De vraag is dan waarom jij duizenden waardes inlaadt die niet in de pagina voorkomenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar willen de meningen wel eens over verschillen. Ik ben iig al op onderzoek uitgeweest wat nu precies sneller is, maar blogs e.d spreken elkaar tegen hierover...
Ben het wel met je eens dat het een stuk eenvoudiger is. Echter wil ik niet dat ik straks een enorme array heb met letterlijk duizenden waardes die gecontroleerd worden maar die niet in de pagina voorkomen.
Maar goed, sowieso blijf ik sleutelen aan het ontwerp
Resultset die met paginering pas in de pagina opgenomen wordenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:13 schreef ralfie het volgende:
[..]
De vraag is dan waarom jij duizenden waardes inlaadt die niet in de pagina voorkomen
1 2 3 4 | header("Location: http://www.site.nl/"); exit; ?> |
http://php.about.com/od/learnphp/ht/phpredirection.htmquote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:14 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik weet niet of er op dit typstip nog iemand online is in dit topic maar ik ben een echte maar dan ook totale php noob.
Ik wil dat als mijn mensen op mijn website (eyupciftci.nl) komen ze direct geredirect worden naar mijn blog (eyupciftci.nl/blog/) nu heb ik deze code ervoor gebruikt:
[ code verwijderd ]
maar dat resulteert niet in het desgewenste effect (zie mijn website) wat is er verkeerd?
Staat die code wel in een index.php? En heeft de server wel PHP-ondersteuning?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:14 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik weet niet of er op dit typstip nog iemand online is in dit topic maar ik ben een echte maar dan ook totale php noob.
Ik wil dat als mijn mensen op mijn website (eyupciftci.nl) komen ze direct geredirect worden naar mijn blog (eyupciftci.nl/blog/) nu heb ik deze code ervoor gebruikt:
[ code verwijderd ]
maar dat resulteert niet in het desgewenste effect (zie mijn website) wat is er verkeerd?
waarom haal je dan alle waardes op, en niet alleen de waardes die op je pagina staan?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:16 schreef Scorpie het volgende:
Resultset die met paginering pas in de pagina opgenomen worden
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | $result = mysql_query($query); $num = mysql_num_rows($result); for ($row = 0; $row < $num; $row++) { $data = mysql_fetch_array($result); $wid =$data['wid']; $wens =$data['wens']; $b=$data['b']; # more code here } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | $result = mysql_query($query); $data = array(); while($row = mysql_fetch_array($result) { $data[] = $row; } if(!empty($data)) { shuffle($data) foreach($data as $item) { $wid = $item['wid']; $wens = $item['wens']; #more code here } } ?> |
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 12:27 schreef qu63 het volgende:
[ code verwijderd ]
hoe krijg ik de resultaten geshuffled?
1 |
uiteindelijke code is dit geworden:quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | $query = "SELECT * FROM `wish`"; $result = mysql_query($query); $data = array(); while($row = mysql_fetch_array($result)) { $data[] = $row; } if(!empty($data)) { shuffle($data); foreach($data as $item) { $wid = $item['wid']; $w = $item['w']; $b= $item['b']; echo "<li type=\"circle\" dir=\"ltr\" lang=\"nl\">"; if ($b == 1)echo "<span style=\"text-decoration: line-through;\">"; echo "<a href=\"wl.php?wid=$wid&b=$b\">$w </a>"; if ($b == 1)echo "</span>"; echo "</li>\n"; } } ?> |
query was dus niet al te moeilijk in dit gevalquote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:00 schreef Light het volgende:
[..]
Kan ook, hoewel ook afhankelijk van de query.
Niet als je The 'Reluctant Cache' Pattern principe toepast.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 12:23 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
waarom haal je dan alle waardes op, en niet alleen de waardes die op je pagina staan?
Dit is echt een compleet zinloze load van je server.... zeker als het om veel records gaat ga je dit echt wel merken...
leuk idee eigenlijkquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:44 schreef PiRANiA het volgende:
Is er ergens een programma waar je CAPTCHA' s mee kan testen?
Ik ben vanmiddag een beetje bezig geweest, wat denken jullie?
1: [ afbeelding ]
2: [ afbeelding ]
3: [ afbeelding ]
4: [ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $raw_config = array( 'Title' => 'Pagina Titel', 'BaseHref' => 'http://www.pagina.nl', 'CmsTitle' => 'CMS titel', 'GuestBook' => 0, 'Poll' => 0 ); ?> |
1 2 3 4 5 6 | require_once('config.php'); if($raw_config[GuestBook]!=0){ include('includes/handle_guestbook.php'); } ?> |
1 |
Ik heb eigenlijk nooit wat gedaan met constantenquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:03 schreef Xcalibur het volgende:
ja, quotjes vergeten dus
wat me gelijk op het volgende brengt: waarom gebruik je geen constanten?
Ik neem aan dat je configwaarden nooit wijzigen, en dus ook niet overschreven mogen / kunnen worden, ook niet per ongeluk of via een hack-attempt.
kan ik een constante op een zelfde manier gebruiken als een variabele? dus if(constantnaam=='iets')quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:34 schreef Xcalibur het volgende:
goeie reden
maar die kan je dus niet meer wijzigen als ze eenmaal gedeclareerd zijn, vind ik wel een prettig idee voor mijn databaseconnectie enzo ;-)
Een variabele kun je dan weer unsetten. Dan is'ie echt weg en zelfs met echo $GLOBALS krijg je dan geen waarden meer te zien. Voordeel is dat je een db-connectie gemaakt kan worden, en na het maken van die connectie zijn de logingegens niet meer terug te vinden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:34 schreef Xcalibur het volgende:
goeie reden
maar die kan je dus niet meer wijzigen als ze eenmaal gedeclareerd zijn, vind ik wel een prettig idee voor mijn databaseconnectie enzo ;-)
Ja. De constante dan niet tussen aanhalingstekens zetten natuurlijk (maar dat doe je nu ook goed).quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
kan ik een constante op een zelfde manier gebruiken als een variabele? dus if(constantnaam=='iets')
Ja precies, want dat riep de manual over echo van constanten. Het werkt nuquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:11 schreef Light het volgende:
[..]
Ja. De constante dan niet tussen aanhalingstekens zetten natuurlijk (maar dat doe je nu ook goed).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 | if (substr($folder,-1) != '/') { $folder = $folder.'/'; } if (isset($_GET['img'])) { $imageInfo = pathinfo($_GET['img']); if ( isset( $extList[ strtolower( $imageInfo['extension'] ) ] ) && file_exists( $folder.$imageInfo['basename'] ) ) { $img = $folder.$imageInfo['basename']; } } else { $fileList = array(); $handle = opendir($folder); while ( false !== ( $file = readdir($handle) ) ) { $file_info = pathinfo($file); if ( isset( $extList[ strtolower( $file_info['extension'] ) ] ) ) { $fileList[] = $file; } } closedir($handle); if (count($fileList) > 0) { $imageNumber = time() % count($fileList); $img = $folder.$fileList[$imageNumber]; } } if ($img!=null) { $imageInfo = pathinfo($img); $contentType = 'Content-type: '.$extList[ $imageInfo['extension'] ]; header ($contentType); readfile($img); } else { if ( function_exists('imagecreate') ) { header ("Content-type: image/png"); $im = @imagecreate (100, 100) or die ("Cannot initialize new GD image stream"); $background_color = imagecolorallocate ($im, 255, 255, 255); $text_color = imagecolorallocate ($im, 0,0,0); imagestring ($im, 2, 5, 5, "IMAGE ERROR", $text_color); imagepng ($im); imagedestroy($im); } } ?> |
Vaag, hier werkt het namelijk nietquote:Op donderdag 5 juni 2008 12:23 schreef Xcalibur het volgende:
iedere keer als ik refresh krijg ik een andere header te zien in IE6.... wat is het probleem?
1 2 3 | FROM shop_orders_orders, shop_orders_shipments WHERE (shop_orders_orders.id != shop_orders_shipments.orderID) GROUP BY `id` |
1 2 3 4 5 | FROM shop_orders_orders WHERE id NOT IN ( SELECT id FROM shop_orders_shipments); |
1 |
1 |
Je 1e optie heb ik getest, en die werkt ookquote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:15 schreef Roönaän het volgende:
Werkt dit niet?
SELECT orders.id FROM shop_order orders LEFT JOIN shop_order_shipments ship ON orders.id = ship.id WHERE ship.id IS NULL
of
SELECT orders.id FROM shop_order orders LEFT JOIN shop_order_shipments ship ON orders.id = ship.id HAVING COUNT(ship.id) = 0
Een LEFT JOIN is juist om ook null-resultaten te leveren. Als de ON-clause een match vindt dan wordt die geleverd, is er geen match dan wordt NULL gebruikt voor de velden van de rechtertable.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:17 schreef HuHu het volgende:
Kun je die "WHERE ship.id IS NULL" niet weglaten, omdat de LEFT JOIN geen resultaat geeft als er geen match is?
png werkt bout in IE6.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:21 schreef Black-Hole het volgende:
Voor mijn nieuwe forum ben ik op zoek gegaan naar een php-script voor een roterende/random header. Heb een leuk script gevonden en die werkt met IE7 en Firefox maar niet met IE6. Hoe is dat mogelijk? Het gaat om het volgende stuk code:
[ code verwijderd ]
Zelf heb ik bijzonder weinig verstand van php en jullie hulp is dus meer dan welkom. Het script is hier werkzaam te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |