abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:11:23 #276
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58685330
tinny, je zou dit even kunnen overleggen met de cb arts. Misschien is inbakeren wel een oplossing? Dan kunnen ze zich niet zo druk maken.

In de eerste week deed ik Jennifer ook inbakeren bij de voeding. Zo kon ze niet anders dan met eten bezig zijn. (Dit was trouwens een idee van de laktatiekundige)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_58685398
ik post geen foto's hier maar wil wel even kwijt dat mn mannetje zonet voor t eerst helemaal op zn buik gedraaid is
me proud
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:19:30 #278
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58685482
_lotje_ dat is knap. Als ze het eenmaal doorhebben hoe het moet zijn ze niet meer te houden.

Sinds een weekje is Jennifer wel aan het proberen, maar het lukt nog niet helemaal. Ze komt heel ver op haar zijkant, maar nog niet op de buik. Maar ik vrees dat dat niet lang meer duurt.

Vanmorgen was ze op het kdv. Het was wel goed gegaan, alleen slapen... Maar ik had ze al gewaarschuwd, slechte slaper. Ik heb lekker haar mandje gevuld, ze heeft haar knuffeltjes daar, eigen flesjes en een hele zooi met verschoning. Mn moeder heeft haar om 12.30 opgehaald, en het kleine ding was wel heel moe. Dus ze is lekker wezen wandelen met haar.
pi_58685591
Tinny, ik heb zelf ook 2 kindjes die vaak spugen en laatst in het ziekenhuis kreeg ik het advies van een dokter om je kind ook na het drinken een kwartiertje, 20 minuten (indien mogelijk natuurlijk), even op de arm te houden en niet gelijk om hoog over de schouder voor een boertje. Op die manier zakt de voeding rustig en kan je daarna altijd nog proberen een boertje te laten. En het hele drukke met armen en benen kan je misschien proberen in te bakeren? Bij mij deed de kraamhulp een hydrofiel om de armpjes heen zodat die niet zo druk gingen maaien tijdens het drinken. En als ze gaan schrokken moet je gewoon de fles of de borst even uit het mondje halen.
pi_58685609
oh ja en ik kreeg net over de telefoon te horen van mijn man dat Nathan nu ook inmiddels van zijn buik naar zijn rug kan draaien!
pi_58685701
mn mannetje is idd ook n dikke week bezig geweest met proberen, maar die verdraaide schouder ook altijd! daar kwam ie maar niet overheen. en nu net in de box had ie het te pakken hij zette door en door en hup!

alleen nu ligt ie ontroostbaar in zn nest te huilen :|
k ga maar eens kijken...

-en met dat ik de trap op loop is hij stil -

en nu ga ik die foto's allemaal eens goed bekijken! ik zag er in de vlugheid al heel mooi tussen zitten!!
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:45:37 #282
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58685914
Faja, Nathan en Morgain zijn halfbloedjes he? Ik vind ze zo mooi!
pi_58687564
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 15:11 schreef Ticootje het volgende:

In de eerste week deed ik Jennifer ook inbakeren bij de voeding. Zo kon ze niet anders dan met eten bezig zijn. (Dit was trouwens een idee van de laktatiekundige)
Mijn gevoel zegt dat inbakkeren niet echt nodig is... ze heeft er namelijk niet altjd last van alleen tussen 22:00 en 00:00 overdag gaat het allemaal perfect... Overdag wil ze (sterker nog ) lekker vrij liggen... je moet haar niet strak inpakken want dan wordt woelt ze zichzelf in no-time los en maft dan lekker verder (naakt) boven de dekens. ... Ik zou dat inbakeren wel hebben geprobeerd als ze er elke (of meer) voedingen last van had... maar nu twijfel ik of ik haar hier goed mee doe... mijn gevoel zegt van niet

Dat ideetje trouwens van 15-20 minuten op de arm laten rusten voor haar over de schouder te gooien voor het boertje heb ik ook al geprobeerd ,... maar ook dat komt de rust niet ten goede tussen 22:00 en 00:00...

oh ja nog iets wat me is opgevallen... overdag zie ik nu langzaam de tijd tussen 2 voedingen oplopen naar 4 uur (was 3 uur) echter s'nachts blijft het nog steeds om elke 3 (soms zelfs 2 uur) een voeding... dit zie ik natuurlijk graag omgedraaid....
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:38:55 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_58688968
inbakkeren zou ik ook niet doen

Ik denk dat het helemaal niet zo onverstandig is om even met het consultatiebureau te bellen als je niet weet wat je moet doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:21:22 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58691056
4 uur tussen de voedingen is volgens mij best lang voor zo'n heel kleintje.
Sasha ging pas over naar de 4 uur toen hij op flessen van 200ml over ging.
Het is juist goed voor ze als ze nog zo vaak voor een voeding komen.

Krijgt ze borstvoeding of de fles?
Je zou kunnen proberen die voeding (als het bv is dan afgekolft in een flesje) met wat johannesbroodpitmeel te mengen. Dan wordt het wat zwaarder en blijft het wrsch wat langer in haar maagje.

Maar ik zou dat eerst even met het cb overleggen. Mss hebben die ook nog wel andere tips. Vaak hebben consultatiebureau's een inloopuurtje waar je met vragen terecht kan.
pi_58691837
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 15:45 schreef Ticootje het volgende:
Faja, Nathan en Morgain zijn halfbloedjes he? Ik vind ze zo mooi!
Ja half Surinaams en half Nederlands. En allebei aan de lichte kant uitgevallen. hoewel Nathan donkerder is dan zijn zus.
pi_58692011
tinny, helpt een speentje na de voeding ook niet om haar even rustig te laten worden? Al kan ze dan misschien weer teveel lucht gaan happen..

En de andere vraag: ze zou natuurlijk haar dag en nacht ritme verkeerdom kunnen aanleren. Meestal is het dan een kwestie van 's nachts niet teveel licht en gezelligheid, en overdag juist wel.

BE, we mochten van de kraam max 4 uur ertussen laten zitten. Meende eens gehoord te hebben dat het een uur per pond baby is (dus bij 4 kilo baby max 8 uur ertussen, maar in het begin wat minder vanwege de kleine maagjes/flesjes)

Ik vind die foto's Sommigen zijn zo veranderd in een paar maandjes. En sommigen ook niet..
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:15:11 #288
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58692105
Mag het nog 1 keer?

Linde heeft nog steeds geen koorts en zelfs geen verhoging. Eindelijk na bijna een week hoge koorts is mijn kleine uk weer haar gezellige en goedlachse zelf
pi_58692310
Jubbel maar een eind heen stiemie!! Wat fijn dat Linde weer vrolijk is!!
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:04:39 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58693259
Stiemie!
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:11:27 #291
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58693428
Hebben jullie kindjes trouwens ook aparte geluidjes voor mensen enzo?

=is baba, ik ben taat, poes is tsss. Zo leuk om te merkend at ze nu echt zo contact aan het maken is
Dan vraag je "waar is papa?" en dan gaat ze rondkijken en als ze 'm dan ziet zegt ze "baba"

O ja als ze in de kinderstoel klaar zit om te eten zegt ze soms ook "eteh"

Ben benieuwd wanneer haar eerste echte woordjes komen.
pi_58693495
Stiemie, ik heb nutrilon nog even gemailt over die zakjes poederopvolgmelk.. Maar die zitten alleen in de blijde doos van de prenatal, om het eens te proberen.. Ze verwezen me vriendelijk naar de verpakkingen kant en klare melk Heb maar eentje in de super meegenemen voor in de luiertas. Je weet maar nooit..

Faja, ik jubel ook nog even mee over je kleine rollebol!
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:23:21 #293
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58693704
Linde, fijn dat je weer beter bent

Aaaaaah, die foto's
Wat een verschil, ze groeien allemaal zo enorm hard! En toch zie ik af en toe in Devin nog ergens een spoortje van de kleine baby die hij 11 maanden geleden was hoewel "klein" is hij met ruim 4 kilo nooit echt geweest

En uiteraard hier een foto van Devin, net een halve dag oud

En hier bijna 11 maanden

[ Bericht 25% gewijzigd door Kersjes op 15-05-2008 22:24:45 (dubbel op) ]
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:30:50 #294
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58693883
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 22:15 schreef Deepfreeze het volgende:
Stiemie, ik heb nutrilon nog even gemailt over die zakjes poederopvolgmelk.. Maar die zitten alleen in de blijde doos van de prenatal, om het eens te proberen.. Ze verwezen me vriendelijk naar de verpakkingen kant en klare melk Heb maar eentje in de super meegenemen voor in de luiertas. Je weet maar nooit..

Faja, ik jubel ook nog even mee over je kleine rollebol!
Jammer hoor van die zakjes. Die kant en klare pakjes heb ik nu ook vaak mee 'voor de zekerheid'
pi_58694096
oh dan doe ik ook nog even mee:

Yara 3 dagen oud:

Yara nu (4 maanden)

Het gaat veel te hard
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  donderdag 15 mei 2008 @ 23:21:04 #296
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58695136
Ah wat leuk die "toen en nu" foto's!!

Ik vind Devin op die 2e foto echt veel ouder lijker dan 11 maanden zelfs al groter dan de meeste dreumesen uit het dreumestopic! maar wat een schatje

Stiemie wat fijn dat het beter gaat met Linde!!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_58695282
rammel!!!!! met al die foto's wil ik er zo nog eentje bij... en nog een, en nog een...

Stiemie wat fijn!!
pi_58695714
die meisjes rompertjes
heel schattige foto trouwens van yara!!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 00:00:20 #299
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58696147
Hier vandaag weer een ok stempel gekregen. Zoë is nu 5 maanden en weegt 6,6kilo en is 63 cm groot.
Ze heeft geglid als een mager speenvarken tijdens de prikken en ook tijdens het onderzoeken van de heupjes die waren goed.

Ik heb zelf gevraagt of ze even wildek ijken naar haar schoudertjes want die zijn erg flexibel vind ik en dat vonden zij ook wel dat word nog een bekeken over 2 maanden.

Lees dat er al zoveel kinderen zijn die draaien. Zoë nog lang niet die ligt in een boogje en kan overal bij en vind het dan wel best. Ze beweegt wel om haar as en naar boven en beneden maar draaien ho maar.
pi_58699072
Kersjes: ik vind jouw Devin zo'n lekker koppie hebben
Ik wil ook wel een foto toen en nu doen maar ben er vandaag te lui voor
Misschien later op de dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')