cryptogram past..dat lijkt ook de enige verdienstequote:Op maandag 12 mei 2008 11:36 schreef PhysicsRules het volgende:
Massgrafkelder? zou ook Grafkelder-gewicht kunnen zijn. Het antwoord is al terug te vinden op deze pagina
Grafkelder = Cryptequote:Op maandag 12 mei 2008 15:01 schreef qonmann het volgende:
[..]
cryptogram past..dat lijkt ook de enige verdienste
Sorry tong80, som heb ik ff vakantie. . . .quote:
intrigerend icoontje heb je btw.quote:Op maandag 12 mei 2008 17:17 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Sorry tong80, som heb ik ff vakantie. . . .
Sorry, kon niets beters vinden.quote:
niet in de zin van riiritant ofzo.quote:
Oooowh, gelukkig maar.quote:
Een tennisdarm?quote:
Koudvuur?quote:Op woensdag 14 mei 2008 14:27 schreef PhysicsRules het volgende:
Even een simpele
IJs brandt als de ziekte (8)
Sorry, wist zo gauw niets anders te bedenken maar je hebt in ieder geval bezigheidstherapie gehad.quote:Op woensdag 14 mei 2008 14:53 schreef PhysicsRules het volgende:
is meer een rebus dan een cryptogram...
quote:Op woensdag 14 mei 2008 18:07 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Sorry, wist zo gauw niets anders te bedenken maar je hebt in ieder geval bezigheidstherapie gehad.
quote:Op woensdag 14 mei 2008 18:07 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Sorry, wist zo gauw niets anders te bedenken maar je hebt in ieder geval bezigheidstherapie gehad.
De tweede helft was goed maar daar begint het mee . . . . .quote:
'Sandwich' is 8 letters, helaas...quote:Op zondag 18 mei 2008 23:00 schreef Cynix ® het volgende:
Hmmm, eens kijken:
Ander woord voor zon + iets christelijks = totale woord is iets wat van 2 kanten komt.
Stereo?quote:Op zondag 18 mei 2008 23:00 schreef Cynix ® het volgende:
Hmmm, eens kijken:
Ander woord voor zon + iets christelijks = totale woord is iets wat van 2 kanten komt.
Helemaal goed! Misschien wat gezocht, maar STER + EO = STEREO.quote:Op zondag 18 mei 2008 23:10 schreef SpiekerJozef het volgende:
Stereo?
Yep !!quote:Op donderdag 22 mei 2008 17:57 schreef Cynix ® het volgende:
Urgent?
Het eindigt met een emmer inderdaadquote:Op woensdag 28 mei 2008 14:28 schreef bixister het volgende:
zo, wordt hier nog een beetje gecryptoot?ik was bijna een maand(!) offline, vandaar mijn afwezigheid. maar de tijd wel nuttig besteed, o.a. met oplossen van volkskrant crypto's. ik heb m'n hersens weer aardig getraind: die van afgelopen zaterdag had ik binnen een uur helemaal ingevuld!
![]()
genoeg opgeschept. zeker daar ik helaas niet meteen als bewijs die van spiekerjozef meteen even op kan lossen.keine ahnung! begint 't met 'deca', jozef? of iets met een emmer, misschien?
moet goed zijnquote:Op woensdag 28 mei 2008 22:49 schreef bixister het volgende:
afvalemmer!
ik had ook mijn twijfelsquote:Op woensdag 28 mei 2008 23:32 schreef bixister het volgende:
nee.
quote:
quote:Op zondag 1 juni 2008 11:55 schreef qonmann het volgende:
no
mi
natie
met dank aan de hint
maar kloppen doet ie niet echt maar mijn gevoel want pasta is mie niet mi
dan moet je eigenlijk wel iets 'klinkt-als'erigs in de omschrijving stoppen, als je 't goed wil doen.quote:Op zondag 1 juni 2008 15:14 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
![]()
Bij crypto's moet je wel vaker iets knippen en plakken als het phonetisch maar klopt.
Leg eens uit?quote:Op zondag 1 juni 2008 16:05 schreef bixister het volgende:
[..]
dan moet je eigenlijk wel iets 'klinkt-als'erigs in de omschrijving stoppen, als je 't goed wil doen.
Yep, je hebt gelijk. Zo kan het ook. Mij is altijd geleerd dat het phonetisch moest kloppen en niet op de letter nauwkeurig.quote:Op zondag 1 juni 2008 16:25 schreef bixister het volgende:
nou dan zeg je bijv. 'het klinkt alsof deze pasta in dat land niet verkrijgbaar is'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |