abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58551307
Nee hoor, die koffer van GT sluit ik daarmee niet uit Ik geloof namelijk niet dat iets dat je regelmatig gebruikt z'n luxegevoel behoudt, simpelweg omdat je het op een gegeven moment als normaal gaat beschouwen. Luxe is iets dat in je eigen hoofd zit, niets iets waarmee je andere mensen laat zien dat je veel poen hebt ofzo. Louis Vuitton enzo is geen luxe, da's poeha.

Om het weer op geurtjes te betrekken: ik vind, met enige schaamte, Creed inmiddels normaal. Terwijl veel mensen dat als luxe beschouwen. Daarnaast ben ik er toch van overtuigd dat omstanders toch niet aan een geur kunnen ruiken dat ie duur is.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  donderdag 8 mei 2008 @ 12:04:07 #27
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_58551583
Ik ben een ontzettende niet-snob (denk ik) die op zijn tijd van luxe houdt en doe toevallig verslingerd is aan de geurenhobby. Ik probeer mezelf ervan te weerhouden Niche te gaan kopen, simpelweg vanwege de enorm hoge prijs en ik de meeste geurtjes in mijn collectie toch neverdenooit niet ruik op andere mensen op straat.

Geurtjes hebben een exclusiviteitsgevoel, net als kleding. Als jij naar een feestje gaat en 5 andere mensen hebben jouw kleren aan, dan voel je je ook best Zelfde met geurtjes. Maar ik denk dat de meeste normale geurtjes op straat alsnog zo exclusief zijn dat je uren, dagen rond kunt lopen zonder hetzelfde te ruiken als iemand anders.

Waarom dan toch niche? Zijn de geuren *echt* beter? Ik geloof niet dat Niche per definitie beter is. Exclusiever, dat wel, maar wil je per se voor exclusiviteit betalen? Ik ben er nog niet aan toe, en eerlijk gezegd hoop ik dat ik er ook niet aan toe kom, omdat ik dan andere dingen met mijn geld nog kan doen. Maargoed. Zegt de kerel die vorig jaar 0 en nu 9 flesjes heeft staan.
Confidence through competence
pi_58551746
Ik denk dat ik mijn vraag in dit topic het beste kan stellen, als het hier niet hoort nevermind. Ik draag bijna elke dag Hypose Homme, en ik wil graag de bijpassende deodorant aanschaffen. Er is een roller en een spray. Iemand ervaring met een van de twee? Soms is de geur van zo iets bijpassends namelijk echt smerig/totaal niet de geur van het parfum.
  donderdag 8 mei 2008 @ 12:16:29 #29
55709 Stereotomy
pi_58551811
Probeer Neutral deodorant eens. Dan behoud je 100% de geur van je geurtje.
pi_58551838
niche/exclusief is gek genoeg niet altijd gelijk aan duur. New York van Nichehuis Parfums de Nicolaï (maar 3 winkels op de wereld) staat in Turins all-time top10 en is een BN favoriet: ¤59 per 100ml, dat is goedkoper dan veel Douglasgeuren. Etat libre d'Orange ¤55 per 50ml EdP.

Ik denk ook niet dat ik een snob ben aangezien ik een snob beschouw als iemand die neerkijkt op mensen die niet dezelfde standaard van luxe hebben als hijzelf. Volgens mij heb ik daar geen last van. Wat betreft je punt van het niet dagelijks ruiken van je geurtje heb je wel helemaal gelijk. Maarja, een mens wil toch iets kopen dat een ander niet heeft
  donderdag 8 mei 2008 @ 12:37:18 #31
55709 Stereotomy
pi_58552268
Nee okee, maar ik bedoelde natuurlijk ook de 'dure nichegeuren'. Het kan mij qua niche natuurlijk nog minder bommen als het betaalbaar is. Daarom heb ik mijn Floris Santal ook.

