Heerenveen had hem bijna binnen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 07:07 schreef BigKahuna het volgende:
Zo![]()
Had Ajax niet interesse in hem o.i.d?
Tjee, raar nieuws om mee wakker te worden. Had afgelopen seizoen bijna bij ons in Heerenveen gespeeld. Nog maar 26, veel te jongquote:STERCHELE KOMT OM HET LEVEN NA ONGELUK
François Sterchele is woensdagnacht om het leven gekomen bij een auto-ongeluk in Vrasene, bij Beveren. Hij raakte van de weg met zijn Porsche en was op slag dood. De Club Brugge-aanvaller was 26. Het ongeluk gebeurde op de N49 tussen Antwerpen en Knokke. Sterchele verloor de controle over het stuur, botste tegen een boom en belandde in een maïsveld. De spits was alleen in zijn auto.
François Sterchele was aan zijn eerste seizoen bezig bij Club. Daarvoor speelde hij bij Charleroi en Germinal Beerschot. Vorig jaar werd hij topschutter. Hij speelde 4 keer met de Rode Duivels. François Sterchele liet voor het eerst van zich horen in 2004. Toen werd hij met 24 goals topschutter in 4e klasse, bij Kelmis. Het jaar daarne loodste de Luikenaar OH Leuven naar de 2e klasse. Jacky Mathijssen, in 2005 trainer van Charleroi, rook goud. Hij gaf Sterchele een kans in 1e. Maar pas het jaar daarna ontbolsterde hij, bij G.Beerschot. Met 21 doelpunten werd hij topschutter. Afgelopen zomer volgde een echte Sterchele-soap. Anderlecht eerst, daarna Standard en ook Heerenveen wilden de aanvaller inlijven. Uiteindelijk tekende hij voor vijf jaar bij Club Brugge.
Marc Brys was vorig seizoen de trainer van Sterchele bij G.Beerschot. "Ik ben overdonderd. Dit is zo zinloos. Jammer genoeg typeert dit ongeluk ook hoe rap François leefde naast het veld." "Sterchele is de meest talentrijke kerel die ik onder mijn hoede heb gehad. Hij was sluw, snel en intelligent. Hij was ook geliefd bij supporters en bestuur, ondanks zijn extraverte kantje." "Hij genoot ook van de belangstelling, maar kon dat altijd plaatsen. En zeggen dat ik het woensdag nog over hem had met bondscoach Vandereycken. Dit is verschrikkelijk voor zijn familie."
Bron: tt-een
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |