abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74752127
Waarom staat dit topic eigenlijk in [NIN]?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 16 november 2009 @ 16:55:53 #52
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_74752247
Geen enkel spel zal me meer plezier kunnen geven dan wat ik had met GP2



Maar het wordt wel weer een keertje tijd voor een goed F1 spel ja...
pi_74752319
tvp
pi_74755404
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Waarom staat dit topic eigenlijk in [NIN]?
Omdat dit spel eerst op de Nintendo uitgebracht wordt
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_74755681
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:25 schreef PieterBas het volgende:
Omdat dit spel eerst op de Nintendo uitgebracht wordt
En de PSP.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 19 november 2009 @ 11:31:36 #56
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_74845200


Had 'm al sinds gisteren!
Met het stuurtje is het beter sturen dan alle recente youtube filmpjes uit de States!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_74845316
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:31 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]

Had 'm al sinds gisteren!
Met het stuurtje is het beter sturen dan alle recente youtube filmpjes uit de States!
Heb hem gisteren gekregen op het Pers event in Breda en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door de game, speelt lekker weg en ziet er op zich voor een Wii game nog niet zo verkeerd uit.

Alleen in de multiplayer bij de wat drukkere momenten (de start dus) wat framedrops.
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
  donderdag 19 november 2009 @ 12:00:04 #58
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_74846043
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:35 schreef gamefreek het volgende:

[..]

Heb hem gisteren gekregen op het Pers event in Breda en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door de game, speelt lekker weg en ziet er op zich voor een Wii game nog niet zo verkeerd uit.

Alleen in de multiplayer bij de wat drukkere momenten (de start dus) wat framedrops.
Shit persevent van DE f1game in mijn stad... oei... had daar wel heen willen gaan ipv naar de Pioneer Demonstratie hihi!
Maar had het spel 's middags al hehehe

Speelt idd. lekker weg alleen ik heb wat issues zoals remmen, het lukt me niet om de wielen NIET te blokkeren!
En als ik een 1 stopper doe dan zijn mijn softs aan het eind van de stind zo gaar dat ik een tweede stop moet doen !
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_74846783
quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:00 schreef nils7 het volgende:

[..]

Shit persevent van DE f1game in mijn stad... oei... had daar wel heen willen gaan ipv naar de Pioneer Demonstratie hihi!
Maar had het spel 's middags al hehehe

Speelt idd. lekker weg alleen ik heb wat issues zoals remmen, het lukt me niet om de wielen NIET te blokkeren!
En als ik een 1 stopper doe dan zijn mijn softs aan het eind van de stind zo gaar dat ik een tweede stop moet doen !
Ik had hem ook al 's middags hoor, moest alleen nog ff een praatje maken met Jos en Max
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
pi_74893314
Ik heb hem ook, vind het in het begin nog niet zo geweldig spelen met het stuurtje, zal wel gewoon even wennen zijn.. wel meteen mijn eerste quickrace gewonnen dus zo dramatisch gaat het ook weer niet. Na het weekend als ik tijd heb maar eens met gewone controller proberen als dat kan, en dan hopen dat ik er toch veel tijd in wil gaan steken.. jammere is dat New Super Mario Bros Wii uit is en die heeft toch echt voorlopig mijn prioriteit.
  maandag 23 november 2009 @ 19:22:57 #61
260227 Splobber
PSN: MacKroket
pi_74945358
Ben benieuwd wat men van het spel gaat vinden. Op het eerste gezicht leek het spel eigenlijk best lelijk. Naja, ik wacht wel tot 2010 en koop hem dan meteen voor de PS3
  zondag 13 december 2009 @ 17:37:35 #62
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_75583539
Er komt een iPhone versie!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:16:20 #63
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_78947090
Zo, even een kick... men zit namelijk niet stil bij codemasters. De 2010 versie voor de xbox 360/ps3 en pc komt steeds dichterbij.

Onderstaande artikel en plaatjes komen uit OXM magazine.


Ik hoop dat deze scan blijft werken, de fia, codemasters en oxm zijn een ware klopjacht begonnen omdat deze screens nog niet naar buiten mogen komen, het tijdschrift is nog niet in de verkoop

Volgens een insider van codemasters, zijn de plaatjes in-game! Dus geen artwork. Nu nog met de 2009 livery's, men is nog druk doende met de 2010 auto's maar ze geven een goed beeld van de fantastische kwaliteit

Verder komt Codemasters morgenmiddag met een press release van de 2010 versie met twee nieuwe screenshots. Ook vindt er op 17 maart a.s. een kickoff event plaats bij Codemasters London, ik verwacht dat hier nog wel het e.e.a gefilmd gaat worden. Maar even youtube in de gaten houden

Zo, dat is het laatste nieuws, het uur U komt steeds dichterbij. Ik kan in ieder geval niet wachten
* I intend to live forever, so far so good! *
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:17:16 #64
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_78947141
Trouwens, misschien kan een modje het topic verplaatsen? Volgens mij kan ie wel naar multi
* I intend to live forever, so far so good! *
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:17:33 #65
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:28:29 #66
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_78947704
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:17 schreef JortK het volgende:
Die kwaliteit is echt sick
Echt wel he? Het schade model moet ook er goed zijn, klik maar eens op het bovenste plaatje en kijk eens naar de sidepod van de mclaren, die heeft iemand geraakt

Voor de mensen die het niet doorhebben, klikken op plaatje dan krijg je de grote versie en kun je de preview lezen en de screens wat beter bekijken.
* I intend to live forever, so far so good! *
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:30:09 #67
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_78947775
Hopen dat we volgende week een datum krijgen
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:37:42 #68
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_78948166
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:30 schreef nils7 het volgende:
Hopen dat we volgende week een datum krijgen
Mogelijk morgen, maar men is erg vaag over een release date... In ieder geval de eerste twee officiele screenshots van de game.
* I intend to live forever, so far so good! *
  woensdag 10 maart 2010 @ 08:35:16 #69
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_78958847
Even nog iets meer info.
quote:
Even though Codemasters announced that their Formula One 2010 game will be revealed to the media on March 17th, first details have now been disclosed via the Official Xbox Magazine.

The four-page preview article includes first-ever preview screenshots of the upcoming game, showing various cars in action on several tracks. Also included are first previews of the game’s impressive wet weather effects.

Furthermore, the article mentioned the title’s dynamic weather system and other features such as the title’s management-style features. Instead of just racing, the game’s career mode will give players the ability to influence off-track parts of the career such as speaking to the media, their team and their team-mate with the choice of words affecting the outcome of the career and the relationship to the team. This adds a new and realistic element to the experience as a Formula One driver’s career doesn’t end with stepping out of the car.

Details in a nutshell:

- F1 2010 will be released for the PC, Playstation 3 and Xbox 360

- The title will feature the upcoming 2010 season, including all cars and tracks

- The tracks will be laser-scanned for maximum accuracy

- It’s unknown whether or not the pictured 2009-season cars will be included as well

- F1 2010 uses Codemasters’ EGO engine known from Colin McRae DIRT 2

- The title comes with an extensive dynamic weather system, including weather changes, puddles and drying racing lines

- The game’s career mode will include interaction with co-drivers, the team and the media – Objectives will differ on whether you´re driving for a backmarker team or a championship-contender

Following their maiden Formula One title that was released only for the Playstation Portable and the Nintendo Wii, Codemasters will be bringing the 2010 Formula One season to the PC, the Xbox 360 and the Playstation 3. A release date for the title has not been announced yet
Bron
* I intend to live forever, so far so good! *
  woensdag 10 maart 2010 @ 10:28:54 #70
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_78961788
*want want want NEED NEED NEED HAVE2HAVE*!!!!!
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
  woensdag 10 maart 2010 @ 11:09:39 #71
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_78963280
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 08:35 schreef IkWilbert het volgende:
Even nog iets meer info.
[..]

Bron
Dat is alleen helaas niet veel anders dan F1 2009!
Als ze de tyrewear niet aanpakken en de belachelijkepitstop tijden is er weer geen hout aan.
Daarnaast moet je wel rijden met hulpmiddelen omdat zonder ABS ofzo je banden na 2 ronden gaar zijn wil je een beetje tempo houden!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 10 maart 2010 @ 11:27:40 #72
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_78963981
reken maar dat de 2010 versie veel beter wordt dan de 2009 versie. Men heeft veel langer de tijd gehad en er zijn veel meer mensen bij betrokken.
* I intend to live forever, so far so good! *
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:53:46 #73
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_78972481
tja... nou vooruit dan maar. Hier de press release... voegt niet heel veel toe. Wel twee nieuwe screenshots voor wat het waard is. Ik hoop toch echt binnenkort wat meer te kunnen zien van de game.

We weten nu wel dat het spel in september van dit jaar gaat uitkomen Nog even geduld dus...

link: http://www.codemasters.co.uk/games/?gameid=3186
quote:
Wednesday, 10th March 2010 (2pm UK)

A new generation of FORMULA ONE games will come to high definition consoles and PC later this year as Codemasters today announced that F1 2010 will be released this September for Xbox 360, PlayStation 3 computer entertainment system and PC.

As the official game of the 2010 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP™, F1 2010 will include all of the official teams, drivers and circuits from the coming season. F1 2010 will feature the return of seven times FORMULA 1 Drivers’ World Champion Michael Schumacher, the introduction of several new teams, and the brand new Korean International Circuit that will host the 2010 FORMULA 1 KOREAN GRAND PRIX.

The September launch will see F1 2010 become the first official FORMULA ONE game to appear for Xbox 360 and marks the return of FORMULA ONE to PC after an eight year absence. The arrival of the HD editions of FORMULA ONE follows Codemasters’ extremely successful launch of F1 2009 for Wii and PSP, which became a top five best seller throughout the past holiday period.

In F1 2010 gamers will take on the full, expanded grid in a variety of game modes including GRAND PRIX, Championship, Time Trial and an extensive, innovative Career mode. F1 2010 will also feature a highly advanced damage model, fully dynamic weather system and extensive competitive multiplayer options.

In production at Codemasters Studios Birmingham, F1 2010 is being developed using the EGO Game Technology Platform, Codemasters’ proprietary tech that powered the critically acclaimed, million-plus selling Colin McRae: DiRT 2 and Race Driver: GRID. The award-winning technology has been further developed to accurately recreate the unique aerodynamics and handling of 200MPH+ FORMULA ONE cars. The tech combined with Codemasters’ unprecedented access to FORMULA ONE teams and drivers will ensure that F1 2010 delivers the most authentic FORMULA ONE racing experience yet. F1 2010 will be released September 2010 for Xbox 360, PlayStation 3 and PC.


* I intend to live forever, so far so good! *
  woensdag 10 maart 2010 @ 15:21:57 #74
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_78973750
http://twitter.com/T4RG4 (F1 2010 Chief Game Designers private twitter feed)

Leuke om in de gaten te houden.

Verder hieronder nog wat informatie van het developmentteam
quote:
Hi everyone,

It’s been a while since we announced we had secured the rights to the Formula One licence and much has changed since that original announcement, both internally and within the world of F1. The project team has grown and now fills Codemasters Studios in Birmingham (as well as keeping many busy at our Warwickshire HQ studios), features have been locked down and development is making great progress. In the real-world F1 had KERS, then it didn’t, the points system changed, refuelling is no longer allowed, several manufactures have left the sport, whilst new independent teams are preparing for their first season in F1. Oh and you might have heard that a certain multiple World Champion has returned from retirement. The 2010 season certainly looks like it could be the most spectacular for years and we cannot wait to deliver our take on this fascinating sport, not to mention reinvigorate Formula One videogames.

Now the first race is almost upon us, we felt the time was right to give you an overview of what we’ve been up to as well as taking this opportunity to clear up a few points and features.

First and foremost it’s worth noting that F1 2010 is not based on F1 2009 (Wii/PSP) the development has been completely separate and as such the feature set of F1 2010 will be very different.

Early on in development we identified all the key areas that we needed to make shine, building upon and enhancing aspects of the EGO racing technology and extracting the most interesting elements of F1 not previously utilised in games.

Number one on that list was the car physics system, which is being re-engineered from the ground up for F1 2010. Several key areas have been rewritten, enabling us to have a detailed simulation of how an F1 car feels on track. Whilst we have made several major steps forward with this, we will continue to build upon this new foundation into 2011 and beyond!

The next big feature was to write a comprehensive weather system, which is now nearing completion. This is something we’re very proud of, and you’ll see why in the near future. Needless to say this plays a big part in both player and AI strategies, as well as changing the handling characteristics of the car considerably.

Another big area of focus has been on the Pit Stops, which we don’t feel have ever been done justice in racing games. These are a pivotal moments of a race and integral to the F1 experience. Our take centres on the drivers perspective, rather than button bashing, and the vast majority of this system is now integrated and refinement work is underway.

We’ve also had to progress our damage modelling up to another level, again building on the tech established in both DIRT and GRID, but enhanced to match the unique make-up and composition of a Formula One car.

All this coupled with a fresh design, taking into account many of the ideas and suggestions on this forum, has allowed us to create what we hope will the greatest F1 racing game experience ever. We are not just delivering the same feature set seen in many previous Formula One games. It’s important that we deliver something new and exciting, however this does not mean we’re losing sight of what F1 means to purist racing gamers.

We will go into much more detail about all of the above features in the coming weeks and months as well as several other aspects of the game which we’re sure will really capture your imagination.

There is of course much debate on what is needed to create the ultimate F1 game and as importantly, how to present this to the player and put them right into the world of F1. Checking in on the forums has been and continues to be an essential part of this process. Both the Senior Producer and Chief Game Designer regularly check the forums and every suggestion and opinion posted is read and considered. It’s worth mentioning the fact both of these guys will not have the time to engage with the forum all the time (there’s a game to finish after all), but we’ll certainly try to come on and answer questions when we can! Keep an eye out for the Chief Game Designers private twitter feed (http://twitter.com/T4RG4), it might give you an insight into where the game is on any given day. Information on this will be given out at a later date.

We’ve seen lots of discussion around what may or may not be in the game. As ever there were far too many features than we have the time to implement and do justice for the 2010 game, so this is a good opportunity to clear up a few points:

Laser Scanned Track Data – Considered early on in the project we assessed for our needs and decided against its inclusion in favour of other features. Our track creation pipeline has been further developed and we’re now capable of producing extremely authentic environments, track surfaces included, without the need for this data.


Safety Car – A common forum request but investigation proved, surprisingly, that this actually offers very little in terms of enjoyable game experience in comparison to other game elements we’ll reveal later. Once you find out what we spent the time on instead we’re sure you’ll agree that this was the right decision!


Formation Lap – Currently not part of the plan, for the same reasons as safety car. This is not to say we won’t look to add a little of what the formation lap provides!


A Feeder Series – We’re at full-stretch creating an engaging Formula One experience. Including a feeder series is not part of the deal we have and code support alone would take too much away from the main game to prove worthwhile in 2010.


Split Screen – Some of you will have noticed this is not present in any recent Codemasters racing titles. Early on we established the huge amount of resources this feature would consume and, after weighing against our need to move the series in an original direction, made the tough decision that F1 2010 would not be the project to return Split Screen. We have included an interesting local multiplayer mode in its place and an extensive online multiplayer mode.

We will be working with F1 beyond this year’s game and so may well reconsider some points, as well as looking at new additional content for 2011, during a second round of concepting. As a result they are most definitely not ruled out.

Of course we would love to include everything but, for obvious reasons, we cannot. It’s important that when we include a feature, we spend the required time to make it just right. The 2010 game attempts to re-establish F1 games and its safe to say this title is stretching a highly capable team, across both Birmingham and Southam studios, right through to launch.

If you have any burning questions or comments, be sure to post them on this thread and, along with Helios, we’ll try our best to answer where possible. We look forward to meeting some of you at the ‘F1 2010 Revealed’ event in London on March the 17th.

Thank you for your ongoing feedback and support,

Codemasters Formula One Development Team
* I intend to live forever, so far so good! *
  woensdag 10 maart 2010 @ 15:28:20 #75
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_78974026
Samenvatting?
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')