abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58571735
[edit]titel is verkeerd, moet zijn "hun verbouwing"[/edit]

Een paar weken geleden zijn mijn buren met een uitbouw begonnen. Voor mij is dat volledig uit de lucht komen vallen.
Ik weet dat ik wettelijk verplicht ben de buren op mijn erf toe te laten om werkzaamheden uit te voeren, maar hoe ver gaat dat?
Op een goede morgen vertelt de buurman m'n vriendin dat een grote struik die bij ons tegen een muurtje dat erfscheiding is 's avonds weg moet zijn.
Vond ik al wat vreemd, normaal vertrekt hij op dezelfde tijd als ik, niet als mijn vriendin. Maar goed, waar ik nee gezegd had omdat ik dus niet van planben mijn afspraken voor die avond af te zeggen omdat hij zo lekker vroeg zoiets opdraagt, stemt mijn vriendin toe.
De volgende ochtend wordt, behalve de aankondiging van de dag ervoor, zonder enige vorm van overleg de erfscheiding geslecht.
De betonnen plaat eronder wordt tot op mijn kant van de erfscheiding verwijderd en er wordt een nieuwe gestort die iets lager ligt. De ravelige rand tussen mijn oude betonplaat en zijn nieuwe, iets lagere, plaat ligt aan mijn kant van de nieuwe muur.
Vervolgens is de nieuwe muur gemetseld. Toen ze begonnen lag ik, na een late avonddienst, lekker lang uit te slapen en ze waren al een aardig eindje op weg toen ik eens het daglicht opzocht. Specie kwam aan mijn kant tussen de voegen uit. Later in de middag zie ik iemand aan hun kant overtollige specie verwijderne, dus ik denk nog dat komt wel goed. Achter in de middag vraag ik toch maar eens quasi sullig "goh, moeten jullie er nog bij om dit weg te halen?" en iemand komt om te proberen de specie weg te halen, maar die is dan al behoorlijk hard, en een groot deel blijft zitten.
Mij wordt het verwijt gemaakt dat ze 's ochtends mijn terrein niet op konden omdat mijn poort dicht zat.
Tja, ik doe 's nachts de poort op slot tegen ongewenst bezoek, en ik wist niet dat ze er in wilden die dag, anders had ik wel wat geregeld. Maar vanaf zeker 12 uur konden ze er wel in, en toen kwamen ze ook niet. Bovendien: toen ze een aantal dagen later de muur moesten voegen klommen ze steeds over de schutting, omdat ze omlopen te ver vinden (toch al snel 100 meter). En je snapt wel dat door de uitpuilende specie, de voegen foeilelijk zijn geworden aan mijn kant.

Nu het vervolg: zijn nieuwe uitbouw maakt deel uit van een uitbouw met plat dak dat deels van hem en deels van mij is. Dat dak moet dus veranderd worden en er moet nieuw dakleer op.
Je kunt het al raden: ik kom 's avonds uit m'n werk en de buurman staat op het dak. Ik krijg te horen dat de volgende dag al het ballast (die grote kiezels) er af moeten zijn. Dus ik kan weer a la minuut aan de gang om alle ballast er af te slepen. Een klus waar hij zelf (ruim 10 jaar jonger dan ik en in volle gezondheid) al flink tegen op zag, ondanks dat hij alles samen met een vriend doet. En ik plan, aangezien ik al eens een hartstilstand heb mogen overleven, zoiets graag in zodat ik kan zorgen dat ik niet te veel hooi op mijn vork neem.

Nu is de situatie ook nog eens zo, dat door de ligging van mijn vijver je van mijn kant eigenlijk amper bij die muur kunt komen. Gevolg is dan ook dat ze beplanting die er nog wel stond kapot hebben getrapt, stenen die het vijverfolie op zijn plaats houden en camoufleren hebben verwijderd en dat een flinke lekkage aan de vijver is ontstaan (die stond de volgende ochtend half leeg).

Ik baal van een paar dingen:
- een erfscheiding is omgehaald zonder enige vorm van overleg of aankondiging
- ik wordt totaal niet geïnformeerd over zaken die staan te gebeuren en die mij ook aangaan
- er wordt niet gevraagd of ik een struik wil weghalen of iets anders dat moet gebeuren zodat ze erbij kunnen. Het owrdt gewoon verwacht.
- deze klussen worden bovendien van me gevraagd op het moment dat het ook moet gebeuren: "morgen moet het klaar zijn". Alsof ik geen werk en sociaal leven heb.

Ik ben erg benieuwd of het medewerking verlenen aan de verbouwing van de buren nou werkelijk zo ver moet gaan. Ik wil best meewerken. Maar als dingen van me verwacht worden vind ik dat ze dat tenminste een paar dagen van te voren kunnen aangeven. En het verwijderen van een erfscheiding zonder overleg vind ik ook "zo... zo...". Of ben ik daar nou zo lastig in?
pi_58571904
1. Alles in goed overleg.
2. Respect voor de spullen van een ander.
3. Buurman verbouwt, jij niet. Dus klussen aan hem overlaten, anders regeltje 1.

Hebben jullie een goede verstandhouding met de buren? Ik vind dit erg vreemd...
Road kill collector would be appropriate
pi_58571936
Te lastig? Veel te makkelijk. Ik zou er geen probleem van maken als de buren op mijn terrein moeten om wat te knutselen, maar dan zou ik wel een plan verwachten waarin ruim van tevoren beschreven staat wat wanneer gaat gebeuren.
pi_58571959
Ff een flink woordje met je buurman gaan praten, lijkt me.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_58571981
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:22 schreef Lexie het volgende:
Te lastig? Veel te makkelijk. Ik zou er geen probleem van maken als de buren op mijn terrein moeten om wat te knutselen, maar dan zou ik wel een plan verwachten waarin ruim van tevoren beschreven staat wat wanneer gaat gebeuren.
En ook dat als er iets kapot gaat of wat dan ook, dat daar afspraken over zijn dat het weer hersteld wordt.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_58571992
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En ook dat als er iets kapot gaat of wat dan ook, dat daar afspraken over zijn dat het weer hersteld wordt.
Exact lijkt me normaal toch?
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:27:11 #7
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_58572034
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:21 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
3. Buurman verbouwt, jij niet. Dus klussen aan hem overlaten, anders regeltje 1.
Deze twee dus
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_58572057
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:25 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
Exact lijkt me normaal toch?
Volledig normaal, maar daar lijkt het bij TS in de verste verte niet op.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 mei 2008 @ 11:32:53 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58572153
TT fix
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_58572393
Ik vind het nogal vreemd dat je zo direct luisterd.
Een struik weg op je eigen terrein?
of je per direct iets wil doen?
Je eigendommen stuk maken?
Niet communiceren?
Je zicht verpest?

Volgens mij had ik de bouw al stil laten leggen.
pi_58572407
Ik snap er niks van? Je buurman is aan het verbouwen en jij moet het grint van je dak af scheppen? En daar stem je dan ook mee in? Heeft hij uberhaupt wel een bouwvergunning aangevraagd? Zeker omdat hij op de erfgrens aan het bouwen is, moet hij volgens mij toestemming hebben van jullie?
pi_58572413
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:21 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:

Hebben jullie een goede verstandhouding met de buren? Ik vind dit erg vreemd...
Ja en nee...

We hebben op zich geen ruzie, maar zijn ook geen grote vrienden. Af en toe spreken we elkaar eens.
Verder is de buurman er zoeen die niets van een ander pikt, maar zelf z'n gang lijkt te gaan.

Hij mag bijvoorbeeld graag regelmatig z'n radio hard hebben. Doet een ander dat, dan gaat hij er meteen met nog hardere muziek overheen.
Voorbeeldje: een paar jaar geleden hebben we een dakkapel laten zetten. Dat geeft een dagje kabaal. Voor de goede orde: we hebben hen al op de hoogte gesteld terwijl we nog in het offerte traject zaten (mede vanwege korting als buren meedoen), maar zodra wij hoe of wat wisten, wisten onze buren dat ook.
Maar na het plaatsen van de dakkapel stond bij hem 3 dagen achter elkaar de muziek hard. Heb ik laten begaan onder het mom "hij moet afreageren".
In oktober hebben wij een nieuwe badkamer en keuken gekregen. Ook daar weer op de hoogte gehouden wat de lawaai verwachting was. Sinds eind van de verbouwing, minstens eens per week de muziek hard.
Omdat het (omdat ze zelf jonge kinderen hebben) de laatste twee jaar meeviel, verwachtte dat het na een paar keer wel op zou houden heb ik daar in eerste instantie niet op gereageerd en pas in januari eens een opmerking gemaakt.

Tot vlak voor pasen, toen ging de buurman aan de andere kant van mij boren op zondag. 1e gaatje: 5 minuten harde muziek van hem (dacht zeker dat ik het was). Tweede gaatje: weer zo een keer of 6, 7 achter elkaar. Toen was voor mij de maat vol omdat ik ook al een paar keer wakker was geworden van de muziek. Maar ja, hij doet niet open als ik dan aanbel. Bovendien klust hij zelf ook wel op zondag.
Op paas zondag was ik weer om half acht wakker van de muziek die tot half negen duurde. Om elf uur ging weer de muziek aan, ik bel aan.. niets... Toen was ik zo woest dat ik de politie op zijn dak gestuurd heb.
Sindsdien ontweken ze ons. En ik denk ook dat hij, of bang voor me is (ik kan woest overkomen als ik kwaad ben), of dat hij inschatte dat ik nee zou zeggen. En dat hij de eerste keer ook bewust mijn vriendin heeft opgewacht daarom. Tja, en nu lopen ze natuurlijk over van vriendelijkheid.
pi_58572485
Dat verklaard een hoop....

Misschien toch eens een avondje met hem boomen over wat er allemaal dwars zit. (Mocht dat lukken...)
Anders blijf je zo dooremmeren, tenzij je erin berust.
pi_58572517
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:44 schreef pestertje het volgende:
. En ik denk ook dat hij, of bang voor me is (ik kan woest overkomen als ik kwaad ben), of dat hij inschatte dat ik nee zou zeggen.
Zo kom je hier iig niet over. Je laat gewoon je erfafscheiding slopen zonder enig overleg!
pi_58572537
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:44 schreef The_End het volgende:
Ik snap er niks van? Je buurman is aan het verbouwen en jij moet het grint van je dak af scheppen? En daar stem je dan ook mee in? Heeft hij uberhaupt wel een bouwvergunning aangevraagd? Zeker omdat hij op de erfgrens aan het bouwen is, moet hij volgens mij toestemming hebben van jullie?
Ik heb geen bericht van een bouwvergunning aanvraag gezien (opgezocht op de site van de gemeente). Maar ik zie wel vaker bouwwerken in de buurt verschijnen en achteraf past het bericht over de vergunning in de krant. Ik weet wel zeker dat hij het niet aangevraagd heeft, want hij wil ook een dakkapel laten zetten, en hij vroeg mij van de week hoe het aanvragen van de vergunning in zijn werk ging. Daar maak ik uit op dat hij niet vertrouwd is met de procedure.
Maar ik weet ook niet of hij wel een bouwvergunning nodig heeft. Ik heb de test op vrom.nl gedaan en gezien het aantal m2 en de hoogte (tussen 1 en 3 meter) hangt het een beetje af van hoe je de andere vragen invult of het vergunningvrij is of niet.
pi_58572558
Bel de gemeente op en vraag of je lieve buurman een vergunning heeft.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:51:06 #17
180174 Diemux
People vs Me
pi_58572561
Schade rapport laten maken door een tuinier ofzo en deze daarna overhandige aan de buurman. + natuurlijk de kosten om de voegen wat mooier te maken.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:55:55 #18
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_58572668
maak foto's
zo goed..?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 9 mei 2008 @ 11:56:51 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_58572687
Gemeente (Bouw- en woningtoezicht) bellen en vragen wat de procedure is. Informeer of je buurman volgens de procedure te werk is gegaan en zo niet: vraag of de gemeente even komt kijken, omdat je vermoedt dat hij zich niet aan de regels houdt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 12:06:36 #20
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_58572920
1. jij hoeft dus ten allen tijden NIET mee te helpen.. lol het is toch niet jou verbouwing
2. hij mag niet eisen dat jij spullen weghaalt die op jou erf staan
3. vernielingen (vijver etc) op jou erf MOET hij wettelijk vergoeden
<hr>
  vrijdag 9 mei 2008 @ 12:07:09 #21
204633 Fred2
Kritisch
pi_58572935
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:44 schreef pestertje het volgende:
En ik denk ook dat hij, of bang voor me is (ik kan woest overkomen als ik kwaad ben), of dat hij inschatte dat ik nee zou zeggen. En dat hij de eerste keer ook bewust mijn vriendin heeft opgewacht daarom. Tja, en nu lopen ze natuurlijk over van vriendelijkheid.

Had dan woest geworden toen hij á la minute die plant weg wilde hebben...

idd schaderapport op laten maken en bij de buurman neerleggen en eens goed om te tafel gaan zitten.
So we just called him Fred too
pi_58573017
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 11:49 schreef The_End het volgende:

[..]

Zo kom je hier iig niet over. Je laat gewoon je erfafscheiding slopen zonder enig overleg!
ALS ik kwaad ben. Ik ben van het type waar het een poos suddert voordat het er uit komt.
Voordat ik de politie langsstuurde heb ik bijvoorbeeld eerst nog flink met een hamer op de muur staan rammen.

Verder hou ik me nog koest omdat ik zie gebeuren dat hij het nieuwe lakleer bij mij slordiger zal leggen als ik bonje maak, met alle gevolgen van dien.
pi_58573045
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 12:07 schreef Cothen het volgende:
idd schaderapport op laten maken en bij de buurman neerleggen en eens goed om te tafel gaan zitten.
En als TS het helemaal gehad heeft met z'n buurman:
Schaderapport op laten maken en een kopie met brief (gelieve binnen 3 weken te betalen) daarvan per post naar $buurman sturen.
pi_58573086
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 12:12 schreef pestertje het volgende:
Verder hou ik me nog koest omdat ik zie gebeuren dat hij het nieuwe lakleer bij mij slordiger zal leggen als ik bonje maak, met alle gevolgen van dien.
Wat doet hij in godsnaam bij jouw dakleer?
Heeft hij daarvoor toestemming gevraagd?
Zo nee, dan moet ie er met z'n klauwen van afblijven.
Dat zijn dak dan kan gaan lekken, is niet jouw probleem.
pi_58573147
miss zou je eens fotos kunnen maken ?
en die 3 tips aan het begin,, is dat wat in de wet staat ?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')