abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juni 2009 @ 00:34:00 #226
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_69784776
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 23:32 schreef Blawh het volgende:
Genialer, betere techniek, beter inzicht en een hogere handelingssnelheid. Vanavond liet van der Vaart wederom zien waarom ik hem liever zie dan Sneijder. Van der Vaart is een natuurtalent, Sneijder niet.
De rest kunnen we het over eens zijn. Maar over de handelingssnelheid niet, die is van Sneijder vele malen hoger. Hij draai ook veel sneller weg.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 7 juni 2009 @ 00:35:52 #227
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_69784815
quote:
Op zondag 7 juni 2009 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De rest kunnen we het over eens zijn. Maar over de handelingssnelheid niet, die is van Sneijder vele malen hoger. Hij draai ook veel sneller weg.

²
Ben ik het niet mee eens, ik vind Sneijder meestal juist er traag met zijn acties.

Rafael is voor mij ook duidelijk de betere van de twee, maarja dat heb ik altijd al gevonden
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  zondag 7 juni 2009 @ 00:38:40 #228
13462 BansheeBoy
pi_69784867
Ik vind van der Vaart wel meer een teamspeler. Sneijder gaat altijd heel snel voor de eigen schietkans.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_69784897
quote:
Op zondag 7 juni 2009 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Vandaag speelde van der Vaart een keer een bal uit de lucht in 1x strak over de grond, daarmee zette hij ik dacht Robben alleen voor de keeper. Zoiets zie je Sneijder zelden tot nooit doen. Ik ben het dan ook met _Mike_ eens, Sneijder heeft vaak 2 of meer handelingen nodig om de bal speelklaar te leggen. Van der Vaart speelt vaak in 1x of heeft de bal in 1x klaarliggen om door te spelen.
  zondag 7 juni 2009 @ 10:33:10 #230
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_69788285
Doe Rafaël maar, ook al heb je dan met v. Persie en Robben 3 linkspoten achter de spits lopen.
  zondag 7 juni 2009 @ 10:51:22 #231
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69788512
Ik vind Van der Vaart nog steeds te traag.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_69791818
Van der Vaart is een geweldenaar, gisteren heeft hij het maar waar eens bewezen.
  zondag 7 juni 2009 @ 13:23:24 #233
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_69791899
quote:
Op zondag 7 juni 2009 00:40 schreef Blawh het volgende:

[..]

Vandaag speelde van der Vaart een keer een bal uit de lucht in 1x strak over de grond, daarmee zette hij ik dacht Robben alleen voor de keeper. Zoiets zie je Sneijder zelden tot nooit doen. Ik ben het dan ook met _Mike_ eens, Sneijder heeft vaak 2 of meer handelingen nodig om de bal speelklaar te leggen. Van der Vaart speelt vaak in 1x of heeft de bal in 1x klaarliggen om door te spelen.
Sneijder heeft weer het voordeel dat hij tweebenig is, wat hem dan weer meer vrijheid geeft om te schieten en aan twee kanten weg te draaien.
pi_69792638
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:23 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Sneijder heeft weer het voordeel dat hij tweebenig is, wat hem dan weer meer vrijheid geeft om te schieten en aan twee kanten weg te draaien.
Daar heb je wel een punt. Probleem is alleen dat ik vind dat hij geen voordeel haalt uit dat voordeel. Hij schiet in mijn optiek namelijk veel te veel van afstand, lijkt vaak oogkleppen op te hebben waardoor hij spelers die er wellicht beter voorstaan of na een combinatie beter voor kunnen staan over het hoofd. Ik weet niet of dat een gebrek aan inzicht is of een te groot portie egoïsme.

Sneijder scoort dan wellicht iets meer, maar is zijn waarde voor het team dan echt groter? Het aantal doelpunten en assists is voor mijn geen doorslaggevende graadmeter. Als middenvelder moet je belangrijk zijn in het combinatiespel. Steeds aanspeelbaar zijn, het spel kunnen verplaatsen, snel kunnen handelen, de techniek en het inzicht hebben om teamgenoten te vinden.

Ik erger me daarom ook aan de scorebordjournalistiek ten opzichte van Sneijder van de media. Voorbeeld.

Sneijder scoort 2x, maar ziet regelmatig zijn medespelers over het hoofd. Nederland creërt 6 kansen.
Van der Vaart scoort 0x, maar voegt meer toe aan het combinatiespel. Nederland creërt 10 kansen

Sneijder wordt gekozen tot uitblinker en MOTM en men noemt hem effectiever en belangrijker. Maar is dat daadwerkelijk zo? Een spits mag afgerekend worden op doelpunten, maar het spel van een middenvelder is niet in een paar simpele statistieken samen te vatten vind ik.
  zondag 7 juni 2009 @ 13:50:30 #235
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69792728
Als we nou gewoon constateren dat het wel meevalt met de kwaliteit van onze aanval dan voorkomt dat een hoop onnodig leed bij uitschakeling
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 7 juni 2009 @ 13:51:30 #236
144262 thewishmaster
pi_69792760
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:50 schreef Klopkoek het volgende:
Als we nou gewoon constateren dat het wel meevalt met de kwaliteit van onze aanval dan voorkomt dat een hoop onnodig leed bij uitschakeling
Die vier aanvallende posities worden wel degelijk ingevuld door spelers van wereldklasse, het is juist de verdediging inclusief doelman die Nederland eventueel de das zal omdoen.
  zondag 7 juni 2009 @ 13:57:40 #237
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69792953
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:51 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Die vier aanvallende posities worden wel degelijk ingevuld door spelers van wereldklasse, het is juist de verdediging inclusief doelman die Nederland eventueel de das zal omdoen.
Sneijder van wereldklasse? Van der Vaart van wereldklasse? Van Persie van wereldklasse?

Het is niet voor niets dat Sneijder en Van der Vaart op de schopstoel zitten bij Madrid en Van Persie voetbalt bij een Engelse middenmoter.

Als je zegt 'wereldklasse' en 'middenvelder' dan zeg ik Iniesta en daar komen zij gewoon absoluut niet bij in de buurt. Ze zijn meer van het niveau Diego. Wel aardig dus. Zeker voor een klein landje maar teksten van Kessler dat we de finale moeten halen.... dat getuigt van weinig realiteitszin.

Er zal toch wel een reden voor zijn dat Van der Vaart amper speelde bij Madrid? En Sneijder iets meer? In één van de sterkste competities? Om hem nu bij een goed optreden tegen Ijsland meteen weer de hemel in te praten...
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 7 juni 2009 @ 14:00:15 #238
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69793048
Een echte topspeler heeft Nederland gewoon niet. Geen Kaka, geen Messi, geen Ronaldo, geen Iniesta..... meer van het kaliber Xabi Alonso.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 7 juni 2009 @ 14:02:05 #239
144262 thewishmaster
pi_69793101
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
Een echte topspeler heeft Nederland gewoon niet. Geen Kaka, geen Messi, geen Ronaldo, geen Iniesta..... meer van het kaliber Xabi Alonso.
Er zijn maar weinig landen met spelers van dat kaliber, dan nog kun je de halve finale of zelfs finale van het WK bereiken, zie Zuid Korea en zie Duitsland.
  zondag 7 juni 2009 @ 14:22:48 #240
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69793718
Verschil is dat Duitsland dat van zichzelf weet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 7 juni 2009 @ 14:30:27 #241
144262 thewishmaster
pi_69793926
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:22 schreef Klopkoek het volgende:
Verschil is dat Duitsland dat van zichzelf weet.
Nederland weet dat ook wel van zichzelf, aan het voorbeeld van Duitsland kun je je dan weer vasthouden, zij hebben ondanks het gebrek aan een speler van de buitencategorie binnen het elftal al veel bereikt.
  zondag 7 juni 2009 @ 14:32:59 #242
176521 Grulez
rasgroninger
pi_69793987
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Sneijder van wereldklasse? Van der Vaart van wereldklasse? Van Persie van wereldklasse?

Het is niet voor niets dat Sneijder en Van der Vaart op de schopstoel zitten bij Madrid en Van Persie voetbalt bij een Engelse middenmoter.
Toen stopte ik met lezen...
pi_69794236
Van der Vaart was goed gister, Sneijder heeft denk ik toch meer kwaliteiten, dat wel. Moeilijke keuze, als Sneijder minder voor eigen succes zou gaan en zich in het teambelang zou schikken is de keuze makkelijk.
  zondag 7 juni 2009 @ 21:07:26 #244
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_69807026
Op welke punten is Sneijder, behalve zijn goede schot, beter dan Van der Vaart? Ik vind Van der Vaart een veel completere speler.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_69807094
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:07 schreef The_Verve het volgende:
Op welke punten is Sneijder, behalve zijn goede schot, beter dan Van der Vaart? Ik vind Van der Vaart een veel completere speler.
Zijn tweebenigheid.
Of rekende je dat ook onder de noemer schot?
pi_69807171
Sneijder is ook gewoon een rat. Van der Vaart een gewone jongen.
pi_69807252
Heb het idee dat Sneijder veel meer speelt alsof het hem is aangeleerd, terwijl van der Vaart veel meer op intuïtie doet
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_69807360
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:13 schreef Glijdt_licht het volgende:
Heb het idee dat Sneijder veel meer speelt alsof het hem is aangeleerd, terwijl van der Vaart veel meer op intuïtie doet
Van der Vaart ziet het spelletje ook veel beter dan Sneijder.
  zondag 7 juni 2009 @ 21:18:09 #249
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_69807449
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:08 schreef sjimz het volgende:

[..]

Zijn tweebenigheid.
Of rekende je dat ook onder de noemer schot?
Dat rekende ik wel mee inderdaad. Ik vind ook dat hij vaak te snel 'zoekt' naar een mogelijk om maar te kunnen schieten. Zeker wanneer het niet loopt.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  zondag 7 juni 2009 @ 21:24:11 #250
13462 BansheeBoy
pi_69807648
Sneijder is sneller in het verleggen van het spel. Van der Vaart is leper en meer een teamplayer.

²
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')