Die overigens net als Gucci Envy totaal niet werkt als het warmer is dan 25 graden, wist je dat?
pi_58554121
Ik kijk alleen maar of een product me aanspreekt en dan koop ik het als het me wat lijkt. Daar gaat verder niet al te veel gedachte aan vooraf. Ik combineer gemakkelijk een goedkoop overhemd van h&m met een trui van Dior. Beide vanuit hetzelfde uitgangspunt gekocht: "ik vind het mooi". Ik voel me er ook niet beter door als ik zoiets draag, ik vind mode, net als parfums, gewoon interessant en dan krijg je vanzelf ook voorkeur in bepaalde merken die je op de een of andere manier aanspreken.

Bij Frederic Malle bijvoorbeeld spreekt het concept (marketingtruc of niet) me gewoon aan van een aantal topparfumeurs helemaal vrij te laten in het maken wat ze willen zonder verdere eisen.

Met de calvinistische inslag van uit principe niet veel willen betalen voor dingen als mode heb ik zelf helemaal niks, maar ik hoor 't wel vaak in Nederland.
pi_58554256
Mooie discussie over luxe.

Ik denk dat luxe echt een gewenning wordt en dat het lastig is om dan die stap terug te doen. Luxe goederen stellen naar mijn mening achteraf minder vaak teleur dan goedkopere varianten. Dit viel me met name op bij mij bijbanen.
Ik heb gewerkt in een meubelzaak en dan merk je dat meubels altijd een dure aanschaf zijn maar het wel echt loont om te investeren in je meubels. Zo kwamen medewerkers van Seats & Sofa's prive bij ons hun aankopen doen bijvoorbeeld.

Bij mijn huidige bijbaan bij een juwelier kom je natuurlijk ook nadrukkelijk in aanmerking met luxe goederen. Maar iemand kan net zo blij zijn met een Diesel van 100 euro dan een man die even de creditcard trekt en een klok koopt van meer dan 1000 euro. Luxe is ook een relatief en subjectief begrip en in de ruimste zin van het woord betekent het eigenlijk alles wat je niet per definitie nodig hebt om te overleven.
pi_58554416
Vandaar ook dat ik het voorbeeld van de Globe Trotter koffers aanhaalde, die zijn in principe over tientallen jaren nog net zo goed als wanneer je ze koopt. Zo'n stukje kwaliteit waar je voor betaald zie ik als luxe. Ambachtelijk gemaakt spul zoals Creed spreekt natuurlijk sowieso wel aan bij veel mensen.

Maar uiteraard treed er wel gewenning op, vergeleken met mensen in derde wereldlanden zijn we natuurlijk sowieso belachelijke luxe gewend, maar dat is ook weer zo'n dooddoener
pi_58554577
Overigens niks mis met Louis Vuitton, ze hebben genoeg mooie kleding en assecoires (de laatste herencollectie wel even wegdenken ). Dat iedereen met die neptasjes rondloopt is wat jammer, maar zelfs met dat LV monogram zijn er nog erg mooie producten zoals die enorme oude LV koffers en de nieuwe collectie damestasjes.
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:07:54 #36
55709 Stereotomy
pi_58555268
quote:
Bij Frederic Malle bijvoorbeeld spreekt het concept (marketingtruc of niet) me gewoon aan van een aantal topparfumeurs helemaal vrij te laten in het maken wat ze willen zonder verdere eisen.
Da's niet helemaal waar, in een interview met Malle op YouTube zegt hij een paar keer duidelijk dat hij degene is die naar de parfumeurs toe stapt en zegt: "Hee, kun jij iets met Iris doen ofzo? En dan laat ik het helemaal aan jou over". Dus hij geeft wel het eerste zetje. En waarschijnlijk heeft hij ook bij het uiteindelijke product wat te zeggen hoor, maar 't zal idd niet zo zijn zoals bij Procter & Gamble waar een heel marketingteam 2 jaar moet discussieren over Gucci PH II.
pi_58555797
Idd, door die vrijheid krijg je denk ik ook wat sneller geurtjes die wat minder doorsnee zijn.

Voor mijn verjaardag krijg ik volgende week trouwens waarschijnlijk Creed Néroli Sauvage

Overigens is zo'n hele discussie over luxe etc. wel ineens heel relatief en nietszeggend als je zoals ik net te horen hebt gekregen dat je zus van een gezonde dochter is bevallen! (sorry, kon 't even zo snel nergens anders kwijt )
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:39:29 #38
55709 Stereotomy
pi_58555840
Gefeliciteerd LKS

Bulgari Petits et Mamans?

[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 08-05-2008 15:47:46 ]
pi_58555895
Haha dankje Stereo, jij wandelend Bulgari promotieteam
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:46:13 #40
55709 Stereotomy
pi_58555946

pi_58556006

Gefeliciteerd met je zus
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:05:12 #42
55709 Stereotomy
pi_58574039

eBay
pi_58575870
Had bijna vannacht met m'n dronken harses een fles Silver Mountain Water op eBay besteld Nog net me kunnen weerhouden... Maargoed ook, vanochtend bleken er iets minder centen op de rekening te staan dan verwacht.

LKS: gefeliciteerd met je nieuwe nichtje!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:47:37 #44
55709 Stereotomy
pi_58575958
Zijn Silver Mountain Water en Millesieme Imperial echt zo gelijk? Die twee worden constant vergeleken met Unforgivable.

Zelf vind ik Unforgivable een beetje een pop-fizz-orange soda-achtig iets hebben. Beetje zoet, beetje fun, maar eigenlijk niet echt bijzonder. Net Axe Click.
pi_58576520
Ik vind 'm wel erg lijken op MI en ja, ook wel op SMW omdat ik MI en SMW al op elkaar vind lijken. Beide hebben ze een fruitige opening (MI perzik en watermeloen, SMW zwarte bes en thee) en een ambergris basis. Maar SMW is sterk mijn favoriet van de twee. SMW heeft voor een Creed ook een goede longevity en sillage. Had GIT maar zo'n goeie als SMW...
pi_58583588
Bedankt voor de felicitaties Mr G en W1ZZ!

Vandaag JPG Fleur du Male en Dolce & Gabbana The One geprobeerd.

Fleur du Male

Ik las al overal dat ie te vrouwelijk zou zijn, maar dat vind ik zelf behoorlijk overtrokken reacties. Ten eerste kun je een vrouwelijk tintje wel een beetje verwachten bij JPG en ten tweede heb ik zelf niet altijd zulke vrouwelijke associaties bij florals. De enige keer dat ik een geurtje echt te vrouwelijk voor vond ruiken was toen ik Rose d'Homme van Les Parfums de Rosine probeerde. Misschien ligt het wel aan mijn huid of neus, want over Rose d'Homme heb ik dit verder nog nooit gehoord.

Dit alles betekent trouwens nog niet dat ik fan ben van FdM. De opening spreekt me nog wel aan en doet me (misschien beïnvloed door de reclame en het flesje) denken aan een volle bos witte bloemen. Daarna droogt ie echter op naar Le Male waar ik nooit fan van ben geweest. Te kruidig, synthetisch en aanwezig voor mijn smaak. De sillage is behoorlijk, dus 1 of 2 sprays lijkt me meer dan genoeg. FdM blijft ook nog eens urenlang hangen, al verandert er na het eerste half uur niet zoveel meer. Ik had gehoopt op een geheel nieuw geurtje, maar op de opening na voegt het wat mij betreft helaas weinig origineels toe. Als je liefhebber bent van Le Male is het wel een leuke variatie.

Dolce & Gabbana The One

Ik had om de een of andere reden een heel licht zomers geurtje verwacht, maar daarmee zat ik er aardig naast. The One is wel geschikt voor een zomeravond, maar niet echt prettig om op zo'n warme middag op te hebben. Op papier komen ze niet al te veel overeen, maar direct na aanbrengen dacht ik: "complete St Dupont Noir kopie". Nou is St Dupont Noir niet een al te makkelijk verkrijgbaar geurtje, dus op zich niks met een mass market versie die iedereen kan proberen. Op de paar testertjes die ik van Noir had was ik echter na een tijdje wel uitgekeken dus deze laat ik links liggen.
pi_58586843
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 21:48 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Bedankt voor de felicitaties Mr G en W1ZZ!

Vandaag JPG Fleur du Male en Dolce & Gabbana The One geprobeerd.

Fleur du Male

Ik las al overal dat ie te vrouwelijk zou zijn, maar dat vind ik zelf behoorlijk overtrokken reacties. Ten eerste kun je een vrouwelijk tintje wel een beetje verwachten bij JPG en ten tweede heb ik zelf niet altijd zulke vrouwelijke associaties bij florals. De enige keer dat ik een geurtje echt te vrouwelijk voor vond ruiken was toen ik Rose d'Homme van Les Parfums de Rosine probeerde. Misschien ligt het wel aan mijn huid of neus, want over Rose d'Homme heb ik dit verder nog nooit gehoord.

Dit alles betekent trouwens nog niet dat ik fan ben van FdM. De opening spreekt me nog wel aan en doet me (misschien beïnvloed door de reclame en het flesje) denken aan een volle bos witte bloemen. Daarna droogt ie echter op naar Le Male waar ik nooit fan van ben geweest. Te kruidig, synthetisch en aanwezig voor mijn smaak. De sillage is behoorlijk, dus 1 of 2 sprays lijkt me meer dan genoeg. FdM blijft ook nog eens urenlang hangen, al verandert er na het eerste half uur niet zoveel meer. Ik had gehoopt op een geheel nieuw geurtje, maar op de opening na voegt het wat mij betreft helaas weinig origineels toe. Als je liefhebber bent van Le Male is het wel een leuke variatie.
Ik vind FdM idd ook gewoon Le Male met een bloem eraan toegevoegd. Ik vind trouwens Rose d'Homme erg mannelijk juist, grappig.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 00:22:47 #48
55709 Stereotomy
pi_58587110
Ik denk dat jij, W1ZZ, roos/bloemengeurtjes gewoon zo lekker vind dat het helemaal bij jou past en dat het dus mannelijk is. Terwijl de meeste mensen bloemen als vrouwelijk bestempelen.

Nu het echt goed zomer is en ik een paar hele goede dagen en nachten (gisteren halve atomizer leeggespoten bij studentenfeest, mijn god, ik was erg, maar wel van de vrouwen kunnen genieten) heb gehad met Bulgari The Vert Extreme vind ik de Bulgaarse roos die in de heart notes zit ook erg bij mij passen en dus mannelijk. Ik had nooit in de winter gedacht (bij -5 graden celcius) dat dat in de zomer zo zou kunnen omslaan.
pi_58587660
Rose d'Homme heeft wel wat 'mannelijke' notes, dus op zich zou het wel gewoon kunnen liggen aan hoe mijn pet die dag stond

Steer, op een studentenfeest val je geloof ik niet echt uit de toon met teveel parfum op
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:01:32 #50
55709 Stereotomy
pi_58587828
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 00:50 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Rose d'Homme heeft wel wat 'mannelijke' notes, dus op zich zou het wel gewoon kunnen liggen aan hoe mijn pet die dag stond

Steer, op een studentenfeest val je geloof ik niet echt uit de toon met teveel parfum op
Ik had geen Acqua di Gio, Le Male, Cool Water of D&G Light Blue hoor.

En dat viel eigenlijk nog wel mee. Ik heb wel veel Axe geroken, en voor de rest zweet, bier en nog meer zweet. Dus 2x bijspuiten met de atomizer heeft eigenlijk wel goed effect gehad voor de vrouwtjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')