abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58512656
Hier vertelde onze kraamhulp (nadat ik het over onze katten had) dat je absoluut geen melk van jezelf aan hun mag geven en dat ze er dood aan kunnen gaan.
Misschien geld het ook voor honden geen idee.
Er zit een stofje in wat schadelijk is voor ze. Weet alleen niet welk stofje

Geen idee of het overdreven is dat ze er dood aan kunnen gaan maar het risico dat ze ziek of dood gaan zou ik niet nemen.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:50:16 #27
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58512733
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:46 schreef Ardenlyn het volgende:
Hier vertelde onze kraamhulp (nadat ik het over onze katten had) dat je absoluut geen melk van jezelf aan hun mag geven en dat ze er dood aan kunnen gaan.
Misschien geld het ook voor honden geen idee.
Er zit een stofje in wat schadelijk is voor ze. Weet alleen niet welk stofje

Geen idee of het overdreven is dat ze er dood aan kunnen gaan maar het risico dat ze ziek of dood gaan zou ik niet nemen.
Hebben wij dezelfde kraamhulp gehad

Iksje, wat rot! Kun je niet met een beker oid onder je borst kolven? Of kan iemand je kolf komen brengen? Is er een thuiszorgwinkel in de buurt waar je even iets kunt huren? Succes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:57:22 #28
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58512888
Ik zou 12 u+ niet eens uithouden. Dan ben ik een soort lekkende kraan.

Met de hand kolven ben ik ook niet zo goed in. Maar wat pm zegt, een thuiszorg in de buurt! Dat is een hele goede oplossing.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_58514104
Normaal zit de kolf ook in mijn handtas… alleen nu dus na het afdrogen vergeten terugstoppen.

Heen en weer is geen optie, ik pendel 80 minuten enkel.

Echt stom stom stom!

Geen idee of hier iets in de buurt zit waar je een kolf kunt huren…waarom heb ik dat niet eerder uitgezocht?

Ik heb wel al eens eerder 12u ertussen gelaten, maar dat was best randje. Ik ga zo meteen nog maar eens met de hand proberen kolven.
pi_58514128
Vandaag mijn eerste werkdag en netjes een mooie kamer met stoel waar ik mag kolven. Netjes vanochtend ook 170cc gekolfd in nog geen 20 minuten. Zelfs binnen 20 minuten klaar , kolf afgespoeld en alles. Vanmiddag heb ik thuis gekolfd omdat ze geen werk meer voor me hadden vandaag, teveel mensen die vakantie hebben net nu ik weer moet beginnen wel weer lekker 160cc. Voor mij lekker veel. Gelukkig heb ik ook maar 2 voedingen van 150cc (drinkt om de 4 uur ongeveer) nodig dus komt goed.

Iksje balen, zou toch echt naar huis gaan dan.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 16:48:31 #31
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58514722
Randa, wat fijn dat het vandaag goed ging. Ik moet volgende week weer beginnen. Ik zie er best tegenop. Ik denk wel dat ik gewoon op mn werkplek ga kolven. Mijn collega gaat dan maar gewoon even roken, dan kan ik de boel even aftappen.
pi_58517539
Met Gwen ging het wat minder op het KDV ze heeft in drie keer 120cc totaal gekregen aan voeding. De fles bliefte ze niet, begint gewoon al te huilen als ze dat ding ziet en met een lepeltje ging wel goed. De leiding zet goed door en één leidster vond het zo "leuk" dat ze Gwen mocht voeren met een lepeltje omdat ze dat bij Merlijn ook heeft moeten doen. Zo broer zo zus volgens mij. En de fles, die kent ze echt wel, ze vertikt het alleen om er uit te drinken. Magneet biedt het niet eens meer aan als ik een uurtje of 4 weg ben, mevrouw blieft het toch niet.

Ik heb aardig wat collega's op de kamer zitten dus werkplek kolven kan niet. Wel lekker rustig om een plekje te hebben om te kolven.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:49:00 #33
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58519998
Iksje, hoe is het nu? Heb je nog een oplossing gevonden?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_58525280
Nee, ik heb vaste werktijden en kon niet eerder weg. Dus toch maar wat met de hand proberen weg te kolven en zodra ik thuis was meteen gekolfd. Mooie opbrengst wel: 320 ml

En daarna Liande lekker laten drinken. Wel een hele opluchting zo

Liande is nu twee dagen in de opvang, en daar wil ze haar flesjes niet tot nauwelijks. Hoop dat het gewoon wennen is aan de onthaalmoeder en niet opnieuw een flesjesweigerfase zoals in december (dat duurde toen een maand!)

Misschien ook niet helemaal voor dit topic, maar hoe gaan jullie om met mensen die op je kinderen passen en die een andere visie hebben op voeding dan jij?
Schoonmoeder gaat Liande op maandag en dinsdag bij de onthaalmoeder oppikken en vangt ze dan nog 2,5 u op tot we thuis zijn. Hoewel Liande bij de OM al groentepap heeft gegeten, vind zij dat ze nog wat potjesprut moet geven, want je weet toch niet wat ze bij de OM eet hè. Terwijl ik haar al een paar keer benadrukt heb dat ik liever heb dat ze een flesje geeft omdat Liande daar meer uit kan halen dan uit groente of fruit.
Zeker omdat ze maandag het flesje wel van haar wou en niet bij de OM. Bovendien ruikt Liande naar koekjes als ze van mijn schoonmoeder komt.
Ik wil haar er best op aanspreken, maar ze doet toch haar zin, we hebben echt een 'we-tolereren-elkaar-omdat-je-nu-eenmaal-bij-vriendlief-hoort-maar-meer-ook-niet'- relatie.
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:22:47 #35
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58527434
Iksje, ik zou je schoonmoeder er toch op aanspreken hoor. Hoor eens, het is jouw kind, niet het hare. Als jij zegt dat ze een fles moet hebben, dan heeft schoonma die fles gewoon te geven. In geval van weigeren is het misschien beter om een andere oppasoplossing te zoeken.
pi_58527486
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:50 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Hebben wij dezelfde kraamhulp gehad

Iksje, wat rot! Kun je niet met een beker oid onder je borst kolven? Of kan iemand je kolf komen brengen? Is er een thuiszorgwinkel in de buurt waar je even iets kunt huren? Succes!
Heet ze toevallig Emmie?
pi_58527699
lastig, Iksje!
Ergens kan ik het me zo slecht voorstellen dat je op iemand anders kind past en dat je dan toch van alles tegen de zin van de ouders in gaat geven! Ik zou er ziedend over kunnen worden, vrees ik
Ik zou er ook duidelijk over zijn. Dít kan niet maar dát mag wel, zo iets.
En aan de andere kant is het misschien voor jou goed om de voors en tegens op een rijtje te zetten. Waarom je graag je schoonmoeder als oppas hebt, wat ze goed doet en wat ze minder goed doet. En of de strijd om een koekje of een beetje groentepap de moeite waard is of dat je de discussie daarom misschien beter kan bewaren voor een punt waarop je het écht to-taal niet mee eens bent.

Then again, ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend en stom is als iemand tegen beter weten in zo eigenwijs met je kind om gaat

[ Bericht 7% gewijzigd door owlet op 07-05-2008 10:42:17 ]
  woensdag 7 mei 2008 @ 10:38:01 #38
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58527740
Iksje, ik ben ook een keer mijn kolf thuis vergeten. Dat was in de periode dat ik nog veel vaker voedde dan nu en ik had het echt zwaar! Met de hand kolven lukte haast niet en na een noodoproep hier om tips kwam Davinia toen op mijn werk langs met haar kolf.
Gelukkig kolf ik al een paar weken niet meer, kan ik dat ding ook niet meer vergeten!

Misschien dat je je schoonmoeder kan uitleggen dat je liever niet hebt dat ze Liande iets anders dan een flesje geeft omdat ze anders niet meer met jullie kan eten 's avonds?
Misschien niet helemaal de waarheid, maar als ze moet kiezen tussen "kleinkind zelf volproppen moet koekjes en fruit" of "familie die samen eet aan tafel" dan is de keus niet zo moeilijk lijkt me. Hoop ik voor je.
.... met gevoel voor drama....
pi_58527904
Sja, mijn vader, de andere oppas naast de onthaalmoeder, die zou ook maar graag wat meer geven van dit of van dat (koeken of ander drinken dan water) maar hij weet dat ik dat niet apprecieer en hij doet het dan ook niet.

Schoonmoeder is een geval apart… 25 jaar na datum klaagt ze zelf nog steeds dat haar eigen schoonmoeder altijd dingen aan haar jongste kind gaf dat het niet mocht hebben (oa koeken, maar de reden om bepaalde zaken niet te mogen eten was toen medisch).
Beetje ironisch dat ze nu hetzelfde doet met haar kleindochter.
Voor de rest doet ze het goed qua verzorging en spelen, maar eten dus niet.
Een echt strijdpunt wil ik er niet van maken, maar eten is voor mij wel belangrijk. Liefst nog een tijdje borstvoeding en niet onnodig extra bijvoeding geven, liefst vers eten en geen koekjes.
Denk dat ik er van ’t weekend toch maar voorzichtig over ga beginnen, want heb daarnaast ook de indruk dat ze ook mijn borstvoeding"gedoe" niet meer ziet zitten. De voorlaatste keer gaf ik haar een flesje mee, kreeg ik te horen “oh, maar ik heb drinken in huis hoor”
Terwijl ze alleen water en een brikje kunstvoeding (voor in nood) in huis heeft.
Mijn BV is echt nog belangrijk, en ik vind 8 maand en nog wat niet extreem lang of overbodig.
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:35:03 #40
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58531537
Iksje, 8 maanden is echt niet extreem lang hoor!
het is gewoon de beste start voor een kleine.

(Ik ken iemand die gaf tot ongeveer 3 jaar borstvoeding. Het kind kon al praten! "Mama tietie" en hup 't jochie deed het shirt omhoog en begon gewoon aan de tiet te zuigen.)
pi_58531621
Wat omschrijf je het liefdevol, Ticootje Zuigt een kleine baby ook aan de tiet of drinkt die wel aan de borst
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:56:00 #42
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58532047
Nou Jennifer zuigt er anders ook op los hoor. Soms heeft ze de tepel net niet te pakken, zit ze er boven... lekker zo'n zuigertje op je tepelhof.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:29:12 #43
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58532740
Devin heeft gisteren vanwege het warme weer veel en vaak bij me gedronken. Vannacht is hij ook 5 keer gekomen en vanochtend bij het wakker worden en vlak voordat ik van huis ging wilde hij ook nog drinken.
Nu zit ik op mijn werk, zonder kolf want die ligt al een poosje opgeruimd achterin de kast, en ik heb een beetje stuwing
Het voelt best fijn, ik word er weer duidelijk aan herinnerd dat ik een voedende mama ben en dat ontroert me een beetje...
  woensdag 7 mei 2008 @ 18:03:06 #44
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58537415
maneki, bij jou was melk op kweek gezet, is daar al iets van bekend?
pi_58539497
Vandaag geen moelijkheden op het KDV, Gwen wilde nu wel de fles, niet echt veel gedronken, 190cc. Maar zo blij dat ze de fles wel pakte. Kolven valt toch tegen, valt me ook niet mee om mijn werk te moeten onderbreken, het loopt net lekker en dan moet je kolven. Maar ja, totaalopbrengst 270cc in 2 keer kolven, net niet genoeg voor vrijdag. Hoezo ik heb een hekel aan kolven. Ben blij als het niet meer hoeft en ze ook ander drinken mag, nog maandje of 4 .
  Jubileum moderator woensdag 7 mei 2008 @ 20:51:57 #46
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58540711
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 18:03 schreef Ticootje het volgende:
maneki, bij jou was melk op kweek gezet, is daar al iets van bekend?
Dat wou ik nou ook net vragen!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:06:46 #47
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58542332
Nee duurt een dikke week voor ik wat weet Ik weet de uitkomst wel maar wil het zwart op wit hebben. M`n tepels vertonenen ondertussen dalmatische trekjes..ze zijn ietswat gespikkeld
Saar drinkt wel gewoon goed dus ik heb er verder geen 'last' van..zing het nog wel ff uit.
Saartje
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:03:47 #48
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58548106
Spikkels
Gelukkig maar dat Saartje verder goed drinkt.

Ik had vanochtend zoiets grappigs!
Devin was wakker geworden en ik wilde hem bij ons in bed voeden. Hij was echter zo druk aan het rollen en klimmen in bed dat hij weinig oog meer had voor mijn ontblote borst. Ineens hapte hij weer aan, liet weer los, maakte een rare draai en wilde weer aanhappen maar hapte per ongeluk in zijn blote teentjes die ervoor lagen
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:06:57 #49
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58548160
Devin
Saartje
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:06:19 #50
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58554147
Jennifer is vannacht 2x wakker geworden. Warm weer maakt dorstig! pff, en ik was gewent aan een kindje dat doorsliep. Vandaag was het ook nog eens best druk druk druk... Eindelijk nu even tijd voor mezelf. Jen ligt lekker te slapen nu. Die wil nu gewoon vaak drinken. Maar geen water! (Ik weet dat dat niet hoeft, maar als je in de stad loopt was het wel zo handig.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')