Triest dat zoveel jonge mensen drugs denken nodig te hebben om uit hun dak te gaan.quote:60% partygangers in 'hogere sferen'
Binnenlands - door Redactie op 12-05-2008 @ 15:04
Zo'n 60 procent van de bezoekers die gisteren het dancefestival Fantasy Island in Oldenzaal bezochten was in 'hogere sferen'. Dat bleek uit een controle met drugshonden bij de ingang van het terrein.
Volgens de politie sloegen de honden bij 60 procent van de bezoekers aan. Het festival in recreatiepark Het Hulsbeek trok 4500 bezoekers. Wie tot 5 gram wiet, drie pillen of 0,5 gram harddrugs bij zich had moest de drugs wel inleveren, maar ging niet op de bon. Zestien personen werden aangehouden, omdat zij meer drugs bij zich hadden. De politie spreekt van een rustig verlopen festival.
Tjeempie, ik dacht dat het over de FOK!user ging.quote:Op maandag 12 mei 2008 15:53 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Triest dat zoveel jonge mensen drugs denken nodig te hebben om uit hun dak te gaan.
quote:Op maandag 12 mei 2008 16:04 schreef TubewayDigital het volgende:
ik dacht die fok user heeft eindelijk een chick aan de haak geslagen
+1quote:Op maandag 12 mei 2008 16:04 schreef TubewayDigital het volgende:
ik dacht die fok user heeft eindelijk een chick aan de haak geslagen
Mijn ingebouwde Fok! zuurte-meter kwam op 1.26 uit.quote:Op maandag 12 mei 2008 15:53 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Triest dat zoveel jonge mensen drugs denken nodig te hebben om uit hun dak te gaan.
quote:Op maandag 12 mei 2008 16:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tjeempie, ik dacht dat het over de FOK!user ging.
harddrugsgebruik is niet strafbaar, nooit geweest ook.quote:Op maandag 12 mei 2008 16:06 schreef Elfletterig het volgende:
En ik nog denken dat harddrugsgebruik strafbaar was in Nederland?
quote:Op maandag 12 mei 2008 15:53 schreef rutger05 het volgende:
[..]
wie zegt dat ze het nodig hebben? waarom is het triest? iedereen moet lekker doen waar ie zin in heeft, en de politie moet zich wat meer bezig houden met het opsporen van criminelen, je weet wel, van die mensen die anderen financiele of lichamelijke schade toebrengen.quote:Op maandag 12 mei 2008 15:53 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Inderdaad, ze pakken liever iemand op die wat wiet of pillen bij zich heeft en waarschijnlijk niet gewelddadig reageert (en verder ook niemand lastigvalt) dan een groep agressievelingen die het de politie ook lastig kan maken.quote:Op maandag 12 mei 2008 16:11 schreef Labtech het volgende:
Ik blijf me er keer op keer over verbazen dat het wel mogelijk is om een behoorlijke politiemacht op de been te brengen voor zo'n "Zero tolerance" actie bij dance-feesten, maar dat het niet mogelijk is om op een normale zaterdagavond eens wat meer agenten het uitgaanscentrum in te sturen om daar eens wat aan het uitgaansgeweld en wapenbezit te doen.
In de eerste situatie praten we over mensen die zich vrijwillig willen drogeren, en daar vaak niemand kwaad mee doen. In het tweede geval spreken we over ernstige verstoringen van de openbare orde. Ik zou wel weten welke prioriteit ik zou stellen als korpsbeheerder,maar ja, bij wat gabbertje pillen afpakken is natuurlijk veel makkelijker scoren, zowel voor het prestatiecontract tussen overheid en het korps, als in de media.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |