abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 mei 2008 @ 09:58:35 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_58411544
quote:
Migrantendienst bang voor invloed GTA
Nu.nl
In de vorige delen van Grand Theft Auto stond keer op keer een bepaalde bevolkingsgroep centraal. Dat is bij het nieuwste deel niet anders.

De Cubanen, Haitianen en Afro-Amerikanen zijn allemaal al een keertje aan bod geweest in GTA, wat tot protest leidde vanuit deze bevolkingsgroepen. Bij dit deel zijn de Oost-Europeanen aan de beurt en ook nu klinkt er bezorgdheid.

The Joint Council for the Welfare of Immigrants is niet te spreken over hoe Oost-Europeanen worden neergezet in de game. Volgens een woordvoerder zijn Oost-Europeanen proportioneel niet verantwoordelijk voor de stijging in de misdaad. De Council denkt dat GTA IV het leven voor de Oost-Europeanen harder maakt door de foute stereotypen in de game.

Snap een deel van de kritiek wel... maar als je zo gaat navelstaren dan kun je zowat elke moderne realistische game shooter wel verwijzen naar de prullenbak omdat er altijd of iemand de lul is.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 1 mei 2008 @ 10:04:44 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_58411592
Niet?
Niet al het goede komt uit het oosten....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 1 mei 2008 @ 10:05:36 #3
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58411601
In het geval van Gta is het natuurlijk belachelijk maar zo'n serie als 24 zet wél doelbewust stereotypen neer (serie van Fox he?).

Maar om er nou wat aan te gaan doen... zou niet weten wat.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 1 mei 2008 @ 10:14:16 #4
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_58411691
Bij de volgende GTA: Amsterdam , zijn de Marokkanen zeker de lul.
Waar mensen zich druk om kunnen maken
Ik ben inmiddels overleden
pi_58411735
Joegoslaven zat die voor een paar duizend euro allerlei problemen oplossen, stuur die dan even langs het hoofdkantoor van GTA.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58412307
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 10:05 schreef Klopkoek het volgende:
In het geval van Gta is het natuurlijk belachelijk maar zo'n serie als 24 zet wél doelbewust stereotypen neer (serie van Fox he?).

Dat klinkt net zo achterlijk als deze kritiek op GTA...
pi_58412313
Overigens, de hoofdrolspeler is een Servier, en daar kijkt iedereen toch al op neer
pi_58413588
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 11:10 schreef Evil_Jur het volgende:
Overigens, de hoofdrolspeler is een Servier, en daar kijkt iedereen toch al op neer
Die gasten van R* hadden betere research moeten doen toen ze de naam bedachten..

Niko Belic zou imho eerder een Kroaat zijn.. De voornaam komt namelijk
véél meer in Kroatië voor dan in Servië, en de achternaam net zo.

Ik hou het maar gewoon op een ex-joego.
Nee.
pi_58418131
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 11:10 schreef Evil_Jur het volgende:
Serven zijn hele taaie gasten hoor.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 1 mei 2008 @ 16:35:03 #10
111528 Viajero
Who dares wins
pi_58418449
Ik zou me meer zorgen maken dat teveel immigranten teveel tijd verspillen met GTA spelen, en dan geen tijd meer hebben om onze tomaten en aardbeien te plukken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 1 mei 2008 @ 16:49:32 #11
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_58418697
Gejank om niks!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_58418731
Vekeerde topic.

[ Bericht 89% gewijzigd door Evil_Jur op 01-05-2008 17:07:48 ]
  donderdag 1 mei 2008 @ 16:53:46 #13
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_58418767
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 10:14 schreef Enchanter het volgende:
Bij de volgende GTA: Amsterdam , zijn de Marokkanen zeker de lul.
Waar mensen zich druk om kunnen maken
Geeft niets. Als men dan ook meteen een versie zou uitbrengen waarin je de politie kan spelen en alles kan doen wat Cohen verbiiedt, dan zie ik best kansen...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_58418801
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 12:29 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Die gasten van R* hadden betere research moeten doen toen ze de naam bedachten..

hoe interessant zeg. nee werkelijk!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_58422350
/edit

Never mind.

[ Bericht 65% gewijzigd door Opa_vertelt op 01-05-2008 21:23:21 ]
Nee.
pi_58424468
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 16:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Serven zijn hele taaie gasten hoor.
Haha, volgens mij is juist hun "taaie" gedrag de reden dat mensen op hen neerkijken
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_58424504
Huilies...
  vrijdag 2 mei 2008 @ 01:22:01 #18
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_58428865
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 10:05 schreef Klopkoek het volgende:

Maar om er nou wat aan te gaan doen... zou niet weten wat.
Inderdaad, in 24 worden altijd de moslims ontzien en positief neergezet, terwijl de schurk een Brit blijkt te zijn.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 2 mei 2008 @ 01:22:40 #19
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_58428885
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 12:29 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

In GTA wordt nooit gezegd uit welk land Niko komt.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_58429121
Als iemand die lijkt op Richard Clayderman de boef zou zijn, zou dat onrealistisch overkomen, denk ik.
I´m back.
pi_58429147
Zo weet ik er nog wel een paar. Hitman stigmatiseert kale mannen in pak! De eerste hate-crime met dodelijke afloop heeft al plaatsgevonden!
pi_58429168
Welke randdebielen worden beïnvloed door een game
pi_58429189
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 01:48 schreef PietjeDuck het volgende:
Welke randdebielen worden beïnvloed door een game
Dat staat toch in het artikel?
The joint council for the wellfare of immigrants, denkt dat.
I´m back.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 01:58:24 #24
165802 Reki
no comment.
pi_58429255
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 01:22 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik heb de game gespeeld en daarin wordt meerdere malen gezegd dat ie een servier is
zie ondertitel :)
pi_58429370
quote:

[..]

Een paar keer zelfs. Ook wordt er meerdere malen Joegoslavisch in gesproken.
Nee.
pi_58429693
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 02:12 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Een paar keer zelfs. Ook wordt er meerdere malen Joegoslavisch in gesproken.
Joegoslavisch bestaat niet .
Ich bin der Führer.
pi_58432216
quote:

[..]

Jawel hoor
pi_58434314
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 03:02 schreef Xenwolfie het volgende:

[..]

Joegoslavisch bestaat niet .
De term "Joegoslavische taal" (југословенски језик / jugoslovenski jezik) is een zuid-slavisch diasysteem,
welke in de volksmond ook wel de servo-kroatische taal (cрпскохрватски језик / srpskohrvatski jezik)
wordt genoemd, stamt af van het ¦tokavisch welke op zijn beurt weer Kajkaviaans en Čakavisch in
zich heeft. (en inofficieel een beetje van het niet erkende Torlakisch dialect)

En ja, ik hapte
Nee.
pi_58476042
Typisch Amerikaanse bullshit, zelfs in een spel moet even iets worden verwerkt waarmee de Serviërs zwart gemaakt kunnen worden. Als je de hoofdpersoon als mensensmokkelaar afschildert dan moet je in Kosovo of Albanië zijn. De twee moslimstaten in Europa die goed bevriend zijn met Amerika. Daar zit de corruptie + mensen, drugs en wapensmokkel. Pure feiten!

En grappig dat mensen zeggen dat Joegoslavisch of Joegoslavië niet bestaat, terwijl de meeste niet eens weten wat het was en waar het lag. Het is decennia lang een verbingsbrug geweest tussen Oost en West geweest en het lag aan onze kant van het gordijn!
  zondag 4 mei 2008 @ 19:31:25 #30
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_58476839
Als de hele serie lang nou dezelfde groep de bad guys zouden zijn... Nu verdelen ze het netjes, is het weer niet goed.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_58477191
Verdelen, hmm.

Verdelen kennen ze niet, het zijn altijd Arabieren OF Serviërs als het om misdadigers uit Europa gaat. Misschien zou Amerika eens in haar eigen land moeten kijken, zij hebben tenslotte de meeste gevangenen per 1000 inwoners.
pi_58477623
quote:
Op zondag 4 mei 2008 18:50 schreef IgorThV het volgende:
Typisch Amerikaanse bullshit, zelfs in een spel moet even iets worden verwerkt waarmee de Serviërs zwart gemaakt kunnen worden. Als je de hoofdpersoon als mensensmokkelaar afschildert dan moet je in Kosovo of Albanië zijn. De twee moslimstaten in Europa die goed bevriend zijn met Amerika. Daar zit de corruptie + mensen, drugs en wapensmokkel. Pure feiten!

En grappig dat mensen zeggen dat Joegoslavisch of Joegoslavië niet bestaat, terwijl de meeste niet eens weten wat het was en waar het lag. Het is decennia lang een verbingsbrug geweest tussen Oost en West geweest en het lag aan onze kant van het gordijn!
Het spel is door Britten gemaakt flapdrol, het is juist een parodie op Amerika.
  zondag 4 mei 2008 @ 20:20:35 #33
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_58477908
Je neemt dat spel toch niet serieus heb net bij die neef van niko tv zitten kijken en de ongein die door weazel (fox) wordt uitgezonden is echt te grappig voor woorden (republican space rangers, everything black is suspicious, etc. )
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_58482821
De uitgever is Amerikaans of in ieder geval in Amerikaanse handen (Rockstar > Take Two, TT=usa) , en de makers (Rockstar North) zitten inderdaad in Groot-Britannië.

En, serieus neem ik het spel niet. Het is tenslotte maar een spel. Ik vind het alleen jammer dat er een soort marokkanen imago (die alleen veel verder gaat) wordt gecreeerd. Maarja daar heb ik niks mee te maken en daar maak ik me ook niet druk om
  maandag 5 mei 2008 @ 10:43:52 #35
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_58487006
quote:
Niet-gamers geweldadiger
Nog1

De Harvard Medical School Center for Mental Health and Media heeft een onderzoek gehouden naar het gevolg van gewelddadige games op het gedrag van kinderen. De uitslag was opmerkelijk en is slecht nieuws voor de politici die (sommige) games willen verbieden. De eindconclusie is namelijk; Wie niet gamet, toont meer gewelddadig gedrag.

Dat is zowaar het tegenovergestelde van wat de politiek altijd beweert. Daar gaat men er vanuit dat games een nadelig gevolg hebben op de agressie van de jeugd. Die stelling werd op zich al bestreden met de argumenten dat de meeste kinderen hier geen last van lijken te hebben en dat dit met TV-programma’s identiek is.

Maar nu blijkt juist het omgekeerde. De onderzoekers verklaren het verschil in uitkomst met eerder onderzoek met een verwijzing naar de kinderen die geselecteerd zijn. Of, in eigen woorden; In contrast to previous research, they studied real children and families in real situations. Zo heeft men ook meisjes onderzocht, een groep die in ander ‘wetenschappelijk’ onderzoek vaak vergeten wordt.

Dat er in het game-gedrag van meisjes nog veel te ontdekken valt, was dus van te voren al te voorspellen. De onderzochte meiden bleken weliswaar minder van gewelddadige spelletjes te houden dan de jongens, maar niet veel minder. Ongeveer 20% had GTA in de eerste 6 maanden na de introductie al gespeeld.

De verklaring die de onderzoekers geven voor het feit dat jongeren die gamen minder gewelddadig gedrag vertonen is overigens nog wel aan te scherpen met verder onderzoek. Zij menen dat de gamer beter ‘in de groep’ valt en daardoor sociaal succesvoller is dan de niet-gamer. Het gebrek aan sociaal succes van de niet-gamer zou de verklaring voor zijn agressievere gedrag zijn.

Dat lijkt me iets te kort door de bocht. Hiervoor moet ik de reden weten waarom de niet-gamers niet spelen. Als dat is vanwege de economische situatie van de ouders, dan kan dat laatste element ook een reden zijn voor het gebrek aan sociaal succes in de groep.

Overigens concluderen de onderzoekers ook dat games niet helemaal onschuldig zijn. Het gevaar zit hem echter niet in het geweld en de seks, maar is veel subtieler. Veel games zijn immers onderdeel van een groot marketingplan dat bedoeld is om ook andere producten te kopen. Daarnaast is er bij online games het risico van het spelen met een verkeerde (veel oudere) partner. Opvallend is dat uit het onderzoek blijkt dat jongere gamers vaak gecorrigeerd worden door oudere gamers.

De onderzoekers hebben een boek geschreven en een website gelanceerd voor ouders die de echte problemen van games willen leren kennen, ipv de moralistisch-christelijke ‘gevaren’ die tot nog toe zijn genoemd door de meeste politici.

Persoonlijk ben ik overigens van mening dat het door dit kabinet gewenste game-verbod om andere redenen volstrekt onwenselijk en illegaal is. De vrijheid van meningsuiting geldt namelijk ook voor games. In games gebeurt niets meer of minder dan in films te zien is en in boeken te lezen.*) De reden dat men voor games een uitzonderingspositie wil creëren is een combinatie van angst, onwetendheid, leeftijd en conservatisme.

Nu de onderzoekers ook nog de enige inhoudelijke reden voor een censuur onderuit halen hoop ik dat het verstand bij onze politici weer terugkeert.

Een valse hoop vermoedelijk.

Boeken zijn verantwoordelijk voor veel geweld. Dat was vroeger nog veel erger. De bijbel, de koran, Mein Kampf, en het Rode boekje van Mao hebben veel meer invloed (gehad) op het gedrag van mensen dan computerspelletjes.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 12:27:22 #36
111528 Viajero
Who dares wins
pi_58509718
quote:
Op zondag 4 mei 2008 18:50 schreef IgorThV het volgende:

Ja, want Serviers en mensenhandel is een combinatie die nooit voorkomt.. Je hebt gelijk over Albanezen, maar Serviers zijn ook echt geen heiligen hoor.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')