Doe jezelf een lol, en laat je poort verzinken en 2 laag epoxy-polyester poedercoaten.
Vergeet gewone verf (natlak) en al helemaal als je het zelf gaat schilderen, en niet laat spuiten door een spuiter. Als je handmatig (kwast) gaat schilderen dan krijg je het nooit mooi glad (laagdikte varieert), je krijgt al snel zakkers (vooral als je fijn hekwerk hebt, b.v. zoiets als een voordeurrooster) en op deze punten gaat dan al snel vuil/vocht zitten, en daar gaat het dan roesten.
Ik heb offertes aangevraagd voor verzinken + 2 laags poedercoaten van een looppoort (2 meter hoog, 1 meter breed) inclusief ijzeren frame. Dit kost mij 160 euro inclusief BTW. Voor dit geld hoef je dus alleen RAL-kleurtje uit te zoeken, met een aanhanger die poort daar te 'dumpen' en weer op te halen. Problemen als ophangen tijdens het verven heb je dan niet.
Ga jij maar fijn voor die 160 euro een professionele 2 comp. epoxyprimer en aflak kopen, en vervolgens een paar weekenden besteden voor 2 lagen primer, en b.v. 3 lagen aflak. En dan is jouw poort nog eens niet verzinkt.
Kortom, wat ik met sarcasme wil zeggen: natlak niet zelf doen.
Vraag een metaalconserveringsbedrijf die zowel natlak als poedercoating doet om advies (wat beter is, is afhankelijk van b.v. vormen, etc). Als het advies dan natlak luidt, dan zou ik daar niet zelf aan beginnen,
[ Bericht 23% gewijzigd door josvr op 29-04-2008 13:35:57 ]