abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 mei 2008 @ 17:29:21 #1
169378 Arnoutvanh
de essentie is zoek
pi_58515241
In de vakantie krijg ik (samen met mijn zuster) zin, en heb ik de tijd om in de keuken te experimenteren, vandaag gaan we proberen een (chocolade)milkshake te maken, wat hebben we hiervoor nodig, wat is er lekker door?

Ik dacht zelf aan het volgende

* Roomijs
* Melk
* Melkchocolade (eerst smelten?)

Heeft iemand hier misschien ervaring en tips en/of suggesties?
pi_58515320
Heb zelf wel eens een aardbei milkshake gemaakt. De verhoudingen zijn alleen best moeilijk te vinden... Ik gebruikte hiervoor altijd:
Roomijs, klein scheutje aanmaaklimonade, handje aardbeien en ongeklopte slagroom.

En nu heb ik dus zin in een milkshake
pi_58515368
gewoon wat je lekker vindt in de blender duwen, en 2 minuten laten draaien.....
  dinsdag 6 mei 2008 @ 17:39:41 #4
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58515404
een roomijsbolletje, 2/3 volle melk en een banaantje of vrucht naar keuze in de blender. Eventueel extra verkoelen met waterijsblokjes er bij
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 17:40:31 #5
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_58515418
Onze favoriet:

- slagroomijs
- scheut volle boerenlandmelk
- een banaan
- schepje (riet)suiker

In de blender en mixen.. Mmmmmmmm..

En wat betreft die choco-shake van je zou ik gaan voor slagroomijs, scheut melk, evt schepje suiker en nesquik chocopoeder..
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
  dinsdag 6 mei 2008 @ 17:40:48 #6
169378 Arnoutvanh
de essentie is zoek
pi_58515430
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 17:34 schreef Raissa het volgende:
Heb zelf wel eens een aardbei milkshake gemaakt. De verhoudingen zijn alleen best moeilijk te vinden... Ik gebruikte hiervoor altijd:
Roomijs, klein scheutje aanmaaklimonade, handje aardbeien en ongeklopte slagroom.

En nu heb ik dus zin in een milkshake
Slagroom in plaats van melk? Da's wel een leuke opzich, lijkt me dat het dan romiger word, lekker!
pi_58515457
Oh, nee! Geen melk!

Het klinkt wellicht tegenstrijdig, maar echt, geloof mij, je wilt absoluut geen melk door je milkshake doen. Ik heb al menig milkshake mogen maken, maar melk heb je echt niet nodig! Wat dan wel? Dat hangt er helemaal van af wat voor milkshake je wilt maken. In ieder geval heb je ten alle tijden een blender nodig of iets wat daarvoor door kan gaan. Maar met een blender is wel het meest ideaal.

Verder heb je nodig:

1) ijs. Het haalt niet uit wat voor ijs, net waar je zin in hebt. Ik zelf hou met name wel van slagroomijs, maar je kan natuurlijk ook chocoladeijs, aardbeienijs, vanilleeis, wat jij lekker vindt.

2) een bakje ongeklopte slagroom

3) een zakje vanillesuiker (optioneel)

4) fruit o.i.d. Bijvoorbeeld aardbeien, banaan, mango, perzikken, of een mix daarvan. Maar ook gesmolten chocola kan natuurlijk. Alles is mogelijk, gewoon doen wat jij lekker vindt. Zo ben ik gewoon het meeste fan van aardbeien, maar ieder zijn eigen smaak. Uiteraard is dit ook optioneel, ik kan me voorstellen dat als je iets met chocola doet dat je weer geen fruit erbij wilt hebben. Of misschien juist wel? Ik zelf hou niet zo van chocola.

Bereidingswijze:

1) Doe de slagroom in de blender en klop deze tot het voldoende hard is. Klop het niet te hard! Want je gaat het nog langer kloppen met alle andere ingredienten en je kan de slagroom dood kloppen! Dus liever te zacht dan te hard.

2) Gooi het ijs erbij. Meestal kan er wel gewoon 1 literbak ijs in een blender van 1500ml. Gooi het ijs er echter niet in 1x bij, maar telkens in blokjes. Snij een blokje ijs uit de bak en gooi die erbij en zet de blender aan, telkens als de blender het ijs helemaal 'geblenderd' heeft gooi je een nieuw blokje erbij totdat het ijs op is. Probeer wel een beetje het tempo erin te houden, anders begint je ijs alweer te smelten.

3) Gooi het fruit, of de chocola of iets dergelijks, erbij en blendeer weer tot het 1 egale vloeistof is.

4) Gooi tot slot nog, indien je wenst (het is vooral lekker bij fruit milkshakes) een zakje vanillesuiker erbij, blendeer nog even.

En klaar!

Ik zelf maak altijd een milkshake met 1 liter bak slagroomijs, 1 bak aardbeien van 500gram, 1 zakje vanillesuiker en 1 bakje ongeklopte slagroom van 250ml. Hiermee heb je een milkshake voor 3-4 personen.

Succes!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 17:48:52 #8
169378 Arnoutvanh
de essentie is zoek
pi_58515566
OK, we nemen in plaats van melk ongeklopte slagroom mee, maar voor die chocoladesmaak, is het met echte chocola niet lekkerder dan met poeder? of chocoladeijs is natuurlijk ook een optie..
pi_58515640
Iets heel simpels wat ik soms maak:
2 bananen
200 ml melk
1 eetlepel honing
1 zakje vanillesuiker
in de blender
klaar
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 17:54:32 #10
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_58515666
Ook erg lekker:

- slagroomijs
- scheut melk
- honing

of:

- slagroomijs
- scheut melk
- schepje suiker
- verse frambozen

of:

gewoon je fantasie gebruiken! :p
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
  dinsdag 6 mei 2008 @ 18:00:56 #11
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58515781
Of wat afgekoelde espresso en suiker voor een mokka milkshake
pi_58515788
smoothies zijn ook lekker trouwens. zelfde principe als milkshakes, maar dan met (magere) yoghurt en wat melk. lijkt me iets gezonder dan roomijs en ongeklopte slagroom!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_58515997
3 (grote) bolletjes ijs in de blender mieteren, scheut melk erbij, dat ze net NIET onder water zitten ( die bollen), eventueel rode bessen erbij gooien en blenden en klaar.

En als je dan chocoladesmaak wilt doe je ipv vanilleijs er gewoon chocoladeijs in.
pi_58518374
Als je een chocolade milkshake wil maken kan je ook chocoladesaus uit een flesje gebruiken ipv moeilijk te doen met chocolade smelten enz.
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_58518440
Of koop gewoon een pak cacaopoeder, en gooi dat (een paar eetlepels) er doorheen? Zo maak ik mijn chocokoekjes/chocotoetjes/warme chocomelk altijd
(:
pi_58522051
3 a 4 bollen vanille roomijs
Flinke scheut volle melk (ligt eraan hoe dik je de milkshake wilt)
Een kleine scheut 7-up
Chocolade of aardbeien saus (zo'n desertsaus)

Even in de blender, en je hebt zo een lekkere en makkelijke milkshake!

(rechtstreeks uit een restaurant afgekeken)
pi_100369579
spam is niet gewenst op fok

[ Bericht 85% gewijzigd door Mirjam op 05-08-2011 21:36:36 ]
pi_100384832
Geen gesmolten chocolade gebruiken, dat worden stukjes omdat het meteen afkoelt in je ijs.
Je kunt wel zelf een soort van chocoladesaus maken: beetje water met cacaopoeder en suiker (of stroop, honing, etc) opkoken in een klein pannetje, tot het ingedikt is.
En anders gewoon met chocoladeijs.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_100384848
Oww... wel een heel oud topic :(
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_100435843
Bij een snackbar bij mij in de buurt maken ze gewoon zelf milkshakes. Dus niet met allerlei shake mixen enz. Gewoon ijs en een klein beetje melk erin. Dan de siroop met welke smaak je wilt. En dan maar flik mixen.
pi_100503849
Ik gooi altijd gewoon een bolletje ijs en een sinaasappel erin.. Maar ik ben dan ook zo dom om dan de velletjes te verwijderen. Doh!
pi_100609742
Vroeger maakte ik altijd een soort van Fake-Shake :

1 Glas melk (lekker koud) + wat aanmaak limonade = Klaar is de fake-shake :)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:44:51 #23
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_100612810

Ook in chocolade en bosbessen te krijgen.
gewoon bij je ijs en melk doen, smaakt super!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:51:12 #24
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_100613117
aardbei:
roomijs
scheut volle melk
6 grote aardbeien
honing naar smaak toevoegen.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  donderdag 11 augustus 2011 @ 21:29:07 #25
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_100618388
Je kan trouwens ook vruchtennectar gebruiken voor je shakes, Mangosap van Maaza bijvoorbeeld.
En je kan de boel ook een beetje pit geven, gemalen zwarte peper in je aarbeienshake bijvoorbeeld of een fijn gesneden chilipepertje in je mango-shake :)
Bij verse aardbeien en mango is dat ook lekker, dus waarom niet bij je shake?
pi_100646923
Als je het suikervrij wilt maken kun je ook eens Bolero proberen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')