abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 november 2008 @ 18:08:32 #52
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_63648146
quote:
Op zondag 30 november 2008 16:03 schreef RayMania het volgende:

[..]

Mag van mij regelrecht oprotten. En onmiddellijk.

Kom op, die gast speelt week in, week uit, dra-ma-tisch. Met hoofdletter D.

Je had hem moeten zien vandaag; laag tempo, steeds ballen naar achteren, niks veroveren, ballen inleveren, slechte passes. Alles doet hij fout. Gabri hoort in de basis, niet deze stomme Zweed.

Het is de Greene van Ajax.
Hij is de laatste tijd niet goed bezig nee, maar het is wel weer typisch Ajax-publiek om je eigen spelers tot de grond af te branden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_63649045
RayMania overdrijft ook wel een beetje. Vind ik dan.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  zondag 30 november 2008 @ 18:54:31 #54
157922 fathank
pi_63649074
ja een klein beetje maar.

pi_63649416
Ongelooflijk wat een azijnpisser ben je toch Ray.

Hij speelt een aantal wedstrijden minder en vergeet voor het gemak zijn sterke spel van afgelopen seizoen waarin ie bewezen heeft wel degelijk mee te kunnen, maar nee nu mag hij vervolgens oprotten.
pi_63649545
quote:

[..]

deze stomme Zweed.

.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_63649622
Ja, hallo. Iemand moet de schuld krijgen van het niet winnen.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_63649768
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:19 schreef RayMania het volgende:
De schuld ligt bij Van Basten die met Kennedy in de basis start en later ook nog die slak van een Sno in de spits zet. Ik denk dat Ajax beter 4-4-2 kan gaan spelen tot Huntelaar terug is. Gewoon Suarez en Leonardo in de spits. Gabri en Urby op rechts en links, Sulejmani op 10 en Lindgren controlerend.

Wedden dat het dan een stuk beter gaat?

zo dus:

---------------Lindgren--------------
------gabri------------------Urby---
----------------Sulejmani-----------
------Leonardo--------Suarez----

op die positie is Lindrgen ook het best.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_63649780
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:25 schreef venomsnake het volgende:

[..]

De schuld ligt bij Van Basten die met Kennedy in de basis start en later ook nog die slak van een Sno in de spits zet. Ik denk dat Ajax beter 4-4-2 kan gaan spelen tot Huntelaar terug is. Gewoon Suarez en Leonardo in de spits. Gabri en Urby op rechts en lins, Sulejmani op 10 en Lindgren controlerend.

Duh, dat zeg ik al weken.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  zondag 30 november 2008 @ 19:34:38 #60
67174 Dos37
Come on Twente
pi_63649938
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:25 schreef venomsnake het volgende:

[..]

De schuld ligt bij Van Basten die met Kennedy in de basis start en later ook nog die slak van een Sno in de spits zet. Ik denk dat Ajax beter 4-4-2 kan gaan spelen tot Huntelaar terug is. Gewoon Suarez en Leonardo in de spits. Gabri en Urby op rechts en links, Sulejmani op 10 en Lindgren controlerend.

zo dus:

---------------Lindgren--------------
------gabri------------------Urby---
----------------Sulejmani-----------
------Leonardo--------Suarez----

op die positie is Lindrgen ook het best.
Mailto:vanbasten@ajax.nl
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 30 november 2008 @ 19:43:32 #61
157922 fathank
pi_63650107
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:19 schreef RayMania het volgende:
Wat een clown ben jij zeg
pi_63650153
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:34 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Mailto:vanbasten@ajax.nl
Ja daaaag, straks worden ze nog kampioen..
pi_63650926
GayMania :´)!!!
pi_63650981
Ik snap sommige reacties sowieso niet, na de play-offs vorig jaar was het een "super" terugkoop en was hij 10x beter dan Maduro en nu word hij weer afgebrand door iedereen
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_63651110
Vorig jaar vond ik hem redelijk tot goed spelen, maar nu speelt hij al heel wat wedstrijden achter elkaar niet goed, met hier en daar een uitzondering (HSV). Dat is toch zo? Ik heb gewoon liever Gabri. Ik snap niet dat hij geen kans krijgt om zich in de basis te bewijzen.
pi_63651150
Ik ben het met je eens dat Gabri er in zou moeten staan, vooral nu Lindgren niet in vorm is. Maar om gelijk te zeggen dat hij het Ajax niveau aankan gaat mij te ver.
pi_63651406
quote:
Op zondag 30 november 2008 20:28 schreef RayMania het volgende:
Vorig jaar vond ik hem redelijk tot goed spelen, maar nu speelt hij al heel wat wedstrijden achter elkaar niet goed, met hier en daar een uitzondering (HSV). Dat is toch zo? Ik heb gewoon liever Gabri. Ik snap niet dat hij geen kans krijgt om zich in de basis te bewijzen.
Gaat toch nergens over - vorig jaar was hij echt spelbeslissend aanwezig, voorin en achterin. En nu zou hij ineens zo erg achteruit gaan. Met als ultieme grap: Mag van mij regelrecht oprotten. En onmiddellijk.

Het is geen Kennedy of Leonardo. Kennedy werd na 1 goede wedstrijd laatst ook weer compleet opgehemeld, en nu weer afgezaagd.

Lindgren heeft vaak genoeg laten zien dat hij daadwerkelijk kan voetballen, en beslissend kan zijn in situaties. Die ga je niet na 1 maand slecht voetballen compleet afschrijven.
pi_63651431
De ultieme grap vind ik toch "Het is de Greene van Ajax."
pi_63652998
Om hem na deze wedstrijd helemaal af te fikken gaat me ook wat ver, maar dit is nou echt een speler die illustratief is voor het huidige Ajax. Af en toe goed, af en toe heul slecht en veels te vaak een grijze muis.

Dus onmiddelijk oprotten, nee. Maar ik hoop hem toch niet de komende jaren nog als onbetwiste basisspeler aan het werk te zien bij Ajax. Maargoed, dat heb ik bij (vrij veel) spelers nu.
pi_63653981
quote:
Op zondag 30 november 2008 18:53 schreef kevin6188 het volgende:
RayMania overdrijft ook wel een beetje. Vind ik dan.
Dat was ook wel zo, zo doe ik eigenlijk nooit . Ik was net thuis en was écht boos op alles .

Feit blijft dat hij niet in vorm is, maar hij kan zeker voetballen hoor. Dat heeft hij vorig jaar bewezen. Alleen ik snap Van Basten gewoon niet dat hij Gabri geen kans geeft. Het is wel erg toevallig dat Ajax goed speelt als Lindgren ook goed speelt; zijn plek is gewoon erg belangrijk en als hij er niet aan te pas komt, dan wordt het lastig.

Ik hoop op een soort Urby. Eerst dramatisch spelen, maar dan iedereen de mond snoeren en één van de besten worden.
pi_63654151
Hij wisselt goede wedstrijden, met slechte wedstrijden af. Komt wel goed met die jongen, ben ik niet zo bang voor.
Dit is mijn club, mijn ideaal, dit is de mooiste club van allemaal!
pi_63823761
Hij speelde wederom niet goed hoor .
pi_63823774
quote:
Op zondag 7 december 2008 14:27 schreef RayMania het volgende:
Hij speelde wederom niet goed hoor .
Waarom moest hij dan zo nodig gekocht worden.....
  zondag 7 december 2008 @ 14:30:05 #74
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_63823805
quote:
Op zondag 7 december 2008 14:28 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Waarom moest hij dan zo nodig gekocht worden.....
If you can't beat them, buy them
  zondag 7 december 2008 @ 14:33:59 #75
67174 Dos37
Come on Twente
pi_63823867
quote:
Op zondag 7 december 2008 14:30 schreef Prosac het volgende:

[..]

If you can't beat them, buy them
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_63824045
Lindgren
pi_64555953
quote:
Rasmus Lindgren: Amsterdamse Zweed

Amsterdam, 30 dec 2008
Amsterdam voelt ruim vijf jaar na zijn komst als 'thuis', maar tegelijk blijft Rasmus Lindgren een nauwe band voelen met zijn geboorteland. Al is het maar via de typisch Zweedse koekjes en snoepjes van IKEA.
Rasmus Lindgren is eigenlijk meer een Nederlandse voetballer dan een Zweedse voetballer, zei Rasmus Lindgren zelf al eens. Daarmee bedoelde de Ajacied dat hij in zijn manier van denken en doen grotendeels gevormd is door zijn tijd in Nederland, waar hij al vanaf zijn achttiende bij Ajax speelt, onderbroken door een periode van tweeënhalf seizoen bij FC Groningen. Wie niet meteen begrijpt wat de Scandinaviër bedoelt, hoeft alleen maar naar zijn subtiele treffer tegen FC Twente te kijken. In zijn eigen land is het al zeldzaam dat een defensief ingestelde middenvelder als hij zo in scoringspositie komt, laat staan dat hij een dergelijk doelpunt maakt, op die elegante, technisch volmaakte wijze zoals Lindgren dat in de Grolsch Veste deed. Het stiftje waarmee hij doelman Sander Boschker tot betekenisloze figurant degradeerde, droeg onmiskenbaar het stempel van zijn gerenommeerde leerschool.

Amsterdam voelt ruim vijf jaar na zijn komst dan ook als 'thuis', de plek waar Rasmus Lindgren op zijn plaats is. Maar thuis blijft toch ook Zweden, het land waar hij opgroeide en waar hij zijn familie achterliet om zijn dromen als voetballer na te jagen. Lindgren belt geregeld met het thuisfront, zoals hij ook op andere manieren voeling houdt met zijn afkomst. ,,Met mijn Zweedse vriendin kom ik vrij vaak bij IKEA," bekent hij met een aarzelende glimlach. ,,Niet om meubels te kopen, maar voor de etenswaren die ze er hebben. We halen er typisch Zweedse koekjes en snoepjes, maar ook de bekende gehaktballetjes en haring."

En ook in cultureel opzicht geniet hij van wat zijn geboorteland te bieden heeft. Lindgren staat te boek als een groot liefhebber van popmuziek en is eigenaar van een flinke cd-collectie, voor een groot deel van Zweedse makelij. ,,Ik heb geen bewuste voorkeur voor bepaalde bands omdat ze uit Zweden komen, maar het is gewoon zo dat daar al jaren heel veel goede muziek wordt gemaakt," zegt hij. ,,Het is muziek die je in Nederland nauwelijks hoort, hier noemen ze het waarschijnlijk alternatief. Maar in Zweden is alternatieve muziek veel breder geaccepteerd. De meeste van die artiesten waar ik naar luister, staan daar gewoon in de top 40."

Als voetballer vertoont hij zelf zijn kunsten voor een groot publiek, maar in zijn vrije tijd mag Lindgren zich graag in de rol van toeschouwer verplaatsen. Niet bij grootschalige concerten op de vertrouwde grond van de Amsterdam ArenA, maar voornamelijk bij intiemere shows in de bekendste poppodia van de stad, Paradiso en de Melkweg. ,,Ook daarom is het heel mooi om in Amsterdam te wonen. Lang niet alle artiesten doen Zweden aan als ze op tournee gaan, maar in Amsterdam komen ze eigenlijk altijd wel. Laatst heb ik bijvoorbeeld Razorlight gezien in de Melkweg, echt een geweldig concert. En ik was een keer in de kleine zaal van Paradiso, bij een optreden van Jens Lekman. Dat is een Zweedse singer-songwriter. Hij was net twintig minuten bezig, toen hij al weer van het podium werd afgestuurd omdat er nog een concert achteraan kwam. Toen heeft hij iedereen mee naar buiten genomen en daar het optreden afgemaakt." Behalve de muziek trekt ook de speciale sfeer Lindgren naar de concertzalen. ,,Je komt er altijd veel leuke mensen tegen, types die heel stijlvol gekleed gaan. Een heel ander soort publiek dan je in de kroeg of op straat tegenkomt. Zo doe ik ook inspiratie op voor mijn eigen garderobe."

Het is bijna een jaar geleden dat Ajax hem terughaalde uit het hoge noorden en voorlopig voelt Lindgren geen aandrang om een volgende stap te maken. Sinds zijn rentree in Amsterdam is hij een belangrijke speler geworden. Momenteel herstelt hij van een enkelblessure, maar daarvoor kon hij rekenen op een basisplaats en droeg hij (bij afwezigheid van Huntelaar en Stekelenburg) zelfs de aanvoerdersband.

Toen hij begin november in Enschede de wedstrijd tegen FC Twente besliste en bij de reclameborden zijn vreugde deelde met het Amsterdamse supportersvak, gingen de gedachten van Lindgren onwillekeurig wel even terug naar vroeger. Als jongetje in het Zweedse provinciestadje Landskrona - even ten noorden van Malmö - was hij al fan geweest van Ajax. Van zijn jeugdtrainer kreeg hij indertijd een shirt cadeau, met achterop zijn naam gedrukt. Lachend: ,,Alleen het rugnummer is niet uitgekomen. Ik kreeg toen nummer acht, nu heb ik nummer zes."

Bij Ajax voetballen voelt voor Lindgren derhalve nog altijd als zijn grootste droom die werkelijkheid is geworden. ,,Ik heb geen rijtje met clubs in gedachten waar ik per se nog een keer voor wil spelen. Als ik later terugkijk op mijn carrière, wil ik dat vooral doen in de wetenschap dat ik er alles aan gedaan heb. En als dan blijkt dat ik Barcelona niet gehaald heb, zal ik daar dus niet van balen. Als voetballer kom je toch wel terecht op het niveau waar je hoort."
pi_64576529
Wat een gelul weer. Van de voetballer Lindgren was ik in het tweede al een groot aanhanger, maar verder dient hij zijn smoelwerk echt zo gesloten mogelijk te houden. Dit is de zelfde Rasmus die in de VI aangaf het rustige Grunn veel prettiger te vinden dan die nare, drukke randstad. Hallo.
Jonge garde, ouwe stempel
pi_64576602
Stond dat verhaal niet in de Kickoff?
pi_64576637
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:43 schreef RayMania het volgende:
Stond dat verhaal niet in de Kickoff?
Yup. Alle oude verhalen komen deze dagen op Ajax.nl. Vandaag Vertonghen, geloof ik. Is ook een oud verhaal.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_64576638
Ik meen me te herinneren dat het VI was. De stoere jodenhaters op fcgforum.nl grepen in ieder geval massaal naar de zakdoekjes.

Edit: Oh, dat verhaal. Ik lees de kickoff vrijwel nooit, zou het dus niet weten.
Jonge garde, ouwe stempel
pi_64576651
Si, nu op Ajax.nl
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:31:14 #83
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_64578204
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:41 schreef Jeroen427 het volgende:
Wat een gelul weer. Van de voetballer Lindgren was ik in het tweede al een groot aanhanger, maar verder dient hij zijn smoelwerk echt zo gesloten mogelijk te houden. Dit is de zelfde Rasmus die in de VI aangaf het rustige Grunn veel prettiger te vinden dan die nare, drukke randstad. Hallo.
Daar dacht ik ook meteen aan. Dat interview in VI was vlak voor de winterstop vorig seizoen.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_64917901
Ondanks al het commentaar over zijn eerste helft van dit seizoen, wel in het team van het jaar van VI.
pi_66258000
quote:

[..]

Je had hem moeten zien vandaag; laag tempo, steeds ballen naar achteren, niks veroveren, ballen inleveren, slechte passes. Alles doet hij fout. Gabri hoort in de basis, niet deze stomme Zweed.

Speelde vandaag een geweldige pot. Wat een rust en wat een inzicht.

Lindgren.
pi_66258034
quote:

[..]

pi_66258064
pi_66258090
Speelde weer goed.
MOTM imo.
Zat echt tussen 80% van de ballen.
pi_66258123
Wat een koning .
pi_66258147
Held
pi_66258160
Speelde een uitstekende wedstrijd. Vaste man op het middenveld graag.
pi_66258317
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:54 schreef RayMania het volgende:
Hehe
pi_66258394
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:57 schreef Rumille het volgende:

[..]

Hehe
Mijn mening is net zo veranderlijk als het weer; als het goed is klaag ik hier zondag weer.
pi_66258421
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:59 schreef RayMania het volgende:

[..]

Mijn mening is net zo veranderlijk als het weer; als het goed is klaag ik hier zondag weer.
Houd ik je aan
pi_66260592
Bikkel.

Zon spelers hebben we nodig.
pi_66263996
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:54 schreef RayMania het volgende:
Ligt aan het type wedstrijd. In een wedstrijd waar zoveel ruimte ligt krijg je veel kans om uit te blinken. Tegen een Volendam waar je steeds tegen een muur speelt veel minder.
pi_70516154
quote:
Rasmus Lindgren is er klaar voor
30 juni 2009

De Ajacieden kregen tijdens de training van dinsdagochtend weer een uitgebreid oefeningenpakket voorgeschoteld. Aan het einde van de oefensessie werkte het team van Martin Jol een grote partijvorm af. De van blessure herstelde Rasmus Lindgren trainde, net als maandag, weer volop mee. ,,Het voelt heel goed om weer mee te doen’’, zegt Lindgren na afloop van de training. ,,Ik ben er helemaal klaar voor!’’

De Zweed werd vlak na het laatste competitieduel met FC Twente geopereerd aan een botfragment in zijn enkel. Lindgren herstelde daarna op een rustig tempo. ,,Ik heb er gelukkig geen last meer van’’, zegt hij. ,,Gisteren heb ik voor het eerst sinds de operatie volledig meegetraind met de groep. Ook de partijen heb ik kunnen spelen. Het voelt goed aan om weer mee te trainen met de rest.’’

Lindgren heeft zijn rust prima kunnen vinden in de vakantie. ,,Ik heb lekker een paar weken bij kunnen komen in Zweden bij mijn familie’’, zegt hij. Nu Lindgren is hersteld, richt hij zich op het aankomend seizoen. ,,Iedere speler wil zich op voetbalgebied verder ontwikkelen, ik ook natuurlijk, maar mijn persoonlijke doelstelling is toch een basisplaats veroveren.’’

Aanstaande zaterdag kan hij zichzelf al laten zien. Dan spelen de Ajacieden tegen dochterclub Ajax Cape Town. Vanaf maandag gaat het team van Martin Jol op trainingskamp naar De Lutte. ,,Ik heb er erg veel zin in’’, zegt Lindgren, en vervolgt met een glimlach: ,,Ik ben er helemaal klaar voor!’
pi_70517475
Ohja, die hebben we ook nog. Gaat hem hopelijk voor Ajax niet lukken om vaste basisklant worden.
pi_70518300
Ik vind hem nog steeds een held hoor.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 16:38:05 #100
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70518306
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:10 schreef Radegast het volgende:
Ohja, die hebben we ook nog. Gaat hem hopelijk voor Ajax niet lukken om vaste basisklant worden.
Dus je hoopt dat hij niet de kwaliteiten heeft in de basis te spelen?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 16:47:13 #101
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_70518549
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:38 schreef Prosac het volgende:

[..]

Dus je hoopt dat hij niet de kwaliteiten heeft in de basis te spelen?
Radegast is er niet van overtuigd dat Lindgren de kwaliteiten heeft om iets aan Ajax toe te voegen. Dus dan is het voor Ajax te hopen dat er geen reden is om hem op te stellen, denk.

Voorlopig sluit ik me bij hem aan. Dit seizoen ook misschien 2 puike wedstrijden gespeeld, de rest was ver onder de maat. Het woord mooiweervoetballer komt weer in mij op.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 16:47:38 #102
176521 Grulez
rasgroninger
pi_70518558
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:10 schreef Radegast het volgende:
Wat een kromme beredenering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')