quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:39 schreef littledrummergirl het volgende:ik zou wat meer geld uitgeven aan dingen die een antiaanbaklaag hebben, In merken ben ik verder niet zo thuis.
Ik zou daarbij wel in acht nemen dat je met een anti-aanbak laag ontzettend goed moet oppassen dat je geen troep-pannen neemt. Anders vreet je binnen de kortste keren die laag zelf op, en dat is niet bepaald bevorderlijk.
Persoonlijk ben ik nogal gecharmeerd van de pannen van Scanpan, maar die zijn relatief prijzig. Er zijn ook andere pannen te vinden met zo'n titanium anti-aanbak laag. Die vreet je tenminste niet zelf langzaam op.
Eén goede, grote, anti-aanbak pan is wel aan te bevelen, voor bijvoorbeeld vis, aardappeltjes en andere zetmeel-rijke producten. Voor het bakken van vlees zou ik gewoon een goede plaatstalen pan nemen, of als het budget het toelaat bijvoorbeeld een gietijzeren pan, een Demeyere koekenpan (of vergelijkbaar) of een koperen koekenpan.
Om te braden zou ik sowieso gietijzer nemen. Maar neem dan niet direct van die bekende merken, nee ga eens bij de Appie kijken of er toevallig nog ergens een Hackman ligt. Geweldige pannen voor een mooie prijs. Heb je het geld (over) voor een Staub dan is dat natuurlijk fantastisch.
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:39 schreef littledrummergirl het volgende:Aardappels koken kan in een pan van 5 euro net zo goed als in een van 50 ( hoewel duurdere vaak dikker zijn en je aardappels langer warm houden in de pan)
Precies, daarom zeg ik ook: geef daar in eerste instantie niet te veel aan uit. Besteed dat liever aan betere koekenpannen en/of braadpannen, zeker als je budget relatief beperkt is.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel