ik neem aan dat je het tegen mij hebt. oo postloze reageerder.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:06 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ow en dat blijkt uit?
Dat iemand die niet eens daar woont daar niet structureel mag wassen zonder mee te betalen?
Als ik het tegen iemand anders had had ik de post wel gequote.. jij was mijn bovenstaande post dus ja ik had het tegen jou.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik neem aan dat je het tegen mij hebt. oo postloze reageerder.
lees nog eens zorgvuldig. of ben jij die huisgenoot die door hem is overgehaald om een wasmachine aan te wenden als een dictatoriale uitzetting. lees aandachtig als je wat dommer bent.
ik ben serieus. het gaat ts echt niet om die paar keer dat die wasmachine draait zonder dat hij er geld voor ziet. lees nou eens zijn op, en zijn gemekker erna, goed.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Als ik het tegen iemand anders had had ik de post wel gequote.. jij was mijn bovenstaande post dus ja ik had het tegen jou.
En! ben je nu serieus of loop je hier gewoon te stangen?
Dit topic gaat over een wasmachine die gebruikt wordt door 4 personen, waar 3 mensen voor willen betalen. Zij wast hier 2-3 keer per week. Dan vind ik het niet meer dan logisch dat zij gewoon bijdraagd in de kosten daarvan. (Anders was het geweest als ze af en toe een wasje draait. Dan had ik het niet erg gevonden).quote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en daarom loop je zo te zeiken over het feit dat ze bijna samenwonen en je misschien zelfs de huisbaas er bij haalt? gelardeerd met een wasmachineaanschaf??
volgens mij ben je inderdaad, zoals iemand hier al eerder postte in andere woorden, een intrigant. je moet je kapot schamen met je autoriatire gedag en hautaine gelul. je kan beter een kamer voor jezelf zoeken en daar oud en stinkend worden. kniepert
Het lijkt me dan ook een uitstekende aanpak om van het gezeik over het wassen een neverendingstory te maken. Ik was even in de veronderstelling dat TS een probleem opgelost wilde zien, maar ik begin te twijfelen of hij niet zo iemand is die het gezeik (onbewust) opzoekt.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:02 schreef Yashaaaaa het volgende:
Als die twee huisgenoten wassen zie je dat toch.. die was moet toch ergens drogen.. Dan kan je ze er toch op aanspreken..
Als dat de bron van ergernis is, zou ik proberen dat probleem op te lossen. Het meewassen van haar was op zich het probleem niet, dus dan kun je daar best heel schappelijk over doen om ermee te bereiken dat ze samen wat beter opruimen.quote:Serieus.. Je moet iemand dus eerst een gunst verlenen voordat ze hun eigen zooi op kunnen ruimen?
Zie de post van TS boven je.. Het meewassen is wel het probleem, zoalshetis en jij hebben de problemen er om heen verzonnen.. Dat ze allebei rotzooi maken is later in het topic wel vernoemd door TS maar het probleem is zoals in de TT staat hoe haar te vragen mee te betalen zonder gezeik in het huis te krijgen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt me dan ook een uitstekende aanpak om van het gezeik over het wassen een neverendingstory te maken. Ik was even in de veronderstelling dat TS een probleem opgelost wilde zien, maar ik begin te twijfelen of hij niet zo iemand is die het gezeik (onbewust) opzoekt.
Ik zou daar dan weer heel hard in zijn, het feit dat er een wasmachine is voor noodgevallen of af en toe is net zo goed luxe en kost net zo goed geld: Zodra ze dan een keer moeten wassen, betalen ze gewoon vol mee, het wegenwachtmodel zeg maar.
[..]
Als dat de bron van ergernis is, zou ik proberen dat probleem op te lossen. Het meewassen van haar was op zich het probleem niet, dus dan kun je daar best heel schappelijk over doen om ermee te bereiken dat ze samen wat beter opruimen.
Als die ene persoon verder niets met de auto doet kan ik er in komen dat alle kosten voor de ander komen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:29 schreef buitenbeentje het volgende:
Stel, je hebt met 2 personen een auto. De ene rijdt er niet in, de ander wel. Dan is het toch ook niet zo dat je maar de helft van de wegenbelasting hoeft te betalen?
Zoalshetis haalt een heel ander topic van mij er bij, namelijk Huisgenootquote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:33 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Zie de post van TS boven je.. Het meewassen is wel het probleem, zoalshetis en jij hebben de problemen er om heen verzonnen.. Dat ze allebei rotzooi maken is later in het topic wel vernoemd door TS maar het probleem is zoals in de TT staat hoe haar te vragen mee te betalen zonder gezeik in het huis te krijgen.
Nou...quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:33 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Zie de post van TS boven je.. Het meewassen is wel het probleem, zoalshetis en jij hebben de problemen er om heen verzonnen..
Daaruit leidt ik dan weer af dat het wassen van haar niet het eigenlijke probleem is, maar de ergernis. Ik neem aan dat TS zich niet erg veel zorgen maakt over de extra slijtage waardoor hij over 7 jaar een maand eerder een nieuwe moet kopen dan gepland. Ik denk dus dat de oorzaak een andere is dan de aanleiding.quote:Zij wast hier niet af en toe, maar zit hier halve weken en wast hier elke week!
(Waarom wij ons eraan ergeren is dat mijn huisgenoot en zij alleen maar profiteren en verder niks meer in het huis doen. Alles vies maken voor 2 en de rest mag het schoonmaken!)
Dat laatste zal op deze manier dus nogal lastig worden, omdat de bron van ergernis blijft. Dan kun je wachten op het volgende punt waarbij dit zich openbaart, het hoeft niet eens de wasmachine te zijn, maar op deze manier zal die allicht voldoende aanleiding geven.quote:Dat ze allebei rotzooi maken is later in het topic wel vernoemd door TS maar het probleem is zoals in de TT staat hoe haar te vragen mee te betalen zonder gezeik in het huis te krijgen.
lol. dat topic kende ik niet eens. ga lekker wassen meid!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:40 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Zoalshetis haalt een heel ander topic van mij er bij, namelijk Huisgenoot
Die twee uit dat topic deden idd niks in het huishouden. Begrijpelijk dat wij ons daar aan gaan irriteren toch?
Zij zijn inmiddels ook vertrokken. Huisbaas ging namelijk niet akkoord met het samenwonen ivm verzekering.
Zoals het in dat topic gaat gaat het nu ook weer. Verder hebben we gewoon goed contact met elkaar. Dus dat is allemaal het probleem niet. Wat wel het probleem is is dat zij hier 'woont' zonder bij te dragen in de kosten die wij maken, zoals de aanschaf van een wasmachine.
Yup, bedoel ik. De kosten moeten toch door iemand betaald worden.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:35 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Als die ene persoon verder niets met de auto doet kan ik er in komen dat alle kosten voor de ander komen.
In ons geval maakt zij er WEL gebruik van. Dus niet meer dan logisch toch dat zij meebetaald?
Als je binnen een (studenten)huis niet heel erg close bent met elkaar, is dit inderdaad de beste oplossing. Keihard tot de laatste cent uitrekenen en iedereen bijdragen naar mate van gebruik.quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:54 schreef Biancavia het volgende:
Voor elke was die gedraaid wordt een streepje achter de naam zetten en naar rato betalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |