Dat doe ik dan weer wel.quote:Op maandag 28 april 2008 17:42 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik zou het dan normaler vinden dat men broer die nog wèl thuis woont één keer in de week ofzo voor ze kookt.. Al is het maar op zondag de friet bakken ofzo. maar dat is vaak al teveel moeite..
quote:Op maandag 28 april 2008 17:48 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik deed nooit zoveel thuis, maar kwam eigenlijk vooral omdat ik er niet bekend mee was. Koken bijvoorbeeld, ze zeurde wel steeds dat ik niks deed maar elke keer als ik dan vroeg of ze me dan wilde leren koken kwam het niet uitToen leerde ik keer chicken tonight koken en toen elke keer als we dat aten kookte ik dat graag (maakte het ook lekkerder
). Dus dat was meer wel willen maar niet kunnen. Wel kunnen maar niet doen zou strafbaar moeten worden echter
Woon trouwens alweer bijna 3.5 jaar op mezelf
Ja duh, is ook doodsimpel. Maar niets dat je van je geboorte af aan al weetquote:Op maandag 28 april 2008 17:51 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]Kip in pan, rijst erbij, saus erin, warm laten worden en klaar
Precies... Mja ik heb al redelijk vroeg leren koken, ik kon op mijn 8e ook echt wel een ei bakken , iets wat sommige mensen van 20 nog steeds niet luktquote:Op maandag 28 april 2008 17:54 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ja duh, is ook doodsimpel. Maar niets dat je van je geboorte af aan al weet![]()
Koken over algemeen is retesimpel, ik snap niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om eten te laten mislukken... kwestie van ingredienten, tijd en hoogte vuur
quote:Op maandag 28 april 2008 17:55 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Precies... Mja ik heb al redelijk vroeg leren koken, ik kon op mijn 8e ook echt wel een ei bakken , iets wat sommige mensen van 20 nog steeds niet lukt
Het Bierblad?quote:Horecapersoneel krijgt steeds minder
fooi.Uit een enquete van het Bierblad
blijkt dat bijna de helft van de gasten
minder royaal is dan in 2007.De afname
zou deels komen door de hoge prijzen.
Gewoon veel oefenenquote:Op maandag 28 april 2008 18:15 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]![]()
Het bakken an sich kan wel maar ik kan het niet kapot klutsen zonder dat het overal heen vliegt![]()
![]()
![]()
Op dat ene filmpje leken het er veel meer te zijn..quote:Op maandag 28 april 2008 18:22 schreef Cocktailprikker het volgende:
Totaalopkomost was nog iets hoger....
[ afbeelding ]
Dat is echt zo kut hè. Wees maar 'blij' dat 'ie er dan zo vanaf gekomen is. Mijn ouders hebben met de auto ook een keer zo'n akkefietje gehad, waardoor m'n moeder nu gedeeltelijk arbeidsongeschikt is...quote:Op maandag 28 april 2008 16:43 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Hij reed op een 80km/uur voorrangsweg en een vrouw in een auto draait de weg op zonder hem te zien. Ze raakte de achterkant van z'n motor, waarna hij de berm in beland is. Gelukkig de berm en niet de andere weghelft...
Grappig, over die zelfstandigheid die je beschrijft heb ik een tijdje terug nog een column geschrevenquote:Op maandag 28 april 2008 17:27 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ikzelf vind het 'vanzelfsprekend vinden' dat je ouders zus en zo, dit en dat etc allemaal voor je doen een beetje kinderlijk nog. Zij koken bijvoorbeeld al 20 jaar langer dan hun kinderen elke dag, en zijn daar ook heus wel zat van vaak genoeg... dus om dan bijvoorbeeld te piepen dat je moet koken... tja![]()
Net zoals ik me verbijster over dat in m'n klas velen nog hun brood laten smeren door mammie... en dan klagen over het beleg... vond ik toen ik 15 was al tenenkrommend, nooit gedacht dat dat met 21 nog zo zou zijn
Of mensen die alleeen even bij hun ouders langskomen om een lading was te droppen... alsof zij niet al zelf genoeg was hebbenKende een gozer, die ging op zichzelf wonen, kreeg een wasmachine van zn ouders notabene... en had dan 'geen zin om te wassen' (ff er in pleuren en aanzetten, wtf?) en kwam dan dus met hele weekendtassen vol met kleren aanzetten bij z'n ouders.... ik zou 'm echt met was en al weer de straat op flikkeren zelf als ik die ouders was
Sommige ouders doen het graag, maar het moet niet iets vanzelfsprekends zijn meer voor je en dus niet iets om over te klagen als ze het een keer niet doen, want groot gelijk hebben ze
Als je als 20 jarige al klaagt over wat je allemaal moet doen, leef je dan in in degenen die dat al 20 jaar langer doen, en nog extra voor hun kids ook
Disclaimer: Ik gebruik dat van Yashaaaaa even als voorbeeld maar dit hele verhaal is niet op haar gericht, voor all I know doet ze dagelijks megaveul voor dr ouders... dit is meer een algemene opvatting naar aanleiding van pietjes vraag om uitleg over de link 'verwendheid <> volwassenheid'
Worthless without a linkquote:Op maandag 28 april 2008 18:42 schreef Mikkie het volgende:
Grappig, over die zelfstandigheid die je beschrijft heb ik een tijdje terug nog een column geschreven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |