Ik ben me net echt helemaal kapot geschrokken, ik ben ook zo'n domme labiele muts op het moment
Ik had alle deuren en ramen tegen elkaar open staan, dus de balkondeuren wijd open, de ramen in de woonkamer en het raam in onze slaapkamer half open (zo'n kiepraam). Hoor ik ineens gefladder in de gang, ik schrik me echt helemaal wild! Ga ik kijken, is er via ons slaapkamerraam, wat dus alleen maar een beetje opengekiept staat, een spreeuw naar binnen gevlogen
Ik in paniek (jaja

) de deur van de woonkamer dicht gegooid. Ik sta te trillen als een rietje (JA IK WEET HET< HET WAS MAAR EEN SPREEUW...) en te bedenken wat ik nu moet doen. Alle logica vliegt overboord dus ik Nixxx bellen op zn werk. Die begint natuurlijk keihard te lachen. Ok, kut, die vogel zit er nog steeds. Ik doe de deur naar de gang weer open, en kijk om het hoekje richting slaapkamer. Zit dat arme beestje achter de spiegel op mijn kaptafel. Dus heb ik het raam maar even helemaal open gedaan, de gordijnen opzij geschoven en probeer die vogel met mijn wil het raam weer uit te krijgen, wat natuurlijk niet lukt.
Ik zie mijn handschoenen liggen, trek die aan, pak een theedoek, en probeer het vogeltje te pakken. Die natuurlijk wegvliegt, tegen het stuk dichte raam aan. Zucht. Nog een paar keer proberen later is ie het raam uit en vliegt weer verder. En ik heb nog 10 minuten staan trillen.