Het komt erop neer dat een programma het tegenovergestelde doet van wat je ervan verwachtquote:
Tja, het leven van een programmeur draait af en toe ook wel eens om bugs oplossen. En als ze in een project van een collega zijn die niet meer werkt, kost het voor een ander veel tijd om er doorheen te komen ja.quote:Op maandag 28 april 2008 12:28 schreef Flashwin het volgende:
kanloos leven als je dat soort dingen voor je werk moet doen!
Tja, als ik dat nu klakkeloos zou doen, is er een grote kans dat een ander deel wat nu nog wel goed werkt, dan juist niet meer goed werktquote:Op maandag 28 april 2008 12:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dan wissel je die 1 met 0 om toch....
replace all: 0=1 1-0
Of je haalt die regels gewoon weg...Makkelijk hè?quote:Op maandag 28 april 2008 12:15 schreef Trannellius het volgende:
...nu mag ik een paar uur bezig zijn met op te sporen waar het allemaal gebruikt is.
Een deel van het project werkt wel met die regels, een ander deel niet. Als ik dus die 2 regels zo maar weg haal, werkt het ene deel niet, en het andere deel wel. Wat schiet ik daar precies mee op?quote:Op maandag 28 april 2008 12:34 schreef Rumboon het volgende:
[..]
Of je haalt die regels gewoon weg...Makkelijk hè?
De preprocessor zorgt er gewoon voor dat, voordat je project gecompileerd wordt, alle true's (in het deel dat wel met die regels werkt) letterlijk worden vervangen door 0's en alle false's letterlijk worden vervangen door 1's alsof je dat zelf getypt zou hebben. Haal je die macro's weg, dan hebben die true's/false's weer hun oorspronkelijke "waarde"...oftewel de compiler herkent ze gewoon weer als normale booleans. Dat van het niet werken van het ene of het andere deel kan gewoon niet kloppen...quote:Op maandag 28 april 2008 13:08 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Een deel van het project werkt wel met die regels, een ander deel niet. Als ik dus die 2 regels zo maar weg haal, werkt het ene deel niet, en het andere deel wel. Wat schiet ik daar precies mee op?
Wat ik bedoelde is dat een deel wel en een deel niet met die macro's werkt. Er is echter ook een deel wat wel uberhaupt werkt, en een ander deel niet, zoals in onderstaand schema:quote:Op maandag 28 april 2008 14:05 schreef Rumboon het volgende:
[..]
De preprocessor zorgt er gewoon voor dat, voordat je project gecompileerd wordt, alle true's (in het deel dat wel met die regels werkt) letterlijk worden vervangen door 0's en alle false's letterlijk worden vervangen door 1's alsof je dat zelf getypt zou hebben. Haal je die macro's weg, dan hebben die true's/false's weer hun oorspronkelijke "waarde"...oftewel de compiler herkent ze gewoon weer als normale booleans. Dat van het niet werken van het ene of het andere deel kan gewoon niet kloppen...
Het is een geniaal geintje, maar hij heeft echt geen catastrofe aangericht...
Kloptquote:
Ik snap wat je bedoelt, maar het is gewoon heel simpel voor het gedeelte dat wel gebruikt maakt van die macro's:quote:Op maandag 28 april 2008 14:26 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde is dat een deel wel en een deel niet met die macro's werkt. Er is echter ook een deel wat wel uberhaupt werkt, en een ander deel niet, zoals in onderstaand schema:
In elk van de 4 categorieen valt een deel van de code.
EDIT: schema werkt niet (spaties vallen weg). Maar er is dus een deel wat wel of niet werkt, en er is een deel wat met macro's werkt of zonder. Er zijn dus nu 4 categorieen, en dus zijn die macro's niet 1-2-3 op te lossen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |