Ik had het idee dat de categorie Alternative was voor alle die hard-lusiteraars die wel naar MYA en 3v12 luisteren. Ik zie dan zelf liever een paar extra categoriën, want ik vond bijvoorbeeld C-Mon & Kypski en Silkstone niet direct tot dezelfde categorie behoren.quote:Op maandag 28 april 2008 20:42 schreef Sersjee het volgende:
Het scheelt ongetwijfeld ook dat de meeste stemmers vast niet van die die-hard luisteraars zijn die ook 3voor12, MYA e.d. meepakken. Dit soort awards komen altijd uit bij de grootste gemene deler, en dat zijn vaak niet de meest briljante bands. Sad but true.
Dank voor de uitleg, Michielquote:Op maandag 28 april 2008 20:35 schreef MichielV het volgende:
[..]
Dat is jouw mening en daar heb je recht op, maar onthoud nog wel even voor het gemak dat ook de genomineerden zijn ontstaan uit stemmen van de luisteraars. We zijn met een blanco blaadje begonnen en hebben aan de hand van de suggesties die daarop binnen kwamen de genomineerden kunnen bepalen.
Valt dus best mee met de inteelt. De acts die daar stonden te spelen en hebben gewonnen zijn (kennelijk) favoriet bij de luisteraars van 3FM. Kun je hoog of laag springen, dat is een keihard feit. Zeker weten door zuiver meten.
Touché.quote:Op maandag 28 april 2008 20:42 schreef Sersjee het volgende:
Het scheelt ongetwijfeld ook dat de meeste stemmers vast niet van die die-hard luisteraars zijn die ook 3voor12, MYA e.d. meepakken. Dit soort awards komen altijd uit bij de grootste gemene deler, en dat zijn vaak niet de meest briljante bands. Sad but true.
Laten we het een 'kip-ei probleem' noemen, want wat was er eerder? Was het de radiozender die de muziek teveel draait, waardoor mensen niet beter weten, of zijn het de mensen die de plaat gewoon erg vaak willen horen, waardoor het radiostation weer in een behoefte voorziet?quote:Op maandag 28 april 2008 20:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dank voor de uitleg, Michiel.
Maar vind je het dan - als muziekliefhebber - niet de uitdaging om diezelfde luisteraars met nieuwe muziek en vooral nieuwe artiesten te laten kennismaken? Jij hebt daar als dj de 'macht' voor. Bij dit soort awards krijg ik toch het sterke vermoeden dat mensen voor een bepaalde artiest kiezen omdat ze niet beter weten (wat negatief uitgedrukt, I know). Als je maanden lang maar steeds dezelfde nummers blijft draaien (Alain C., Leaf etc.) wordt 't een self fulfilling prophecy: je kunt er zeker van zijn dat die artiesten ook hoog in de voorkeuren van luisteraars zullen staan.... Daardoor is het een feit dat er erg op safe gespeeld wordt bij die awards, zeker als je die paar artiesten ook nog in tig categorieën gaat nomineren (gekozen door luisteraars of niet...). En wie verzint 't om Alain Clark als Beste nieuwkomer te nomineren? Het publiek? Zijn die dan de nummers van een paar jaar geleden vergeten? Of worden die voor het gemak maar ff in de prullenbak geflikkerd?
Ik vind dat 3FM veeeeel uitdagender kan zijn qua muziekkeuze. Die mening wordt in elk geval door enkelen in dit topic gedeeld. Zo'n show als vrijdagavond (Serious Talent) is veel interessanter en voor de muziek van de komende jaren moet je die wellicht nog grootser opzetten dan de 3FM awards zelf...
Hatzee. Jammer dat mijn Russich wat stroef is dezer dagen.quote:Op maandag 28 april 2008 20:52 schreef Litton-Lane het volgende:
Ik heb de sollicitatie al de deur uit... Wie volgt.....
KLIK
quote:Op maandag 28 april 2008 20:52 schreef Litton-Lane het volgende:
KLIK
Ik moet het ook nog bijschaven. Maar het gaat in deze om de plaatjes.. Volgens mij is het Google Duitsland, dacht ik ergens te zien. Duits moet wel een beetje lukken....quote:Op maandag 28 april 2008 20:54 schreef on_air het volgende:
[..]
Hatzee. Jammer dat mijn Russich wat stroef is dezer dagen.
Da's wel heel treurig...quote:Op maandag 28 april 2008 20:54 schreef Marc63 het volgende:
Trouwens... wat ik de meest memorabele uitspraak van de avond vond:
Coen vraagt aan een meisje uit het publiek: "Waar kom jij voor?"
Meisje: "Leaf."
C: "En wie gun je nog meer een prijs."
M: "Moke."
C: "Ow... dat is wel heel wat anders."
M (en nu komt ie): "Ja, leuk dat zo'n band ook een kans krijgt in Nederland."
Heb al een keer een briefje gestuurd. Zelf afgeblazen, kreeg hier een (leuke) baan toen. Misschien toch nog eens een briefje naar Dublin sturen....quote:Op maandag 28 april 2008 20:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..].
Ik zou zo bij Google Ierland willen werken. Maar toch houd 't verhuizen me dan weer tegen
. Mss dat dat nog een keer verandert
.
Die zelfde nummers draaien, waar je het over hebt, gebeurt omdat de luisteraars die willen horen! Dat zijn de hits. Je hoort ze alleen wat langer bij 3FM, omdat wij ze als eerste draaien en er dus hits van maken (even zwart/wit gezegd want dat gebeurt ook bij andere stations).quote:Op maandag 28 april 2008 20:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dank voor de uitleg, Michiel.
Maar vind je het dan - als muziekliefhebber - niet de uitdaging om diezelfde luisteraars met nieuwe muziek en vooral nieuwe artiesten te laten kennismaken? Jij hebt daar als dj de 'macht' voor. Bij dit soort awards krijg ik toch het sterke vermoeden dat mensen voor een bepaalde artiest kiezen omdat ze niet beter weten (wat negatief uitgedrukt, I know). Als je maanden lang maar steeds dezelfde nummers blijft draaien (Alain C., Leaf etc.) wordt 't een self fulfilling prophecy: je kunt er zeker van zijn dat die artiesten ook hoog in de voorkeuren van luisteraars zullen staan.... Daardoor is het een feit dat er erg op safe gespeeld wordt bij die awards, zeker als je die paar artiesten ook nog in tig categorieën gaat nomineren (gekozen door luisteraars of niet...). En wie verzint 't om Alain Clark als Beste nieuwkomer te nomineren? Het publiek? Zijn die dan de nummers van een paar jaar geleden vergeten? Of worden die voor het gemak maar ff in de prullenbak geflikkerd?
Ik vind dat 3FM veeeeel uitdagender kan zijn qua muziekkeuze. Die mening wordt in elk geval door enkelen in dit topic gedeeld. Zo'n show als vrijdagavond (Serious Talent) is veel interessanter en voor de muziek van de komende jaren moet je die wellicht nog grootser opzetten dan de 3FM awards zelf...
Werken ze daar wel 's?quote:Op maandag 28 april 2008 20:52 schreef Litton-Lane het volgende:
KLIK
Klopt, de foto is genomen in de kleine, warme maar wel uitermate gezellige sporthal de Horstacker. Denk dat alle dames op de foto's volgend jaar ergens anders rondlopen. Althans, er van uit gaande dat hun mannen niet nog een seizoen in Grunn spelen.quote:Op maandag 28 april 2008 20:01 schreef Marc63 het volgende:
Hey... die foto is in Nijmegen gemaakt. Die sporthal ken ik
Alleen jammer dat die dames geen Matrixx-shirt dragen. Die zal ik dus niet tegen komen als ik er volgend seizoen moet spelen.
Zo te zien is dat Zwitserland. Rode vlag met wit kruis en Schaffhausen ligt in Zwitserlandquote:Op maandag 28 april 2008 20:57 schreef Litton-Lane het volgende:
[..]
Ik moet het ook nog bijschaven. Maar het gaat in deze om de plaatjes.. Volgens mij is het Google Duitsland, dacht ik ergens te zien. Duits moet wel een beetje lukken....
quote:Op maandag 28 april 2008 20:58 schreef Sersjee het volgende:
(zegt iemand die gister volledig uit z'n plaat is gegaan op Jan Wayne's Because the night)
Op FOK! heb je nog nooit een poll kunnen makenquote:Op maandag 28 april 2008 21:05 schreef on_air het volgende:
Ben ik kippig of kunnen we geen poll meer maken?
Ben ik dan al zo lang dellusional?quote:Op maandag 28 april 2008 21:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Op FOK! heb je nog nooit een poll kunnen maken
Ik mis Fok!kenquote:Op maandag 28 april 2008 21:10 schreef on_air het volgende:
Nou zo dan. Vraag me niet waarom, gewoon invullen!
quote:Op maandag 28 april 2008 21:10 schreef on_air het volgende:
Nou zo dan. Vraag me niet waarom, gewoon invullen!
Poll: MetMichiel Kun je Lekker...Batsen Dansen Koken Lachen Rocken Huilen Met badeendjes spelen
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
quote:Poll: MetMichiel Kun je Lekker...
Je hebt gestemd op: Met badeendjes spelen
Ja, bijna hetzelfde. Je batst net zoveel als dat je Fok!t?quote:Op maandag 28 april 2008 21:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik mis Fok!ken
Batsen dan maar, dat ligt er nog een beetje bij in de buurt
Omgekeerd evenredig eigenlijkquote:Op maandag 28 april 2008 21:14 schreef on_air het volgende:
[..]
Ja, bijna hetzelfde. Je batst net zoveel als dat je Fok!t?
Verhuizing is druk....daarom achterstand (en ben komende week vrij) dus je moet nog even wachten.....Maar onze nieuwe plek is top!quote:Op maandag 28 april 2008 21:17 schreef Marc63 het volgende:
Over Badeendjes gesproken... Ik krijg er nog 1!
Die is toch niet zoek geraakt in de verhuizing?
Hoe is jullie nieuwe plekje trouwens?
En in het extra trappen lopen naar de studio gaat natuurlijk ook meer tijd zittenquote:Op maandag 28 april 2008 21:18 schreef Maricha het volgende:
[..]
Verhuizing is druk....daarom achterstand (en ben komende week vrij) dus je moet nog even wachten.....Maar onze nieuwe plek is top!
Hij mag weder....quote:Op maandag 28 april 2008 21:17 schreef -Hans- het volgende:
Wat is dit nou weer voor een Duitse herrie? ff een tijdelijk mute momentje
Ja, echt! Halt mich is een van de weinige DEUTSCHtalige platen die ik niet genoeg kan horen.quote:
Rudy modus: Wat 'n track !quote:
Had eerlijk gezegd de plaat nog niet eerder gehoord maar het is ook niet echt mijn muzieksmaak.quote:Op maandag 28 april 2008 21:23 schreef Sersjee het volgende:
Ja, echt! Halt mich is een van de weinige DEUTSCHtalige platen die ik niet genoeg kan horen.
BBE is ook leuk trouwens
Ik heb iets gemist geloof ik....quote:Op maandag 28 april 2008 21:17 schreef Marc63 het volgende:
Die is toch niet zoek geraakt in de verhuizing?
Hoe is jullie nieuwe plekje trouwens?
Als er dan een remix gedraaid mag worden, dan die van Marco Vquote:Op maandag 28 april 2008 21:25 schreef -Hans- het volgende:
Woehoe ! Clocks van Coldplay zometeen...![]()
ajb niet die duffe remix..
Clocks, wat een juweel van een plaat![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |