abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58433610
Ik ben nu bezig met wat keukengereedschap aan te schaffen.

En nu wil ik dus ook pannen gaan kopen. Maar wat zijn goede pannen. Ik kook gewoon normaal en af en toe een beetje uitgebreider dan normaal. voldoen ikea pannen dan of zijn tefal pannen dan beter?
pi_58433973
Elektrisch? op gas? inductie?
  vrijdag 2 mei 2008 @ 12:41:31 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_58433992
Budget?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_58434122
Wat mag het kosten?
En inderdaad, moet het voor elektrisch, gas of inductie gebruikt worden.
Wat voor pannen heb je nodig?

In eerste instantie zou ik zeggen, er van uitgaande dat je niets hebt, een paar goede braadpannen, een paar goede steelpannen, een paar goede kookpannen, een paar goede koekenpannen en eventueel een wok en een vispan.
Maar ja, dat is dus helemaal afhankelijk van wat je zelf wilt. Persoonlijk zou ik gaan voor zo hoog mogelijke kwaliteit als mijn budget toe zou laten. Dan maar wat minder pannen. Vraag je af: heb ik echt een 16, 18 en 20 centimeter kookpan en een 16 cm steelpan nodig of kun je ook af met een 16 cm steelpan en een 20 cm kookpan (bij wijze van spreken). Als je die afweging goed gemaakt hebt, en je hebt kritisch gekeken wat je nodig hebt dan moet je pas gaan kijken naar welke pannen je wilt hebben.
Mijn ervaring is wel dat het gewoon prettig is om een echt goede kwaliteit koekenpan te nemen en een echt goede kwaliteit braadpan (voor beide geldt, eventueel meerdere natuurlijk). Heb je een wat mindere kookpan, tsja... daar heb je minder last van dan een minder goede koekenpan/braadpan. Dus differentieer gerust in de kwaliteit. Overweeg ook eventueel stalen koekenpannen van Le Buyer als je budget niet al te ruim is. Kost niet zo veel maar werken perfect. Nadeel: ze worden na verloop van tijd lelijk. Nou ja, boeiend...
En een goede wok koop je bij de toko voor weinig.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
pi_58434572
Zo er komt meer bij kijken dan ik dacht haha.

Ik ben van plan in mijn keuken gas te nemen. Ja over budget heb ik nog niet echt nagedacht. Gewoon pannen die waar voor hun geld zijn.

Heb al een heel klein beetje gekeken maar wat is qua kwaliteit nou het verschil tussen pannen van de ikea, tefal ofzo?

En is dit een goede site??
http://www.dekookshop.nl/index.php?cPath=87
pi_58435039
Mijn koekenpan en hapjespan zijn tefal. Dat vind ik echt een must, om goed te kunnen bakken.
Dan heb ik nog een grote en een kleine kookpan en een steelpannetje en natuurlijk een FRIETPAN
Van de kookpannen merk ik geen verschil tussen mijn oude blokker pannen en mijn nieuwe BK (in de aanbieding, met spaarpunten etc, anders veel te duur (voor mij dan) om te kopen)
uit een aspergernest
  vrijdag 2 mei 2008 @ 13:39:59 #7
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58435119
ik zou wat meer geld uitgeven aan dingen die een antiaanbaklaag hebben, In merken ben ik verder niet zo thuis. Aardappels koken kan in een pan van 5 euro net zo goed als in een van 50 ( hoewel duurdere vaak dikker zijn en je aardappels langer warm houden in de pan)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_58435248
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:39 schreef littledrummergirl het volgende:
ik zou wat meer geld uitgeven aan dingen die een antiaanbaklaag hebben, In merken ben ik verder niet zo thuis. Aardappels koken kan in een pan van 5 euro net zo goed als in een van 50 ( hoewel duurdere vaak dikker zijn en je aardappels langer warm houden in de pan)
dus wat ik zei eigenlijk.....
uit een aspergernest
pi_58436513
quote:
ik zou wat meer geld uitgeven aan dingen die een antiaanbaklaag hebben, In merken ben ik verder niet zo thuis.
Ik zou daarbij wel in acht nemen dat je met een anti-aanbak laag ontzettend goed moet oppassen dat je geen troep-pannen neemt. Anders vreet je binnen de kortste keren die laag zelf op, en dat is niet bepaald bevorderlijk.
Persoonlijk ben ik nogal gecharmeerd van de pannen van Scanpan, maar die zijn relatief prijzig. Er zijn ook andere pannen te vinden met zo'n titanium anti-aanbak laag. Die vreet je tenminste niet zelf langzaam op.
Eén goede, grote, anti-aanbak pan is wel aan te bevelen, voor bijvoorbeeld vis, aardappeltjes en andere zetmeel-rijke producten. Voor het bakken van vlees zou ik gewoon een goede plaatstalen pan nemen, of als het budget het toelaat bijvoorbeeld een gietijzeren pan, een Demeyere koekenpan (of vergelijkbaar) of een koperen koekenpan.
Om te braden zou ik sowieso gietijzer nemen. Maar neem dan niet direct van die bekende merken, nee ga eens bij de Appie kijken of er toevallig nog ergens een Hackman ligt. Geweldige pannen voor een mooie prijs. Heb je het geld (over) voor een Staub dan is dat natuurlijk fantastisch.
quote:
Aardappels koken kan in een pan van 5 euro net zo goed als in een van 50 ( hoewel duurdere vaak dikker zijn en je aardappels langer warm houden in de pan)
Precies, daarom zeg ik ook: geef daar in eerste instantie niet te veel aan uit. Besteed dat liever aan betere koekenpannen en/of braadpannen, zeker als je budget relatief beperkt is.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
  vrijdag 2 mei 2008 @ 19:53:04 #10
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58441563
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:48 schreef wendytje het volgende:

[..]

dus wat ik zei eigenlijk.....
klopt

ben het met je eens vriendelijk toch
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_58443746
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 19:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

klopt

ben het met je eens vriendelijk toch
uit een aspergernest
pi_60759550
Vandaag folder ontvangen van Sola. Wat vinden jullie daarvan? Zien er wel erg mooi uit. Maar verder heb ik er weinig verstand van of ze duur zijn of juist veel waar voor je geld.

