Ik vind het ook frapant dat hij zelf zegt niet uit te kunnen leggen waar ie last van heeft. Hij is immers de persoon die tegen problemen aan loopt dus je zou denken dat hij dat dan ook kan aangeven. Er is toch een moment geweest waarop zijn ouders naar het ggz zjin gegaan omdat ze het vermoeden hadden dat er wat was. Dus er zal toch iets moeten zijn wat erg genoeg is om de stempel asperger te krijgen. Meeste mensen die ik spreek met deze aandoeningen weten ontzettend goed aan te geven waar ze tegen aan lopen.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:14 schreef M_Schtoppel het volgende:
Hhm, ik herken mezelf zeer sterk in een aantal punten, zou bijna denken dat ik zelf nu asperges kweek...
Vreemd, ik herken echt weinig van die lijst in hem.
quote:Op zaterdag 3 mei 2008 18:56 schreef M_Schtoppel het volgende:
Op wikipedia leggen ze het ook niet goed uit. Kortom, wat mankeert zo iemand dan?
verder nog een toffe opmerking of blijf je voortaan maar gewoon weg?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:00 schreef LittleBoy_ het volgende:
UTFS
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Asperger
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is wat hij doet op sociaal gebied ook "logisch" voor zijn leeftijd? Of gebruikt een aangeleerd taalpatroon, dus een niet natuurlijk taalpatroon maar veel moeilijke woorden die niemand gebruikt in je vriendenkring behalve hij. Sociaal niet helemaal handig hoeft niet persee praten te betekenen, kijkt hij je aan als ie tegen je praat? Of kijkt ie meer langs je, en als jij hem aankijkt kijkt hij dan weg? Het niet snappen van grapjes/moppen kan daar ook nog bij horen.. Weet niet of je daar wat van herkent.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 21:32 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ah, het niet zien van je eigen gedrag, nou komen we verder.
Nou ja zoals ik al zei, op sociaal gebied is'ie 100x beter dan ik.
Je hebt hem verslagen op intelectueel vlak, en dat maakt hem pissig. Misschien is hem vroeger verteld dat hij een speciaal geval is. (zie film:'Ben-X', daar weten ze ook niet hoe ze die jongen moeten vertellen dat hij anders is dan anderen, dus gebruiken ze maar het woord 'speciaal', voor de positieve draai.) en dat hij dus gedesillusioneerd is vanwege het feit dat een gewone jongen hem heeft verslagen met iets ongelooflijk moeilijks.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 23:02 schreef Ballistic het volgende:
Ik had op de basisschool een klasgenoot met asperger. Rare knul om eerlijk te zijn.
Hij was geniaal, cito 550 enzo, hij kreeg moeilijkere dingen als huiswerk etc. Sociaal was hij veel minder, altijd maar praten over wetenschappelijke dingen, lijstjes maken, boeken lezen... Toen ik hem versloeg met schaak (het was een rage bij ons op school), liep hij huiled weg. Als hij kwaad werd sloeg hij met zijn 30cm liniaal om zich heen, en wanneer hij zich schaamde ging hj onder zijn tafel zitten en trok zijn trui over zich heen.
Weet eigenlijk niet of alles nou asperger was, of dat het gewoon in zijn karakter zat.
Och 't blijkt toch weer waar te zijn wat m'n oma (quote:Op zondag 4 mei 2008 12:00 schreef matige_muis het volgende:
Ik heb op jonge leeftijd de diagnose gekregen. Kon niet goed tegen druktes, kon niet goed met mensen omgaan, etc.
Nu is dat behoorlijk veranderd. Schijnt vaker te gebeuren dan mensen met deze diagnose op latere leeftijd toch beter mee kunnen draaien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |