Dat mensen die een chromosoompje teveel hebben niet mongool genoemd worden lijkt me nog logisch en te billijken. Dit wordt immers ook als scheldwoord gebruikt.quote:Op donderdag 1 mei 2008 00:40 schreef RacerDKB het volgende:
Kankermongolen.
Noem ik je nu verstandelijk gehandicapte.quote:Op donderdag 1 mei 2008 00:43 schreef BobbySixkiller het volgende:
[..]
Dat mensen die een chromosoompje teveel hebben niet mongool genoemd worden lijkt me nog logisch en te billijken. Dit wordt immers ook als scheldwoord gebruikt.
Bij de term verstandelijk gehandicapte is dit niet het geval.
Wat ben jij stoer, knulletje.quote:Op donderdag 1 mei 2008 00:46 schreef Emimich het volgende:
Ik vind retard een mooie benaming voor dit soort zwakzinnigen.
Op zich niet eens verkeerd, artsen spreken ook over mentale retardatie. Dat die Amerikanen het nou als scheldwoord gebruikenquote:Op donderdag 1 mei 2008 00:46 schreef Emimich het volgende:
Ik vind retard een mooie benaming voor dit soort zwakzinnigen.
verstandelijk uitgedaagdenquote:Op donderdag 1 mei 2008 07:36 schreef Overdrive het volgende:
Mongool --> Iemand met syndroom van Down --> Iemand met verstandelijke beperking --> Mensen met een uitdaging.
Ik heb 't niet verzonnen...
Een etnische zuivering is toch echt iets anders als een genocide, ze worden alleen vaak door elkaar gehaald.quote:[b]Op donderdag 1 mei 2008 02:32 schreef g
Genocide --> etnische zuivering
Ze hebben het zelfs geprobeerd om het om te turnen in,' mensen met mogelijkheden.' Ja, dat heeft ieder mens hè, mogelijkheden.quote:Op donderdag 1 mei 2008 07:36 schreef Overdrive het volgende:
Mongool --> Iemand met syndroom van Down --> Iemand met verstandelijke beperking --> Mensen met een uitdaging.
Ik heb 't niet verzonnen...
Zeer weledelgeleerde heer mongool.quote:Op donderdag 1 mei 2008 02:29 schreef Nikmans het volgende:
Is het gemanierd om heer te zeggen tegen een mongool?
Is dat zo? Wist ik niet, kun je uitleggen wat het verschil is?quote:Op donderdag 1 mei 2008 10:12 schreef First het volgende:
[..]
Een etnische zuivering is toch echt iets anders als een genocide, ze worden alleen vaak door elkaar gehaald.
Kijk maar gewoon op wikipedia :pquote:Op donderdag 1 mei 2008 11:16 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Is dat zo? Wist ik niet, kun je uitleggen wat het verschil is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |