abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58637788
quote:
Op maandag 12 mei 2008 23:23 schreef qu63 het volgende:

[..]

log blijft leeg, en helaas geeft de software op mn telefoon dus een foutmelding..

de software zal denk ik dus eerst een reactie terug willen voordat er iets verstuurd wordt

maar dan zou er toch íets in mn log moeten staan
probeer het eens met getallheaders()
..///
  dinsdag 13 mei 2008 @ 15:34:51 #27
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_58645788
Is er een class of iets dergelijks dat ik kan gebruiken om uit een PDF een pagina te halen en die als een plaatje te renderen?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 13 mei 2008 @ 18:30:13 #28
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_58649479
quote:
Op maandag 12 mei 2008 23:16 schreef qu63 het volgende:
Deze code heb ik nu, eens kijken of dat genoeg is..
[ code verwijderd ]
Kan veul sneller:

$array = array(1,2,3,4);
$result = print_r($array, 1);
print $result . "\n"

Kan je daarna $result weer printen..

En volgens mij kan je $arr = $_REQUEST wel laten, aangezien $_REQUEST ook aan array is, en zou je dus gewoon kunnen loopen door $_REQUEST... Maar goed, je probleem is er niet mee opgelost.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:31:32 #29
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58650857
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:30 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Kan veul sneller:

$array = array(1,2,3,4);
$result = print_r($array, 1);
print $result . "\n"

Kan je daarna $result weer printen..

En volgens mij kan je $arr = $_REQUEST wel laten, aangezien $_REQUEST ook aan array is, en zou je dus gewoon kunnen loopen door $_REQUEST... Maar goed, je probleem is er niet mee opgelost.
het gaat mij nu in eerste instantie niet om snelheid, maar meer om haalbaarheid/werkzaamheid
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_58651085
TVP
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:59:22 #31
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_58651468
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:34 schreef DionysuZ het volgende:
Is er een class of iets dergelijks dat ik kan gebruiken om uit een PDF een pagina te halen en die als een plaatje te renderen?
heb de oplossing al gevonden door ghostscript command line te gebruiken vanuit php.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_58652895
heeft iemand ervaring met Smarty?

Ik probeer een plugin te maken die weer een andere plugin gebruikt. Maar die kan ik niet aanroepen... tips?
pi_58652986
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 21:15 schreef Xcalibur het volgende:
heeft iemand ervaring met Smarty?

Ik probeer een plugin te maken die weer een andere plugin gebruikt. Maar die kan ik niet aanroepen... tips?
Ik heb wel een tip: iets meer info zou wel helpen.
Wat probeer je precies te maken, welke plugin wordt er gebruikt, wat bedoel je met "kan ik niet aanroepen", krijg je foutmeldingen, zo ja: welke, etc etc.
pi_58653748
-argh, lange ij in de titel, kan iemand dat even aanpassen-

Ik heb een tabel met personen en bedrijven, voorzien van een langitude en longitude, is het mogelijk om de reistijd uit te rekenen tussen twee willekeurige personen of bedrijven?
Ik heb het al voor elkaar om de afstand uit te rekenen via de haversine formule, alleen de reistijd is natuurlijk een ander verhaal.

Mijn idee was om een script te maken die de locaties naar google maps stuurt en vervolgens de reistijd eruit trekt en opslaat.. alleen ik weet niet zeker of dit mag, of dat er beter alternatieven zijn
Een andere mogelijkheid is een licensie nemen op postcode.nl, maar deze lui vragen belachelijke bedragen dus dat is geen optie..

zijn er nog andere 'nettere' mogelijkheden?
pi_58654091
Google heeft een mooie webservices api voor maps en daar behoort dit vast ook tot de mogelijkheden. Alleen even een key aanvragen en dan kun je zo connecten vanuit je script.
pi_58654136
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 22:17 schreef Farenji het volgende:
Google heeft een mooie webservices api voor maps en daar behoort dit vast ook tot de mogelijkheden. Alleen even een key aanvragen en dan kun je zo connecten vanuit je script.
heb me al kapot zitten zoeken, heb jij een link?
pi_58654249
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 22:20 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

heb me al kapot zitten zoeken, heb jij een link?
Hier ergens http://code.google.com/. Zoeken naar Google Maps API.
pi_58654270
Sjongejongejonge .... kapot zitten zoeken ... vuile leugenaar!

http://www.google.nl/search?q=google+maps+api
pi_58654350
ik bedoel dus de link van de module om reistijden uit te rekenen, niet de google api zelf
pi_58654665
Asjeblieft:
http://code.google.com/ap(...)nce.html#GDirections
Functie getDistance()
Reistijden zijn natuurlijk afhankelijk van het vervoersmiddel en hoe hard dat gaat. Dat is eenvoudig zelf uit te rekenen.

-edit-
http://code.google.com/ap(...)eference.html#GRoute
Functie getDuration() zou je op je wenken moeten bedienen.
pi_58655485
Kapot zitten zoeken
pi_58655843
ik ga ff kijken of ik hier iets mee kan, de laatste keer dat ik getDuration gebruikte was het nogal onbetrouwbaar
pi_58656220
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 23:40 schreef Schepseltje het volgende:
ik ga ff kijken of ik hier iets mee kan, de laatste keer dat ik getDuration gebruikte was het nogal onbetrouwbaar
Het is nooit meer dan een schatting of een gemiddelde. Natte vingerwerk. Een bejaarde met een kunstheup en rollator zal veel langer doen over 2km dan een jonge getrainde atleet. En als je van Utrecht naar Amsterdam gaat met de auto dan zal dat zaterdags 's nachts veel sneller gaan dan midden in de maandagochtendspits... dat lijkt me vrij vanzelfsprekend.
pi_58656274
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 23:58 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het is nooit meer dan een schatting of een gemiddelde. Natte vingerwerk. Een bejaarde met een kunstheup en rollator zal veel langer doen over 2km dan een jonge getrainde atleet. En als je van Utrecht naar Amsterdam gaat met de auto dan zal dat zaterdags 's nachts veel sneller gaan dan midden in de maandagochtendspits... dat lijkt me vrij vanzelfsprekend.
das logisch, alleen ik kreeg af en toe geen waarde terug, en na nog een keer proberen wel, waren ook klachten over op het forum, maar zal waarschijnlijk wel gefixt zijn
pi_58656360
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 23:40 schreef Schepseltje het volgende:
Je had natuurlijk ook meteen in je openingspost kunnen melden dat je bekend bent de Google API inclusief getDuration()
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_58656424
Maw je kende en gebruikte de functie die ik voor je heb opgezocht al lang maar je gaat maar een beetje naar de bekende weg vragen hier?

"Ik kan het niet vinden, heb me kapot gezocht" ???

WTF zeg. Stel dan gewoon meteen de juiste vragen.
pi_58657327
ok, maar nu het volgende probleem, die functies als getDuration werken via javascript, wat ik wil is 2 locaties in php opgeven zodat ik de reistijd terugkrijg, dan is het niet handig om met javascript te werken

zijn er methodes om dit serverside te doen? net als de geocoder bv?
  woensdag 14 mei 2008 @ 01:43:46 #48
33189 RM-rf
1/998001
pi_58657492
natuurlijk zijn die methodes er ... de google map API zal waarschijnlijk ook gewoon met Ajax calls werken en daar wordt javascript enkel gebrikt als wrapper voor de xml-requests naar de googleserver...

dus is het gewoon zaak om de specifieke AJAX-api een beetje te dorpluizen en direct de httpXMLrequests eruit te halen en deze door PHP te laten uitvoeren....

of verwacht je dat hier iemand anders kant-en-klare code voor je gaat aanleveren?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_58658814
Ik heb zelf een plugin geschreven die mijn <a> tags schrijft. Afhankelijk van of mod_rewrite aanstaan of niet krijg ik een 'mooie' link of een link met querystringvariabelen.

Nu ben ik bezig een paginanummering / pagination plugin te schrijven, maar daar heb ik dus die <a> plugin bij nodig, om de links op de juiste manier op te maken. Maar het lukt met niet om de <a> plugin aan te roepen vanuit de paginanummering plugin.

Afhankelijk van hoe ik hem probeer te benaderen krijg ik een foutmelding in de trant van "Call to undefined method"....
pi_58659680
Kleine vraag weer,

Ik wil graag uit een document bepaalde gegevens filteren

bv

1
2
3
4
5
Genre: Dance
Group: Person
Person: Mr. Nobody
Label: test label
Last album: test cd

nu wil ik per regel bepaalde gegevens filteren en heb dus een array gemaakt met de volgende namen

1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$ar 
= array("Genre""Group""Person""Label""Last album");

foreach (
$ar AS $zoek)
{

// code
}
?>

Nu wil middels preg_match_all de regel uitlezen die begint met de zoek gegevens oftewel

1
2
3
4
5
Genre: *
Group: *
Person: *
Label: *
Last album: *

Maar nu is de vraag hoe kan ik dit uitlezen, ik heb het volgende al geprobeerd maar blijkbaar werkt dat niet! :(

1
2
3
4
5
6
<?php
if(preg_match_all("/" $zoek "\:(.*)/i"$buf$matches))
{

// doe iets met matches[1]
}
?>

maar ik krijg totaal geen resultaten... why o why?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')