Iemand ervaring met sola pannen?
pi_60759569
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:52:51 #14
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_60763358
Ik vind de hema pannen echt prima. Zijn heel goedkoop en als je er zuinig mee bent gaan ze best een tijd mee
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:14:40 #15
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_60763985
www.demeyere-pannen.nl geeft levenslange garantie voor de privegebruiker en 10 jaar voor de professional !
Ook de topchefs koken met dit materiaal. Is pokkeduur ; maar heb ze zelf ooit eens in een uitverkoop kunnen scoren. Ratio de 700¤ voor een bijna volledig gamma (5tal potten en 2 pannen )
Voor mij is dit "probleem" levenslang van de baan

Tevens zal ik nooit meer "besparen" om materiaal dat dagelijks gebruikt moet worden. Iemand het mooie 365besteksetje van IIkea als eens bekeken na een tweetal maanden gebruik ?
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_60768616
Wat is eigenlijk een beetje de gradatie in pannen?

Ik ken alleen de merken tefal en sola. Maar er moet toch vast wel een volgorde zijn van merken van goedkoop/minder goed tot heel duur en super goed?

Hoe verhouden sola pannen zich tot tefal pannen bijvoorbeeld?
pi_60769711
TEFAL pannen zijn het beste naar mijn ervaringen. Er zit zo'n anti-aanbaklaag op. Ik hem em nu al 3 jaar en op geen enkele pan van Tefal zitten ook maar 1 krasje, terwijl ik wel best wel vaak met een vork, mes en lepel in mn pannen heb zitten vroeten/woelen.

Ik heb ook zo'n merkloos pannetje maar na enkele krasjes was de hele bodem weggeschuurd.

3 panne zijn genoeg voor een starter: een brede lage pan, een brede diepe pan (met deksel) en een wokpan. Bij elkaar iets van 60 euro.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:45:18 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60773177
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:05 schreef Stansfield het volgende:
Wat is eigenlijk een beetje de gradatie in pannen?

Ik ken alleen de merken tefal en sola. Maar er moet toch vast wel een volgorde zijn van merken van goedkoop/minder goed tot heel duur en super goed?

Hoe verhouden sola pannen zich tot tefal pannen bijvoorbeeld?
Zoek je nu

of zoiets

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_60773211
Eingelijk een gehele pannenset
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:48:17 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60773257
Allebei dus
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:53:09 #21
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_60773431
Bij Kookpunt hebben ze voor 50 euro een goede, gietijzeren koekenpan. Lekker groot, heel fijn(vormt na een tijdje zelf een soort van natuurlijk anti-aanbaklaag). Wel zwaar
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_60776515
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:14 schreef misteriks het volgende:
www.demeyere-pannen.nl geeft levenslange garantie voor de privegebruiker en 10 jaar voor de professional !
Ook de topchefs koken met dit materiaal. Is pokkeduur ; maar heb ze zelf ooit eens in een uitverkoop kunnen scoren. Ratio de 700¤ voor een bijna volledig gamma (5tal potten en 2 pannen )
Voor mij is dit "probleem" levenslang van de baan

Tevens zal ik nooit meer "besparen" om materiaal dat dagelijks gebruikt moet worden. Iemand het mooie 365besteksetje van IIkea als eens bekeken na een tweetal maanden gebruik ?
Hear, hear! In de kast staat een volledige set van de meyere, het was even bloeden maar dan heb je ook wat! Geweldige warmteverdeling, niet kapot te krijgen en iets goeds oppakken wat gemaakt is om goed te zijn, dat is ook wat waard! Daar is een spreekwoord voor....

Goedkoop is duurkoop!

(Zwilling vind ik zo'n fijn merk, duur maar erg fraai bestek: ligt in diezelfde kast....)
Never try to outstubborn a cat.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:25:55 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60776917
Demeyere hebben we hier ook.
Plus een paar verdwaalde Ikea 365 pannetjes. Zo slecht zijn die mi. helemaal niet.
Anti-aanbakpannen vind ik ondingen. Een normale koekepan aanschaffen die op een inductieplaat past is zo langzamerhand een zoektocht aan het worden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_60801135
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:45 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zoek je nu
[ afbeelding ]

of zoiets

[ afbeelding ]
Ik zoek dus eigenlijk alle pannen. Vandaag bij Sola geweest. Daar wel een er mooie 6 delige pannenset gezien. maar danmoet je er dus ook nog een losse koekenpan bij.
pi_60813928
Je zoekt pannen voor normaal gebruik dan zou ik beginnen met een 4-delig setje wat iets duurder is. Bijvoorbeeld BK en als je iets meer uit kan geven een setje van Fissler. Even rondzoeken op de online kookwinkels voor een leuk prijsje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')