Voor jou wel, voor ieder ligt dat weer anders. Ieder zijn professie, ieder zijn beleving. Misschien dat je vanuit een gezinssituatie redeneert. Er zijn vele eenlingen op deze wereld. Geen ratio.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:51 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Natuurlijk kan een auto gevoelswaarde hebben, maar het maakt niet uit wat het beroep van de overledene is, het is altijd erger dan dat stuk ijzer dat is kapotgereden.

Rewimo

Rewimo

Na zo'n ongeluk zal die auto niet best verkopen, geef ze eens ongelijk. Ik ben zelf niet van de auto's, maar vanuit de fabrikant kan ik er helemaal inkomen! Mensen klappen jaarlijks hun handen stuk bij de Tour en Ronde van Vlaanderen voor opgevoerde renners, daar vallen ook doden. De meesten dan op termijn, niet in één klap.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:52 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Lees het artikel eens joh. Alle spanning is uit die auto gehaald, alles wordt elektronisch geregeld. Superveilig, je kan er je kids mee naar de 'crash' rijden.

Vandaar ook dit stukje propaganda, om maar even te laten zien dat Porsche tóch o zo veilig is. Wat vernaggel jij dit topic weer zegquote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:57 schreef okee6 het volgende:
[..]
Na zo'n ongeluk zal die auto niet best verkopen, geef ze eens ongelijk. Ik ben zelf niet van de auto's, maar vanuit de fabrikant kan ik er helemaal inkomen! Mensen klappen jaarlijks hun handen stuk bij de Tour en Ronde van Vlaanderen voor opgevoerde renners, daar vallen ook doden. De meesten dan op termijn, niet in één klap.

En waarom zou je niet beide kanten van de medaille laten zien? Sterchele had deze auto klaarblijkelijk om niet standaard van de voetbal naar huis te komen. Dit artikel past wel degelijk in dat plaatje.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:00 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Vandaar ook dit stukje propaganda, om maar even te laten zien dat Porsche tóch o zo veilig is. Wat vernaggel jij dit topic weer zeg

Zijn er mensen die het kutter vinden van die Porsche dan van François Sterchele?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:55 schreef okee6 het volgende:
[..]
Voor jou wel, voor ieder ligt dat weer anders. Ieder zijn professie, ieder zijn beleving. Misschien dat je vanuit een gezinssituatie redeneert. Er zijn vele eenlingen op deze wereld. Geen ratio.

Er zijn genoeg mensen die de auto kennen, maar niet de voetballer. Alsof Sterchele de enige is die in zo'n ongeluk omkomt. Dit topic is er speciaal voor de voetballer, je zult ze hier kortom niet aantreffen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zijn er mensen die het kutter vinden van die Porsche dan van François Sterchele?

Ook al is het een onbekende, dan nog mag ik toch aannemen dat men (IEDEREEN) het mensenleven waardevoller acht dan een auto?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:05 schreef okee6 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die de auto kennen, maar niet de voetballer. Alsof Sterchele de enige is die in zo'n ongeluk omkomt. Dit topic is er speciaal voor de voetballer, je zult ze hier kortom niet aantreffen.

Denk nou eens na joh. Zoiets ga je toch niet in een topic over een overleden iemand plaatsen. En dan ga ik er nog vanuit dat je zelf niet zo'n zieke gedachte hebt. En verder sluit ik me aan bij wat Montana hierboven zei.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:05 schreef okee6 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die de auto kennen, maar niet de voetballer. Alsof Sterchele de enige is die in zo'n ongeluk omkomt. Dit topic is er speciaal voor de voetballer, je zult ze hier kortom niet aantreffen.

Ik ga afronden, het waaiert off-topicquote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ook al is het een onbekende, dan nog mag ik toch aannemen dat men (IEDEREEN) het mensenleven waardevoller acht dan een auto?
 Ben jij bekend met het concept van oorlog? Mensen kunnen heel veel dingen adoreren, het is maar welke omgevingsfactoren men ervaart. Daarnaast, in de moderne productieindustrie wordt niet moeilijk gedaan over een mensenleven, zolang het maar niet in de westerse wereld bekend raakt. Er moet getest, er moet verkocht.
 Ben jij bekend met het concept van oorlog? Mensen kunnen heel veel dingen adoreren, het is maar welke omgevingsfactoren men ervaart. Daarnaast, in de moderne productieindustrie wordt niet moeilijk gedaan over een mensenleven, zolang het maar niet in de westerse wereld bekend raakt. Er moet getest, er moet verkocht.

