abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 mei 2008 @ 19:14:51 #126
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_58747967
Ik trek de vernieuwde Galactica anders zéér goed. Natalie 6 was enigszins onnodig inderdaad. En Gaeta gaat hoe dan ook belangrijker worden voor het verhaal.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_58751762
wow, dat was de vetste aflevering sinds tijden, en de volgende zal ook vast erg goed worden, met die resurrection hub. wel jammer dat dat nog 2 weken duurt
  zondag 18 mei 2008 @ 23:35:44 #128
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_58752837
tvp
  maandag 19 mei 2008 @ 10:07:40 #129
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_58757049
quote:
Op zondag 18 mei 2008 22:47 schreef Byte_Me het volgende:
wow, dat was de vetste aflevering sinds tijden, en de volgende zal ook vast erg goed worden, met die resurrection hub. wel jammer dat dat nog 2 weken duurt
Wat ik dan wel weer jammer vind is dat ze doen alsof dat de enige hub is van de cylons. Come on, beetje robot fixed er dan toch gewoon 3 just in case. Of als ze er 1 slopen dan maken ze toch een nieuwe. Tis niet alsof die cylons pauze nodig hebben ofzo. Ben ergens ook wel erg benieuwd naar de cylon wereld, al zullen we die wel nooit te zien krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MrFl0ppY op 19-05-2008 11:22:35 ]
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  maandag 19 mei 2008 @ 11:11:24 #130
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_58758105
quote:
Op maandag 19 mei 2008 10:07 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Ben ergens ook wel erg benieuwd naar de cylon wereld, al zullen we die wel nooit te zien krijgen.
Of hoe de Twelve Colonies er nu bij liggen. Het gros van de Cylon vloot en de Centurions liggen daar, maar wat gebeurt er nu die cylon-civil-war is uitgebroken?
En welke rol spelen de overlevers van de genocide daarin? (lachende derde?)
We hebben in BSG al gezien dat lang niet elke stad genuked is en er dus ook overlevende groepen mensen zijn.
Hebben die het 3 jaar lang uitgehouden? en zoja, als je alle planeten bij elkaar pakt moeten er dus genoeg overlevenden zijn.
pi_58758441
quote:
Op maandag 19 mei 2008 10:07 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Wat ik dan wel weer jammer vind is dat ze doen alsof dat de enige hub is van de cylons. Come on, beetje robot fixed er dan toch gewoon 3 just in case. Of als ze er 1 slopen dan maken ze toch een nieuwe. Tis niet alsof die cylons pauze nodig hebben ofzo. Ben ergens ook wel erg benieuwd naar de cylon wereld, al zullen we die wel nooit te zien krijgen.
ja dat vond ik ook raar, 1 hub, waarvan alles afhankelijk is, zonder backup. is er ook een cylon wereld eigenlijk? ik dacht altijd dat ze gewoon in hun basestars leefden.
  maandag 19 mei 2008 @ 11:45:38 #132
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_58758694
Misschien ergens achter die grens waar in een flashback iemand onder leiding van Adama doorheen vloog?
When all else fails, you always have delusion.
pi_58760513
Die armestice line oid ?
  maandag 19 mei 2008 @ 17:25:39 #134
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_58764628
quote:
Op maandag 19 mei 2008 11:30 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ja dat vond ik ook raar, 1 hub, waarvan alles afhankelijk is, zonder backup. is er ook een cylon wereld eigenlijk? ik dacht altijd dat ze gewoon in hun basestars leefden.
Er is een Cylon thuiswereld, maar die gaan we volgens RDM niet te zien krijgen. Het wordt aan de verbeelding van de kijkers overgelaten.

Gaeta is heel lang mijn hoofdverdachte geweest als een van de Final Five, maar het ligt er inmiddels gewoon té dik op. Hij gaat wel een belangrijke rol spelen in het mysterie, want dat hij begint te zingen in een aflevering die flink draait om de Opera House is natuurlijk geen toeval.
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
  maandag 19 mei 2008 @ 18:55:05 #135
87680 Mirel
pi_58766169
quote:
Op maandag 19 mei 2008 17:25 schreef Ruiseart het volgende:

[..]

Er is een Cylon thuiswereld, maar die gaan we volgens RDM niet te zien krijgen. Het wordt aan de verbeelding van de kijkers overgelaten.

Gaeta is heel lang mijn hoofdverdachte geweest als een van de Final Five, maar het ligt er inmiddels gewoon té dik op. Hij gaat wel een belangrijke rol spelen in het mysterie, want dat hij begint te zingen in een aflevering die flink draait om de Opera House is natuurlijk geen toeval.
Die link had ik nog niet gelegd!
  maandag 19 mei 2008 @ 19:13:56 #136
184465 Migue
Sensuele man
pi_58766470
quote:
Op maandag 19 mei 2008 11:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Of hoe de Twelve Colonies er nu bij liggen. Het gros van de Cylon vloot en de Centurions liggen daar, maar wat gebeurt er nu die cylon-civil-war is uitgebroken?
Nah, de Cylons zijn in Lay Down Your Burdens daar al vertrokken zoals verteld werd door Cavil.
quote:
En welke rol spelen de overlevers van de genocide daarin? (lachende derde?)
We hebben in BSG al gezien dat lang niet elke stad genuked is en er dus ook overlevende groepen mensen zijn.
Hebben die het 3 jaar lang uitgehouden? en zoja, als je alle planeten bij elkaar pakt moeten er dus genoeg overlevenden zijn.
Het probleem van Sammy en z'n gang was natuurlijk dat er nog maar voor een paar maanden anti-radiation meds waren, zal niet veel anders zijn voor de rest van de overlevenden en dus zal er drie jaar later vast niets meer menselijks leven, er werd in diezelfde aflevering ook gezegd dat er niets meer van de colonies over is behalve een nuclear wasteland.
Maargoed, ik denk ook dat de colonies voor het verhaal verleden tijd is, het was leuk voor de Helo-verhaallijn voor zolang het duurde, en voor de arrow of Apollo, maar daarmee is het wat mij betreft wel gedaan.
  maandag 19 mei 2008 @ 20:36:45 #137
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_58767791
De laatste cylon moet inderdaad Gaeta of Roslin zijn, alle andere 4 zaten ook in het verzet op new caprica en Gaeta en Roslin hebben daar ook een rol bij gespeeld.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 mei 2008 @ 20:56:07 #138
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_58768035
Moore had toch gezegd dat de laatste cylon niet op de avondmaal-foto stond? In dat geval is het Gaeta of Dualla. of iemand die wat verder op de achtergrond staat, wat Tory immers ook stond
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 19 mei 2008 @ 23:09:15 #139
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_58770716
I've said it before and I'll say it again: Tom Zarek is de Final Cylon En als Roslin dood gaat en hij weer president wordt, kan hij mooi de dying leader worden die de mensen naar Aarde leidt en zo dus twee belangrijke rollen in één vervullen. Okee, dat laatste denk ik niet echt, want Roslin heeft als dying leader toch echt de visioenen van de Opera House. Maar hij is vast de Final Cylon. Ik voel het!

Supergave episode trouwens. Ik denk dat dit de "terugkeer van BSG" markeert. De voorgaande afleveringen waren allemaal nog wat sub-par wat betreft de suspense, al was dat nodig om de schaakstukken op de juiste plek te krijgen. Nu zijn er eindelijk weer interessante situaties gecreëerd en fijne conflicten. Ik denk dat het vanaf nu een superfijne rollercoaster gaat worden

Moest iemand anders ook zo hard lachen toen de basestar per ongeluk in zijn eentje midden in de vloot belandde? Het was zo heerlijk klunzig en de reactie van de vloot zo voorspelbaar, maar prachtig

Wel vaag, dat gezang van Felix. Maar ik denk dat het een red herring was.

Wel balen dat de lekkerste Six nu dood is Ik denk dat het visioen van de president en Athena zich nog moet voltrekken en dat het Caprica Six zal zijn die Hera ontvoert.

Na de speech van Brunette-Six ben ik er trouwens van overtuigd dat Starbuck als "the harbringer of death" geen kwade rol zal vervullen, maar degene zal zijn die de Cylons de gift van de dood zal schenken. Six merkte al op dat haar rebellengroep gelooft dat het de dood is, die hen "whole" zal maken. Starbuck zal uiteindelijk de hub opblazen en zo de harbringer of death zijn: niet voor de mensen, maar voor de Cylons. En het zal dus geen vloek zijn, maar een zegen. En "she will lead them to their end" betekent gewoon dat zij de mensen en cylons naar het eind van hun reis zal leiden: Aarde.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_58770948
quote:
Op maandag 19 mei 2008 23:09 schreef Zhenar het volgende:
En "she will lead them to their end" betekent gewoon dat zij de mensen en cylons naar het eind van hun reis zal leiden: Aarde.
Dan zou het "to the end" moeten zijn. "To their end" betekent gewoon de dood en niets anders.
  maandag 19 mei 2008 @ 23:42:49 #141
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_58771524
quote:
Op maandag 19 mei 2008 23:19 schreef Asgard het volgende:

[..]

Dan zou het "to the end" moeten zijn. "To their end" betekent gewoon de dood en niets anders.
Wat een onzin. Het gebruik van het bezittelijk voornaamwoord "their" kan prima refereren aan het einde waar ze allemaal naar zoeken: "hun einde" dus.

Het kan ook nog betekenen dat ze het einde van de pure mensen en Cylons in zal luiden, doordat de Cylons en mensen samen op aarde gaan leven en zich definitief "mengen" (ik denk nl. dat de reis uiteindelijk daarop uit zal draaien).
  dinsdag 20 mei 2008 @ 00:24:22 #142
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_58772660
"Kara Thrace will lead the human race to its end." - ?

"She is the herald of the apocalypse." - Een apocalyps, in de terminologie van vroege joodse en christelijke literatuur, is een openbaring van verborgen dingen door God aan een gekozen profeet.

"The harbinger of death." - Da's duidelijk, ze maakt een einde aan de onsterfelijkheid van de Cylons.

"They must not follow her." - ?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 12:07:18 #143
211083 Angelof9
I must go first
pi_58778448
They must not follow her is logisch voor de hybrid on te zeggen als het het einde van de onsterfelijkheid van de Cylons betekent. Het kan ook doelen op het feit dat Kara die hub in haar eentje moet opblazen.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:54:00 #144
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_58781517
Maar ja, als God juist wilt dat Cylons sterfelijk worden. De hybrid spreekt toch de woorden van God?
pi_58782366
quote:
Op maandag 19 mei 2008 23:42 schreef Zhenar het volgende:
Wat een onzin. Het gebruik van het bezittelijk voornaamwoord "their" kan prima refereren aan het einde waar ze allemaal naar zoeken: "hun einde" dus.
nee daar kan ik het toch echt niet mee eens zijn. "their end" roept toch echt associaties met de dood op. het einde van de reis zou je niet zo aanduiden, om maar iets te noemen.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:04:42 #146
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_58782624
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 15:49 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

nee daar kan ik het toch echt niet mee eens zijn. "their end" roept toch echt associaties met de dood op. het einde van de reis zou je niet zo aanduiden, om maar iets te noemen.
Nee, normale mensen zouden niet zo praten over hun olijke reisje en de eindbestemming daarvan. Maar we hebben het hier over een hybride tussen mens en machine, met een neiging tot het spuien van cryptische toekomstvoorspellingen... Het zou dom zijn om te verwachten dat zo'n wezen precies zo praat als "wij normale mensen". En het zou ook dom zijn om te denken dat de schrijvers ons niet op het verkeerde been willen zetten.

Feit is dat "their end" betekent "hun einde", maar dat er niet gespecificeerd is welk einde. Het staat open voor interpretatie.

Als ik het over "mijn begin" heb, kan ik toch ook van alles bedoelen? Mijn teen, het topje van mijn hoofd, mijn geboorte, het begin van een zware taak, een keerpunt in mijn leven... Datzelfde geldt voor "einde".
pi_58783043
Yeah. Einde van de reis, Einde van de cylons. Einde van de humans. Who knows.
A little bit hateful
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:50:20 #148
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_58783577
only time will tell

Nouja je kunt 1 ding zeggen maar de serie houdt je wel aan het denken en das zeker een pluspunt
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:59:19 #149
184465 Migue
Sensuele man
pi_58787339
Iemand (ikzelf misschien?) overigens al opgemerkt dat de basestar in Faith en de tekeningen van Starbuck bizar veel op de Ship Of Lights lijkt? En hoe "toevallig" het is dat ditzelfde schip een aantal Vipers + piloten en hoofdrolspelers ontvoert?
Terugkeer uit de dood door Jeanny en/of Mathias misschien, of Roslin?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:25:36 #150
87680 Mirel
pi_58790932
quote:
Op maandag 19 mei 2008 23:09 schreef Zhenar het volgende:
I've said it before and I'll say it again: Tom Zarek is de Final Cylon En als Roslin dood gaat en hij weer president wordt, kan hij mooi de dying leader worden die de mensen naar Aarde leidt en zo dus twee belangrijke rollen in één vervullen. Okee, dat laatste denk ik niet echt, want Roslin heeft als dying leader toch echt de visioenen van de Opera House. Maar hij is vast de Final Cylon. Ik voel het!

Supergave episode trouwens. Ik denk dat dit de "terugkeer van BSG" markeert. De voorgaande afleveringen waren allemaal nog wat sub-par wat betreft de suspense, al was dat nodig om de schaakstukken op de juiste plek te krijgen. Nu zijn er eindelijk weer interessante situaties gecreëerd en fijne conflicten. Ik denk dat het vanaf nu een superfijne rollercoaster gaat worden

Moest iemand anders ook zo hard lachen toen de basestar per ongeluk in zijn eentje midden in de vloot belandde? Het was zo heerlijk klunzig en de reactie van de vloot zo voorspelbaar, maar prachtig

Wel vaag, dat gezang van Felix. Maar ik denk dat het een red herring was.

Wel balen dat de lekkerste Six nu dood is Ik denk dat het visioen van de president en Athena zich nog moet voltrekken en dat het Caprica Six zal zijn die Hera ontvoert.

Na de speech van Brunette-Six ben ik er trouwens van overtuigd dat Starbuck als "the harbringer of death" geen kwade rol zal vervullen, maar degene zal zijn die de Cylons de gift van de dood zal schenken. Six merkte al op dat haar rebellengroep gelooft dat het de dood is, die hen "whole" zal maken. Starbuck zal uiteindelijk de hub opblazen en zo de harbringer of death zijn: niet voor de mensen, maar voor de Cylons. En het zal dus geen vloek zijn, maar een zegen. En "she will lead them to their end" betekent gewoon dat zij de mensen en cylons naar het eind van hun reis zal leiden: Aarde.
Jaaaaa jouw theorie is tof
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')