quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:21 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:1. Alles in goed overleg.
2. Respect voor de spullen van een ander.
3. Buurman verbouwt, jij niet. Dus klussen aan hem overlaten, anders regeltje 1.
Hebben jullie een goede verstandhouding met de buren? Ik vind dit erg vreemd...
Ja en nee...
We hebben op zich geen ruzie, maar zijn ook geen grote vrienden. Af en toe spreken we elkaar eens.
Verder is de buurman er zoeen die niets van een ander pikt, maar zelf z'n gang lijkt te gaan.
Hij mag bijvoorbeeld graag regelmatig z'n radio hard hebben. Doet een ander dat, dan gaat hij er meteen met nog hardere muziek overheen.
Voorbeeldje: een paar jaar geleden hebben we een dakkapel laten zetten. Dat geeft een dagje kabaal. Voor de goede orde: we hebben hen al op de hoogte gesteld terwijl we nog in het offerte traject zaten (mede vanwege korting als buren meedoen), maar zodra wij hoe of wat wisten, wisten onze buren dat ook.
Maar na het plaatsen van de dakkapel stond bij hem 3 dagen achter elkaar de muziek hard. Heb ik laten begaan onder het mom "hij moet afreageren".
In oktober hebben wij een nieuwe badkamer en keuken gekregen. Ook daar weer op de hoogte gehouden wat de lawaai verwachting was. Sinds eind van de verbouwing, minstens eens per week de muziek hard.
Omdat het (omdat ze zelf jonge kinderen hebben) de laatste twee jaar meeviel, verwachtte dat het na een paar keer wel op zou houden heb ik daar in eerste instantie niet op gereageerd en pas in januari eens een opmerking gemaakt.
Tot vlak voor pasen, toen ging de buurman aan de andere kant van mij boren op zondag. 1e gaatje: 5 minuten harde muziek van hem (dacht zeker dat ik het was). Tweede gaatje: weer zo een keer of 6, 7 achter elkaar. Toen was voor mij de maat vol omdat ik ook al een paar keer wakker was geworden van de muziek. Maar ja, hij doet niet open als ik dan aanbel. Bovendien klust hij zelf ook wel op zondag.
Op paas zondag was ik weer om half acht wakker van de muziek die tot half negen duurde. Om elf uur ging weer de muziek aan, ik bel aan.. niets... Toen was ik zo woest dat ik de politie op zijn dak gestuurd heb.
Sindsdien ontweken ze ons. En ik denk ook dat hij, of bang voor me is (ik kan woest overkomen als ik kwaad ben), of dat hij inschatte dat ik nee zou zeggen. En dat hij de eerste keer ook bewust mijn vriendin heeft opgewacht daarom. Tja, en nu lopen ze natuurlijk over van vriendelijkheid.