslist of er personeel in de villa blijft. Als je van de week hoorde van Palma dat Elly veel verdriet had omdat ze niet meer mocht komen, dan vind ik dat te ver gaan omdat het duidelijk is dat Amanda dat heeft afgedwongen.
Het punt is dat zijn schoonmoeder niets met het spel te maken heeft. Dat heeft bijvoorbeeld Carlos ook niet, maar Jaap doet het met humor. Dat kan je met Huubs schelden op dat moment en het plotselinge duwen van Claire en slaan tegen de muur niet zeggen. Bovendien 'goedgekomen' is het allerminst, haar gezicht tijdens de trouwerij sprak boekdelen. Ze heeft zich erin berust, maar gelukkig met de situatie is ze, als geestelijk gezond mens zijnde, natuurlijk allerminst.
De streamers beinvloeden... ik denk het niet. Als Huub een vergaande fout of opvallende stap heeft gezet (alles omtrent de trouwerij, iets dat niemand van ons als romantisch zag mag ik hopen?) mogen zijn tegenstanders daar vol op inhaken. Brian heeft de laatste maanden vaak genoeg open en bloot op tafel gelegd wat hij van Huub dacht. Bovendien roddeld Huub ook heel wat af over Brian, kijk zijn gesprek met Claire laatst er nog maar eens op na, waarin hij liep te zeuren over Brian's dominantie, terwijl hij zelf grotendeels dezelfde fouten maakt, of laat hij zich als een hondje door Claire commanderen? Mijns inziens is dat eerder andersom. In ieder geval is Huub in een relatie in conflicten ook niet bepaald een hartelijk persoon.
Dat laatste over Amanda vind ik ook weer heel krom. Huub bepaald altijd of iemand 'in zijn huis' welkom is en heeft naast spelers al veel niet-spelers de deur uitgewerkt. Als hij een probleem had gehad met een personeelslid had hij dit ook aangewend om diegene eruit te werken. Huub zegt altijd 'je bent mijn persooneel, dus je doet wat ik zeg' of 'dit is mijn (tegenwoordig noemt hij de anderen ook wel enes) huis'. Duidelijke taal dacht ik zo en daar heeft hij helemaal gelijk in.