abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58916085
Whoooh!!

Fred is intussen dus bij mij thuis. =)

Het trein reizen hebben we besloten niet uit te testen op 1 dag, maar hem daar heel langzaam aan te helpen wennen. (En als het niet wil dan kan hij ook thuis blijven hoor)

De auto rit naar huis toe, meer dan anderhalf uur, ging goed! Nou ja, in het begin zat hij in mijn mandje en dat vond hij duidelijk maar niets. Na een tijdje toch besloten om hem er uit te laten en zijn tuigje om te doen. Vanaf dat moment heeft hij op de achterbank rustig tussen mij en de mand in gelegen. Op een gegeven moment kwam hij zelfs op schoot liggen!

Ik heb dus goede hoop dat hij wel kan wennen aan een tuigje!

Hier in huis heeft hij al elke plekje helemaal ingenomen. De eettafel stoelen (aangeschoven onder de tafel) zijn een favoriet. Ook is 1 stukje tapijt onder de vensterbank duidelijk leuker dan alle andere. En tot slot is hij al een paar keer naast me komen liggen terwijl ik op de bank zat. Dan ging hij zelfs op zijn rug en zij liggen, zodat ik hem over zijn buikje kon aaien!!

Vanavond zal ik eens kijken of ik voor wat foto's kan zorgen!
  maandag 26 mei 2008 @ 12:13:24 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58916327
Leuk dat te lezen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 mei 2008 @ 12:18:45 #128
119158 TheSorrow
Zeitgeist
pi_58916451
Foto's!
† The 3 Kings †
  maandag 26 mei 2008 @ 21:46:38 #129
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_58927996
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:01 schreef Hekates het volgende:
Whoooh!!

Fred is intussen dus bij mij thuis. =)

Het trein reizen hebben we besloten niet uit te testen op 1 dag, maar hem daar heel langzaam aan te helpen wennen. (En als het niet wil dan kan hij ook thuis blijven hoor)

De auto rit naar huis toe, meer dan anderhalf uur, ging goed! Nou ja, in het begin zat hij in mijn mandje en dat vond hij duidelijk maar niets. Na een tijdje toch besloten om hem er uit te laten en zijn tuigje om te doen. Vanaf dat moment heeft hij op de achterbank rustig tussen mij en de mand in gelegen. Op een gegeven moment kwam hij zelfs op schoot liggen!

Ik heb dus goede hoop dat hij wel kan wennen aan een tuigje!

Hier in huis heeft hij al elke plekje helemaal ingenomen. De eettafel stoelen (aangeschoven onder de tafel) zijn een favoriet. Ook is 1 stukje tapijt onder de vensterbank duidelijk leuker dan alle andere. En tot slot is hij al een paar keer naast me komen liggen terwijl ik op de bank zat. Dan ging hij zelfs op zijn rug en zij liggen, zodat ik hem over zijn buikje kon aaien!!

Vanavond zal ik eens kijken of ik voor wat foto's kan zorgen!
pi_58929970

een uur na aankomst: Mag ik samen met jou Finding Nemo kijken? Of kan ik jou afleiden van de film en me laten aaien?

Speeltjes he? Dat is lang geleden, eens kijken of ik dit nog snap!

vanmorgen: Helemaal verstopt... maar zo slaapt het wel lekker!

op schoot bij mijn vriend... (zou het een mannen ding zijn dat hij al wel bij hem wil liggen en nog niet bij mij? of zou het komen omdat mijn vriend op zijn plaatsje op de bank is gaan zitten?)
pi_58929983
Wat fijn Hekates! Wel nog foto's posten hè
  maandag 26 mei 2008 @ 23:21:56 #132
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58930290
Wat tof dat ie gelijk al helemaal thuis is
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_58930326
Oh ik zie dat onze posts bijna samenvallen
Wat een leuke foto's en wat goed dat ie zich al zo thuisvoelt!!
pi_58931246
Hey !!!

WIe heeft daar zomaar mijn tenen op het internet gezet

Maar 'tis wel een gezellige knuffelkat hoor We zullen hem goed vertroetelen, fred kan uitkijken naar een heerlijk lui en verwend katteleventje
pi_58932381
nieuwe bijnaam : Fred de Slet!!!

ik heb er meer dan een half jaar over moeten doen dat hij bij mij op schoot kwam liggen ja !!!!

maar ik ben wel blij dat ie bij jullie helemaal in zijnnopjes is
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_58933753
Zojuist kwam Fred ook eventjes bij mij op schoot zitten
  dinsdag 27 mei 2008 @ 11:29:11 #137
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_58937313
Wow, hij is echt goed terecht gekomen

Ik ben blij voor Fred
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_58952969
Het lijkt wel of ons sjefke toch een beetje fred mist....
hij is wel zo rustig nu.
ws baalt hij dat hij nu weer de enige zwart/witte kater is in huis
pi_58957617
Awww, en sjefke was al zo een held ;-) Nu laat hij zich NOG minder zien?

Update over Fred: Hij heeft nog steeds niets stuk gemaakt, omgestoten of lomp behandeld! Wel is hij gisteravond toen hij op de vensterbank wilde springen uitgegleden en met een plof (houten vloer onder mijn vloerbedekking) neegekomen....

Op dit moment weet hij niet wat hij wil. Toen ik thuis kwam was het duidelijk miauwen om aandacht. Als ik op de bank ga zitten, gaat hij in de vensterbank zitten en naar me kijken en miauwen. Krijg ik hem eindelijk gek genoeg om te komen snuffelen, gaat hij er daarna met een rot gang vandoor om op de gang om aandacht te mauwen. Komt hij eventjes op schoot, is hij nog sneller er weer van af.... Als ik naar hem toe ga, laat hij zich heerlijk kroelen over zijn buikje en alles! Maar ja, zelf bij mij komen is duidelijk nog een beetje eng.

Verder kwam hij vanacht en vanmorgen toen ik uit bed was naar de gang toe gewandelt om te kijken waar ik toch vandaan kwam. (hij mag voorlopig nog niet in de slaapkamer)

Tot slot, wat ik nog niet verteld had: Maandag ben ik voor alle zekerheid met hem langs de dierenarts geweest. Fred lijkt grotendeels prima in orde. Hij moet alleen naar de tandarts toe. Volgende week maandag is het zo ver. Ze gaan tandsteen weg halen en hij mist bij 1 tandje een klein stukje. Benieuwd of ze daar wat aan kunnen doen.

Al met al, spannend genoeg dus voor Fred en mij!
pi_58958442
Hekates, wat goed om te horen!
Fijn dat ie nog even een check gehad heeft bij de dierenarts
pi_59077655
Fred is weer terug! Zijn tandjes zijn weer wittig zoals het hoort. Hij is nog steeds een beetje wankel van de verdoving, maar eet prima en heeft zijn plaatsje terug in de vensterbank!

Verder heeft ie antibiotica gekregen voor deze week. Eens kijken hoe lang ik hem kan foppen met een klein beetje nat eten waarin een pilletje zit... Vanavond werkte het!

Dus volgende week moet ie weer helemaal in goede gezondheid verkeren.

Tot slot het wennen: Hij is nu stukken nieuwschieriger dan voorheen. Hij probeert steeds tussen mijn benen door te glippen wanneer ik een deur door ga waar hij niet door mag. Nou ja, als hij toevallig in de buurt is, meestal ligt hij lekker voor het raam. Onder de tafel is hij nauwelijks meer te bekennen!
Wanneer ik op de bank zit een film te kijken ofzo komt hij nog steeds af en toe naast me liggen en aandacht vragen en heel soms komt hij dan ook op schoot!
  maandag 2 juni 2008 @ 21:58:07 #142
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_59077705
Antibiotica? Wat heeft 'ie dan?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_59078801
quote:
Op maandag 2 juni 2008 21:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Antibiotica? Wat heeft 'ie dan?
Fred had blijkbaar een ontsteking achter in zijn bekje...
pi_59079029
Tijd voor vensterbankfoto's hier !
En veel beterschap voor Fred!
pi_59079682
Jup, hij is 1 tandje kwijt geraakt vandaag. Zijn tandvlees en de wortel was daar al te ver heen. Vandaar dus de antibiotica.

Maar gelukkig zijn we er op tijd bij om de rest heel te houden!

Volgende keer dat mijn vriend hier is zal ik weer wat foto's van hem maken. Tot die tijd moet ik eens vragen of andere vrienden van mij een camera willen meenemen....
pi_59275185
Weer hoog tijd voor een kleine update =)

Fred heeft de antibiotica overleefd. De eerste keer at hij het pilletje samen met zijn eten op, daarna kon ik hem niet meer voor de gek houden. Gelukkig heeft Prupke me een hele goede tip gegeven: Smeer vervelende dingen op de poten van je kat, dan likken ze zichzelf schoon en krijgen ze toch alles binnen. Werkelijk een uitkomst! Alle protesten die een kat kan uiten heeft Fred aan ons laten merken toen we het als pilletje probeerden. (maar wel zonder zijn nagels uit te slaan)

Gisteravond ben ik begonnen om hem aan een tuigje te laten wennen. Hij heeft het in totaal een kwartier omgehad ongeveer. Veel geaaid tijdens het omdoen en afdoen. Hij zat continu te spinnen! De eerste 10 minuutjes heeft hij rustig met het tuigje op in de vensterbank gelegen, daarna ging hij rondjes lopen. Omdat ik toen niet continu een oogje op hem kon houden heb ik het tuigje toen maar weer af gedaan.
Als dit goed gaat deze week, laat ik hem volgende week de tuin verkennen. Daarna word het tijd voor zijn eerste treinreisje.

Foto's volgen nog. Dit weekend zijn er door een vriend van me een paar hele leuke gemaakt!
pi_59282762
grappig dat ie meteen op schoot gaat zitten
Jusqu'ici tout va bien...
pi_59309731

Dit is een Fred die geen zin heeft in antibiotica...

En hier is dan eindelijk een goede vensterbankfoto!

En een close-up met doorschijnende oortjes
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:57:58 #149
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_59309831
Wat ligt ie er heerlijk ongegeneerd bij
pi_61727909
Er is al 98 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Dat is veeeeel te lang zonder foto's of andere updates eigenlijk.

Helaas heb ik zelf geen camera en ben ik dus afhankelijk van anderen. Gisteravond is Verita zo lief geweest om een fotoshoot te maken van Fred toen ze de spullen voor de asielactie kwam afhalen.

Op de krabpaal

Hoger op de krabpaal, spelenden met zijn favoriete speelgoed; postbode elastieken!

In mijn armen

Op een van zijn favoriete plaatsjes; de vensterbank.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')