quote:DEN HAAG (ANP) - Wie vanaf donderdag in de supermarkt afrekent zal op de kassabon zien staan dat het totaalbedrag ,,inclusief verpakkingsbelasting'' is. Of de prijs van producten ook omhooggaat, is vooralsnog onduidelijk.
In 2008 moeten de fabrikanten van verpakte levensmiddelen in totaal 240 miljoen euro ophoesten aan verpakkingenbelasting. 115 miljoen euro daarvan gaat rechtstreeks naar het Afvalfonds.
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel verwacht dat de fabrikanten de belasting zullen doorberekenen aan de supermarkten, die op hun beurt de kosten weer kunnen doorberekenen aan de klant.
Wil je echt rijk worden in nederland? Begin een stichting die dit soort vage belastingen int, en doe 'iets' in het bestuur van die stichting. Voor vreselijk veel geld.quote:Op woensdag 30 april 2008 21:12 schreef MouzurX het volgende:![]()
Ik vraag me echt af waar AL dat geld naartoe gaat...
Net zulke legale diefstal als stichting Reprorecht, die elk bedrijf met een kopieermachine laat betalen omdat je misschien iets kopieert waar rechten op rustenquote:Op woensdag 30 april 2008 21:16 schreef gronk het volgende:
[..]
Wil je echt rijk worden in nederland? Begin een stichting die dit soort vage belastingen int, en doe 'iets' in het bestuur van die stichting. Voor vreselijk veel geld.
En de overheid die deze stichtingen ook nog eens een wettelijke monopoliepositie geven.quote:Op woensdag 30 april 2008 21:19 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Net zulke legale diefstal als stichting Reprorecht, die elk bedrijf met een kopieermachine laat betalen omdat je misschien iets kopieert waar rechten op rusten
Als je twee (of nog meer) van dat soort stichtingen moet betalen, dan wordt 't echt niet goedkoper hoorquote:Op woensdag 30 april 2008 21:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En de overheid die deze stichtingen ook nog eens een wettelijke monopoliepositie geven.
Als je kan kiezen voor de goedkoopste, dan waarschinlijk welquote:Op woensdag 30 april 2008 21:41 schreef gronk het volgende:
[..]
Als je twee (of nog meer) van dat soort stichtingen moet betalen, dan wordt 't echt niet goedkoper hoor
Kijk, dat zou nou eens een briljant protest zijnquote:Op woensdag 30 april 2008 21:19 schreef detulp050 het volgende:
Ik mag mijn boodschappen zeker niet zonder verpakking meenemen?
Ware het niet dat het plasticje, celofaantje en doosje gewoon blijven bestaan, want uiteindelijk betaalt de consument gewoon de kosten. De fabrikant heeft ongetwijfeld een reden om alles idioot in te pakken, want verpakking kost namelijk ook geld. Deze belasting zou alleen nut hebben als consumenten massaal bij fabrikanten gaan klagen over de verpakking en dat zie ik niet gebeuren.quote:Op woensdag 30 april 2008 21:51 schreef Maeghan het volgende:
In principe is het een belasting die de producent moet betalen. Op zich vind ik het niet slecht. Het is vervelend als de boodschappen weer duurder worden, maar laat die bedrijven maar wat doen aan de absurde hoeveelheden verpakkingsmateriaal die ze gebruiken.
Ja, de consument wil die verpakkingen, daarom doet de fabrikant ze er omheen. Als voorbeeld, C1000 heeft de 'naakte' komkommers weer uit het assortiment gehaald omdat de komkommers mét plasticje beter verkopen. Voegt nogal veel toe he, zo'n plasticje om je komkommer. Kun je écht niet zonder. Als consumenten het niet belangrijk genoeg vinden om te kiezen voor een product met minder verpakkingsmateriaal of om de fabrikant aan te schrijven, dan zullen ze zich er wel niet zo druk om maken.quote:Op woensdag 30 april 2008 22:00 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ware het niet dat het plasticje, celofaantje en doosje gewoon blijven bestaan, want uiteindelijk betaalt de consument gewoon de kosten. De fabrikant heeft ongetwijfeld een reden om alles idioot in te pakken, want verpakking kost namelijk ook geld. Deze belasting zou alleen nut hebben als consumenten massaal bij fabrikanten gaan klagen over de verpakking en dat zie ik niet gebeuren.
'Makkelijker wilden we het niet maken'quote:Op woensdag 30 april 2008 22:04 schreef GlowMouse het volgende:
Bekijken we ook even de tarieven? 16 verschillende
De belastingdienst is ook maar slachtoffer van de politiek. Iig, weer zo'n gaar concept.quote:Op woensdag 30 april 2008 22:19 schreef gronk het volgende:
[..]
'Makkelijker wilden we het niet maken'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |