abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58571277
Mijn lieve vriendin zoekt een nieuwe laptop. Na enig rondneuzen zijn we er nog niet helemaal uit. Haar wensen: wit of zilver/zwart. En waar ze de komende jaren nog goed mee vooruit kan.
Nu heb ik al wat lopen neuzen. Het valt mij op dat Apple gewoon gigantisch veel geld kost, voor de specs die je er voor krijgt. Wel zijn we erg gecharmeerd van bijvoorbeeld asus. hoewel deze ook prijzig zijn.

Voorbeeld Apple
Voorbeeld andere laptop

Er zitten dus duidelijke verschillen in specs en prijzen. Geef ook even je mening en toelichting.

Poll: Apple of Anders?
  • Apple
  • Anders
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • pi_58571307
    Apple, dan wel de Pro.

Waarom? Ik doe veel met foto's en video's.
    En daarin vind ik Mac toch niet iets beter dan een windows PC.
    pi_58571415
    APPLE
    Zonder twijfel............

Het zal iets duurder zijn, maar als je het even doorhebt (want je zal wel ff moeten omschakelen) wil je niet meer anders
    + dat je als je een nieuwe laptop koopt meteen vast zit aan windows vista, en die kermis wil je echt niet!
    [b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
    _O_ jij bent de grootste baas op FOK!
    Aller tijden :D _O_ _O_
    pi_58571506
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:00 schreef Wootism het volgende:
    APPLE
    Zonder twijfel............

Het zal iets duurder zijn, maar als je het even doorhebt (want je zal wel ff moeten omschakelen) wil je niet meer anders
    + dat je als je een nieuwe laptop koopt meteen vast zit aan windows vista, en die kermis wil je echt niet!
    Ook dat is maar persoonlijk. Ik denk niet dat jij voor iedereen kan zeggen of hij/zij dat wel of niet wil.

Ik heb er persoonlijk geen problemen mee.... mits aardig gestript.
    Overigens vind ik de Mac wel plezieriger.
      vrijdag 9 mei 2008 @ 11:04:56 #5
    189454 Curri
    Banaantje 4 life..
    pi_58571530
    Elke laptop heeft vista idd tegenwoordig, dus kies een Apple..
    pi_58571540
    Wat wil je er mee gaan doen?
    Zonder die informatie is er weinig zinnigs te roepen.
    pi_58571607
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:05 schreef Godlike02 het volgende:
    Wat wil je er mee gaan doen?
    Zonder die informatie is er weinig zinnigs te roepen.
    Tsjah, ze zal er wel flink op webloggen, bankieren, fotoalbums maken dat soort dingen. Daarom vraag ik mij af of een apple wel zin heeft. Windows gebaseerde laptops kunnen dat ook uitermate goed naar mijn idee.

Maar haar huidige laptop (p3 1ghz) doet niet veel nuttig werk meer
    pi_58571632
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:04 schreef Rekkie het volgende:
    [..]
    Ook dat is maar persoonlijk. Ik denk niet dat jij voor iedereen kan zeggen of hij/zij dat wel of niet wil.
    Ik heb er persoonlijk geen problemen mee.... mits aardig gestript.
    Mits aardig gestript....
    Je gaat toch geen OS kopen om het vervolgens helemaal uit te moeten kleden en moeite doen voordat het naar je wensen is? En dan nog, het blijft windows...

Anywayz......
    De vraag is natuurlijk wat je vriendin ermee doet?
    De Macbook is goed voor wat simpel photoshoppen, browsen, textverwerken. Mocht ze echt met zware programma's gaan werken zoals video editing of gewoonweg zware photoshop bestanden. Dan is het toch wel aan te raden om een Macbook pro te nemen.
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:08 schreef MdMa98 het volgende:
    [..]
    Tsjah, ze zal er wel flink op webloggen, bankieren, fotoalbums maken dat soort dingen. Daarom vraag ik mij af of een apple wel zin heeft. Windows gebaseerde laptops kunnen dat ook uitermate goed naar mijn idee.
    Maar haar huidige laptop (p3 1ghz) doet niet veel nuttig werk meer
    Dan is een gewone Macbook voldoende, het voordeel van een mac is dat je er een hele hoop gratis software bij krijgt voor het maken van videofilms, fotoalbums, websites, etc...

[ Bericht 5% gewijzigd door Wootism op 09-05-2008 11:18:41 ]
    pi_58571716
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:09 schreef Wootism het volgende:

[..]

Mits aardig gestript....
    Je gaat toch geen OS kopen om het vervolgens helemaal uit te moeten kleden en moeite doen voordat het naar je wensen is? En dan nog, het blijft windows...

Anywayz......
    De vraag is natuurlijk wat je vriendin ermee doet?
    De Macbook is goed voor wat simpel photoshoppen, browsen, textverwerken. Mocht ze echt met zware programma's gaan werken zoals video editing of gewoonweg zware photoshop bestanden. Dan is het toch wel aan te raden om een Macbook pro te nemen.

En met wat studentenkorting is een pro echt wel te betalen...
    Een Apple kopen doe je trouwens niet via dynabyte maar via APPLE
    Tsjah ze wilde er ook nog wel eens een spelletje op spelen. Natuurlijk niet de zwaarste games maargoed.
    Studentenkorting gaat niet lukken, ze is afgestudeerd en heeft 2 drukke banen
      vrijdag 9 mei 2008 @ 11:18:25 #10
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_58571838
    aardapple anders...

Als je voor Apple gaat kan je deze t beste in de US kopen...

Ik ga voor Sony Vaio, ook best prijzig, maar heel degelijk, wordt niet
    dramatisch warm zoals veel andere laptops (zoals de nieuwe MacBook
    pro wat echt een oven schijnt te zijn) en heeft een goed design...
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    pi_58571839
    Veel heeft te maken met persoonlijke voorkeur en wat je er mee gaat doen.
    De meeste laptops met windows zijn wat gunstiger geprijsd naar mijn idee is de prijs kwaliteit verhouding dan ook iets beter.

Maar.... als je absoluut niet met windows om wil gaan of met OSX dan zal je daan heel anders over denken.
    De aanbod van games is groeiende maar nog steeds minimaal. Als dat een speerpunt is dan valt de mac al snel af want er zijn gewoon beperkingen op dat gebied. Mensen die dan gaan roepen dat je windows ook in een virtual machine kan draaien neem ik wat minder serieus want dan zit je vast aan twee keer kosten (voor de mac aanschaf met osx en aan een windows licentie).

Voor standaard werk doen ze allebei gewoon prima hun ding.

Ik zou dus zeggen klik eens rond op beide en laat je smaak spreken en wat is je smaak je waard.
    pi_58571845
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:09 schreef Wootism het volgende:

[..]

Mits aardig gestript....

Wie heeft het over kopen?
    En verder.... dat strippen doe ik alleen maar omdat Vista het 2e OS is.
    Overigens heb ik Vista ook wel gebruikt in de volledige variant, toen was er ook niets mee aan het handje.
    Werkt prima
    pi_58571991
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:13 schreef MdMa98 het volgende:

[..]
    Tsjah ze wilde er ook nog wel eens een spelletje op spelen. Natuurlijk niet de zwaarste games maargoed.
    Studentenkorting gaat niet lukken, ze is afgestudeerd en heeft 2 drukke banen
    Je hebt voor Apple ook games die geoptimaliseerd zijn voor Apple, zoals Sims2, Doom3 bla bla, maar daarvoor moet je iig geen Apple kopen en zit je beter bij windows.
    Het voordeel van Apple is dat hij zichzelf niet verzadigd van cache files en gewoon net zo snel blijft als toen je hem uit de doos haalde, wat je bij een windows machine niet hebt...+ het feit dat apple geen virussen of trojans kent...

Misschien een leuk weetje, windows vista draait nog steeds het meest stabiel op een Mac
    pi_58572093
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:24 schreef Wootism het volgende:

[..]

Je hebt voor Apple ook games die geoptimaliseerd zijn voor Apple, zoals Sims2, Doom3 bla bla, maar daarvoor moet je iig geen Apple kopen en zit je beter bij windows.
    Het voordeel van Apple is dat hij zichzelf niet verzadigd van cache files en gewoon net zo snel blijft als toen je hem uit de doos haalde, wat je bij een windows machine niet hebt...+ het feit dat apple geen virussen of trojans kent...

Misschien een leuk weetje, windows vista draait nog steeds het meest stabiel op een Mac
    En met bijvoorbeeld VMware fusion kun je altijd nog een virtuele omgeving van een windows OS draaien

Voor bijvoorbeeld games
    pi_58572209
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:30 schreef Rekkie het volgende:

[..]

En met bijvoorbeeld VMware fusion kun je altijd nog een virtuele omgeving van een windows OS draaien
    Voor bijvoorbeeld games
    Dus met een virtuele windows OS kan je ineens windows games spelen?
    true

[ Bericht 7% gewijzigd door Wootism op 09-05-2008 11:43:28 ]
    pi_58572265
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:35 schreef Wootism het volgende:

[..]

