Ik weet het ook niet. Ergens denk ik dat Spanje het dit jaar nog wel eens waar zou kunnen maken, maar dat gevoel heb ik wel vaker gehad voorafgaand aan een groot toernooi. De groepsfase moeten ze in ieder geval toch wel kunnen doorstaan, dit keer..quote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:48 schreef Plato1980 het volgende:
Zou het dan eindelijk? Ik kan het me haast niet voorstellen. Twee jaar geleden begonnen ze goed in de poulefase, maar daarna was het meteen over. Zo is er eigenlijk altijd wel wat.
Precies, dat gevoel heb ik ook vaak gehad. Gezien de kwaliteiten zou het er natuurlijk ook een keer uit moeten komen, maar we wachten er al decennia op.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:23 schreef Blight het volgende:
Ergens denk ik dat Spanje het dit jaar nog wel eens waar zou kunnen maken, maar dat gevoel heb ik wel vaker gehad voorafgaand aan een groot toernooi.
dit zal hem worden volgens de Spaanse mediaquote:Keepers: Casillas, Reina, Palop
Verdedigers: Sergio Ramos, Arbeloa, Puyol, Albiol, Marchena, Juanito, Capdevila, Fernando Navarro.
Middenvelders: Senna, Xabi Alonso, De la Red, Iniesta, Cesc, Xavi, Riera, Silva,
Aanvallers: Torres, Villa, Güiza, Bojan
De la Red mee zou erg stoer zijnquote:Op woensdag 14 mei 2008 18:02 schreef AminBen het volgende:
[..]
dit zal hem worden volgens de Spaanse media
Heb je 't over mijn post?quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
Goal tegen Griekenland afgekeurd?
Welke minuut precies, want ik kan het niet vinden...
Tegen Korea in 2002 werden ze wel keihard genaaid....
Nee, ik doelde op de OP waarin hij zegt dat Spanje werd uitgeschakeld op het EK2004 omdat tegen Griekenland een goal werd afgekeurd.quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:04 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Heb je 't over mijn post?
Want ik heb het nergens over Griekenland, alleen dat ze op het EK 2004 gewoon niet echt sterk speelden de laatste twee wedstrijden.
Ze hebben elk jaar een van de beste selecties. Maar presteren kunnen ze niet.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:33 schreef Heerlijkheid het volgende:
Op zich heeft Spanje weinig zwakke plekken, of ik het moet mis hebben. Als ik zo de 'selectie' zie, vind ik het echt top.
Dat laatste zegt me niet zo veel. Toen Spanje een aantal uitstekende kwalificatiereeksen achter de rug had presteerden ze op het eindtoernooi weinig tot niks, misschien is het dit jaar andersom.quote:Op woensdag 14 mei 2008 17:32 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Het wordt weer niets, denk ik. Weinig overtuigend in de kwalificatiereeks.
Reina vind ik juist een matige keeper voor een topclub, maar Casillas is inderdaad de eerste keeper.quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:24 schreef Spaulding het volgende:
Reina staat vaak geweldig te keepen bij Liverpool, wie is eigenlijk de betere? Casillas heeft de voorkeur...
Eerst moest ik nx van Reina weten. Maar ik heb dat toch de indruk dat hij vooruitgang maakt.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:02 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Reina vind ik juist een matige keeper voor een topclub, maar Casillas is inderdaad de eerste keeper.
Of wat dacht je van 2 jaar later?quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mja, maar kijk eens wat ze in 1998 voor wereldelftal ze hadden.
Zubizarreta, Hierro, Luis Enrique, Celades, Raul in bloedvorm met zn maatje Morientes.
Ze lagen in de poulefase er al uit.. Verloren van Nigeria, gelijk tegen Paraguay en wonnen van Bulgarije.
Met alle respect, maar zelfs San Marino had nog een serieuze kans gemaakt in deze poule.
Ze hebben wel vaker een van de beste selecties. Maar wsl missen de Spaanse voetballers gewoon een bepaalde mentaliteit die hun basketballende collega's wel hebben.
Casillas is de #1.quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:24 schreef Spaulding het volgende:
Geweldig team, hoop dat ze ver komen.
Reina staat vaak geweldig te keepen bij Liverpool, wie is eigenlijk de betere? Casillas heeft de voorkeur...
Inderdaad.quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:59 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Of wat dacht je van 2 jaar later?
2 Spaanse teams in de finale van de Champions League. Met Mendieta, Canizares en Gerard van Valencia. Van Real had je dan nog Salgado, Helguera, Hierro, Raul. Aangevuld met spelers als Guardiola, Etxebarria, Molina, Valeron, Fran.
Prachtige wedstrijd tegen Joegoslavie toen, met Alfonso als held.
Echt welquote:
Nog niet compleet bekend toch? Zag maar 21 namen staan namelijk?quote:Op donderdag 15 mei 2008 19:37 schreef JeroenV het volgende:
De selectie is bekend.
En Raul en Bojan gaan niet mee...
Absoluut de beste, gwn fenomenaal die man, is dit seizoen maar weer eens de beste van de grootste club vd wereldquote:
quote:Soccer-Spain delay Euro 2008 squad announcement until Saturday
MADRID, May 15 (Reuters) - Spain have delayed the announcement of their squad for Euro 2008 following the news of the death of team doctor Genaro Borras.
The Spanish Football Federation said the squad would be named on Saturday instead of Friday to allow national team coach Luis Aragones to attend the funeral in Vigo.
Borras, 62, who had been team doctor at three World Cups and two European championships and also worked for second division side Celta Vigo, died after a long illness.
Aragones is expected to omit former captain and all-time leading scorer Raul from his 23-strong squad despite the Real Madrid striker's fine season for his club.
Barcelona's 17-year-old striker Bojan Krkic is also likely to be left out after Spanish media reported that after consultation with the player and his family it was decided that he was not ready to deal with the pressure and expectation of playing in a major championship.
Real Zaragoza forward Sergio Garcia and Villarreal midfielder Santi Cazorla are reported by local media to be the likely alternatives.
Spain have been drawn alongside Russia, Sweden and Greece in Group D at Euro 2008 which takes place from June 7-29 in Austria and Switzerland.
Dan klopt teletekst pagina 808 niet...quote:Op donderdag 15 mei 2008 20:35 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nog niet compleet bekend toch? Zag maar 21 namen staan namelijk?
quote:Bojan laat Euro 2008 schieten: 'Ik ben gewoon uitgeput'
Bojan Krkic bevestigde vrijdag dat hij niet wil en zal deelnemen aan het komende EK in Oostenrijk en Zwitserland. 'Ik ben gewoon uitgeput.'
'Ik heb een afspraak met El Mister', verwees Bojan via de website van Barcelona naar het recente gesprek dat hij had met bondscoach Luis Aragonés. 'Ik weet wat ik nu moet missen, maar ik ben op een punt aanbeland dat ik moet zeggen dat ik erg moe ben. Ik wil eerlijk zijn tegenover de bondscoach, de bond en mezelf.'
Krkic brak dit seizoen door bij Barcelona, waarvoor hij dertig keer in de competitie speelde en negenmaal in de Champions League. Hij maakte tien goals in de competitie en eentje in Europa. In de twee voorafgaande zomers voetbalde hij met de Spaanse jeugdselectie van Onder-17, waarmee hij deelnam aan een EK en een WK. Bovendien speelde hij ook nog voor Onder-21.
'Niemand mag twijfelen aan mijn toewijding, want ik ben er altijd geweest als er een beroep op mij werd gedaan. Maar nu ben ik gewoon uitgeput. Er is geen sprake van een persoonlijk probleem. Ik moet er gewoon even tussenuit.'
'Het is een verrassend seizoen geweest. Beetje bij beetje ben ik steeds meer gaan spelen en op een steeds hoger niveau. Dat bewijst de oproep van de bondscoach, waarvoor ik heel dankbaar ben. Dat ik pas zeventien jaar ben en de bondscoach mij selecteert, maakt mij geweldig trots.'
Daarom gaan ze het ook afleggen. Ik zie ze alweer door het midden ploeteren, de bal verliezen en een messcherpe counter over links van Arshavin over zich heen krijgen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:13 schreef DemonCleaner het volgende:
Mijn favoriet voor de eindzege, het wordt een keer tijd!
Wat voor systeem speelt Spanje eigenlijk meestal, op dat lijstje staan vrij weinig spelers die op de flanken spelen
euhm Arshavin is geschorst tegen Spanjequote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:42 schreef ErikT het volgende:
[..]
Daarom gaan ze het ook afleggen. Ik zie ze alweer door het midden ploeteren, de bal verliezen en een messcherpe counter over links van Arshavin over zich heen krijgen.
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:51 schreef AminBen het volgende:
[..]
euhm Arshavin is geschorst tegen Spanje
quote:Raúl definitief niet in Spaanse EK-selectie
Geschreven op zaterdag, 17 mei om 13:20
Raúl González Blanco, beter bekend als Raúl, gaat definitief niet mee met Spanje naar het EK in Oostenrijk en Zwitserland. De aanvaller van Real Madrid is door bondscoach Luis Aragonés niet opgenomen in zijn 23-koppige selectie voor het eindtoernooi.
De afwezigheid van Raúl komt niet als een grote verrassing. Keuzeheer Aragonés deed de afgelopen jaren nooit een beroep op de Madrileen, al leek het er even op dat hij alsnog zou gaan zwichten voor de publieke opinie. Het goede spel van de weer opgeleefde spits lag hieraan ten grondslag.
Een andere afwezige is Victor Valdés. De sluitpost van Barcelona verkeert in een vormcrisis, en ziet zijn plaats worden ingenomen door Sevilla-doelman Andrés Palop. Ook de Espanyol-spelers Luis García en Albert Riera kunnen het Europees kampioenschap op hun buik schrijven.
Barcelona-aanvaller Bojan Krkic is op eigen verzoek ook buiten de boot gevallen. De jongeling gaf te kennen aan rust toe te zijn na een slopend eerste jaar op het allerhoogste niveau. Bij Villarreal-middenvelder Santi Cazorla en Real Zaragoza-aanvaller Sergio García viel er wel een invitatie op de deurmat. Het tweetal kwam nog nooit eerder in actie voor La Furía Roja.
De volledige selectie:
Doel: Iker Casillas (Real Madrid), José ‘Pepe’ Reina (Liverpool) en Andrés Palop (FC Sevilla)
Verdediging: Sergio Ramos (Real Madrid), Carles Puyol (FC Barcelona), Juanito (Real Betis), Álvaro Arbeloa (Liverpool), Fernando Navarro (Real Mallorca), Raúl Albiol (Valencia), Carlos Marchena (Valencia) en Joan Capdevila (Villarreal)
Middenveld: Cesc Fábregas (Arsenal), Andrés Iniesta (FC Barcelona), Xavi Hernández (FC Barcelona), David Silva (Valencia), Santiago Cazorla (Villarreal), Rubén de La Red (Getafe), Xabi Alonso (Liverpool) en Marcos Senna (Villarreal)
Aanvallers: David Villa (Valencia), Sergio García (Real Zaragoza), Fernando Torres (Liverpool) en Daniel Güiza (Real Mallorca)
Buffon is beter. Cech ook. Sar ook, ondanks zn leeftijd.quote:Op donderdag 15 mei 2008 20:52 schreef AminBen het volgende:
[..]
Absoluut de beste, gwn fenomenaal die man, is dit seizoen maar weer eens de beste van de grootste club vd wereld![]()
die selectie van teletekst, hoe komen ze eraan, Aragones komt zaterdag pas met de namen.
Al ziet het er wel naar uit dat Bojan niet mee gaat idd. Barca en Bojans vader zouden dat niet verstandig vinden.
[..]
En hoe bepaal je dat? Casillas maakt bijna wekelijks fenomenale reddingen, en geen blunders. Kun je dan nog wel stellen dat iemand beter is. Hooguit kun je beweren dat iemand dan net zo goed is.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Buffon is beter. Cech ook. Sar ook, ondanks zn leeftijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |