De rest kunnen we het over eens zijn. Maar over de handelingssnelheid niet, die is van Sneijder vele malen hoger. Hij draai ook veel sneller weg.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:32 schreef Blawh het volgende:
Genialer, betere techniek, beter inzicht en een hogere handelingssnelheid. Vanavond liet van der Vaart wederom zien waarom ik hem liever zie dan Sneijder. Van der Vaart is een natuurtalent, Sneijder niet.
Ben ik het niet mee eens, ik vind Sneijder meestal juist er traag met zijn acties.quote:Op zondag 7 juni 2009 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De rest kunnen we het over eens zijn. Maar over de handelingssnelheid niet, die is van Sneijder vele malen hoger. Hij draai ook veel sneller weg.²
Vandaag speelde van der Vaart een keer een bal uit de lucht in 1x strak over de grond, daarmee zette hij ik dacht Robben alleen voor de keeper. Zoiets zie je Sneijder zelden tot nooit doen. Ik ben het dan ook met _Mike_ eens, Sneijder heeft vaak 2 of meer handelingen nodig om de bal speelklaar te leggen. Van der Vaart speelt vaak in 1x of heeft de bal in 1x klaarliggen om door te spelen.quote:Op zondag 7 juni 2009 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De rest kunnen we het over eens zijn. Maar over de handelingssnelheid niet, die is van Sneijder vele malen hoger. Hij draai ook veel sneller weg.²
Sneijder heeft weer het voordeel dat hij tweebenig is, wat hem dan weer meer vrijheid geeft om te schieten en aan twee kanten weg te draaien.quote:Op zondag 7 juni 2009 00:40 schreef Blawh het volgende:
[..]
Vandaag speelde van der Vaart een keer een bal uit de lucht in 1x strak over de grond, daarmee zette hij ik dacht Robben alleen voor de keeper. Zoiets zie je Sneijder zelden tot nooit doen. Ik ben het dan ook met _Mike_ eens, Sneijder heeft vaak 2 of meer handelingen nodig om de bal speelklaar te leggen. Van der Vaart speelt vaak in 1x of heeft de bal in 1x klaarliggen om door te spelen.
Daar heb je wel een punt. Probleem is alleen dat ik vind dat hij geen voordeel haalt uit dat voordeel. Hij schiet in mijn optiek namelijk veel te veel van afstand, lijkt vaak oogkleppen op te hebben waardoor hij spelers die er wellicht beter voorstaan of na een combinatie beter voor kunnen staan over het hoofd. Ik weet niet of dat een gebrek aan inzicht is of een te groot portie egoïsme.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:23 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Sneijder heeft weer het voordeel dat hij tweebenig is, wat hem dan weer meer vrijheid geeft om te schieten en aan twee kanten weg te draaien.
Die vier aanvallende posities worden wel degelijk ingevuld door spelers van wereldklasse, het is juist de verdediging inclusief doelman die Nederland eventueel de das zal omdoen.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:50 schreef Klopkoek het volgende:
Als we nou gewoon constateren dat het wel meevalt met de kwaliteit van onze aanval dan voorkomt dat een hoop onnodig leed bij uitschakeling
Sneijder van wereldklasse? Van der Vaart van wereldklasse? Van Persie van wereldklasse?quote:Op zondag 7 juni 2009 13:51 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Die vier aanvallende posities worden wel degelijk ingevuld door spelers van wereldklasse, het is juist de verdediging inclusief doelman die Nederland eventueel de das zal omdoen.
Er zijn maar weinig landen met spelers van dat kaliber, dan nog kun je de halve finale of zelfs finale van het WK bereiken, zie Zuid Korea en zie Duitsland.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
Een echte topspeler heeft Nederland gewoon niet. Geen Kaka, geen Messi, geen Ronaldo, geen Iniesta..... meer van het kaliber Xabi Alonso.
Nederland weet dat ook wel van zichzelf, aan het voorbeeld van Duitsland kun je je dan weer vasthouden, zij hebben ondanks het gebrek aan een speler van de buitencategorie binnen het elftal al veel bereikt.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:22 schreef Klopkoek het volgende:
Verschil is dat Duitsland dat van zichzelf weet.
Toen stopte ik met lezen...quote:Op zondag 7 juni 2009 13:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sneijder van wereldklasse? Van der Vaart van wereldklasse? Van Persie van wereldklasse?
Het is niet voor niets dat Sneijder en Van der Vaart op de schopstoel zitten bij Madrid en Van Persie voetbalt bij een Engelse middenmoter.
Zijn tweebenigheid.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:07 schreef The_Verve het volgende:
Op welke punten is Sneijder, behalve zijn goede schot, beter dan Van der Vaart? Ik vind Van der Vaart een veel completere speler.
Van der Vaart ziet het spelletje ook veel beter dan Sneijder.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:13 schreef Glijdt_licht het volgende:
Heb het idee dat Sneijder veel meer speelt alsof het hem is aangeleerd, terwijl van der Vaart veel meer op intuïtie doet
Dat rekende ik wel mee inderdaad. Ik vind ook dat hij vaak te snel 'zoekt' naar een mogelijk om maar te kunnen schieten. Zeker wanneer het niet loopt.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zijn tweebenigheid.
Of rekende je dat ook onder de noemer schot?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |