abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:32:21 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_58426421
Oh een samenvatting he

Iedereen was gisternacht dronken behalve Stereo en Golfer, SOL heeft een muis laten liggen en CNK niet, CF en Los zijn echt supergelukkig getrouwd samen en hebben een optie A, B én C gevonden in Leuven, en SHE praat weer tegen haar Olivier, en Nynke is in Den Haag en waarschijnlijk is Den Haag dus ook in Nynke geweest.
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 23:51 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Je vergeet Kick en onze nieuwe banken
Kick is een nieuw familielid in de extensieve Bloezzefamilie en golfer kan weer op wat nieuwe meubels slapen.
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 00:11 schreef SHE het volgende:
En nee EUC, ik bedoel met mijn opmerking niet dat ik jou ergens van verdenk. Het zal me jeuken wie wat doet.
En als je toch meeleest en PM's stuurt, waarom dan niet hier reageren?
Zo betrek je mij in iets waar ik ECHT geen zin in heb.

Zo; ook weer opgelost.
nu echt ( echt! ) absolutely for real doei. Fijne dromen/visualisaties/geneuk.
En Euc leest mee en verstuurt vaak PM'metjes rond.

enzovoorts.

[ Bericht 37% gewijzigd door Stereotomy op 02-05-2008 00:12:32 ]
Confidence through competence
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:33:03 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_58426439
fipo
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:33:43 #3
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_58426457
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 23:28 schreef SHE het volgende:
Dude, je draaft door.
De seks zoals wij deze in beeld brengen binnen de nederlandse cinematografie is verre van werkelijk.
Het zijn sinds Turks Fruit, niets meer dan gekunstelde poses die de indruk moeten wekken dat we 'for real' zijn.
Met alle respect, maar de enige regisseur die ooit in staat is geweest om sex in zijn rauwheid weer te geven is die van irreversible geweest.
Schokkend, wellicht, maar voor de eerste keer in mijn leven dat ik naar een schouwspel keek wat voor mij door merg en been ging.

Het huis-tuin en keuken geneuk van de Nederlandse film is in mijn optiek verre van realistisch, maar eerder een standaard format wat bij elk mogelijke productie uit de grote hoed getoverd wordt en dan door een Hans Kazan. Grappig, maar niet echt realistisch.
Verschillen we toch mooi maar van mening SHE!

Ik heb maar weinig Nederlandse films gezien, maar die ik heb gezien, en daar ben ik best selectief in, vond ik niet zo schandalig qua seks.

Ik heb het dan niet over de Joep Meloenen onder de Nederlandse films, maar over de - doorgaans- prachtstukken vers van de academie etc. Filmhuisfilms, je zou ze eens moeten proberen!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_58426468
Lein, ik vond het functioneel gepats van SHE, ze wilde aangeven waaróm ze van die films wat vind etc.

Oh en had ik al verteld dat ik mijn volkomen nOOb zus haar beeldscherminstellingen zojuist op afstand/per msn heb laten wijzigen zonder dat het hele dorp Vianen is ontploft?
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:35:05 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_58426485
Oh, en qua seks in NL-films nogmaals mijn laatste post:

Ik vond Carrie Tefsen in Blue Movie al erg overtuigend.
veul bossen schaamhaar en de stijve leuter van Hugo Metzer waren wel baanbrekend destijds in de bios
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_58426508
SHE, het springhaver (jouw buurbios) en het hoogt, daar draaien zulke mooie, onbegrijpelijke films, benkveulgeweest
pi_58426510
ik vond atonement leuk
en
lotr vermakelijk
en cidade de deus roerend.
en verder vind ik films meestal niet zo.

oja en natural born killers fascinerend.
pi_58426531
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 23:36 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik vond atonement leuk
en
lotr vermakelijk
en cidade de deus roerend.
en verder vind ik films meestal niet zo.

oja en natural born killers fascinerend.
Heb je de King of Scotland al gezien? Erg indrukwekkend.
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:37:09 #9
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_58426538
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 23:34 schreef Bluezz het volgende:
Lein, ik vond het functioneel gepats van SHE, ze wilde aangeven waaróm ze van die films wat vind etc.
Eens, je kan ook té gevoelig voor zit soort zaken worden Lein!
quote:
Oh en had ik al verteld dat ik mijn volkomen nOOb zus haar beeldscherminstellingen zojuist op afstand/per msn heb laten wijzigen zonder dat het hele dorp Vianen is ontploft?
Wat goed!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_58426547
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 23:22 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Kom op zeg, neuken is zelden functioneel, en dan moet dat in films opeens wel zo zijn?

Ik vind de cinematografische rauwheid van zinloze seks en kots en drama en pijn altijd wel een aardige blauwdruk van het leven hoor. Ervan uitgaande dat kunst, en dus ook films, de werkelijkheid uitvergroot teneinde hem in je gezicht te smijten.
In een film als Irréversible is die rauwheid functioneel. Het hoort bij het verhaal, het is er een integraal onderdeel van. Maar in veel Nederlandse films is het gewoon niet functioneel naar mijn mening. Soldaat van Oranje had ook prima zonder de neukscene gekund. Niet dat ik het bezwaarlijk vind dat het er in zit, maar het is m.i. gewoon niet functioneel. Het credo van de Nederlandse filmmaker lijkt te zijn 'verhaaltje verzinnen, neukscenes er bij in, klaar'. En dat vind ik jammer.
Er zijn legio niet-nederlandse kwalitatief goede films te vinden waar niet eens zichtbaar in geneukt wordt. Ik kan me amper Nederlandse kwalitatief goede films (anders dan Karakter) herinneren waar dat ook het geval is. Net wat Golfer zegt: we lijken het nodig te hebben.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:37:32 #11
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58426551
@ Lein: Ik zie niet in waarom dat gepats is. Dat is mijn werk.
Ik ben dagelijks omringd met BN-ers, word gebeld door Boulevard. Je hebt mij er zelden over zien praten. Nu het over films gaat ( mijn passie ) kom ik los. En ik geef het aan omdat ik vind dat ik moet onderbouwen waarom ik iets vind.

En EUC ben ik niet. Ik ben op IMDB te vinden, dus elke mongool kan zien dat ik ook daadwerkelijk doe wat ik doe.
pi_58426563
Ja doed wat goed maar ook goed van meneer doed dat hij de ramen doed
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:39:27 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_58426597
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 23:37 schreef SHE het volgende:
@ Lein: Ik zie niet in waarom dat gepats is. Dat is mijn werk.
Ik ben dagelijks omringd met BN-ers, word gebeld door Boulevard. Je hebt mij er zelden over zien praten. Nu het over films gaat ( mijn passie ) kom ik los. En ik geef het aan omdat ik vind dat ik moet onderbouwen waarom ik iets vind.

En EUC ben ik niet. Ik ben op IMDB te vinden, dus elke mongool kan zien dat ik ook daadwerkelijk doe wat ik doe.
Adem in, adem uit.

En mag ik je handtekening?
Poef.....gone! ©golfer
pi_58426600
quote:
Man ik ben die film allang aan het binnenhalen mét subs, pies of keek
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:40:25 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_58426619
quote:
Bluezz heeft 'ergens' al een versie gevonden en is nu bezig hem binnen te halen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_58426624
je mannetje had het erover dat ie de subs zocht
pi_58426630
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 23:36 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Heb je de King of Scotland al gezien? Erg indrukwekkend.
Nee ik ken niet zo veel (goede) films
ik kijk vooral fastfood films, met friends
van die films waar je gewoon door heen kunt praten want ze zijn toch kut
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:41:26 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_58426644
Stom wijf naast me dat ongeveer dezelfde teksten tiept op haar PC.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:41:42 #20
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58426650
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 23:37 schreef beunkster het volgende:

[..]

In een film als Irréversible is die rauwheid functioneel. Het hoort bij het verhaal, het is er een integraal onderdeel van. Maar in veel Nederlandse films is het gewoon niet functioneel naar mijn mening. Soldaat van Oranje had ook prima zonder de neukscene gekund. Niet dat ik het bezwaarlijk vind dat het er in zit, maar het is m.i. gewoon niet functioneel. Het credo van de Nederlandse filmmaker lijkt te zijn 'verhaaltje verzinnen, neukscenes er bij in, klaar'. En dat vind ik jammer.
Er zijn legio niet-nederlandse kwalitatief goede films te vinden waar niet eens zichtbaar in geneukt wordt. Ik kan me amper Nederlandse kwalitatief goede films (anders dan Karakter) herinneren waar dat ook het geval is. Net wat Golfer zegt: we lijken het nodig te hebben.
Je slaat de spijker op de kop ( al ben ik het voor het eerst in mijn leven oneens met Dude )
Ik erger me dood aan de bijna infantiele manier waarop we willen scoren met blootscenes
Over Halina en Carice kan ik ook kort zijn; die zijn zelden met kleren aan te zien. De zoveelste rol als moffenhoer, backstabber en sloerie. Is dat intellectuele creativiteit of gewoon makkelijk in een fraai jasje?
Ik kan er niet warm of koud van worden en wacht op de dag dat we een aangrijpende film kunnen maken zonder dat de hoofdrolspelers uit de kleren moeten om het gebrek aan diepgang te compenseren.
pi_58426668
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 23:40 schreef latislos het volgende:
je mannetje had het erover dat ie de subs zocht
die man heeft een nerd als vrouw bovendien is ze 100 maal sneller, en dat is geen patsen, dat is de naakte trut.
En nu trek ik mijn liev mee mijn beeldscherm kantje op voor de hoofdfilm van vanavond.
En oh jongens ik verheug me zoooooo op onze nieuwe banken morgen
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:43:47 #22
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58426693
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 23:39 schreef golfer het volgende:

[..]

Adem in, adem uit.

En mag ik je handtekening?
Als ik 'm op je ster mag zetten wel.
En ik ben niet boos hoor; ik ben verbaasd. Ik heb niet de indruk dat ik zo'n patser ben.
En wat dan nog, de wereld zou er mooier uitzien als iedereen een beetje trots was op zichzelf.

( disclaimer: mits men dan ook echt iets doet )
pi_58426697
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 23:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Was je ziek MM? Wat naar, op deze vrije dagen!
Valt mee, koppijn en moeilijke darms maar ik voelde me knap kut, maar de koppijn was vanmorgen weer helemaal over en ik heb nog een paar dagen vakantie over.

Morgen lekker naar de markt verse groente en fruit halen , of misschien wacht ik tot zaterdag en ga ik naar de markt in Groningen.

En ik kan dus echt niet meepraten over films, boeken en muziek. Ik kijk veel, lees veel en luister veel en ik heb er ook uitgesproken meningen over maar ik heb echt geen geheugen voor titels, artiesten en schrijvers
Dat gaat met muziek zelfs zo ver dat ik van ieder instrument exact de melodie in mijn hoofd heb, precies weet waar de grappige riedeltjes zitten, al die muziek op de juiste toonsoort in mijn hoofd zit en ik na een of twee keer luisteren de tekst uit mijn hoofd ken maar ik zou je niet kunnen vertellen hoe het nummer heet of wie de artiest is al zou je me martelen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_58426712
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 23:33 schreef Duderinnetje het volgende:
Filmhuisfilms, je zou ze eens moeten proberen!
Daar kan ik het helemaal mee eens zijn!
Mooie voorbeelden van (buitenlandse) filmhuisfilms vind ik altijd Delikatessen en Avalon. Ook de Coen Brothers vind ik op dat gebied goed bezig.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:45:14 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_58426719
Overigens een film die we van de week hebben bekeken en wel wat inpact op mij heeft gemaakt vanwege het realistische karakter en de actualiteit: It's a Free World
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')