Dat is nog eens medische vooruitgang !!!quote:" I think that within ten years that we will have strategies that will re-grow the bones, and promote the growth of functional tissue around those bones"
Dr Stephen Badylak
University of Pittsburgh
Blijkbaar. Er zijn in de medische wereld nog genoeg dingen te ontdekken, en dit is iig een geslaagde ontdekking in mijn ogen.quote:
Ik heb het filmpje bekeken en het ziet er wel "betrouwbaar" uit.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:03 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Blijkbaar. Er zijn in de medische wereld nog genoeg dingen te ontdekken, en dit is iig een geslaagde ontdekking in mijn ogen.
Omdat er eerst nogal wat onderzoek gedaan moet worden neem ik aan.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:05 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje bekeken en het ziet er wel "betrouwbaar" uit.
Waarom wordt dit niet wereldwijd bekend gemaakt?
Of moet dat nog komen?
Zoals altijd, eerst zien dan geloven inderdaadquote:Op woensdag 7 mei 2008 16:09 schreef Monidique het volgende:
Ahha. Een eenzame wetenschapper heeft dus een "middel" gevonden om binnen korte tijd ledematen aan te laten groeien en heeft dit in het geheim uitgeprobeerd op z'n broer die toevallig een vinger is kwijtgeraakt?
Ik blijf vooralsnog ietwat sceptisch,.
Dat betekent dat hij denkt dat binnen 10 jaar bot kan groeien en het spul kan helpen met het groeien van omliggend weefsel, heel anders dan wat geclaimd wordt.quote:"I think that within ten years that we will have strategies that will re-grow the bones, and promote the growth of functional tissue around those bones. And that is a major step towards eventually doing the entire limb."
Aan de andere kant linkt de University of Pittsburgh zelf ook naar het artikel : http://www.health.pitt.edu/quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:26 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Alan Spievak is niet te vinden op pubmed, Badylak wel, maar niets lijkt erop dat het ook daadwerkelijk zo ver is.
Vooralsnog geloof ik het nog niet dus.
Spievak is op google alleen te vinden over dit specifieke bericht.
Nu wordt er geclaimd dat er zacht weefsel is geregenereerd.quote:Stephen Badylak op de BBC site:
[..]
Dat betekent dat hij denkt dat binnen 10 jaar bot kan groeien en het spul kan helpen met het groeien van omliggend weefsel, heel anders dan wat geclaimd wordt.
Nu heb ik ook geluisterd, maar dat hielp niet heel veel.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Aan de andere kant linkt de University of Pittsburgh zelf ook naar het artikel : http://www.health.pitt.edu/
(Zie sectie "Scientific news of interest")
Vaag...
[..]
Nu wordt er geclaimd dat er zacht weefsel is geregenereerd.
Die quote zegt dat ie dus denkt dat ie over 10 jaar niet alleen zacht weefsel, maar ook bot kan hergenereren.
Ik vond dit bericht van meer dan een jaar oud waarin hetzelfde verhaal wordt verteld. Het artikel maakt het allemaal overigens nog wel wat opzienbarender dan het daadwerkelijk is. Het betreft een klein deel van de vinger en geen bot / spierweefsel als ik het goed begrijp.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:26 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Spievak is op google alleen te vinden over dit specifieke bericht.
Inderdaad;quote:Op woensdag 7 mei 2008 21:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het betreft een klein deel van de vinger en geen bot / spierweefsel als ik het goed begrijp.
Maar zoals altijd, berichten op internet zijn leuk maar niks meer dan botte text.quote:" I think that within ten years that we will have strategies that will re-grow the bones, and promote the growth of functional tissue around those bones"
Dr Stephen Badylak
University of Pittsburgh
Waarom eigenlijk niet?quote:Op woensdag 7 mei 2008 21:46 schreef popolon het volgende:
Wat een leuk verhaal. [ afbeelding ]
Alleen geloof ik er geen reet van.
Zo onvoorstelbaar is het toch ook weer niet? Het gaat om de regeneratie van een vingertopje van 1.25cm. Er zijn dieren die en veel groter regeneratief vermogen hebben, maar zelfs de menselijke lever heeft bijvoorbeeld ook al een enorm regeneratief vermogen. Heel simpel gezegd zou je kunnen stellen dat het 'bouwplan' voor het menselijk lichaam al in het DNA aanwezig is, maar dat er een manier gevonden moet worden om de 'aangroei' weer aan te zetten.quote:Op woensdag 7 mei 2008 21:46 schreef popolon het volgende:
Wat een leuk verhaal. [ afbeelding ]
Alleen geloof ik er geen reet van.
Het verhaal staat overigens ook vermeld in een nieuwsbrief van de Universiteit van Pittsburg. Nou kan het natuurlijk zo zijn dat betreffende personen het verhaal verzinnen, maar dat is meestal niet zo'n heel verstandige carrierestap.quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:07 schreef L.Denninger het volgende:
Maar zoals altijd, berichten op internet zijn leuk maar niks meer dan botte text.
Ik wacht wel tot het OLVG zegt dat ze dingen kunnen laten teruggroeien
Tja... het gebeurt ook vaak genoeg dat er zoiets uitgaat, en dat je er later niks meer van hoort... Blijkbaar toch niet zo goed gegaan, geluk gehad, of roep het maar...quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het verhaal staat overigens ook vermeld in een nieuwsbrief van de Universiteit van Pittsburg. Nou kan het natuurlijk zo zijn dat betreffende personen het verhaal verzinnen, maar dat is meestal niet zo'n heel verstandige carrierestap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |