abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58414409
Ik slik de pil en heb seks zonder condoom, nu vroeg ik mij af of het veilig is om tussen het eind van de pilstrip en de menstruatie zelf (daar zit meestal zo'n 2-3 dagen tussen) seks te hebben? Of zelfs tijdens de menstruatie? Weet iemand dit?

Wat ik ook had geleerd, is dat je na ongeveer 14 dagen na de menstruatie zwanger kan worden en dat maar voor een paar dagen, maar ergens anders las ik dat je zelfs tijdens de menstruatie zwanger kan worden. Wat is waar?
10/08 Maximo Park | 15.16.17/08 Lowlands | 02/09 Conor Oberst | 04/09 The Faint
the space that's in between insane and insecure
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:11:59 #2
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_58414432
Ja de pil beschermt je ook in de stopweek.
Staat ook gewoon in je bijsluiter.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_58414672
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:11 schreef ondeugend het volgende:
Ja de pil beschermt je ook in de stopweek.
De pil voorkomt uberhaupt dat er een eisprong plaatsvindt. Géén eisprong = géén zwangerschap. Het maakt dan niet uit of je seks hebt wanneer je de pil slikt of niet. In ongeveer 1% van de pilcycli (1/100 maanden, ofwel 1 keer in de 8 jaar) vindt er tóch een eisprong plaats, maar doordat de pil ook op andere vlakken werkt blijft de kans op zwangerschap erg klein, ongeveer 0.01 - 0.03%.
I feel kinda Locrian today
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:42:13 #4
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_58415053
quote:
PSN: diTani
pi_58415437
quote:
Te veel werk om ff te pakken geloof ik
pi_58417581
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:24 schreef starla het volgende:

[..]

De pil voorkomt uberhaupt dat er een eisprong plaatsvindt. Géén eisprong = géén zwangerschap. Het maakt dan niet uit of je seks hebt wanneer je de pil slikt of niet. In ongeveer 1% van de pilcycli (1/100 maanden, ofwel 1 keer in de 8 jaar) vindt er tóch een eisprong plaats, maar doordat de pil ook op andere vlakken werkt blijft de kans op zwangerschap erg klein, ongeveer 0.01 - 0.03%.
Maar dat klopt toch niet, want zodra je de pil vergeet ben je 8 (?) dagen ervoor en 8 (?) dagen erna nog 'vatbaar' voor zwangerschap. Toch?
10/08 Maximo Park | 15.16.17/08 Lowlands | 02/09 Conor Oberst | 04/09 The Faint
the space that's in between insane and insecure
pi_58417621
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:51 schreef addict.for.dramatics het volgende:

[..]

Maar dat klopt toch niet, want zodra je de pil vergeet ben je 8 (?) dagen ervoor en 8 (?) dagen erna nog 'vatbaar' voor zwangerschap. Toch?
Neen

En ik bedoelde ook een 'normale' pilcyclus. Kijk, als je elke week 5 pillen vergeet dan gaat mijn verhaal natuurlijk niet op. In jouw OP had je het ook niet over of je zwanger kon worden als je pillen vergeten was in te nemen, maar over of je ten tijde van een 'normale' pilcyclus zwanger kon worden in de stopweek.
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:39:09 #8
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_58426593
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:51 schreef addict.for.dramatics het volgende:

[..]

Dat heeft ermee te maken dat de kans dan een stuk groter is dat er een eisprong plaats gaat vinden. Met alle gevolgen van dien.
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
  donderdag 1 mei 2008 @ 23:39:42 #9
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_58426604
le-zen
Imperare sibi maximum imperium est
pi_58429969
Ook als je WEL de pil slikt kan je toch zwanger worden!
Kans is heeeeeel klein! Maar het gebeurd!
Zo is mijn vriendin zwanger geworden!
pi_58432627
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 04:10 schreef Peter.Petrelli het volgende:
Ook als je WEL de pil slikt kan je toch zwanger worden!
Kans is heeeeeel klein! Maar het gebeurd!
Zo is mijn vriendin zwanger geworden!
Dat doet ze jou geloven
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_58450077
quote:
PeeJay1980 schreef:

Dat doet ze jou geloven
Gelukkig ken ik mijn vriendin beter dan jij dat doet!
pi_58454903
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 04:05 schreef Peter.Petrelli het volgende:

[..]

En hier ook nog serieus op reageren
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_58457776
De theoretische betrouwbaarheid vd pil is idd erg hoog; 99.9% raakt per jaar niet zwanger. Probleem is alleen het incorrecte gebruik, of omstandigheden die opname verminderen(zoals diarree, overgeven, etc). Vrouwen hebben dat soms niet, of te laat door. Ook het vergeten speelt nog een rol. Daardoor ligt de betrouwbaarheid van de pil in de PRAKTIJK rond de 89%. Teleurstellend hè?;)

De 1e dag vd menstruatie is de 1e dag van de cyclus. De eisprong is vaak rond de 14e, al kan dat per vrouw verschillen. Iets meer dan een week na de menstruatie dus. Dit is niet heel betrouwbaar, omdat het van de cycluslengte afhangt(gebaseerd op 28 dg, maar 21 dg is zelfs mogelijk, of juist langer), en onderling ook dan nog verschilt. In principe kun je door seks 5 dagen voor tot 2 dagen na de eisprong zwanger raken, omdat sperma langer goedblijft dan de eicel zelf.

Geholpen?
pi_58460260
ja maar nu gaan jullie er allemaal van uit dat iemand ook dan haar eisprong heeft, mijn eisprong is totaal niet regelmatig, de pil wekt toch menstruatie op. ik ben super vruchtbaar en de pil slaat niet aan..

En nu ben ik zwanger. 1 op de 1000 vrouwen die de pil slikt zal toch zwanger raken.

Maar dit alles staat los van de vraag. ja je kan dan gewoon doorseksen want de pil hoort te voorkomen dat er een eisprong is.
  FOK!fossiel donderdag 8 mei 2008 @ 00:36:54 #16
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_58545616
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:52 schreef starla het volgende:

[..]

Neen

[ afbeelding ]

En ik bedoelde ook een 'normale' pilcyclus. Kijk, als je elke week 5 pillen vergeet dan gaat mijn verhaal natuurlijk niet op. In jouw OP had je het ook niet over of je zwanger kon worden als je pillen vergeten was in te nemen, maar over of je ten tijde van een 'normale' pilcyclus zwanger kon worden in de stopweek.
Voor het eerst dat ik een onderscheid zie in het aantal pillen dat de vrouw vergeet en helemaal dat 1 pil vergeten niet erg is. Zou ik toch niet op gokken. Hoe komt het dat dit verschilt met het advies wat bv in de bijsluiter staat?
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_58547222
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 00:36 schreef RemCOW het volgende:

[..]

Voor het eerst dat ik een onderscheid zie in het aantal pillen dat de vrouw vergeet en helemaal dat 1 pil vergeten niet erg is. Zou ik toch niet op gokken. Hoe komt het dat dit verschilt met het advies wat bv in de bijsluiter staat?
Ik heb het uit de NHG-standaarden, maar als ik doorlink krijg ik ook een ander verhaal. In week 1 moet je sowieso extra anticonceptie overwegen bij het vergeten van de pil.

Week 1

* geen coïtus gehad:

* aanvullende anticonceptie gedurende zeven dagen

* wel coïtus gehad:

* morning-aftermethode

Week 2

* minder dan vier pillen vergeten:

* geen speciale maatregelen

* vier of meer pillen vergeten:

* aanvullende anticonceptie gedurende zeven dagen

Week 3
zonder stopweek doorgaan met nieuwe strip óf in aansluiting aan de vergeten pil een pauzeweek inlassen

Bronnen:
http://nhg.artsennet.nl/upload/104/standaarden/M02/start.htm
http://nhg.artsennet.nl/upload/104/standaarden/M02/start.htm
  donderdag 8 mei 2008 @ 12:06:57 #18
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_58551628
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 04:05 schreef Peter.Petrelli het volgende:

[..]

Soms is de waarheid te pijnlijk, dat snap ik wel hoor
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 19 mei 2008 @ 01:15:14 #19
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_58754528
de richtlijnen voor vergeten pilln zijn onlangs aangepast. ik denk dat in veel bijsluiters nog oudere richtlijnen staan (sowieso strenger dan die voor de huisartsen). je krijgt immers vaak voor een half jaar ofzo de pil mee...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')