Wat ik dan wel weer jammer vind is dat ze doen alsof dat de enige hub is van de cylons. Come on, beetje robot fixed er dan toch gewoon 3 just in case. Of als ze er 1 slopen dan maken ze toch een nieuwe. Tis niet alsof die cylons pauze nodig hebben ofzo. Ben ergens ook wel erg benieuwd naar de cylon wereld, al zullen we die wel nooit te zien krijgen.quote:Op zondag 18 mei 2008 22:47 schreef Byte_Me het volgende:
wow, dat was de vetste aflevering sinds tijden, en de volgende zal ook vast erg goed worden, met die resurrection hub. wel jammer dat dat nog 2 weken duurt
Of hoe de Twelve Colonies er nu bij liggen.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:07 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Ben ergens ook wel erg benieuwd naar de cylon wereld, al zullen we die wel nooit te zien krijgen.
ja dat vond ik ook raar, 1 hub, waarvan alles afhankelijk is, zonder backup. is er ook een cylon wereld eigenlijk? ik dacht altijd dat ze gewoon in hun basestars leefden.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:07 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Wat ik dan wel weer jammer vind is dat ze doen alsof dat de enige hub is van de cylons. Come on, beetje robot fixed er dan toch gewoon 3 just in case. Of als ze er 1 slopen dan maken ze toch een nieuwe. Tis niet alsof die cylons pauze nodig hebben ofzo. Ben ergens ook wel erg benieuwd naar de cylon wereld, al zullen we die wel nooit te zien krijgen.
Er is een Cylon thuiswereld, maar die gaan we volgens RDM niet te zien krijgen. Het wordt aan de verbeelding van de kijkers overgelaten.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:30 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ja dat vond ik ook raar, 1 hub, waarvan alles afhankelijk is, zonder backup. is er ook een cylon wereld eigenlijk? ik dacht altijd dat ze gewoon in hun basestars leefden.
Die link had ik nog niet gelegd!quote:Op maandag 19 mei 2008 17:25 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Er is een Cylon thuiswereld, maar die gaan we volgens RDM niet te zien krijgen. Het wordt aan de verbeelding van de kijkers overgelaten.
Gaeta is heel lang mijn hoofdverdachte geweest als een van de Final Five, maar het ligt er inmiddels gewoon té dik op. Hij gaat wel een belangrijke rol spelen in het mysterie, want dat hij begint te zingen in een aflevering die flink draait om de Opera House is natuurlijk geen toeval.
Nah, de Cylons zijn in Lay Down Your Burdens daar al vertrokken zoals verteld werd door Cavil.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Of hoe de Twelve Colonies er nu bij liggen.Het gros van de Cylon vloot en de Centurions liggen daar, maar wat gebeurt er nu die cylon-civil-war is uitgebroken?
Het probleem van Sammy en z'n gang was natuurlijk dat er nog maar voor een paar maanden anti-radiation meds waren, zal niet veel anders zijn voor de rest van de overlevenden en dus zal er drie jaar later vast niets meer menselijks leven, er werd in diezelfde aflevering ook gezegd dat er niets meer van de colonies over is behalve een nuclear wasteland.quote:En welke rol spelen de overlevers van de genocide daarin? (lachende derde?)
We hebben in BSG al gezien dat lang niet elke stad genuked is en er dus ook overlevende groepen mensen zijn.
Hebben die het 3 jaar lang uitgehouden? en zoja, als je alle planeten bij elkaar pakt moeten er dus genoeg overlevenden zijn.
Dan zou het "to the end" moeten zijn. "To their end" betekent gewoon de dood en niets anders.quote:Op maandag 19 mei 2008 23:09 schreef Zhenar het volgende:
En "she will lead them to their end" betekent gewoon dat zij de mensen en cylons naar het eind van hun reis zal leiden: Aarde.
Wat een onzin. Het gebruik van het bezittelijk voornaamwoord "their" kan prima refereren aan het einde waar ze allemaal naar zoeken: "hun einde" dus.quote:Op maandag 19 mei 2008 23:19 schreef Asgard het volgende:
[..]
Dan zou het "to the end" moeten zijn. "To their end" betekent gewoon de dood en niets anders.
nee daar kan ik het toch echt niet mee eens zijn. "their end" roept toch echt associaties met de dood op. het einde van de reis zou je niet zo aanduiden, om maar iets te noemen.quote:Op maandag 19 mei 2008 23:42 schreef Zhenar het volgende:
Wat een onzin. Het gebruik van het bezittelijk voornaamwoord "their" kan prima refereren aan het einde waar ze allemaal naar zoeken: "hun einde" dus.
Nee, normale mensen zouden niet zo praten over hun olijke reisje en de eindbestemming daarvan. Maar we hebben het hier over een hybride tussen mens en machine, met een neiging tot het spuien van cryptische toekomstvoorspellingen... Het zou dom zijn om te verwachten dat zo'n wezen precies zo praat als "wij normale mensen". En het zou ook dom zijn om te denken dat de schrijvers ons niet op het verkeerde been willen zetten.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:49 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
nee daar kan ik het toch echt niet mee eens zijn. "their end" roept toch echt associaties met de dood op. het einde van de reis zou je niet zo aanduiden, om maar iets te noemen.
Jaaaaa jouw theorie is tofquote:Op maandag 19 mei 2008 23:09 schreef Zhenar het volgende:
I've said it before and I'll say it again: Tom Zarek is de Final CylonEn als Roslin dood gaat en hij weer president wordt, kan hij mooi de dying leader worden die de mensen naar Aarde leidt en zo dus twee belangrijke rollen in één vervullen.
Okee, dat laatste denk ik niet echt, want Roslin heeft als dying leader toch echt de visioenen van de Opera House. Maar hij is vast de Final Cylon. Ik voel het!
![]()
Supergave episode trouwens. Ik denk dat dit de "terugkeer van BSG" markeert. De voorgaande afleveringen waren allemaal nog wat sub-par wat betreft de suspense, al was dat nodig om de schaakstukken op de juiste plek te krijgen. Nu zijn er eindelijk weer interessante situaties gecreëerd en fijne conflicten. Ik denk dat het vanaf nu een superfijne rollercoaster gaat worden![]()
Moest iemand anders ook zo hard lachen toen de basestar per ongeluk in zijn eentje midden in de vloot belandde? Het was zo heerlijk klunzig en de reactie van de vloot zo voorspelbaar, maar prachtig![]()
Wel vaag, dat gezang van Felix. Maar ik denk dat het een red herring was.![]()
Wel balen dat de lekkerste Six nu dood isIk denk dat het visioen van de president en Athena zich nog moet voltrekken en dat het Caprica Six zal zijn die Hera ontvoert.
Na de speech van Brunette-Six ben ik er trouwens van overtuigd dat Starbuck als "the harbringer of death" geen kwade rol zal vervullen, maar degene zal zijn die de Cylons de gift van de dood zal schenken. Six merkte al op dat haar rebellengroep gelooft dat het de dood is, die hen "whole" zal maken. Starbuck zal uiteindelijk de hub opblazen en zo de harbringer of death zijn: niet voor de mensen, maar voor de Cylons. En het zal dus geen vloek zijn, maar een zegen.En "she will lead them to their end" betekent gewoon dat zij de mensen en cylons naar het eind van hun reis zal leiden: Aarde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |