abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:06:31 #1
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58510469
goedemiddag lieve cullertjes

Aangezien het vreselijk lekker weer is en de barbeque kriebels bij mij ruim aanwezig zijn heb ik zin om te bbq-en. Alleen een probleem, vriendje vindt dat je niet kunt bbq-en op een balkon . Ik zie het probleem eigenlijk niet zo ( ik heb het gewoon over zon klein wegwerpdingetje ofzo niet over een grote betonnen schoorsteen).

Wat vinden jullie is het "normaal"om te bbq-en op het balkon?

( oftewel, help mij mijn vriend te overtuigen )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_58510510
Waarom wil hij het niet?
Zolang je geen zooi over de railing in de tuin van de onderburen smijt, is het toch geen probleem?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:08:53 #3
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58510524
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Waarom wil hij het niet?
Zolang je geen zooi over de railing in de tuin van de onderburen smijt, is het toch geen probleem?
brandgevaar, buren hebben er last van enz...
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:09:18 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_58510540
Ik zou het niet doen. Je rookt echt je bovenburen uit... Ik spreek uit ervaring, van de onderburen
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:17:21 #5
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58510727
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zou het niet doen. Je rookt echt je bovenburen uit... Ik spreek uit ervaring, van de onderburen
ook met zon klein wegwerp thingie ?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:17:46 #6
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58510741
Als je geen bovenburen hebt vind ik het kunnen, anders niet.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58510749
ik zou alleen je deur even dichtdoen,
anders waait alle rook zo naar binnen,

verder hoort je bbq niet zolang te roken, maar alleen nog maar hitte af te geven.
pi_58510750
BBQ-en op het balkon is prima te doen... Heb zelf geen andere keuze en doe het al jaren...met wegwerp bbqtjes of met grote, nooit problemen gehad (en ook lekker makkelijk als het weer niet zo super is, bbq aan, vlees er op en uit het raam naar buiten kijken of het een beetje goed gaat... maar ik heb niemand boven of onder mij zitten die er last van kan hebben.
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:18:19 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_58510763
Ja...

Ik heb ook wel BBQ-kriebels, maar het is echt geen doen hier.. En het is ook best link bij inpandige balkonnetjes..
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:19:04 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_58510783
Ja, als het je eigen balkon is en geen mensen onder of boven je hebt, dan kan het wel. Maar met buren is het echt een no-go.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:21:05 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58510834
Gewoon doen. De buren naast ons deden het zondag ook. Ik heb gewoon de ramen dicht gedaan.

Ik ga echt niet stoppen met BBQ'en omdat anderen er wel eens last van zouden kunnen hebben vooral niet als de andere buren het wel gewoon doen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_58510862
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dattes dus, echt klote als die kolenmeur en vleesschroeilucht van je buren je huis en je slaapkamer intrekken. Volkomen eens met je vriend, niet aardig om jezelf lekker vlees te bezorgen en je buren de kutlucht ervan.
twee violen en een trommel en een fluit
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:23:35 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_58510881
En ik ga me niet opsluiten en het te warm krijgen in m'n huis omdat de buren zonodig verbrand vlees moeten eten en grote rookwalmen willen veroorzaken . 't Mes snijdt aan twee kanten.

Hier in Rotterdam zijn er zat locaties waar je gezellig tussen de enorme Turkse families kan buiten-BBQ'en
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 mei 2008 @ 13:25:59 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58510934
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:22 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Dattes dus, echt klote als die kolenmeur en vleesschroeilucht van je buren je huis en je slaapkamer intrekken. Volkomen eens met je vriend, niet aardig om jezelf lekker vlees te bezorgen en je buren de kutlucht ervan.
Dan nodig je de buren uit... Doen wij ook altijd, maakt het extra gezellig
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_58510964
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:21 schreef Qwea het volgende:
Gewoon doen. De buren naast ons deden het zondag ook. Ik heb gewoon de ramen dicht gedaan.

Ik ga echt niet stoppen met BBQ'en omdat anderen er wel eens last van zouden kunnen hebben vooral niet als de andere buren het wel gewoon doen
Ik heb gelukkig altijd buren gehad die er hetzelfde over dachten. Is toch jammer als iedereen zich niks van elkaar aantrekt? Ik snap wel dat als je buren het doen, dat je het dan zelf ook doet. Maar het is toch beter als je elkaar gewoon allemaal geen overlast bezorgd?

Voor mij is het gewoon nog een penetrante nare geur, maar mijn vrouw bijvoorbeeld is vegetarisch (en ook fysiek allergisch voor bepaalde vleesbestanddelen, van jongsaf) en gaat echt over haar nek in zo'n lucht. In een flat met buren leeft iedereen toch het prettigst als je gewoon geen overlast veroorzaakt naar anderen toe, of dat nu geluids- of stankoverlast is, je zadelt in beide gevallen de buren op met het nadeel van jouw lol. Waarom moet ik op een warme zonnige dag met de ramen dichtzitten omdat een ander perse wil barbecuen?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:28:23 #16
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_58510989
Ik vind bbq op een balkon not done. De bovenburen komen om in de rook/walm bovendien mag het niet eens ivm brandgevaar dus als ze de politie bellen staan zij in hun gelijk.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_58511002
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:25 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dan nodig je de buren uit... Doen wij ook altijd, maakt het extra gezellig
Het enige dat ik lekker vind op de gemiddelde barbecue is stokbrood met satesaus. En mijn vrouw is ueberhaupt allergisch voor vlees. Mij doe je echt geen lol door me uit te nodigen. Zeker niet als ik als dank in de achtergebleven rooklucht in mijn slaapkamer mag slapen.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:32:16 #18
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58511059
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:29 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Het enige dat ik lekker vind op de gemiddelde barbecue is stokbrood met satesaus. En mijn vrouw is ueberhaupt allergisch voor vlees. Mij doe je echt geen lol door me uit te nodigen. Zeker niet als ik als dank in de achtergebleven rooklucht in mijn slaapkamer mag slapen.
Naar he, dat "leven" .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58511078
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:28 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind bbq op een balkon not done. De bovenburen komen om in de rook/walm ...
Als je het in de tuin doet en boven je zitten andere mensen gebeurt dat niet?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:34:18 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58511102
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:27 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig altijd buren gehad die er hetzelfde over dachten. Is toch jammer als iedereen zich niks van elkaar aantrekt? Ik snap wel dat als je buren het doen, dat je het dan zelf ook doet. Maar het is toch beter als je elkaar gewoon allemaal geen overlast bezorgd?

Voor mij is het gewoon nog een penetrante nare geur, maar mijn vrouw bijvoorbeeld is vegetarisch (en ook fysiek allergisch voor bepaalde vleesbestanddelen, van jongsaf) en gaat echt over haar nek in zo'n lucht. In een flat met buren leeft iedereen toch het prettigst als je gewoon geen overlast veroorzaakt naar anderen toe, of dat nu geluids- of stankoverlast is, je zadelt in beide gevallen de buren op met het nadeel van jouw lol. Waarom moet ik op een warme zonnige dag met de ramen dichtzitten omdat een ander perse wil barbecuen?
Dit topic heeft me wel een geniaal idee bezorgt ik zet vanaaf de BBQ in de fik, kijken of die gast van hierboven dan nog steeds tot middernacht zn hardcore blijft draaien.

Overigens hebben mijn buren naast me er zelden last van, onder me al helemaal niet. Enkel die boven me. En aangezien die geen rekening houdt met mij, ik ook niet met hem

En waarom moet een ander maar niet BBQ'en omdat jij perse je ramen open wilt hebben? Zo blijf je doorgaan natuurlijk. Als er nou elke dag van de week gebbq'ed zou worden is het wat anders. Maar voor een keer moeten ze niet zeiken
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 mei 2008 @ 13:40:14 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58511211
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:29 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Bij ons staat er dan ook geen gemiddelde bbq En op de een of andere manier vinden de buren het leuk om te komen bbqen Staat wel tegenover dat ik in de winter daar voor de kachel mag komen hangen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:43:36 #22
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_58511280
Even een tvp

Heb namelijk zelf ook een (royaal) balkon en alleen aan de rechterkant en onder me buren
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:46:35 #23
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_58511335
Ik heb voor 30 EUR een electrische BBQ gekocht speciaal voor dit probleem... Wat ook
fijn is is dat je m normaal ook binnen kan gebruiken als je iets wil grillen, ook fijn in de
winter enzo...

Er is geen rook, hij wordt goed warm, t enige is dat die houtskool lucht niet in t
vlees gaat zitten, maar je kan wel extra smaak meegeven door kruiden en of wijn
in de waterbak te doen...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_58511445
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:46 schreef B-FliP het volgende:
Ik heb voor 30 EUR een electrische BBQ gekocht speciaal voor dit probleem... Wat ook
fijn is is dat je m normaal ook binnen kan gebruiken als je iets wil grillen, ook fijn in de
winter enzo...

Er is geen rook, hij wordt goed warm, t enige is dat die houtskool lucht niet in t
vlees gaat zitten, maar je kan wel extra smaak meegeven door kruiden en of wijn
in de waterbak te doen...
electrische barbecue

Is gewoon gourmetten man, desnoods steengrillen..

barbecue = kolen, vuur, rooster, zwart vlees en roooook
pi_58511458
Oeh...
dat is een idee, zeker met dit mooie weer. En ik hou van BBQ. Lekker vlees, stokbrood met kruidenboter, sausjes, salades, lekkere drankje erbij...Heerlijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')