Dus met een virtuele windows OS kan je ineens windows games spelen?
    Het is mij gelukt om COD 4 te spelen in een virtuele windows OS wat niet onder Mac lukte
      vrijdag 9 mei 2008 @ 11:39:52 #17
    154451 joeltje
    Oldskooler
    pi_58572296
    ook ik stem apple. waarom? Omdat het ding het doet. Waar ik bij Vista in 1 jaar drie keer een re-install nodig had, ben ik maar overgestapt, ik hoef niet meer terug. Top scherm, snel, en doet wat het moet doen, binnen 15 minuten na dat je hem uit de doos haalt.

De accu heeft een normale werkduur, het ding is solide, er is veeeel software voor, je hoeft niet (of nauwelijks) na te denken bij gebruik, dat doet OSX al voor je, gewoon, simpel. Als iets je niet lukt, is dat 9 van de 10 keer omdat je te moeilijk denkt
    Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
    pi_58572370
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:38 schreef Rekkie het volgende:

[..]
    Het is mij gelukt om COD 4 te spelen in een virtuele windows OS wat niet onder Mac lukte
    Sorry, ik begreep je verkeerd
    Er is namelijk ook al een windows skin voor je apple.... ik dacht al, een virtuele skin en ineens kan je windows games draaien
    pi_58572420
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 11:43 schreef Wootism het volgende:

[..]

Sorry, ik begreep je verkeerd
    Er is namelijk ook al een windows skin voor je apple.... ik dacht al, een virtuele skin en ineens kan je windows games draaien
    Hahaha, dat zou wel heel bizar zijn inderdaad
      vrijdag 9 mei 2008 @ 12:07:57 #20
    73209 dnzl
    Minimalist.
    pi_58572953
    Ik zou voor een Macbook gaan. Ik haal zelf veel meer rendement met OSX i.v.m. Windows. Dit omdat het ding gewoon veel minder vaak vastloopt en niet trager schijnt te worden
      vrijdag 9 mei 2008 @ 12:42:59 #21
    199535 DroogDok
    Sandcastle
    pi_58573652
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 10:54 schreef MdMa98 het volgende:
    Mijn lieve vriendin zoekt een nieuwe laptop. Na enig rondneuzen zijn we er nog niet helemaal uit. Haar wensen: wit of zilver/zwart. En waar ze de komende jaren nog goed mee vooruit kan.
    ...
    Vrouwen

Wat voor auto heb je? Een blauwe.....

De mac fanboys zullen well weer i grote getalen op dit topic afkomen, maar doe je vriendin een plezier, als ze geen ict nerd is geef haar dan gewoon een windows laptop.
    "We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
    pi_58573751
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 12:42 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Vrouwen

De mac fanboys zullen well weer i grote getalen op dit topic afkomen, maar doe je vriendin een plezier, als ze geen ict nerd is geef haar dan gewoon een windows laptop.
    dat zal m wel worden idd.
    pi_58573811
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 12:42 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Vrouwen

ICT Nerds kiezen juist een windows laptop, zodat ze altijd weer aan het puzzelen zijn wat nu weer de oorzaak is van een crash of BSOD
      vrijdag 9 mei 2008 @ 12:52:39 #24
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_58573842
    quote:
    Op vrijdag 9 mei 2008 12:51 schreef Rekkie het volgende:

[..]

ICT Nerds kiezen juist een windows laptop, zodat ze altijd weer aan het puzzelen zijn wat nu weer de oorzaak is van een crash of BSOD
    ICT nerds hebben geen crashes of BSOD's.
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_58573853
    quote:
    Na enig rondneuzen zijn we er nog niet helemaal uit. Haar wensen: wit of zilver/zwart. En waar ze de komende jaren nog goed mee vooruit kan.
    Heeft ze geen echte wensen? ja de kleur , wit / zilver of zwart, de normale kleuren dus.
    En waar ze de komende jaren mee vooruit kan,
    Je zegt dat ze games wil spelen? Dan valt mac meteen af.
    En als ze helemaal niet bekend is met mac zou ik het al helemaal niet aanraden.
    Het klopt dat alle laptops met vista worden geleverd, maar datis toch geen probleem?
    Het is niet alsof er dan geen windows XP meer op kan ( legaal of illegaal maar dat terzijde )
    Ook het belangrijkste bij een laptop, batterijduur!

Het is jammer dat je niet veel info heb,

welke software gebruikt ze vaak, welke games wilt ze gaan spelen,
    doet ze vaak alles tegelijk ( itunes, msn, browsen, word. allemaal tegelijk aan )
    Als je dit even post kan ik wel iets moois zoeken.
    Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')