Ah.. het onderzoekje naar Irak dat de PvdA zeker zou gaan doen zijn de lezers dus al vergeten....quote:Van de drie coalitiepartijen trekt de PvdA het meeste vuur. "Met name de PvdA trekt dit kabinet in de rode cijfers", weet W. uit Amstelhoek. De ministers Vogelaar (Wonen, Wijken, Integratie) en Bos (Financiën) moeten het vooral ontgelden. Vogelaar vanwege haar onhandige optreden in de media, en Bos omdat hij wordt gezien als het boze brein achter alle belastingmaatregelen. Minister Plasterk (Onderwijs) is een van de weinigen uit die partij die soms als meevaller wordt genoemd.
quote:van De Telegraaflezers
Het goed doen houdt simpelweg in dat het merendeel van de bevolking tevreden is met het beleid dat wordt uitgevoerd. Dat is nu niet het geval, wat komt door bijvoorbeeld de talloze lastenverzwaringen, betuttelingen en gemaakte blunders rondom Fitna. Sterker nog, deze regering maakt zich met de dag belachelijker en ongeloofwaardiger voor het merendeel van de bevolking.quote:Op maandag 28 april 2008 22:46 schreef waht het volgende:
Is er ooit in de geschiedenis van de mensheid een regering geweest die het wél goed gedaan heeft dan?
Waar meet je dat aan? En waar staan de regeringen van de VS, China, Rusland en/of Zimbabwe op de lijst?
Eigenlijk vooral Nederlandse regeringen, maar buitenlandse ben ik ook benieuwd naar.quote:Op dinsdag 29 april 2008 08:06 schreef Steeven het volgende:
Regeringen die het wel goed gedaan hebben? Bedoel je nationaal of internationaal?
quote:Op maandag 28 april 2008 22:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ondanks alle kritiek doet Bos het zeker niet slecht. Hij weet de vinger flink op de knip te houden. En daardoor doet hij het al beter dan de ministers van financiën in de vorige kabinetten B.
En vergeleken bij het krampachtige gedoe en gedraai van Verdonk is het pardon inderdaad een verbetering.
Het is zeker niet veel maar meer dan de vorige B kabinetten.
Dan komt het dus aan op leiderschap, iets wat in alle kabinetten Balkenende volledig ontbreekt. Je kunt de verschillen op de vierkante centimeter bevechten en dan trots een kwart procent uit een koopkrachtplaatje binnenhalen, de hakken in het zand zetten en het ontslagrecht verdedigen, of elke verboden drugsvariant als overwinning binnenhalen. Dat schiet natuurlijk voor geen meter op, maar dat is wel wat er gebeurt bij gebrek aan leiderschap en inspiratie.quote:Op dinsdag 29 april 2008 14:06 schreef kriele het volgende:
De politiek is zo versplinterd geraakt dat we waarschijnlijk weer een verkiezingsuitslag zouden krijgen waar niemand echt iets mee zou kunnen. Er moeten teveel concessies gedaan worden bij de partijen, waardoor je waarschijnlijk steeds weer een vleesch-noch-visch kabinet zou krijgen.
Alles beter dan wat er nu zit. Laat ze stoppen, alsjeblieft. Ze maken alles dusdanig erg, dat er straks helemaal niks meer terug te draaien valt.quote:Op dinsdag 29 april 2008 14:06 schreef kriele het volgende:
En wat als het kabinet nu zou vallen en er herverkiezingen zouden komen. Zou het dan zoveel beter worden? Ik denk het namelijk niet. De politiek is zo versplinterd geraakt dat we waarschijnlijk weer een verkiezingsuitslag zouden krijgen waar niemand echt iets mee zou kunnen. Er moeten teveel concessies gedaan worden bij de partijen, waardoor je waarschijnlijk steeds weer een vleesch-noch-visch kabinet zou krijgen.
Of je maakt een brede coalitie die echt dualistisch opereert. Dus ieder beleid kun je aan de kamer voorleggen en je zorgt zelf maar dat je een meerderheid haalt. Laat daar ook maar een SP minister in zitten, een PVV minister, Verdonk terug, enz. Mogen zij hun beleid voorleggen aan de kamer en meerderheid zien te halen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 14:06 schreef kriele het volgende:
En wat als het kabinet nu zou vallen en er herverkiezingen zouden komen. Zou het dan zoveel beter worden? Ik denk het namelijk niet. De politiek is zo versplinterd geraakt dat we waarschijnlijk weer een verkiezingsuitslag zouden krijgen waar niemand echt iets mee zou kunnen. Er moeten teveel concessies gedaan worden bij de partijen, waardoor je waarschijnlijk steeds weer een vleesch-noch-visch kabinet zou krijgen.
Ik denk ook niet dat ze veel verder gaan komen want ze zijn veel te bang dat ze over een onderwerp vallen en dat ze dan door de kiezers afgerekekend worden.quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:38 schreef kriele het volgende:
Ondanks dat ik zelf links van het midden zit, vind ik dit een heel matig kabinet. Ook t.o.v. het vorige. Die pakten tenminste nog eens zaken aan zoals het compleet hervormen van het ziekenfonds. Dit kabinet komt niet verder dan het verhogen van belastingen en het verbieden van zaken. Tot nu toe dan...
Nee, tot nu toe vind ik het allemaal heel matig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |