Onzin.. Silva is niet geschorst.. aldus de Tele2 presentator..quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:21 schreef DJ_Ryow het volgende:
Silva en Vertonghen geschorst?
dat is wel zorgwekkend
gelukkigquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:25 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Onzin.. Silva is niet geschorst.. aldus de Tele2 presentator..
Nou doei. Jonge jonge zeg, lig niet zo te jankenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:31 schreef Mr.Mills het volgende:
Nou zeg maar dag tegen C.L... thuis 1-0 of 3-1 winnen... en aangezien we meestal zeker één tegendoelpunt krijgen.
-niet ontevredenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:29 schreef Enchanter het volgende:
Mij benieuwen wat Koster () te zeggen heb
automatismen is al vele jaren het probleem. lijkt alsof ze niks doen op de training.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:31 schreef sjimz het volgende:
Waarom speel je met 3 spitsen als er toch nooit over de vleugels wordt gespeeld en als de eerste voorzet vanaf de zijkanten pas in minuut 88 door Daivds wordt gemaakt?
Waarom is er totaal geen beleving in het team?
Waarom heeft Ajax geen enkele automatismen in het spel zoals je bij FC Twente wel duidelijk zag?
Dik verdiend verloren van een beter Twente.
Owja, laat Haverkort aub niet meer fluiten!
Net zoals tegen Kopenhagen, Praag etc. even eroverheen hèquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:32 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nou doei. Jonge jonge zeg, lig niet zo te janken.
100% verwacht dit, thuis gewoon afmaken.
Amen to that.. alhoewel de wissels ook belabberd waren zeg.. Had ipv Urby Siem erin gebracht..quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:32 schreef twi het volgende:
Kom op, het is maar 2-1. Thuis winnen is gewoon genoeg, aangezien we meestal winnen met meer dan 1 goal verschil.
Nogmaals, jammer dat er weer zo'n verschrikkelijke hoofdrol voor een scheidsrechter is. Want ondanks dat het spel zo slecht was, kwam Twente er tot het cadeautje van Haverkort gewoon niet aan te pas.
Geweld tegen scheidsrechters is triest, maar m'n handen beginnen toch echt te jeuken wanneer zulke belangrijke wedstrijden zo verkloot worden door de scheidsrechter.
*Miep, miep* "Ik heet SCH en ik ben het niet eens met twi. Wees eens een vent en geef je verlies toe!"
Zo, hebben we dat ook weer gehad.
Vorig jaar 1-0 meen ik zelfs. Thuis 4-0 gewonnen ofzo...quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:34 schreef RayMania het volgende:
Geen slechte uitgangspositie, vorig jaar verloren we ook 2-1 van Heerenveen.
Eén keer scoren, niks tegenkrijgen en klaar. Een uitspelend Twente is niet het gelijk als 'een thuisspelend' Twente. De spelers zullen er echt wel voor strijden hoor.
Ajax en niets tegenkrijgenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:34 schreef RayMania het volgende:
Geen slechte uitgangspositie, vorig jaar verloren we ook 2-1 van Heerenveen.
Eén keer scoren, niks tegenkrijgen en klaar. Een uitspelend Twente is niet het gelijk als 'een thuisspelend' Twente. De spelers zullen er echt wel voor strijden hoor.
Ja, want elke wedstrijd is hetzelfde en we krijgen élke wedstrijd doelpunten tegen. Oh, Engelaar is er ook niet bij.quote:
Hoezo is Engelaar er niet bij dan?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:37 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ja, want elke wedstrijd is hetzelfde en we krijgen élke wedstrijd doelpunten tegen. Oh, Engelaar is er ook niet bij.
Silva was weer erg goed.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:39 schreef tha_dark het volgende:
Wat een drama, gelukkig niks van gezien. Wie speelde er goed (iemand?) en wie waren er weer hopeloos uit vorm?
Ik vond aan Ajax kant helemaal niemand goed op silva na misschien.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:39 schreef tha_dark het volgende:
Wat een drama, gelukkig niks van gezien. Wie speelde er goed (iemand?) en wie waren er weer hopeloos uit vorm?
Check, Denneboom. Ben vandaag niet scherp.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hoezo is Engelaar er niet bij dan?
Ik dacht alleen Denneboom niet.
Die zit al weken samen met Puque de tribune warm te houdenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:42 schreef Saekerhett het volgende:
En wat is er met Leonardo in godsnaam aan de hand? Geblesseerd of gepasseerd?
Waarom? Je kan je arm moeilijk afhakken tijdens een wedstrijd of niet?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:43 schreef De_Ananas het volgende:
Iemand een gifje van de handsbal? Op VI staat dat ie makkelijk gegeven is omdat Vertonghen er niks aan kon doen maar mijns inziens is het altijd een pingel bij hands in het strafschopgebied, ook al kan je er niks aa ndoen.
En dan komt die mongool (Koster, red.) wel met Rommeldaal en Ken-net-nie aan???quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:43 schreef sjimz het volgende:
[..]
Die zit al weken samen met Puque de tribune warm te houden
Dan hadden wij er een na 8 minuten moeten hebben.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:43 schreef De_Ananas het volgende:
Iemand een gifje van de handsbal? Op VI staat dat ie makkelijk gegeven is omdat Vertonghen er niks aan kon doen maar mijns inziens is het altijd een pingel bij hands in het strafschopgebied, ook al kan je er niks aa ndoen.
Nog 1 wedstrijd volhoudenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:44 schreef dronkeykong het volgende:
Koster: We hoeven alleen maar 1-0 te winnen![]()
Stomme mongool vergeten hoeveel doelpunten we tegen gekregen hebben dit seizoen.
Wat een graf mongolen heb je bij die club lopen
Dat is onzin. Mensen hebben armen, live with it. Als je je armen boven je hoofd hebt of een specifieke beweging maakt om een bal te blocken, prima. Wanneer de bal direct tegen de arm komt zonder dat de arm zich in een vreemde positie bevindt, ben je gewoon een trieste scheidsrechter wanneer je daar de bal voorr op de stip legt. Deed me weer denken aan Inter - Ajax (in de tijd dat we nog CL speeldenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:43 schreef De_Ananas het volgende:
Dat zit er heel dik in ja...quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:45 schreef DANILXL het volgende:
twente gaat sowieso een keer scoren in adam met een aanval over rechts
Doet er niet toe, de aanvallende ploeg heeft er gewoon nadeel van als een voorzet per ongeluk door een arm wordt geblokt. (ik weet niet hoe deze situatie was)quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:44 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Waarom? Je kan je arm moeilijk afhakken tijdens een wedstrijd of niet?
Volgens mij staat er in de spelregels niets over een opzettelijke handsbal.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:44 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Waarom? Je kan je arm moeilijk afhakken tijdens een wedstrijd of niet?
Heb de wedstrijd niet gezien.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dan hadden wij er een na 8 minuten moeten hebben.
Joh echt?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:46 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Doet er niet toe, de aanvallende ploeg heeft er gewoon nadeel van als een voorzet per ongeluk door een arm wordt geblokt. (ik weet niet hoe deze situatie was)
Boehoe, een nadeel voor de aanvallende ploeg. De defensieve ploeg heeft geen nadeel wanneer ze moeten verdedigen met hun handen op hun rug?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:46 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Doet er niet toe, de aanvallende ploeg heeft er gewoon nadeel van als een voorzet per ongeluk door een arm wordt geblokt. (ik weet niet hoe deze situatie was)
Ben er ook echt aan toe, tering me bloeddruk stijgt tot kookpunt.quote:
Daar hadden we ook recht op gehad!quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dan hadden wij er een na 8 minuten moeten hebben.
Dan zijn de regels kut en moeten die veranderd worden. Maak er desnoods van dat zulke gevallen een indirecte vrije trap in de 16 meter opleveren.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Volgens mij staat er in de spelregels niets over een opzettelijke handsbal.
Wel is het natuurlijk ultra lullig maar je kan hem geven.
Alleen mag je de bal met je scheenbeen raken en niet met de hand.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:48 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Joh echt?
Een aanvallende ploeg heeft ook nadeel als de bal toevallig van richting wordt veranderd via een scheenbeen.
Wat moet ie dan met al die lange ballen joh?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:48 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Ben er ook echt aan toe, tering me bloeddruk stijgt tot kookpunt.
En nee het staat niet goed nee maar Huntelaar loopt de laatste wedstrijden ook niet meer...
Ajax kennende gaat het gewoon lukken. alleen altijd maar weer op zo'n kut manier. Ajax onwaardig.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:48 schreef Sybesma het volgende:
Met dit spel gaat Ajax het zeker NIET afmaken.
Twente naar de voorronde CL.......
Ach deze keer hebben wij er nadeel van maar misshcien de volgende keer voordeel en dan zal ik er echt niet minder blij om wezen of hij nou wel of niet terecht is.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:50 schreef twi het volgende:
[..]
Dan zijn de regels kut en moeten die veranderd worden. Maak er desnoods van dat zulke gevallen een indirecte vrije trap in de 16 meter opleveren.
Ik zei het niet goed, het is niet altijd een penalty maar er zijn vaak zat gevallen dat een bal per ongeluk tegen iemand zijn hand wordt aangeschoten en het gewoon een zuivere penalty was, ik heb deze situatie echter niet gezien.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:48 schreef twi het volgende:
[..]
Boehoe, een nadeel voor de aanvallende ploeg. De defensieve ploeg heeft geen nadeel wanneer ze moeten verdedigen met hun handen op hun rug?
Schijt aan, begin eerst maar gewoon met winnen en de rest maakt geen zak uit nu. De finale tegen Milan was ook gewoon harstikke slecht maar daar mauwt ook niemand om.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:50 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
Ajax kennende gaat het gewoon lukken. alleen altijd maar weer op zo'n kut manier. Ajax onwaardig.
quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:49 schreef Jasza het volgende:
Het niveau van de scheids
Wilkshire kwam schandalig in, Hersi ook, Braafheid maakt hands, Vertonghen doet hetzelfde en krijgt een penalty tegen.
Wanneer degene die hands maakt zijn handen gewoon op een normale manier naast zijn lichaam heeft vind ik dat er nooit sprake mag zijn van een overtreding.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:52 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik zei het niet goed, het is niet altijd een penalty maar er zijn vaak zat gevallen dat een bal per ongeluk tegen iemand zijn hand wordt aangeschoten en het gewoon een zuivere penalty was, ik heb deze situatie echter niet gezien.
Maar tussen iets vinden en de regels bestaat helaas nog een groot verschilquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:54 schreef twi het volgende:
[..]
Wanneer degene die hands maakt zijn handen gewoon op een normale manier naast zijn lichaam heeft vind ik dat er nooit sprake mag zijn van een overtreding.
quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:53 schreef Jasza het volgende:
Ajax gaf totaal niks weg vandaag hoor, tot die dramatische mongool ervoor zorgde dat ik bijna de tafel van de kroeg doormidden trapte.
"Geloof ik"quote:Ajax-trainer Adrie Koster was na afloop van het verloren duel tegen FC Twente teleurgesteld. De 2-1 nederlaag was volgens de geboren Zeeuw niet nodig geweest. De dubieuze beslissing van arbiter Ben Haverkort bij de handsbal van Jan Vertonghen was het moment dat de wedstrijd bepaalde volgens Koster.
“Tot de 0-1 was er weinig aan de hand”, verteltde Koster na de wedstrijd. “We kwamen op een ideaal moment op voorsprong, net voor de rust. Dat moet je koesteren. De 1-1 deed ons de das om, daarna kwamen we te weinig tot voetballen en hebben we te weinig gecreëerd.”
De benutte penalty van Blaise N’Kufo zat de scheidend Ajax-trainer zichtbaar dwars. “In de beginfase hadden wij een penalty moeten hebben. Braafheid kreeg de bal duidelijk tegen de hand. Daarom is de vermeende handsbal van Vertonghen een zware straf.”
Koster heeft nog alle vertrouwen in een goede afloop. Volgende week zondag hebben de Amsterdammers genoeg aan een 1-0 overwinning in de ArenA. “Een 1-0 zege is voldoende geloof ik, dus wat dat betreft zijn we nog volop in de race. Het is daarom belangrijk dat we dat uitdoelpunt hebben gemaakt.”
Volgens wat zouden we er niet in horen? De stand van de maan of de zon?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:56 schreef Fiskus het volgende:
Wat is er eigenlijk arrogant aan dat we er niet in zouden horen? Dat is hoogstens zelfkritiek.
Maar zo'n regel is natuurlijk ook heel vaag, als je normaal beweegt zit er tussen je hand en je lichaam een centimeter of 20 ofzo (schatting) en als ie er dan tegenaan komt dan vind ik dat het gewoon een penalty is.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:54 schreef twi het volgende:
[..]
Wanneer degene die hands maakt zijn handen gewoon op een normale manier naast zijn lichaam heeft vind ik dat er nooit sprake mag zijn van een overtreding.
Wat later na de penalty ging vertonghen ook in een precies dezelfde situatie met zijn handen op zijn rug staan maar je bent gewoon compleet niet wendbaar als je zo staat. Als je tegen een snelle buitenspeler speelt en hij maakt een snelle aktie kan je alweer achter de feiten aanlopen als je met je handen op je rug staat.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:00 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En je ziet tegenwoordig toch ook vaak verdedigers met de hand op hun rug als er een voorzet komt?
Dat zijn nu eenmaal de regels hé. En vaak kan je zien of iemand een voorzet geeft en dan kan je snel je armen achter je rug doen, als die andere een schijnbeweging maakt is het gewoon goed gedaan van de aanvaller.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:04 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Wat later na de penalty ging vertonghen ook in een precies dezelfde situatie met zijn handen op zijn rug staan maar je bent gewoon compleet niet wendbaar als je zo staat. Als je tegen een snelle buitenspeler speelt en hij maakt een snelle aktie kan je alweer achter de feiten aanlopen als je met je handen op je rug staat.
Ik heb de wedstrijd niet gezien dus ik weet niet hoe dat was, als dat ook gewoon zo hands was moest het ook een penalty zijn ja.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:06 schreef Wooldoor het volgende:
Prima als dat de regels zijn maar geef Ajax dan ook een penalty..
Je hebt allemaal gelijk maar Ajax had godverdomme gewoon de 0-2 na de rust moeten maken, Twente was er rijp voor maar die laffe Koster durft gewoon nooit volle bak te spelen!!quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:53 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Al vanaf het begin liepen ze tegen 12 man te voetballen. Braafheid die telkens maar viel als Suarez achter hem aanging.
Ajax kon niks meer doen want er werd weer gefloten. Gabri onderschept de bal die door Boschker wordt uitgeschoten en die kut dwerg van een Hersi loopt als een blinde tegen hem aan, hoppa vrije trap Twente...
Grafhond van een Haverkort
Hoe speelde Urby trouwens? Kwamen z'n passes aan?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:07 schreef toma het volgende:
Verschrikkelijk slecht zeg. Waarom Rommedahl erin voor Urby?????!!!! En Kennedy voor Perez????? Wat een fouten van Koster, hij had de 2e helft zo moeten spelen.
------------------------------Stekelenburg--------------------------
------------Silva------------Heitinga-----------Vertonghen-------
--------------------Gabri----------------Lindgren------------------
-----Perez-------------------De Jong------------------Emanuelson
---------------------Suarez-------------Huntelaar-----------------
Ja maar het stadion stond niet op zijn kop toen dat gebeurdequote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:07 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik heb de wedstrijd niet gezien dus ik weet niet hoe dat was, als dat ook gewoon zo hands was moest het ook een penalty zijn ja.
onzichtbaar, maar hij knapte verdedigend wel wat vuil werk op. Toen Rommedahl erin kwam zag je ineens dat Twente veel meer ruimte kreeg omdat Urby toch veel defensiever is ingesteld dat resulteerde in de 1-2.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:08 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Hoe speelde Urby trouwens? Kwamen z'n passes aan?
Gek hé? Als Ajax thuis speelde zou het ook zo gaan natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:09 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Ja maar het stadion stond niet op zijn kop toen dat gebeurde
Nee maar als je de wedstrijd kijkt begrijp je het....als het publiek schreeuwde als er iemand om niks viel, hoppaaa fluiten!!! Vrije trap Twente..quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:10 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Gek hé? Als Ajax thuis speelde zou het ook zo gaan natuurlijk.
precies, heeft de wedstrijd kapot gefloten. Hij had veel meer duels gewoon door moeten laten spelen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:13 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Nee maar als je de wedstrijd kijkt begrijp je het....als het publiek schreeuwde als er iemand om niks viel, hoppaaa fluiten!!! Vrije trap Twente..
Die kerel had vanaf de aftrap al de hele wedstrijd verneukt met die kut fluit van 'm
Hou toch eens op met janken over de scheids, kutcalimero. Ze zijn slecht, dat weten we toch wel nu. Ajax moet gewoon voetballen! ipv leunen en alleen maar lange halen, dan kun je er op wachten dat je goals tegen krijgt met die dramatische verdediging.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:13 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Nee maar als je de wedstrijd kijkt begrijp je het....als het publiek schreeuwde als er iemand om niks viel, hoppaaa fluiten!!! Vrije trap Twente..
Die kerel had vanaf de aftrap al de hele wedstrijd verneukt met die kut fluit van 'm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |