abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:05:33 #1
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_58529624
quote:
Astronomen van het Nederlands ruimteonderzoeksinstituut SRON hebben een deel van de verborgen materie in het heelal gevonden. Het bestaan van de materie, een heet ijl gas dat verspreid door het heelal hangt als strengen van een kosmisch web, is al 10 jaar een theorie. Met behulp van de voor röntgenstraling gevoelige ruimtetelescoop XMM-Newton en door een slimme gedachte van SRON-astronoom Norbert Werner, lukte het de verborgen materie daadwerkelijk te zien.

Hoe ver onze astronomische kennis ook reikt, van het allergrootste deel van het heelal hebben we geen flauw idee wat we ons erbij voor moeten stellen. Zo’n 72 procent van het heelal is raadselachtige donkere energie, ongeveer 23 procent de al even mysterieuze donkere materie. Slechts 5 procent van het heelal bestaat uit materie zoals wij dat kennen: protonen en neutronen die samen met elektronen atomen vormen waaruit sterren, planeten en het leven daarop opgebouwd zijn. SRON-astronoom Jelle Kaastra: ‘Maar als we nu al die sterren, planeten en het gas daartussen bij elkaar optellen, komen we slechts tot de helft van die 5 procent. De rest is simpelweg zoek.’
Meer in de bron: http://www.astrostart.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1082&Itemid=1

Dit is een aardig mooie ontdekking!
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:20:31 #2
181126 MouzurX
Misschien?
pi_58529976
Ik dacht dat dat onzichtbaar was
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_58530163
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:20 schreef MouzurX het volgende:
Ik dacht dat dat onzichtbaar was
Misschien voor het blote oog? Vaak nemen ze dit soort foto's in het infrarode spectrum.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:39:25 #4
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58530369
Gave afbeelding. Als Superman dus de lucht inkijkt ziet hij het heelal zo?
pi_58531107
tvp
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_58531559
Als ik het goed begrijp, is dit een deel van die 5 percent materie. En dus niet die fameuze donkere materie.
pi_58533905
Lijkt veel op een netwerk van neuronen in de hersenen.
pi_58541755
Als er zoveel van die dark matter blijkt te bestaan waarom kunnen we hier op aarde er dan niets van terugvinden?
pi_58541942
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:42 schreef Schonedal het volgende:
Als er zoveel van die dark matter blijkt te bestaan waarom kunnen we hier op aarde er dan niets van terugvinden?
Omdat de materiele dichtheid in het universum absurd laag is vergeleken met die op een planeet of een ster. Kijk voor de gein es naar de kritische dichtheid die nodig is om het universum weer te laten instorten zonder donkere energie.
pi_58566036
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:19 schreef Nee het volgende:
Lijkt veel op een netwerk van neuronen in de hersenen.
Idd.. Is het dan toch waar dat de microcosmos zijn evenbeeld in de macrocosmos heeft?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_58566314
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 23:53 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Idd.. Is het dan toch waar dat de microcosmos zijn evenbeeld in de macrocosmos heeft?
ja
La to None
pi_58567017
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 23:53 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Omdat een visualisatie van het een door iemand geassocieerd wordt met een visualisatie van het ander? Lijkt me toch niet. Of wou je aan een voetbal ook al kosmische eigenschappen gaan toeschrijven?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_58567745
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 00:29 schreef Monolith het volgende:Omdat een visualisatie van het een door iemand geassocieerd wordt met een visualisatie van het ander? Lijkt me toch niet. Of wou je aan een voetbal ook al kosmische eigenschappen gaan toeschrijven?
Het gaat me niet enkel om het plaatje, maar ook om de achterliggende gedachte - nml de verbinding die in het artikel wordt besproken: Het bestaan van de materie, een heet ijl gas dat verspreid door het heelal hangt als strengen van een kosmisch web, is al 10 jaar een theorie.
Dit doet mij mbt onszelf denken aan neurologisch onderzoek.
En ik ben van mening dat als we een beeld willen krijgen/vormen van het universum, we eerst naar onszelf moeten kijken. Vandaar de vraag/opmerking mbt micro/macrocosmos.

En wat betreft de kosmische eigenschappen van voetbal: als iedereen goed samenwerkt, speelt het een stuk fijner. Geldt m.i. ook voor het universum
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_58568818
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 01:36 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Het gaat me niet enkel om het plaatje, maar ook om de achterliggende gedachte - nml de verbinding die in het artikel wordt besproken: Het bestaan van de materie, een heet ijl gas dat verspreid door het heelal hangt als strengen van een kosmisch web, is al 10 jaar een theorie.
Dit doet mij mbt onszelf denken aan neurologisch onderzoek.
De enige overeenkomst is dat het een netwerk in de vorm van een wiskundige graaf lijkt, net als de structuur van de hersenen, wegennetwerken, computernetwerken, etcetera. Dat zegt verder niet zoveel over of die zaken al dan niet vergelijkbaar zijn. De processen die verantwoordelijk zijn voor het vormen van verbindingen in de hersenen, het activeren van neuronen, etc. zijn bijvoorbeeld niet aanwezig in een gas.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_58608839
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 08:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

De enige overeenkomst is dat het een netwerk in de vorm van een wiskundige graaf lijkt,
Hoe bedoel je?!
wat zijn de overeenkomsten?
verlegen :)
  zondag 11 mei 2008 @ 15:29:56 #17
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_58610278
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 12:39 schreef pfaf het volgende:
Gave afbeelding. Als Superman dus de lucht inkijkt ziet hij het heelal zo?
Als Superman 's nachts vanuit de ruimte naar de Aarde kijkt dan ziet hij dezelfde structuren in onze steden en ons wegennet (net als dat plaatje dus). Grappig dat op zo'n grote schaal en op zo'n kleine schaal overeenkomsten te zien zijn.
pi_58622178
25 mei gaat de LHC werken, dus eind dit jaar gaan we hopelijk wat spectaculaire wetenschappelijke feitjes krijgen
  maandag 12 mei 2008 @ 10:00:35 #19
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_58622491
quote:
Op maandag 12 mei 2008 09:05 schreef bigore het volgende:
25 mei gaat de LHC werken, dus eind dit jaar gaan we hopelijk wat spectaculaire wetenschappelijke feitjes krijgen
Nee man. Er komen allemaal aliens uit zwarte gaatjes gepoept.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')