abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116077166
Bizarre bij BTK vond ik vooral dat hij decennia lang actief was en ook jaren niets verkeerd kon doen. Hij leidde een over normaal beschaafd leven.

Tijdens zijn verhoren en de rechtzaak kon hij in alle rust vertellen, met al zijn eigen morele oordelen en beweegredenen, welke handelingen hij had verricht.

Bizar.
pi_116077514
Nog een nare: David Parker Ray:

David Parker Ray sexually tortured and presumably killed his victims in a $100,000 homemade torture chamber he called his "toy box" that he built out of an old mobile home,[3] which was equipped with what he referred to as his "friends": whips, chains, pulleys, straps, clamps, leg spreader bars, and surgical blades and saws. It is thought that he terrorized the town of Truth or Consequences with these tools for several years, with the added assistance of multiple accomplices, allegedly including several of the women he was dating.

Inside the torture room, along with numerous sex toys, torture implements, syringes, and detailed diagrams (made by Ray himself) showing different methods and techniques for inflicting pain, there was a homemade electricity generating device that was used in torture. Mounted above the gynecologist-type table he used to strap his victims to, was a mirror attached to the ceiling. He has been said to have wanted his victims to see everything he was doing to them during the torture sessions. Ray would often have a recorded audio tape of himself played for his victims whenever they regained consciousness.

Docu: (Deel1)

Gekke is dat hij sommige slachtoffers drogeerde, (alleen) dagen achter elkaar martelde, op echt de meest brute en perverse manier, maar ze daarna vrij liet. Nooit een lichaam gevonden, maar zo ziek. Wel veroordeeld voor betrokkenheid bij diverse moorden.
pi_116107438
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:49 schreef CherryLips het volgende:
Mooie tijden.
Pardon..? En jij komt weer in Ede wonen.....? :o :P

Deze was pas in een docu op NatGeo:

Joseph Michael Swango (born October 21, 1954) is an American serial killer and former licensed physician. It is estimated that Swango has been involved in as many as 60 fatal poisonings of patients and colleagues, though he admitted to only causing four deaths. He was sentenced to life imprisonment without the possibility of parole, and is serving that sentence at the ADX Florence supermax prison in Florence, Colorado.

http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Swango
pi_119269501
Ik wil jullie aandacht even vestigen op Gilles de Rais en Dr. Henry Howard Holmes.
  vrijdag 16 november 2012 @ 11:19:39 #105
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_119269620
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:14 schreef ruimteaapje het volgende:
Ik wil jullie aandacht even vestigen op Gilles de Rais en Dr. Henry Howard Holmes.
details?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_119269838
quote:
In deze was jij dus lui, want zoals je verder in dit topic ziet plaatst iedereen er achtergrond informatie bij.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 16 november 2012 @ 11:58:34 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_119270977
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:28 schreef Steven184 het volgende:

[..]

In deze was jij dus lui, want zoals je verder in dit topic ziet plaatst iedereen er achtergrond informatie bij.
Dit. gewoon een naam roepen kan iedereen. Waarom vindt je die mensen zo opmerkelijk, wat was er bijzonder aan hun moorden?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_119271444
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:28 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Naar mijn weten staat nergens aangegeven dat je verplicht bent aanvullende informatie op een presenteerblaadje aan te bieden. Ik geef simpelweg de namen van twee nog niet in dit topic besproken seriemoordenaars. Wat de lezers van dit topic daarmee willen doen moeten ze zelf weten, als is mijn suggestie ze even te googlen.
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:58 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dit. gewoon een naam roepen kan iedereen. Waarom vindt je die mensen zo opmerkelijk, wat was er bijzonder aan hun moorden?
Waar zeg ik dat ze opmerkelijk waren, of bijzonder? Je vraagt me iets te verduidelijken wat ik helemaal niet gezegd heb. Overigens, gewoon een naam roepen kan iedereen, maar voor googlen heb je ook geen bijzondere vaardigheden nodig. Ik neem aan dat zoekfuncties ook voor jou niet te hoog gegrepen zijn? Voordeel van even googlen is ook dat je dan voor jezelf kan bepalen of ze bijzonder of opmerkelijk waren, dan hoef ik dat niet voor je voor te kauwen.

Maar terug on-topic: in het rijtje Nederlandse seriemoordenaars kan ook Maria Swanenburg niet ontbreken, beter bekend als "Goeie Mie".
  vrijdag 16 november 2012 @ 12:23:07 #110
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_119271826
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:12 schreef ruimteaapje het volgende:
Naar mijn weten staat nergens aangegeven dat je verplicht bent aanvullende informatie op een presenteerblaadje aan te bieden. Ik geef simpelweg de namen van twee nog niet in dit topic besproken seriemoordenaars. Wat de lezers van dit topic daarmee willen doen moeten ze zelf weten, als is mijn suggestie ze even te googlen.
het staat inderdaad nergens voorgekauwd, het maakt het topic wel interessanter :) verder snap ik niet dat je je zo aangevallen voelt :)
pi_119272476
Wat bijzonder dat sommige mensen blijkbaar compleet gestoord geboren worden, terwijl je bij anderen precies kunt zien waar en vooral waarom het fout ging.
  maandag 19 november 2012 @ 11:19:17 #112
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_119377498
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:30 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Nog een nare: David Parker Ray:

David Parker Ray sexually tortured and presumably killed his victims in a $100,000 homemade torture chamber he called his "toy box" that he built out of an old mobile home,[3] which was equipped with what he referred to as his "friends": whips, chains, pulleys, straps, clamps, leg spreader bars, and surgical blades and saws. It is thought that he terrorized the town of Truth or Consequences with these tools for several years, with the added assistance of multiple accomplices, allegedly including several of the women he was dating.

Inside the torture room, along with numerous sex toys, torture implements, syringes, and detailed diagrams (made by Ray himself) showing different methods and techniques for inflicting pain, there was a homemade electricity generating device that was used in torture. Mounted above the gynecologist-type table he used to strap his victims to, was a mirror attached to the ceiling. He has been said to have wanted his victims to see everything he was doing to them during the torture sessions. Ray would often have a recorded audio tape of himself played for his victims whenever they regained consciousness.

Docu: (Deel1)

Gekke is dat hij sommige slachtoffers drogeerde, (alleen) dagen achter elkaar martelde, op echt de meest brute en perverse manier, maar ze daarna vrij liet. Nooit een lichaam gevonden, maar zo ziek. Wel veroordeeld voor betrokkenheid bij diverse moorden.
Die DVD heb ik, echt freaky...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_119649596

quote:
Levensloop
Friedrich Heinrich Karl Haarmann werd in 1879 geboren in de Duitse stad Hannover. Hij was het zesde kind van het gezin. Zijn ouders waren arm en instabiel. Zijn vader was alcoholist en zijn moeder was zwakbegaafd. Zijn oudere broers en zussen hadden psychische problemen. Als kind was Fritz Haarmann een rustig kind. Tevens was Haarmann een jongen die het niet goed deed op school. Na aansporen van zijn ouders schreef hij zich in bij een militaire academie. Aanvankelijk leek hij zich goed aan het militaire leven aan te passen. Een jaar later vertoonde hij echter slecht gedrag. Haarmann werd mede door medische problemen van de academie gestuurd. De jongeman keerde terug naar Hannover en begon hier in een sigarenfabriek te werken. In 1898 werd hij gearresteerd omdat hij kinderen lastigviel. Haarmann werd naar verschillende psychologische instellingen gestuurd waar hij diverse keren vluchtte.

Moorden
Tussen 1918 en 1924 vermoordde Fritz Haarmann 27 jongemannen. Zijn eerste slachtoffer was de 17-jarige Friedel Rothe. Rothes vrienden vertelden de politie dat ze hun vriend voor het laatst hadden gezien met Haarmann. De politie betrapte Haarmann in zijn appartementje met de halfnaakte Rothe. Haarmann kreeg negen maanden gevangenisstraf. Kort na zijn vrijlating verhuisde Haarmann naar een nieuw appartement. Zijn latere slachtoffers bestonden uit zwervers, mannelijke prostituees en weglopers die allen bij het station zwierven. Zijn jongste slachtoffer was de tienjarige Friedrich Abeling. Zijn oudste slachtoffer was de 22-jarige Hermann Bock. Hij nam zijn slachtoffers mee naar huis en beet hun keel door. Soms verkrachtte hij zijn slachtoffers ook. De bezittingen van de slachtoffers verkocht hij of gaf hij aan zijn minnaar Hans Grans. Er wordt beweerd dat Haarmann hun vlees verkocht als varkensvlees. Bewijs voor dit gerucht is echter nooit geleverd.

Haarmann kreeg de bijnamen ‘Slager van Hannover’ en ‘Vampier van Hannover’.

Veroordeling
In 1924 werden er menselijke resten langs de rivier de Leine gevonden. Later dat jaar werd bekend dat Fritz Haarmann de veroorzaker was. Toen hem gevraagd werd hoeveel mensen hij had vermoord, zei hij “tussen de 50 en 70”. In 1925 werd de kannibaal onthoofd. Zijn laatste woorden waren: “Ik heb berouw, maar ik ben niet bang voor de dood.”
Deze sicko al voorbij gekomen? Fritz Haarmann, de man die zijn slachtoffers verkocht als rundvlees of varkensvlees.
pi_119656309
Grappig dat je nu net datgene aanhaalt waar geen bewijs voor was (zo blijkt uit de, overigens bijzonder slecht geschreven, tekst).
  maandag 26 november 2012 @ 23:04:14 #115
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_119659189
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:56 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Deze sicko al voorbij gekomen? Fritz Haarmann, de man die zijn slachtoffers verkocht als rundvlees of varkensvlees.
Stel je voor dat deze aparte gast had moeten vechten in WO1 en toen was gesneuveld. Dan waren al die moorden nooit gepleegd! Dat vind ik altijd zo apart... Net gearresteerd voor het uitbreken van WO1, alsof het voorbestemd moest zijn...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_119671077
Hij was op zijn zeventiende, dus in 1896, al op medische gronden uit het leger geschopt, dus ook zonder zijn gevangenschap in 1914 had hij nooit hoeven vechten in WO1 en derhalve niet kunnen sneuvelen.
pi_120216201
Interessant topic
pi_121153190
Ik kan niet op de naam komen van een psychopaat waarvan ik een documentaire heb gezien.
De man zat met een heel sinister lachje in de getuigenbank en daar zei dat de rechtbank bezig
was zijn volgende slachtoffer te maken. ter herinnering, de man zat in een rode overall , donkere haren
en een bril op. Een echte engerd. WIe weet dat?
  maandag 21 januari 2013 @ 22:17:29 #119
394570 joeriz9
Levensgenieter
pi_121866792
Nog geen Jeffrey Dahmer en Ted bundy? Teleurstellend.

Jeffrey Dahmer:

quote:
Jeffrey Lionel Dahmer (May 21, 1960 – November 28, 1994) was an American serial killer and sex offender. Dahmer murdered 17 men and boys between 1978 and 1991, with the majority of the murders occurring between 1987 and 1991. His murders involved rape, dismemberment, necrophilia and cannibalism. On November 28, 1994, he was beaten to death by an inmate at the Columbia Correctional Institution, where he had been incarcerated.
Zeer interresante zaak, Compleet voor de geintereseerden : http://en.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Dahmer

Ted Bundy:
quote:
Theodore Robert "Ted" Bundy (born Theodore Robert Cowell; November 24, 1946 – January 24, 1989) was an American serial killer, rapist, kidnapper, and necrophile who assaulted and murdered numerous young women and girls during the 1970s and possibly earlier. After more than a decade of denials, he confessed shortly before his execution to 30 homicides committed in seven states between 1974 and 1978; the true total remains unknown, and could be much higher.
Bundy was regarded as handsome and charismatic by his young female victims, traits he exploited in winning their trust. He typically approached them in public places, feigning an injury or disability, or impersonating an authority figure, before overpowering and assaulting them at a more secluded location. He sometimes revisited his secondary crime scenes for hours at a time, grooming and performing sexual acts with the decomposing corpses until putrefaction and destruction by wild animals made further interaction impossible. He decapitated at least 12 victims and kept some of the severed heads in his apartment for a period of time as mementos. On a few occasions he simply broke into dwellings in the dead of night and bludgeoned victims as they slept.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ted_Bundy (Alhoewel het niet bevistigd is denkt men dat het dodental boven de 100 light)
pi_121882258
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 22:17 schreef joeriz9 het volgende:
Nog geen Jeffrey Dahmer en Ted bundy? Teleurstellend.
Pagina 1 en 2...
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
pi_124399557
Eigenlijk doordat het te makkelijk is via Amazon goedkope e-books te bestellen heb ik laatst een aantal boeken gelezen over Ted Bundy. Merkwaarde type natuurlijk, ook voor een seriemoordenaar. Er wordt graag gedaan alsof het allemaal Hannibal Lectors zijn, maar in de praktijk zijn het meestal toch al merkwaardige mensen, niet per se meer dan gemiddeld intelligent.
Bundy was echter een All-American boy die nooit het achterste van zijn tong heeft laten zien, en mensen nooit een blik naar binnen heeft gegund. Dahmer b.v. was altijd al een getroubleerde jongeman en John Wayne Gacy was al eerder veroordeeld voor seksueel misbruik. Maar bij Bundy vind je zoiets niet.
Als hij al over zijn daden sprak was het in de derde persoon, maar nooit is ie open geweest over zijn drijfveren, over waar al diepe neiging tot destructie vandaan kwam. En hoe hij tegelijkertijd een aardige, gladde student kon zijn, met goede people-skills. In zijn achtergrond kun je wel een aantal dingen vinden, zoals dat ie een onecht kind was, maar dat zijn zoveel mensen. In de boeken over het onderwerp staat vaak dat het er op jonge leeftijd de moordlust al inzat en het in de loop der jaren groeide, maar bij Bundy is dat helemaal niet bekend: hij hield er zijn mond gewoon over dicht. Er is over hem heel veel bekend, maar eigenlijk vrij weinig over what made him tick. Dat heeft ie allemaal grotendeels voor zichzelf gehouden.
Vooral het contrast vond ik raadselachtig: de vriendelijke sociale jongen enerzijds, en de volledig gestoorde necrofiel anderzijds. Zo vaak zie je dat niet, in tegenstelling totdat vaak gedacht wordt.
Bundy was inderdaad wat slimmer dan gemiddeld, maar zeker niet briljant. Hij overschatte zichzelf nogal-ook in de rechtszaal , en mede daardoor is ie al tien jaar na zijn terdoodveroordeling terechtgesteld. Dat had Bundy kunnen vermijden door te bekennen of langer uit kunnen stellen door zijn zaak handiger aan te pakken. Zo slim was ie dus niet, maar hij vond van zichzelf dat ie slimmer was dan ie was. Maar wie vind dat nou niet van zichzelf :@ .
Op het laatst, vlak voor zijn executie heeft ie nog geprobeerd zoveel ongelijk te bekennen om uitstel te krijgen, maar het was genoeg, Florida liet zich niet meer manipuleren door Bundy. Schuldig is schuldig en dan ga je daar op de afschuwelijke elektrische stoel.
Jammer omdat hij later eventueel meer had kunnen laten weten over zijn slachtoffers,meer had kunne laten weten over zijn opgroeien toeten monster en meer had kunnen laten weten over zijn bizarre vermogen tot compertimalisatie.
Van al die boeken over hem vind ik overigens Riverman het beste. Bundy blijkt daarin een Hannibal Lector te zijn: hij helpt bijhebt opsporen van een andere seriemoordenaar. En nee, die Green river killer is niet opgepakt dankzij Bundy, maar zijn inschattingen bleken wel allemaal te kloppen.
Op het einde van zijn leven werd hem wel eens gevraagd hoeveel vrouwen hij vermoord had, men vermoedde rond de dertig. Bundy zei: zet er een 1 voor dan kom je dichter in de buurt, 130 dus.
Mij persoonlijk lijkt dat weer typisch Bundy-gemanipuleer, maar je weet het nooit zeker natuurlijk. Ik persoonlijk vermoed naar aanleiding van wat ik gelezen heb dat het aantal slachtoffers tussen de dertig en veertig ligt. Als ie langer had geleefd hadden we misschien meer geweten, maar misschien ook niet., gezien zijn neiging nooit het achterste van zijn tong te willen laten zien, tenzij het hem voordeel zou opleveren.
En ondanks al die boeken Bundy een raadsel omdat het niet is te bepalen waar zijn waanzin vandaan kwam hoe dat blijkbaar gegroeid heeft in hem en toch al die tijd zijn mask of sanity heeft kunnen handhaven.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 23-03-2013 18:58:11 ]
anonieme razernist
pi_124399615
Pff wat een mietjes hier in dit topic, wacht maar tot mijn misdaden aan het licht komen:

..Libanon, Joegoslavië, Irak, Syrië... wie dacht je dat al die ellende begonnen is ... inderdaad.... ik ontken het niet O-)

ps: veraad mij niet, ik speel onder één hoedje met Danny
pi_124400895
Welke e-books zijn dat?
Tap tap tap
pi_124400972
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:06 schreef kobuskuch2012 het volgende:
Ik kan niet op de naam komen van een psychopaat waarvan ik een documentaire heb gezien.
De man zat met een heel sinister lachje in de getuigenbank en daar zei dat de rechtbank bezig
was zijn volgende slachtoffer te maken. ter herinnering, de man zat in een rode overall , donkere haren
en een bril op. Een echte engerd. WIe weet dat?
Charles Manson.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:54:50 #125
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_124403518
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 09:43 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Charles Manson.
ik denk Ted Bundy. of misschien Richard Ramirez?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')