Dat zit er zeer mooi uit. Jammer dat het niet zoiets moois geworden isquote:Op zaterdag 3 mei 2008 12:40 schreef Dichterbijer het volgende:
http://www.fabrique.nl/index.asp?id=327&catid=275
http://www.fabrique.nl/index.asp?id=283&catid=235
Grappig om dat eens te zien wie dat ontwerpt.
Wat bertreft die trein:... deze ziet er vele malen beter uit dan die poepschepper....
Koop er zelf eenquote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:29 schreef Duvel het volgende:
Koop een tafeltennistafel als je wil pingpongen.
Niet van mezelf, maar voor een indrukquote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:55 schreef ghizzer het volgende:
iemand wel eens in Railz Miniworld in Rotterdam geweest? en zo ja, was het wat?
* NordicBlue ziet geen plaatjequote:Op zondag 4 mei 2008 00:09 schreef Duvel het volgende:
Onder het mom van "hoi": ik zie je plaatje niet!
Edit 1: Oh wacht, nu wel.
Edit 2: Mag negatieve kritiek niet?
dat klopt maar ik heb het helemaal niet over de ATBquote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sorry, maar hier kun je een boek over schrijven en andere mensen hebben dat al gedaan. Het boek heet wikipedia, en geeft antwoord op jouw vragen, mits je in staat bent om enkele gegevens te combineren.
Kortgezegd: onder 25kV kan geen GRS spoorstroomloop, dus zit er Jade, maar met Jade kun je geen ATB-EG voeren.
ik ben een jaarkaart houderquote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:55 schreef ghizzer het volgende:
iemand wel eens in Railz Miniworld in Rotterdam geweest? en zo ja, was het wat?
Klopt, het kàn. Bij de metro in Rotterdam wordt iets vergelijkbaars gebruikt, maar dan heet 't geen Jade, want het is van Siemens en niet van Alstom.quote:Op zondag 4 mei 2008 00:44 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
dat klopt maar ik heb het helemaal niet over de ATB
Ik zeg alleen dat jade ook gebruikt kan worden voor continu beveiliging(alleen de trein heeft geen jade uitlees apparatuur).
![]()
igg kan het dusquote:Op zondag 4 mei 2008 00:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt, het kàn. Bij de metro in Rotterdam wordt iets vergelijkbaars gebruikt, maar dan heet 't geen Jade, want het is van Siemens en niet van Alstom.
Volledig bericht: http://www.nu.nl/news/155(...)m_intercity%27s.htmlquote:Connexxion daagt NS om intercity's
AMSTERDAM - Connexxion sleept de Nederlandse Spoorwegen (NS) voor de rechter om te voorkomen dat zij meedoen aan aanbestedingen voor streekbusvervoer.
De spoorwegen schermen hun spoor af, waardoor Connexxion geen intercity's kan laten rijden, en de spoorwegen mogen daarom niet meedingen met aanbestedingen in andere vormen van openbaar vervoer. Dat stelt een woordvoerder van Connexxion zaterdag.
Ze gaan geen Jade-ATB inbouwen in NL!quote:Op zondag 4 mei 2008 00:50 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
igg kan het dus
Dus we hoeven in NL niet aan de punt beveiliging (dat vind ik toch zo'n kut systeem)
Een betere reden voor een zondagse haltering in Staphorst heb ik nog niet gehoordquote:Op zaterdag 3 mei 2008 23:23 schreef Duvel het volgende:
Nog even en de lokale evengelische kerk ziet een gat in de markt: "God roept, doe het niet!"
ik vind dat level 1 wel zo'n kut levelquote:Op zondag 4 mei 2008 10:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze gaan geen Jade-ATB inbouwen in NL!Dat is inmiddels achterhaald. Eerder ERTMS en dat werkt helemaal niet via frequentiemodulatie, maar via GSM-R (level 2 althans).
Alleen op de HSL zit geloof ik Level 1, als terugval scenario voor als GSM-R gestoord is, Betuweroute is Level 2, Amsterdam - Utrecht in de toekomst ook.quote:Op zondag 4 mei 2008 12:20 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
ik vind dat level 1 wel zo'n kut level
Idd, rustig aan daar, want je weet maar nooit ... Alleen gaat een station aldaar me wat te ver.quote:Op zondag 4 mei 2008 10:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Een betere reden voor een zondagse haltering in Staphorst heb ik nog niet gehoord
Geruststellende gedachte, dat er zo een auto op dat spoor kan vliegenquote:Man dood na ongeluk Princeville
zondag 04 mei 2008 | 14:55
BREDA - Een 30-jarige man uit Etten-Leur is vannacht om het leven gekomen bij een ongeluk op het knooppunt Princeville in Breda.
Het slachtoffer was passagier in een auto die werd bestuurd door een 29-jarige plaatsgenoot. De bestuurder is ongedeerd.
Door nog onbekende oorzaak verloor de automobilist in een bocht de macht over het stuur van zijn auto, kwam tegen de vangrail aan en raakte in een slip. Zijn auto kwam op zijn kop tot stilstand op het spoor van de hogesnelheidslijn, naast de snelweg.
Lekker hoorquote:Op zondag 4 mei 2008 16:25 schreef Socios het volgende:
Na even wachten kwam Marianne Timmer dan voorbij.
Blijkbaar maakt het toch niet uit of er al of niet treinen overheen rijden, hij is toch doodquote:Op zondag 4 mei 2008 16:26 schreef JDude het volgende:
[..]
Geruststellende gedachte, dat er zo een auto op dat spoor kan vliegen.
Het eerste slachtoffer van de HSL? Of nee, wacht. Er was er toch al ergens eentje aan een stroomkabel blijven hangen?quote:Op zondag 4 mei 2008 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Blijkbaar maakt het toch niet uit of er al of niet treinen overheen rijden, hij is toch dood
Knappe prestatie op het gebied van "fatalities per million passenger miles"quote:Op zondag 4 mei 2008 16:29 schreef JDude het volgende:
Het eerste slachtoffer van de HSL? Of nee, wacht. Er was er toch al ergens eentje aan een stroomkabel blijven hangen?
Ze doen in België gewoon niet aan verharde perrons.quote:Op zondag 4 mei 2008 18:08 schreef JDude het volgende:
Kalmthout ziet er uit alsof het in 1965 opgeheven is. Maar goed, dat geldt wel voor meer Belgische stationnekes.
En voor sommige is dat nog echt waar ook. Die worden serieus in stand gehouden voor calamiteiten zoals werkzaamheden. Bij die gratie bestaan er nog stations als Machelen (uitwijk voor Buda) en Mortsel-Liersesteenweg (uitwijk voor Mortsel-Deurnesteenweg). De status van Baulers in deze is enigszins onduidelijk, maar er staan wel nog steeds bordjes.quote:Op zondag 4 mei 2008 18:08 schreef JDude het volgende:
Kalmthout ziet er uit alsof het in 1965 opgeheven is. Maar goed, dat geldt wel voor meer Belgische stationnekes.
Weet ik veelquote:Op zondag 4 mei 2008 18:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fles, waarom noem je het ng steed Bordjes? En Geen Borden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |