abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juni 2009 @ 16:47:13 #101
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_70518549
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:38 schreef Prosac het volgende:

[..]

Dus je hoopt dat hij niet de kwaliteiten heeft in de basis te spelen?
Radegast is er niet van overtuigd dat Lindgren de kwaliteiten heeft om iets aan Ajax toe te voegen. Dus dan is het voor Ajax te hopen dat er geen reden is om hem op te stellen, denk.

Voorlopig sluit ik me bij hem aan. Dit seizoen ook misschien 2 puike wedstrijden gespeeld, de rest was ver onder de maat. Het woord mooiweervoetballer komt weer in mij op.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 16:47:38 #102
176521 Grulez
rasgroninger
pi_70518558
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:10 schreef Radegast het volgende:
Ohja, die hebben we ook nog. Gaat hem hopelijk voor Ajax niet lukken om vaste basisklant worden.
Wat een kromme beredenering.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 16:54:21 #103
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70518747
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:47 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Radegast is er niet van overtuigd dat Lindgren de kwaliteiten heeft om iets aan Ajax toe te voegen. Dus dan is het voor Ajax te hopen dat er geen reden is om hem op te stellen, denk.
Toch is het raar om te roepen dat je hoopt dat iemand geen basisplaats gaat krijgen, daarmee gelijk een speler afschrijven dat hij zijn oude niveau weer gaat halen.
pi_71144085
quote:
Lindgren wil wat rechtzetten

Rasmus Lindgren (24) keerde zondagmiddag met Ajax terug van een trainingskamp in Engeland. De Zweedse middenvelder wil komend seizoen een punt zetten achter een jaar van blessures en wisselvalligheid. 'Vorig seizoen was mijn slechtste seizoen ooit.'

Meer spelen en minder pijn, dat is het streven van Lindgren. De Zweed heeft iets goed te maken bij Ajax. ''Ik wil het vorig seizoen zo snel mogelijk van me afspelen. Het was mijn slechtste seizoen als profvoetballer. De eerste helft van de competitie ging nog wel, maar in december raakte ik geblesseerd aan mijn rechterenkel. Er zaten wat botfragmenten los in het gewricht. Ik kon niet schieten en geen lange pass geven.''

''De trainer (Marco van Basten, red.) heeft me gevraagd een operatie uit te stellen tot na het seizoen en dat heb ik gedaan. Maar ik kon niet voluit trainen, vanwege de pijn. Ik raakte mijn basisplaats kwijt en als ik speelde, miste ik het zelfvertrouwen. Ik ben een voetballer die ritme nodig heeft. Aan dat ritme heeft het me ontbroken.''

Dat hij op verzoek van Van Basten pas op 12 mei onder het mes ging en vervolgens ook niet in de basis stond, zorgde bij Lindgren niet voor een scheef gezicht. ''Van Basten heeft me uiteindelijk niet meer opgesteld, maar hij was daar wel eerlijk in. Hij zei: 'er staat een ander op jouw positie en die speelt goed.' Mijn relatie met Van Basten was goed, ondanks het feit dat ik van basisspeler bankzitter werd en uiteindelijk van aanvoerder tot tribuneklant degradeerde. Ik vind hem een goede trainer. Geen perfecte trainer, maar die bestaat ook niet.''

Het gebrek aan stabiliteit in Lindgrens eigen prestatie was ook het gebrek aan stabiliteit dat Ajax kenmerkte. Tussen een 7-0 overwinning op Willem II en een 6-2 nederlaag tegen PSV pasten in april van dit jaar precies zes dagen.

''Ik was wisselvallig, zoals heel Ajax wisselvallig was. En ik moet eerlijk zijn: veel is er nog niet veranderd aan de selectie, dus die wisselvalligheid kan er ook nu nog zijn. Misschien dat deze trainer (Martin Jol, red.) er een oplossing voor heeft. Feit is dat we een jonge selectie hebben die ervan overtuigd moet raken dat we zelf heel veel in handen hebben. Als iedereen beseft dat we het met elkaar moeten doen, dat iedereen zijn taak moet uitvoeren, dan zal blijken dat we genoeg kwaliteit hebben om wedstrijden te winnen. Zoals vorig seizoen in de Europese wedstrijden, inderdaad.''

Een manier van Jol om Ajax minder kwetsbaar en meer constant te maken is wellicht de aanpassing van het spelsysteem. Woensdag tegen Bristol City trad Ajax aan in een 4-4-2 formatie en ook zaterdag tegen Southampton (4-1 overwinning) speelde Ajax met vier middenvelders. ''Als verdedigende middenvelder kan ik in beide systemen uit de voeten,'' aldus Lindgren. ''Het is alleen jammer dat ik tijdens het trainingskamp in Engeland maar een kwartier heb gespeeld.''

Een andere sleutel tot betere prestaties schuilt in het verbeteren van de eenheid bij Ajax. Vorig seizoen bleek het elftal te onsamenhangend. Er stond geen team.

''Sommige jongens vinden het moeilijk een ander te corrigeren. Sommige jongens hebben er moeite mee gecorrigeerd te worden. Dat heeft met leeftijd te maken, met een bepaalde trots ook. Om iets aan te nemen van een ander, of openlijk te erkennen dat je een fout hebt gemaakt, daarvoor moet je je trots soms inslikken.''

''De één is meer teamspeler dan de ander. Maar je moet dat niet verwarren met onwil. Neem Luis Suarez: hij wil zijn taak best uitvoeren, hij is een winnaar. Iemand die álles doet om de tweestrijd in zijn voordeel te beslissen. Maar hij is een aanvaller en soms vergeet hij gewoon om te schakelen na een mislukte actie.''

''Luis is de enige topspeler in de selectie. Ik bedoel: de enige die nu al het niveau van de Europese top aankan. Daarnaast hebben we veel potentie: jongens die de Europese top zouden kunnen halen. Ik wil mijn broek best vuil maken voor een voetballer als Suarez. Ik vind het ook een goede zaak dat Jol hem heeft aangewezen als aanvoerder.''

''Ik heb nog niet met de trainer gesproken. Mijn eerste indrukken van Jol zijn positief. En dat Ajax nu Demy de Zeeuw wil halen, vind ik niet vreemd. Hij is een goede middenvelder. Ik richt me op mijn eigen prestaties. Het is het enige dat ik zelf kan beïnvloeden. Ik wil fit blijven, een basisplaats veroveren en kampioen worden.'' (DICK SINTENIE en JOP VAN KEMPEN)
pi_71144544
Zoals ik al zei, wat een held!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 01:13:05 #106
121310 venomsnake
El Saltador
pi_71306164
Die krijgt nu helemaal geen speeltijd meer natuurlijk met De Zeeuw in de selectie..

Tja, terug naar Ajax: Gegokt en verloren!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 25 juli 2009 @ 01:14:38 #107
176521 Grulez
rasgroninger
pi_71306181
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 01:13 schreef venomsnake het volgende:
Die krijgt nu helemaal geen speeltijd meer natuurlijk met De Zeeuw in de selectie..

Tja, terug naar Ajax: Gegokt en verloren!
Zo'n belangrijke speler bij de FC en nu tribuneklant bij Ajax. Het kan verkeren...
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:27:53 #108
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:31:26 #109
82589 S-Two
barba macacu
pi_71311325
Gisteren kreeg zelfs Sno de voorkeur boven hem, ik hoop dat het een keuze is om beiden speeltijd te gunnen en Lindgren zondag speelt.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:36:53 #110
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_71311439
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 01:14 schreef Grulez het volgende:

[..]

Zo'n belangrijke speler bij de FC en nu tribuneklant bij Ajax. Het kan verkeren...
Rasmus moet gewoon blijven. Vorig jaar pech gehad met blessures en niet goed door Van Basten behandeld. Als hij zijn niveau van Groningen en het 1e half jaar van Ajax weer haalt, is hij absoluut van toegevoegde waarde. Daarnaast heeft hij een fantastische mentaliteit.

En kom op zeg, Sno de voorkeur boven Lindgren geven... het moet niet gekker worden .
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_71462438
Lijkt me dat zijn rol is uitgespeeld bij Ajax.

In de winterstop voor 1,5 miljoen naar Groningen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:32:37 #112
176521 Grulez
rasgroninger
pi_71464170
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me dat zijn rol is uitgespeeld bij Ajax.

In de winterstop voor 1,5 miljoen naar Groningen
Lijkt me niet
pi_71464200
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:32 schreef Grulez het volgende:

[..]

Lijkt me niet
Waarom niet?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71464774
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat we Holla en Femi al hebben. Hoewel ik nog steeds een zwak voor hem heb, zou het onnodig zijn om hem terug te halen.
pi_71464852
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:54 schreef TvhN het volgende:

[..]

Omdat we Holla en Femi al hebben. Hoewel ik nog steeds een zwak voor hem heb, zou het onnodig zijn om hem terug te halen.
Femi doet het goed he

Holla en Lindgren moet in principe goed samen gaan en als hij in Amsterdam buiten de boot valt is hij weinig waard en weer haalbaar voor Groningen
  donderdag 30 juli 2009 @ 18:00:36 #116
176521 Grulez
rasgroninger
pi_71464951
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Femi doet het goed he

Holla en Lindgren moet in principe goed samen gaan en als hij in Amsterdam buiten de boot valt is hij weinig waard en weer haalbaar voor Groningen
Dan is hij maar haalbaar. De FC hoeft hem dan niet te halen. Vreemde beredenering. Hij kan toch ook naar een andere club.
pi_71465019
Hij past goed bij Groningen en hij zal niet al te duur zijn
pi_71465244
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 17:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Femi doet het goed he

Femi komt er nog wel, let maar op. Daarnaast spelen wij maar met 1 controlerende centrale middenvelder, dus zie ik ook om die reden het nut er niet van in om Lindgren te halen.
pi_71465768
Gister bij de presentatie van spelers. 14.gif
pi_71465795
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 18:13 schreef TvhN het volgende:

[..]

Femi komt er nog wel, let maar op. Daarnaast spelen wij maar met 1 controlerende centrale middenvelder, dus zie ik ook om die reden het nut er niet van in om Lindgren te halen.
Lindgren kan nog op een stuk of 4 plekken meer aan de bak
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:59:46 #121
176521 Grulez
rasgroninger
pi_71517745
quote:
Jol laat Lindgren en Oleguer achter in Amsterdam
01/08/2009 16:44

Rasmus Lindgren (foto) en Oleguer behoren niet tot de selectie van Ajax voor het uitduel met FC Groningen. Nieuwkomers Demy de Zeeuw en Thimothée Atouba maken wel uit van de selectie.

Lindgren en Oleguer zijn wel fit, maar Martin Jol besloot om het tweetal niet mee te nemen. De trainer van Ajax kan niet beschikken over Gabri, de middenvelder kampt met een achillespeesblessure.

Op Gabri na beschikt Jol over een fitte selectie voor de eerste competitiewedstrijd zondag bij FC Groningen.
En wel Sno meenemen
pi_71517790
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:59 schreef Grulez het volgende:

[..]

En wel Sno meenemen
Euhm, nee.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:07:15 #123
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_71517944
Desondanks is het signaal duidelijk lijkt mij: niet goed genoeg bevonden. Hij heeft in ieder geval nog een maand de tijd om een nieuwe club te vinden en dat moet wel lukken.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:48:07 #124
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_71518883
Nuttige speler, goede instelling. Houden Ajax...
Love will be my strongest weapon
  dinsdag 26 juni 2012 @ 22:02:24 #125
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_113432308
Prima topic.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  dinsdag 26 juni 2012 @ 22:22:59 #126
324455 S0nic
the Hedgehog
pi_113433346
Kut kick.