abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58531243

17 mei begint de voorverkoop.
Kaarten kosten EUR 37,50 excl. lidmaatschap en servicekosten.

Vorige keer in Paradiso was zo'n ontzettende leuke avond!!
(en in de HMH trouwens ook...)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_58540757
Wow leeft die gast nog

Maar serieus, is ie nog n beetje goed? Hij is onderhand al aardig op leeftijd toch?
pi_58542388
Ja, hij is al 52, maar een paar jaar geleden stond ie dus ook in Paradiso en hij zag er fantastisch uit met zijn afgetrainde lijf en rood/zwarte leren broek.
Hij leek geen dag ouder geworden in al die jaren, alleen hier en daar een rimpeltje op zijn gezicht.
Lekker alle oude hits haalde ie uit de kast: Rebel Yell, White Wedding, Flash for Fantasy en natuurlijk ook LA Woman van the Doors.
En het leukste was nog dat hij er zelf zo ontzettend veel plezier in had!
ZIjn oude gitarist Steve Stevens was er ook weer bij.
  maandag 28 juli 2008 @ 23:03:01 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_60407338
Ben net terug (handig als je in de buurt woont).
Billy heeft de tent afgebroken. Zwaar respect voor deze top artiest. Hij heeft echt de eeuwige jeugd en die strot van hem vertoont geen slijtage. Ik kan zelf nauwelijks nog fatsoenlijk praten. Topentertainer.

Hoogtepunten? Moeilijk om te zeggen met zo' n setlist. Maar van de nieuwe nummers vind ik "new future wheapon" toch echt een killer.

Zo! Nu ga ik even bijkomen en nog een spaatje goud drinken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 00:09:36 #5
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_60408690
Ook al weer een half uurtje thuis.
Na Blondie en The B-52's was dit het derde ´oude lullen'-concert in anderhalve week wat ik mocht bezoeken.
Alle 3 prima, maar de gepolijste rock van Billy Idol en Steve Stevens was de kers op de taart.

Alle klassiekers passeerden de revue tijdens het concert van bijna 2 uur met o.a. een akoestische start van White Wedding, een solo van Steve Stevens waarbij hij zelfs even een Teramin bespeelde en een soort van mega-jam sessie op het eind tijdens Mony Mony.
Zit nu het hele concert nog eens na te luisteren, altijd weer prettig...

Zo maar eens een douche pakken, de temperatuur was aardig opgelopen in Paradiso...

[ Bericht 2% gewijzigd door MadMaster op 29-07-2008 09:09:22 ]
pi_60409008
Ik ben ook net een half uurtje thuis.
Wat een heerlijke avond inderdaad.
Van Cradle of Love tot en met Mony Mony alleen maar staan te genieten.
En het was er inderdaad bloedheet in de zaal, zoals gewoonlijk.

Hier Billy (nou ja, zijn haar dan) bij het binnengaan van Paradiso

Check de handen `Say your prayers` uit Eyes Without A Face
pi_60409882
Heeft hij ook nog wat werk van Generation X gespeeld?

Vind ik toch wel zijn beste jaren
pi_60410377
En tóch vond ik het concert van 3 jaar geleden in Paradiso beter.
Ik had het idee dat de heren erg graag terug naar huis wilden en daarom het concert een beetje afraffelden.
pi_60411992
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 01:30 schreef n0r het volgende:
Heeft hij ook nog wat werk van Generation X gespeeld?

Vind ik toch wel zijn beste jaren
Alleen RSG! volgens mij.

Edit: en Dancing with myself natuurlijk!!

[ Bericht 5% gewijzigd door Felixa op 29-07-2008 08:54:31 (geheugenverlies...) ]
  dinsdag 29 juli 2008 @ 11:45:43 #10
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_60415779
Setlist (als ik niets gemist heb):

01. Cradle Of Love
02. Dancing With Myself
03. Flesh For Fantasy
04. White Wedding
05. John Wayne
06. Speed
07. To Be A Lover
08. Sweet Sixteen (Akoestische versie)
09. Steve Stevens Solo
10. World Comin' Down
11. Eyes Without A Face
12. Blue Highway
13. L.A. Woman (Amsterdam Woman...)
14. Ready Steady Go
15. Rebel Yell
16. Hot In The City Tonight
17. Mony Mony
pi_60417257
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 11:45 schreef MadMaster het volgende:
Setlist (als ik niets gemist heb):

01. Cradle Of Love
02. Dancing With Myself
03. Flesh For Fantasy
04. White Wedding
05. John Wayne
06. Speed
07. To Be A Lover
09. Steve Stevens Solo
10. World Comin' Down
11. Eyes Without A Face
12. Blue Highway
14. Ready Steady Go
15. Rebel Yell
17. Mony Mony
Voor mijn gevoel zat Speed meer naar het einde toe (gokje: na Rebel Yell).
Hij speelde volgens mij na John Wayne nog een nieuw nummer, maar welke... dat weet ik niet.
Het was een voor mij in ieder geval onbekend nummer.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 13:01:39 #12
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_60417505
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 12:51 schreef Felixa het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel zat Speed meer naar het einde toe (gokje: na Rebel Yell).
Hij speelde volgens mij na John Wayne nog een nieuw nummer, maar welke... dat weet ik niet.
Het was een voor mij in ieder geval onbekend nummer.
Na het checken van de ruwe opname: Je hebt helemaal gelijk...

01. Cradle Of Love
02. Dancing With Myself
03. Flesh For Fantasy
04. White Wedding
05. John Wayne
06. New Future Weapon
07. To Be A Lover
09. Steve Stevens Solo
10. World Comin' Down
11. Eyes Without A Face
12. Blue Highway
14. Ready Steady Go
15. Rebel Yell
17. Speed
18. Mony Mony
pi_60417634
Gelukkig maar dat ik nog een beetje kan nadenken, na die hitte gisteren voelde het alsof mijn hersenen waren gekookt.
In mijn verhitte enthousiasme heb ik gisteren ook twee korte filmpjes van mijn camera verwijderd van Rebel Yell... Vanavond maar kijken of ik die nog kan terughalen...
pi_60419194
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 00:09 schreef MadMaster het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooie foto's bedankt
pi_60419673
Recensie uit het Parool
quote:
Vermakelijk rock-'n-rollcliché

Billy Idol: Paradiso verkoopt hij zonder problemen uit.

Verhitte discussie in het herentoilet. Is die Idol een veertiger of is hij al in de vijftig? De man die - ''zeker weten!'' - tien bier inzet op de laatste optie heeft gelijk: Billy Idol is van 1955. En dat is de zanger aan te zien. Toch oogt hij, voor iemand die zo ongeveer alles deed wat God verbood, heel patent. De meeste leeftijdgenoten in de zaal zijn aanzienlijk zwaarder en kaler.

In welk jaar het precies was, 1979 0f 1980, weet hij niet meer, maar Idol zegt zich de eerste keer dat hij in Paradiso optrad nog goed te kunnen herinneren.
Zanger van Generation X was hij toen nog, een punkgroep die ontstond in het kielzog van de Sex Pistols, maar die in Engeland door smaakmakers als te commercieel en te zeer op het uiterlijk gericht terzijde werd geschoven.

In Amerika zagen ze Idol wel zitten. Als de new wave-versie van de klassieke excentrieke Engelsman scoorde hij er als soloartiest in de jaren tachtig hit na hit. MTV speelde bij dat succes een grote rol. Met zijn peroxide kuif en in Elvisstijl opgetrokken bovenlip was hij een vaste verschijning op de muziekzender. In de pers breed uitgemeten drugs- en seksschandalen droegen alleen maar bij aan zijn imago.

Tegenwoordig doet Idol het rustig aan. Een hit heeft hij al in tijden niet meer gehad, maar vergeten is hij niet; Paradiso verkoopt hij zonder problemen uit. Hij geeft er een show die bol staat van de rock-'n-rollclichés, maar die juist daarom vaak ook weer heel vermakelijk is.

Voor Idol en zijn vierkoppige begeleidingsband is popmuziek een vorm van theater. Vaste gitarist Steve Stevens staat meteen al in het eerste nummer met zijn tanden te soleren, terwijl de drummer een complete circusact met zijn stokjes opvoert. De baas zelf heeft niet meer de scherpe en trefzekere stem van weleer, maar weet zich gesteund door het publiek, dat al die hits van toen, waaronder Rebel yell, Eyes without a face en Sweet sixteen, probleemloos meezingt.

In de toegift brengen Billy Idol en de zijnen een dampende cover van Mony mony, in de jaren zestig een hit van Tommy James and the Shondells. Het was het nummer waarbij Idol, zei hij in interviews, ooit zijn maagdelijkheid verloor. Te horen aan het enthousiasme waarmee hij het zingt, heeft hij nog altijd goede herinneringen aan die eerste keer. (PETER VAN BRUMMELEN)
pi_60444973
Nog meer vette foto's van Billy: http://www.jimmyalter.nl/(...)lly_Idol_in_Paradiso

Had er graag bij geweest eigenlijk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')