Ik wil hier niet de grote kenner van de argentijnse competitie uithangen want dit is pas het eerste seizoen wat ik echt fanatiek volg hier. Máár ik oordeel over wat ik tot nu toe heb gezien en dat heb ik hier al meerdere malen aangeven. Ik snap namelijk ook niet waarom Ajax hem gekocht heeft, en dan vooral voor welke positie.
Kijk, als ze hem gehaald hebben als 2e spits achter Huntelaar dan snap ik dat wel, het is een jonge speler die zo op een rustige manier kan worden gebracht.
Máár als hij voor de vleugel is gescout dan snap ik dat niet en wel om de volgende reden. Hij heeft bij Banfield laten zien dat hij veel beter in het centrum funcioneert dan op de vleugel (al is de flankpositie in Argentinië niet te vergelijken met die van Ajax) Maar mij lijkt 6 miljoen dan wel erg veel voor een speler die niet echt een vleugelspeler is en waarbij het maar afwachten is of hij daar funcioneert. Waarom hebben ze dan niet gewoon een flankspeler gescout voor die positie. En ook lijkt het me dat we dadelijk al meer dan genoeg flankspelers hebben als dadelijk ook nog eens Sulejmani wordt gepresenteerd.
Ik zie hem ook nog wel als 10 functioneren omdat het een redelijk kleine maar wel technische voetballer is die, denk ik, prima achter Huntelaar zou kunnen spelen. Maar ook voor de 10 positie hebben we verschillende opties waaronder De Jong en Perez.
Ik heb zeker vertrouwen in Cvitanich maar ik hoop dat die op de goede positie wordt neergezet en niet op een positie die hem niet ligt zodat hij na 1 seizoen al weer wordt afgeschreven. Ik wacht in spanning af....
Zo een beetje duidelijk twi?