Op 't moment dat ik het bericht postte, stond er nog 7.5. Ze zijn toch wakker gewordenquote:Op maandag 12 mei 2008 20:08 schreef Light het volgende:
[..]
In dat stukje van de NOS staat wel 7.8. Ik weet niet wanneer ze de kracht naar 7.9 hebben bijgesteld, maar da's vast net gebeurd.
Het is de vraag wat in dit geval 'beter' was geweest met die grote steden dichtbij het epicentrum....quote:Op maandag 12 mei 2008 20:11 schreef ItaloDancer het volgende:
Als het dichter aan het oppervlak is, doet het meer schade in de buurt van het epicenter, maar is de schade op grotere afstand van het epicenter kleiner dan bij een diepe aardbeving.
Eerder al gemeld:quote:Death toll from China's 7.9 earthquake rises to at least 7,751 in three provinces; 10,400 injured; at least 1,100 still trapped in rubble.
Dus 7.751 doden in drie provincies en 8.533 in één provincie... Hm....quote:DEATH TOLL FROM CHINA EARTHQUAKE RISES TO AT LEAST 8,533 IN ONE PROVINCE ALONE. DETAILS SOON.
Eerstgenoemde bericht is inmiddels gewijzigd in:quote:Op maandag 12 mei 2008 20:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
De getallen gaan wat door elkaar lopen:
Zojuist:
[..]
Eerder al gemeld:
[..]
Dus 7.751 doden in drie provincies en 8.533 in één provincie... Hm....
Als dat vier verschillende provincies zijn, vrees ik dat we de getallen bij elkaar kunnen optellen...
Klinkt iets logischer.quote:Death toll from China's 7.9 earthquake rises to at least 8,633 in three provinces; 10,400 injured; at least 1,100 still trapped in rubble.
Dat is filosofisch. Je hebt zeker op Google Earth ook wel gezien hoe divers of het landschap daar is. Dan kun je nog niet de ondergrond zien, dat ook nog zeer bepaalt of een gebouw valt of niet. En dan zijn daar nog de oudste wijken, menselijke factoren. Dan maakt een factor 3 sterkere beving niet alles uit. Zo'n grote beving werkt verwoestend uit en een precieze berekening -zeker op korte termijn- is zwaar om te maken.quote:
Dat kwam neem ik aan omdat het bij hun nacht was.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 02:34 schreef indahnesia.com het volgende:
aah, een stabiel dodental in de laatste aantal uren.. dat is een goed teken
jah, 10.000 nu, en nog heel veel mensen in fabrieken, scholen e.d..quote:Op dinsdag 13 mei 200809:39 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dat kwam neem ik aan omdat het bij hun nacht was.
Dodental is nu verder opgelopen, ik ga de OP updaten.
klikkerdeklik.. even ramptoerist spelenquote:Op woensdag 14 mei 200810:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Foto's uit het rampgebied: http://www.zonaeuropa.com/20080513_1.htm
Als die dammen bezwijken komen er flink wat sawa's bijquote:In Midden-China dat getroffen is door de aardbeving van maandag, dreigen twee stuwdammen door te breken. De damwanden vertonen scheuren. Duizenden militairen zijn naar de dammen gestuurd om die te repareren. Het is niet bekend hoeveel mensen getroffen zouden worden door een damdoorbraak. De situatie is volgens de regering "extreem gevaarlijk".
Het officiële dodental als gevolg van de aardbeving staat nu op 15.000. In de provincie Sichuan liggen mogelijk nog 25.000 mensen onder het puin van de ingestorte gebouwen.
In het gebied zoeken 50.000 militairen naar overlevenden van de natuurramp. (TT)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |