abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 april 2008 @ 08:42:23 #1
152968 egg-bird
zo goed als nieuw
pi_58352995
hey.
laatst heb ik een stalen poort in elkaar gelast en nu moet die natuurlijk in de primer etc.
MAAR.
Dat apparaat weekt om en nabij de 100 kilo denk ik. heeft iemand een tip hoe ik dit gevaarte goed kan schilderen zonder beschadiging aan te brengen aan t geschilderde oppervlak.
  maandag 28 april 2008 @ 09:02:12 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58353225
Pas schilderen als hij op zijn plaats staat
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 28 april 2008 @ 10:13:55 #3
152968 egg-bird
zo goed als nieuw
pi_58354249
kannie. is staal he... dan gaat die op de punten waar ik m niet kan verven uiteindelijk roesten...
plus t feit dat ik m ong. 30 cm ga ingraven en dan in snel beton storte. is wel handig als dat deel dan ook behandeld is...
dus t is nodig om m te behandelen voordat hij geplaatst is.
  maandag 28 april 2008 @ 10:15:43 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58354285
quote:
Op maandag 28 april 2008 10:13 schreef egg-bird het volgende:
kannie. is staal he... dan gaat die op de punten waar ik m niet kan verven uiteindelijk roesten...
plus t feit dat ik m ong. 30 cm ga ingraven en dan in snel beton storte. is wel handig als dat deel dan ook behandeld is...
En die punten vooraf doen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 28 april 2008 @ 10:22:53 #5
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_58354408
Hij is natuurlijk erg zwaar, maar het mooiste zou zijn als je hem kunt ophangen. Dan heb je een minimale oppervlakte die contact maakt en hoef je dus maar heel weinig bij te punten. Dan gewoon laten hangen tot de verf volledig is uitgehard.
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
  maandag 28 april 2008 @ 10:26:13 #6
152968 egg-bird
zo goed als nieuw
pi_58354478
quote:
Op maandag 28 april 2008 10:22 schreef Orval het volgende:
Hij is natuurlijk erg zwaar, maar het mooiste zou zijn als je hem kunt ophangen. Dan heb je een minimale oppervlakte die contact maakt en hoef je dus maar heel weinig bij te punten. Dan gewoon laten hangen tot de verf volledig is uitgehard.
juist daar gaat t om. om de minimale contact te creeeren. iemand daar tips voor of is t gewoon t beste om 2 dunne houten latjes tussen een muur en de poort te zetten. (denk t haast wel als ik t zo lees )
pi_58379151
Doe jezelf een lol, en laat je poort verzinken en 2 laag epoxy-polyester poedercoaten.

Vergeet gewone verf (natlak) en al helemaal als je het zelf gaat schilderen, en niet laat spuiten door een spuiter. Als je handmatig (kwast) gaat schilderen dan krijg je het nooit mooi glad (laagdikte varieert), je krijgt al snel zakkers (vooral als je fijn hekwerk hebt, b.v. zoiets als een voordeurrooster) en op deze punten gaat dan al snel vuil/vocht zitten, en daar gaat het dan roesten.

Ik heb offertes aangevraagd voor verzinken + 2 laags poedercoaten van een looppoort (2 meter hoog, 1 meter breed) inclusief ijzeren frame. Dit kost mij 160 euro inclusief BTW. Voor dit geld hoef je dus alleen RAL-kleurtje uit te zoeken, met een aanhanger die poort daar te 'dumpen' en weer op te halen. Problemen als ophangen tijdens het verven heb je dan niet.

Ga jij maar fijn voor die 160 euro een professionele 2 comp. epoxyprimer en aflak kopen, en vervolgens een paar weekenden besteden voor 2 lagen primer, en b.v. 3 lagen aflak. En dan is jouw poort nog eens niet verzinkt.

Kortom, wat ik met sarcasme wil zeggen: natlak niet zelf doen.

Vraag een metaalconserveringsbedrijf die zowel natlak als poedercoating doet om advies (wat beter is, is afhankelijk van b.v. vormen, etc). Als het advies dan natlak luidt, dan zou ik daar niet zelf aan beginnen,

[ Bericht 23% gewijzigd door josvr op 29-04-2008 13:35:57 ]
pi_58380928
quote:
Op maandag 28 april 2008 10:13 schreef egg-bird het volgende:
Het gedeelte wat je in gaat storten zou ik juist niet behandelen, dan hecht de beton niet zo goed. Ik zou zelfs nog een paar stukken betonijzer aan de poot vastlassen zodat je beton goed vastzit aan de poort.

En wat betreft schilderen, waarom niet gewoon één kant schilderen, drogen, omdraaien, andere kant schilderen, drogen, omdraaien, enz...??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')