abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 november 2008 @ 10:50:41 #281
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_62902501
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:25 schreef wdn het volgende:
Zonde Krijg je wel nog een melding misschien waar we je mee kunnen helpen!?

kleine ronde langs mijn standaard zoekadressen:

Iemand met hetzelfde probleem, is opgelost maar kent geen oplossing:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=964847

Kijk eens via ctrl-alt-f1 in /var/log bij de log van gnome of er aan het eind een foutmelding staat...
cd /var/log/
tail -25 {logfile}

toont de laatste 25 regels!

Je komt er wel weer in. Gewoon volhouden
Thx voor de suggesties & steun. Het lijkt er op dat dit de oplossing (ik heb ook een Intel 845) is, kan het alleen nu ff niet testen:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=968928
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_62907852
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:50 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

Thx voor de suggesties & steun. Het lijkt er op dat dit de oplossing (ik heb ook een Intel 845) is, kan het alleen nu ff niet testen:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=968928
Ik heb een intel 855 chipset, en bij mij was het probleem mijn virtual screensize die breder was dan 2048 pixels. in 8.04 werd dit ook niet ondersteund voor de oudere intel chipsets, maar werkte het toch als je dit handmatig in xorg zette. Nu in 8.10 lijkt hij dit helaas niet meer te pikken. Ik kan wel mijn twee schermen bóven elkaar zetten, maar dat is nou ook niet optimaal. Compiz eraf halen heb ik nog niet geprobeerd

[ Bericht 3% gewijzigd door Gurby op 03-11-2008 14:36:20 ]
  maandag 3 november 2008 @ 22:35:43 #283
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_62921313
En dit wassum inderdaad:

select root shell prompt and run the following commands

sudo apt-get remove compiz

sudo apt-get remove compiz-core

groeten vanaf 8.10
  maandag 3 november 2008 @ 22:55:33 #284
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_62922038
Als je een root shell hebt hoef je geen sudo te gebruiken

Als user (die in de admin groep zit - dit is de standaard bij Ubuntu) kan je gewoon sudo <command> uitvoeren. Sudo staat voor super user do. In het kort uitgelegd betekend het dat je met sudo als gewone user tijdelijk commando's kan uitvoeren die normaal gesproken door root uitgevoerd dienen te worden (of andere users). Als je een root shell hebt hoef je dat niet te doen, aangezien je al root bent.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 4 november 2008 @ 07:19:23 #285
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_62926380
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:55 schreef slacker_nl het volgende:
Als je een root shell hebt hoef je geen sudo te gebruiken

Als user (die in de admin groep zit - dit is de standaard bij Ubuntu) kan je gewoon sudo <command> uitvoeren. Sudo staat voor super user do. In het kort uitgelegd betekend het dat je met sudo als gewone user tijdelijk commando's kan uitvoeren die normaal gesproken door root uitgevoerd dienen te worden (of andere users). Als je een root shell hebt hoef je dat niet te doen, aangezien je al root bent.
Klopt, ik heb het letterlijk overgenomen van de site maar er werd inderdaad niet om een wachtwoord gevraagd. Maar we zijn er weer.
pi_62933796
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:35 schreef Gambolputty het volgende:
En dit wassum inderdaad:

select root shell prompt and run the following commands

sudo apt-get remove compiz

sudo apt-get remove compiz-core

groeten vanaf 8.10
Hmm voor mij niet: nog steeds geen virtual screen size breder dan 2048 pixels mogelijk helaas
  donderdag 6 november 2008 @ 10:49:32 #287
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_62993068
probleem met zwart scherm na Nvidia driver is waarschijnlijk
quote:
The 9755 nvidia driver includes a new file called libnvidia-wfb.so.1.0.9755 and two symbolic links to that file, libnvidia-wfb.so.1 and libwfb.so.1. These files are not included in the linux-restricted-modules package.
https://launchpad.net/ubu(...)es-2.6.20/+bug/98641
  donderdag 6 november 2008 @ 23:01:07 #288
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_63016997
De net install van Ubuntu 8.04 is echt heerlijk. Vanmiddag/vanavond een clean install op m'n fucked up machine @ work uitgevoerd en die draait nu weer heerlijk hardy (HH) hihihi
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 6 november 2008 @ 23:25:29 #289
78498 classpc
I don't like change
pi_63017936
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:53 schreef SlaggY het volgende:
Ik heb ongeveer een half jaar met ubuntu gewerkt, en vond het prima werken. Enige nadeel was dat sommige dingen wel veel uitzoek werk zijn. Soms vind je dan wat dingen die je via de terminal kan oplossen, maar dan volg ik eerlijkgezegd niet meer helemaal wat ik aan het doen ben.

Heb voor op mijn kantuur nu twee weken geleden een mac aangeschaft, en moet zeggen dat ik het tot nu toe net zo fijn vind werken. Nog geen grote gebrekken (t.o.v. ubuntu) tegen gekomen.

M'n Ubuntu machine gebruik ik nu puur voor prive, en hangt in de woonkamer aan de tv. Ik had al ervaring met XBMC ( www.xmbc.org) op de xbox, maar ben nu helemaal opnieuw verkocht door de linux versie. Meer mensen die dit op hun machine hebben staan? Ik gebruik het i.c.m. de Aeon skin (http://www.aeonproject.com/).
Oh wat leuk
Ik heb hier nog een XBox met XBMC staan, binnenkort maar eens uitproberen. (die Aeon skin)

Hoe gebruik jij Ubuntu als media center dan? Lijkt me wel interessant om ook eens te proberen
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:18:43 #290
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63040546
Ik heb een PC wat zoals het ernaar uitziet mijn Ubuntu-PC gaat worden.

Ik wil deze PC even testen of hij het überhaupt doet, en of het werkgeheugen het doet. Kan dat met -bijvoorbeeld- een installatie-CD van Ubuntu? Let wel, er zit nu nog even geen HDD in...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:24:16 #291
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_63040722
Ik weet wel dat je met Ubuntu gewoon kan opstarten vanaf cd, maar of hij de hardeschijf als temp gebruikt weet ik niet.
Je zal het gewoon even moeten proberen.
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:25:28 #292
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63040757
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:24 schreef Blinker het volgende:
Ik weet wel dat je met Ubuntu gewoon kan opstarten vanaf cd, maar of hij de hardeschijf als temp gebruikt weet ik niet.
Je zal het gewoon even moeten proberen.
Niet dat ie totaal niet zal opstarten ofzo dus? Thanks.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_63042016
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:18 schreef Yildiz het volgende:

Ik wil deze PC even testen of hij het überhaupt doet, en of het werkgeheugen het doet. Kan dat met -bijvoorbeeld- een installatie-CD van Ubuntu? Let wel, er zit nu nog even geen HDD in...
Ja, dat kan. Hij draait gewoon van CD.
De HD wordt niet gebruikt, ook niet als tijdelijk geheugen.
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:47:07 #294
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_63045650
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:18 schreef Yildiz het volgende:

Ram kan je testen met memtest (zit standaard op de livecd van Ubuntu). En de PC testen kan idd met de livecd. Houd er rekening mee dat eea trager is als normaal aangezien alles in memory plaatsvind (ramdisk) dus je zal minder geheugen vrij hebben om daadwerkelijks applicaties te draaien. Maar een HDD heb je er niet voor nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')