Je moet minder van die zooi slikken.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:11 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ik ga afronden, het waaiert off-topicBen jij bekend met het concept van oorlog? Mensen kunnen heel veel dingen adoreren, het is maar welke omgevingsfactoren men ervaart. Daarnaast, in de moderne productieindustrie wordt niet moeilijk gedaan over een mensenleven, zolang het maar niet in de westerse wereld bekend raakt. Er moet getest, er moet verkocht.

En als ik die gedachten nu eens als zingeving zie? Je kunt menen dat iemand met 200+ kilometer per uur pech had dat er iets overstak -mogelijk- en dat het een waardige vertoning is bij de club, en nog zoveel meer.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:11 schreef Breach het volgende:
[..]
Denk nou eens na joh. Zoiets ga je toch niet in een topic over een overleden iemand plaatsen. En dan ga ik er nog vanuit dat je zelf niet zon zieke gedachte hebt. En verder sluit ik me aan bij wat Montana hierboven zei.

Inderdaad, dat zijn gewoon geruchten. Het parket geeft immers geen informatie vrij...quote:Op vrijdag 9 mei 2008 09:25 schreef BramKVO het volgende:
[..]
ik heb dit alvast niet gehoord hoor op het VRT-nieuws.
 .
.

Je zou het haast denken, maar dan moet het wel een heel groot dier zijn als je dat ziet met zo'n snelheid, een konijn die ineens oversteekt die zie je bijvoorbeeld echt niet binnen 2 seconde.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:56 schreef Rewimo het volgende:
Zou die plotselinge ruk aan het stuur niet betekenen dat er misschien een dier overstak, of dat hij in elk geval meende uit te moeten wijken voor iets? Niet handig als je snel rijdt maar volgens mij trek je dan intuïtief aan je stuur. Bij hoge snelheden gaat het dan makkelijk mis. En dan heb je de pech dat precies daar die boom staat...

Het gebeurde vlak voor een afslag geloof ik, misschien dat heel bruusk naar rechts ging om die afslag te nemen?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:25 schreef Jasza het volgende:
[..]
Je zou het haast denken, maar dan moet het wel een heel groot dier zijn als je dat ziet met zo'n snelheid, een konijn die ineens oversteekt die zie je bijvoorbeeld echt niet binnen 2 seconde.
Vind het maar een vaag iets allemaal, je zal er ook nooit achterkomen.

oh dat op de achtergrond van de 3e foto?quote:
 ik dacht dat dat de weg was......
  ik dacht dat dat de weg was......  

quote:"België verliest een voetbalrebel"
vr 09/05/08 - De kranten staan uitgebreid stil bij het overlijden van François Sterchele. Rijtjes met o.a. Ludo Coeck, Toto Schillaci en James Dean krijgen uitbreiding. Een overzicht van de commentaren.
Het Laatste Nieuws - "Hij beroerde"
Het Laatste Nieuws was nog niet uitgepraat over François Sterchele.
"Sterchele werd genadeloos aangepakt door het gros van de journalisten na Anderlecht-Club Brugge, een wedstrijd waarin hij nutteloos voetbalde en mateloos irriteerde."
"Dat gebeurde wel vaker dit seizoen en dus was Sterchele regelmatig onderwerp van een tooggesprek onder journalisten."
"Maar die kritiek vloeide vooral voort uit respect voor de voetballer Sterchele. Hij beroerde u, mij, onze en zijn collega's. En dat is een kwaliteit die weinigen gegeven is."
"Hij had geen uitmuntende techniek, maar wel een pak voetbalintelligentie."
Het Nieuwsblad - "Live fast, die young"
Het Nieuwsblad vergelijkt de levensstijl en de dood van Sterchele met James Dean.
"Showbeest, lefgozer, lolmaker, modemaniak, bon-vivant: zijn familie, Club Brugge en het Belgische voetbal verliezen meer dan enkel een lepe goalgetter."
"De manier waarop hij is gestorven, is typerend voor de manier waarop François door het leven snelde."
""Live fast, die young" werd een slogan na het auto-ongeluk met een Porsche dat James Dean op zijn 24e had. "
"53 jaar nadien verliest ook België een voetbalrebel."
De Morgen - "Sneller dan het leven"
"Sterchele komt op een zwarte lijst waarop hij nooit moest verschijnen: met Laurent Verbiest (1939-1966) en Ludo Coeck (1955-1985)", schrijft De Morgen.
"Drie Rode Duivels gestorven in een auto-ongeluk. Coeck overleed twee dagen na zijn ongeluk. Sterchele overleefde de klap zo lang niet."
"Hij reed ook niet in een BMW of Mercedes, maar in een Porsche. Sneller dan het gewone leven. Soms haalt de droom het leven redelijk ongenadig in."
Gazet van A'pen - "De show is over"
Gazet van Antwerpen roemt de manier waarop de Waal Sterchele zich moeiteloos aan het leven in Antwerpen aanpaste.
"We zien hem nog altijd aankomen op het Kiel in de zomer van 2006. Blitse auto, blitse kleren, blitse jongen."
"Vanaf de eerste minuut zou Sterchele die anders zo eigenwijze Antwerpenaars voor zich winnen. Zelden hebben we een Waal zich snel, zo vlot zijn weg zien vinden aan de Schelde."
"Veel vrienden, heerlijke carrière, mooie goals, oneindig veel plezier."
"Tot de dood hem woensdag véél te vroeg inhaalde. Adieu, François."
La Dernière Heure - "Lot slaat toe"
"De dood van een jonge kerel roept altijd weerzin op, of hij nu bekend is of niet. Sterchele liet niemand onverschillig, maar zelfs een bewierookte sporter komt niet onder zijn lot uit."
"Held van het volk en de meisjes"
Hugo Camps, de columnist van De Morgen: "François Sterchele deed me denken aan Toto Schillaci. De Siciliaan die op het WK 1990 heel Italië gek maakte met zijn scoringsdrift. Held van het volk, en van de meisjes."
"Hij deed me denken aan Roger Claessen. De grillige maar fluwelen Standard-spits die in de jaren 60 uitgroeide tot nationaal sekssymbool."
"Zuiderse types, gestreeld door de zon en geboren met een lach aan de kont."
"Sterchele was niet de grootste stilist maar zijn instinct maakte hem vaak ongrijpbaar voor de goal."
"Temperament en levensvreugde konden hem niet ontzegd worden. Soms leek het alsof hij nog in de vierde klasse speelde. Maar er zat ook gif in de spits van Club Brugge."
Le Soir - "Gestorven tegen 200 km/u"
"Sterchele is gestorven op de manier zoals hij leefde: tegen 200 km/u. De nieuwe "golden boy" had alle redenen om de toekomst rooskleurig tegemoet te zien. Hij zal een grote leegte laten."
"Product van zijn tijd"
Jan Wauters (ex-radiojournalist in Het Laatste Nieuws): "Sterchele was een uitgesproken product van zijn tijd. Snel, hevig, verafgood, opgejaagd, zoals het leven nu is."
"Hij was een held. Maar het is riskant om een held te zijn, want die sterven vaak jong."
"Snel verdienen, snel de glorie kennen. Je moet snel volwassen zijn, niet iedereen is tegen de faam bestand.Die drang naar roem zat in Sterchele."
"Ging zijn contract in een Rolls Royce tekenen. Voetbalde met gekleurde schoenen. Hij was het soort knul dat het publiek graag heeft, die door hen met haar en huid opgevreten wordt."
"Ik moestaan Emile Mpenza denken. Die reed ook zijn Porsche aan flarden, maar Emile had wel een engelbewaarder, denk ik."
Bron: www.sporza.be.

quote:Op vrijdag 9 mei 2008 15:47 schreef vingerplant het volgende:
Netjes van Cercle om met de complete groep te gaan.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |